Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 557
  • 19 022
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Joo, olen kyllä tietoinen näistä diesel-auton ominaisuuksista kovalla pakkasella, on tullut ajeltua veljen autolla ja todettua tämä ihan käytännössä. ;) Pitää varmaan ihan vertailun vuoksi käydä koeajamassa tuota Focusta?

Ykkösvaihtoehto on kuitenkin uusikoppainen Golf Variant (käytetty vm. 08-09). Hiukan ärsyttää, että ei löydy myynnissä olevia comfortline-malleja, suurin osa on trendlineja. Siinäkin pitää harkita, kumpi olisi parempi vaihtoehto 1.4 tsi vai 1.9/2.0 diesel? Käyttökustannukset noilla moottorivaihtoehdoilla menevät omien laskelmien mukaan aika 50-50 nykyisellä käyttötarpeella.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Joo, olen kyllä tietoinen näistä diesel-auton ominaisuuksista kovalla pakkasella, on tullut ajeltua veljen autolla ja todettua tämä ihan käytännössä. ;) Pitää varmaan ihan vertailun vuoksi käydä koeajamassa tuota Focusta?

Ykkösvaihtoehto on kuitenkin uusikoppainen Golf Variant (käytetty vm. 08-09). Hiukan ärsyttää, että ei löydy myynnissä olevia comfortline-malleja, suurin osa on trendlineja. Siinäkin pitää harkita, kumpi olisi parempi vaihtoehto 1.4 tsi vai 1.9/2.0 diesel? Käyttökustannukset noilla moottorivaihtoehdoilla menevät omien laskelmien mukaan aika 50-50 nykyisellä käyttötarpeella.

No sinuna tutkailisin myös Luxlineja, jos Comfortteja ei löydy. Siinä on parempi verhoilu kun Trendlinessä ja muutama muu herkku, en nyt muista mitä niissä oli. Ja jos haluat melkoisen huoltovapaan moottorin, ota toi 1.9l. 2.0 litraiset on ollu heikompia, tai siis niissä hajoaa turbo ja vauhtipyörä. Takuuseen on niitä korjattu, mut jossain vaiheessa se tulee myös sinun kontollesi. 1.4 Tsi on toki melko huoltovapaa moottori, jos ottaa 120 tai 140hp. 160hp onkin sitten se mekaaninen ahdin joka vaatii huoltoa useammin. Silti itse kääntyisin Volkkariin jo pelkästään paremman laatuvaikutelman johdosta. Fordi on aika kipporvare muovia sisältä ja penkit paaaljon paskemmat (mm. paska reisituki). Trust me.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Silti itse kääntyisin Volkkariin jo pelkästään paremman laatuvaikutelman johdosta. Fordi on aika kipporvare muovia sisältä ja penkit paaaljon paskemmat (mm. paska reisituki). Trust me.

Lähinnä ihan mielenkiinnosta kysyin tuosta Focuksesta, kyllä suurin mielenkiinto kohdistuu tuohon volkkariin (puoliso tykkää siitä myös, eli aika helpolla pääsee kauppojen suhteen ;) ja tsi-koneista olen kiinnostunut nimenomaan tuosta uudesta 1.4:sta (120hp). On taloudellisempi ja ihan mukava ajettava, ainakin Octaviassa. Penkki on tärkein autossa meikäläisen kohdalla, muuten on selkä täysin rikki.

Tuota luxlinea en ole vielä nähnyt yhtään myynnissä, ainakaan käytetyissä...
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Vakavassa harkinnassa uuden Ford Fusion Hybridin vuosimallia 2010/2011 hankinta. Ei taida Suomesta löytyä ko. autoa, mutta jos vaikka joku Amerikassa asusteleva tietää siitä jotain, olisi kiva lukea kommentteja. Ajattelin, että ilman navigaattoria, koska navigaattori tulee paketissa joka taitaa kustantaa $5000 lisää hintaa, ja sellainen tarpeeton leluhan se suurelta osin on. Enkä noita paketin muitakaan leluja välttämättä tarvitse.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä kun olen seuraillut elämää tässä eurooppalaisessa yhteisössä, niin mieleeni on tullut seuraava asia:

Mitäpä jos ottaisi ja ruuvaisi omat tsuhna-kilvet autosta irti, heittäisi ne takakonttiin ja tilalle laittaisi vaikkapa Mustamäen torilta ostetut EST-kilvet? Toimenpiteen jälkeen olisi käytännössä vapaa pysäköinti missä vaan, eikä noiden nopeusvalvontakameroidenkaan välkkymisistä tarvitsisi paljoa huolehtia. Myös auton vuosikatsastuksen voisi jättää huoletta tekemättä.

Normaaliliikenteessä tulisi tietty ajaa suht-normaalisti, ja puhallusratsiassa heittää jotain tere tere-kommenttia ja puhaltaa nollat, ei kai siinä muuta.

Mikä tässä hommassa voisi mennä pieleen ja mikä rangaistus tipahtaisi jos sitten kuitenkin onnistuisi jäädä poliiseille nalkkiin?

Tai vastaavasti lievennetty versio: Autossa on normaalit, suomalaiset kilvet. Aina kun pysäköit sen, niin nappaat irti ja viskaat takakonttiin talteen ne voimamagneeteilla kiinitetyt rekisterikilpesi. Auton voit jättää miten vaan, eikä mitään pahaa voi tapahtua; lappuliisat pystyvät antamaan korkeintaan siirtokehoituksen, mikä tarkoitaa sitä, että jos autosi ei ole kiinni suojatiessä tai pysäyttämiskiellossa, niin sinulla on 48 tuntia aikaa viedä rakkineesi pois; tämä siis ainakin Helsingissä.

Ja edelleen; eturekkari irti magneettikiinnityksestään ja vapaa nopeus kamera-alueilla. Jos poliisi syystä tai toisesta ratsaa, niin ei muuta kuin hämmästelevä ihmetys, että mihin se nyt on noin muka voinut hävitä?

Itsehän en tietenkään ole moisia vilunkitoimia harrastanut, enkä aio näin koskaan toki tehdäkään. En myöskään suosittele näitä kenellekään saati kannusta ketään toimimaan yllämainitulla tavalla.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Vakavassa harkinnassa uuden Ford Fusion Hybridin vuosimallia 2010/2011 hankinta. Ei taida Suomesta löytyä ko. autoa, mutta jos vaikka joku Amerikassa asusteleva tietää siitä jotain, olisi kiva lukea kommentteja. Ajattelin, että ilman navigaattoria, koska navigaattori tulee paketissa joka taitaa kustantaa $5000 lisää hintaa, ja sellainen tarpeeton leluhan se suurelta osin on. Enkä noita paketin muitakaan leluja välttämättä tarvitse.

Meilla oli Honda Civic Hybrid viime vuonna kun emanta aivan valttamatta sellaisen hybridin halusi. Tama auto taisi olla meilla vahan reilun puoli vuotta jonka jalkeen hankkiuduimme siita mahdollisimman nopeasti pois ja hankimme auton tilalle. En sano etta ko. vehje oli aivan surkea (olihan se) mutta sehan riippuu aivan mita itse autosta haluat. Todennakoisesti tuossa Fusionissa on aivan olematon kaarreohjattavuus, se ei kiihdy mihinkaan, sisusta on muovinen ja ajettavuus ei ihan parhaimmasta paasta. Mutta toisaalta, eihan sen tarvikaan olla mitaan noista kun auto on hybridi.

Olen aina ollut vahan huvittunut tuohon hybridi-buumiin taalla Amerikassa kun bensa nyt ei muutenkaan maksa yhtaan mitaan. Jos haluaa olla ymparistoystavallinen niin tietaakseni siihen on Los Angelesissa parempikin vaihtoehto: Honda FCX Clarity.

Mutta sen verran neuvon etta kannattaa sijoittaa se pieni ekstra niihin lisavarusteisiin, alkaa pidemman paalle harmittamaan jos sen jattaa hankkimatta. Kun katsoin nettisivuilta, niin $4k olisi hintaa tuolla lisavarustepaketille ja siihen kuuluu seka 501A seka 502A-paketit. Sanoisin jopa etta hyva diili.
 
Viimeksi muokattu:

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Meilla oli Honda Civic Hybrid viime vuonna kun emanta aivan valttamatta sellaisen hybridin halusi. Tama auto taisi olla meilla vahan reilun puoli vuotta jonka jalkeen hankkiuduimme siita mahdollisimman nopeasti pois ja hankimme auton tilalle. En sano etta ko. vehje oli aivan surkea (olihan se) mutta sehan riippuu aivan mita itse autosta haluat. Todennakoisesti tuossa Fusionissa on aivan olematon kaarreohjattavuus, se ei kiihdy mihinkaan, sisusta on muovinen ja ajettavuus ei ihan parhaimmasta paasta.
No jokseenkin kaikki review:t mitkä olen lukenut ovat sanoneet, että on mukava ajettava. Mutta pitänee koeajaa vähän enemmän. Pienen lenkin viime viikonloppuna kävin, mutta ei siinä oikein osannut saada mitään tuntumaa vielä. Kiihtyvyys on kuulemma mukavaa luokkaa, mutta tietty siinä palaa bensiiniä reippaammin eikä koetaululle kasva vihreitä lehtiä siihen vauhtiin kuin pitäisi (kuten sähköllä ajaessa). Sisustakin on saanut aika hyviä kehuja, mitä nyt jostain autonrenkaista kierrättämällä kokoonlaitetut istuinmateriaalit ovat vähän herättäneet närää, mutta kierrätysmeininki taitaa kuulua tähän green-liikkeeseen.

Olen aina ollut vahan huvittunut tuohon hybridi-buumiin taalla Amerikassa kun bensa nyt ei muutenkaan maksa yhtaan mitaan.
Niin no maksaa ja maksaa...kyllähän se nykyään jo vähän maksaakin. Toista oli 90-luvulla vielä kun joillakin asemilla Georgiassa oli bensa vissiin 79 senttiä gallonalta.
Jos haluaa olla ymparistoystavallinen niin tietaakseni siihen on Los Angelesissa parempikin vaihtoehto: Honda FCX Clarity.
Joo, no ei taida aika olla ihan kypsä hybrideille (joskin kun katsoo tuota Priuksien määrää varsinkin täällä Kaliforniassa, niin ehkä se on), mutta ei varsinkaan vetyautoille. Vai että kokonaista 200 mailia tankillisella ja sitten kun on päässyt sopivasti juuri kaupungista ulos niin ei enää vetyasemia löydykään...ei kuulosta kovin käytännölliseltä. Ehkä sitten viiden - kymmenen (vai viidenkymmenen?) vuoden päästä harkitsen uudelleen jos tuo auto ja vastaavat ovat lyöneet itsensä läpi ja keskeltä autiomaatakin löytyy vetyasema.
Mutta sen verran neuvon etta kannattaa sijoittaa se pieni ekstra niihin lisavarusteisiin, alkaa pidemman paalle harmittamaan jos sen jattaa hankkimatta. Kun katsoin nettisivuilta, niin $4k olisi hintaa tuolla lisavarustepaketille ja siihen kuuluu seka 501A seka 502A-paketit. Sanoisin jopa etta hyva diili.
Joo, sehän siinä vaarana on, että rupeaisi harmittamaan, mutta luulisin, että ei. Ainoa mikä vähän kiinnostaisi olisi se puhekäskyjä totteleva navigaattori. Muutoin kattoikkuna (on tämänhetkisessä autossani), muutama kaiutin lisää (on tämänhetkisessä), joku piipittävä blind spot kamera, peruutuskamera (on tämänhetkisessä) ja istuinlämmitin (heh, Etelä Kaliforniassako?, vaikka on tämänhetkisessäkin) ovat aika tarpeettomia minulle, ja rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että navigaattorikin on lähinnä lelu, josta vain muutamaan otteeseen on ollut hyötyä. Ford Fusion Hybridin standardimalli tulee kaiketi Sirius-satelliittiradion ja real-time traffic infon kanssa, niistä nyt on ollut eniten iloa nykyisessä autossanikin (jossa on tosin XM-satelliittiradio).

Kiitos kommenteistasi, ja pahoittelut Civicin huonon kokemuksen johdosta (ehkä se ei siksi minun kiinnostustani ollut herättänytkään :) ). Ja joo, jos nyt erehdyn tällaisen hybridin ostamaan (tai liisaamaan), niin yritän laittaa kommentteja tänne. Huvittaa vaan, että nämä hybridit häviävät kirkkaasti euroautojen tosiniukalle bensankulutukselle. Tosin on siellä Euroopassa kai vähän pienemmät nuo moottoritkin (ja bensa tosiaan kalliimpaa). Amerikassa kun täytyy aina olla vähän suurta ja tuhlailevaa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Tuo on nykydieseleissä parantuneen hyötysuhteen myötä enemmänkin sääntö kuin poikkeus merkistä ja mallista riippumatta, eli ominaisuudesta voitaneen puhua.

Itseasiassa kahdessa Bemarin diiselissä, mitä mulla on ollut, ei ole kyllä lämpenemisen kanssa ollut mitään ongelmia edes -30 asteen pakkasessa.

Fordeissa sen sijaan tuo lämpeäminen tuntuu olevan ongelma. Firmalla on Fordin kanssa sopimus ja siten ajan paljonkin erilaisilla Fordeilla duuni-ajoa ja ne perkeleet ei kyllä meinaa lämmetä talvella.

Fordia ei osta kukaan tervejärkinen muutenkaan. Fix or repair daily ei ole täysin tuulesta temmattu vitsi. Ei tarvitse kenenkään Ford -fanaatikon vetää hernettä nenään. Sanoin vain mielipiteeni omien kokemusten perusteella.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Osaiskohan joku seppä neuvoa. Mikähän mahtaa autossa olla, kun tässä viimeisen kuukauden aikana rengasmelu on noussut valtavaksi?

Renkaat olivat sakkorajalla ja vaihdoin ne just uusiin, mutta melu vain jatkuu. Pyöränlaakereita itse epäilin, mutta renkaanvaihdon jamppa yritti auton ylhäällä ollessa ravistella renkaita ja sanoi ettei anna yhtään väljystä. Tuttu, joka jonkun verran tietää autoista arveli, että laakereista olisi neste lopussa. Onko tälläinen edes mahdollista? Arvelin kysyä täältä ensiksi ennen kuin menen huoltoon kusetettavaksi.

edit. Ja melu tulee nimenomaan auton takaa, joten epäilin siksi takapyörien laakereita. En itse keksi mistä muualta se voisi tulla.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Osaiskohan joku seppä neuvoa. Mikähän mahtaa autossa olla, kun tässä viimeisen kuukauden aikana rengasmelu on noussut valtavaksi?

Renkaat olivat sakkorajalla ja vaihdoin ne just uusiin, mutta melu vain jatkuu. Pyöränlaakereita itse epäilin, mutta renkaanvaihdon jamppa yritti auton ylhäällä ollessa ravistella renkaita ja sanoi ettei anna yhtään väljystä. Tuttu, joka jonkun verran tietää autoista arveli, että laakereista olisi neste lopussa. Onko tälläinen edes mahdollista? Arvelin kysyä täältä ensiksi ennen kuin menen huoltoon kusetettavaksi.

edit. Ja melu tulee nimenomaan auton takaa, joten epäilin siksi takapyörien laakereita. En itse keksi mistä muualta se voisi tulla.

Koeta saada auto takaisin nosturille. Laakerit ei välttämättä renkaita heilutellessa sano mitään, mutta kun renkaita pyörittää, niin jousi tärisee mikäli kyseessä on laakerivaurio.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Koeta saada auto takaisin nosturille. Laakerit ei välttämättä renkaita heilutellessa sano mitään, mutta kun renkaita pyörittää, niin jousi tärisee mikäli kyseessä on laakerivaurio.
Ok, kiitti vinkistä. Nosturille en varmaan saa ennen huoltoon vientiä, mutta ainahan sen voi tunkata ja yrittää tutkia.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ok, kiitti vinkistä. Nosturille en varmaan saa ennen huoltoon vientiä, mutta ainahan sen voi tunkata ja yrittää tutkia.
Jos vika on laakerissa, niin eikö luulisin äänen voimistuvan koko ajan? Näin mä ainakin ite muistelen joskus Citroen C5:ssa olleen jossa laakereiden kanssa oli usein ongelmia.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Ja pyöränlaakerin ääni on jurraava siinä vaiheessa, kun se on vaihtokunnossa. Yleensä varoittaa jo hyvissä ajoin etukäteen, alkaen jonkinasteisena vinkumisena. En tosin tiedä, että onko just tälläisestä äänestä kyse.

Takavetoisilla autoilla saattaa perätkin paukkua. Ainakin vanhoihin Bemareihin on joskus niitäkin vaihdettu.
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kannattaako -88 Camryyn ruveta itse sähläämään murroksen vaihtoa vai viedä suoraan pajalle vaihdettavaksi? Taitavat olla aika tiukassa kiinni, mitä olen lueskellut netistä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
1.4 Tsi on toki melko huoltovapaa moottori, jos ottaa 120 tai 140hp. 160hp onkin sitten se mekaaninen ahdin joka vaatii huoltoa useammin.

On se mekaaninen ahdin meidän 140hp TSi:ssäkin ja upeasti vääntää jo tuhannesta kierroksesta ylöspäin. Hienosti on pelannut jo yli 50tkm ja mun mielestä hintaluokassaan ehdottomasti paras moottori mitä olen ikinä ajanut. Suorituskyky on aika yksyhteen vanhemman 1.8T GTi Golfin kanssa, ohituskiihtyvyyksiltään jopa nopeampi. Mutta kulutuksessa se suurin ero, meillä pk-seudulla juonut noin 6.4 litraa sadalla.


_
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
On se mekaaninen ahdin meidän 140hp TSi:ssäkin ja upeasti vääntää jo tuhannesta kierroksesta ylöspäin. Hienosti on pelannut jo yli 50tkm ja mun mielestä hintaluokassaan ehdottomasti paras moottori mitä olen ikinä ajanut. Suorituskyky on aika yksyhteen vanhemman 1.8T GTi Golfin kanssa, ohituskiihtyvyyksiltään jopa nopeampi. Mutta kulutuksessa se suurin ero, meillä pk-seudulla juonut noin 6.4 litraa sadalla.

Minkälaista ajoa teillä on pääsääntöisesti, ei varmaankaan pelkkää kaupunkirullausta, kun kulutus on noinkin alhainen. Tehdas ilmoittaa sekalaiseenajoon reilu 7l/100km. Tuossa uudessa 1.4 tsi (90kw) koneessa on tehtaan ilmoittama sekalainenajo 6,3l/100km.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Minkälaista ajoa teillä on pääsääntöisesti, ei varmaankaan pelkkää kaupunkirullausta, kun kulutus on noinkin alhainen. Tehdas ilmoittaa sekalaiseenajoon reilu 7l/100km. Tuossa uudessa 1.4 tsi (90kw) koneessa on tehtaan ilmoittama sekalainenajo 6,3l/100km.

Mulla on viimevuotinen perus-Golf tolla 1,4 TSI -koneella, ajan työmatkaa Tuusulantietä ja kaupunkialuetta jonkun verran, ja yleensä se työmatkan kulutus (pysähtelyineen) on alle seiskan satasella. Maantiellähän tuo kulkee viidellä, hitaammilla nopeuksilla jopa alle.

Paras puoli tuossa koneessa on mainittu vääntöalue. Melkein sama, millä vaihteella ajat, liikkuu todella nätisti ja kiihtyvyys on mukava ohituksissa jne. Kokemusta noin 30tkm ajalta nyt.

EDIT: mulla siis nimenomaan tuo 90 kW kone.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minkälaista ajoa teillä on pääsääntöisesti, ei varmaankaan pelkkää kaupunkirullausta, kun kulutus on noinkin alhainen. Tehdas ilmoittaa sekalaiseenajoon reilu 7l/100km. Tuossa uudessa 1.4 tsi (90kw) koneessa on tehtaan ilmoittama sekalainenajo 6,3l/100km.

Vaimoke ajaa pääsääntöisesti pk-seudulla joka alentaa kulutusta huomattavasti, se ajaa niin hellästi kaasuttamalla. :)
Jos rehellisiä ollaan niin jos auto pelkästään meikäläisellä käytössä niin aika tasan 7 litraa menee. Keski-euroopan reissulla kun mentiin niin alpeilla kuin baanaakin niin kulutus oli myös tuo tasan 7 litraa. Suurin syy alhaiseen kulutukseen omasta mielestä on hyvä alavääntö mikä on juuri mekaanisen ahtimen ansiota, kiihtyy riittävästi jo siellä 1000-2500 kierroksilla. Kuriositeettinä baanalla huiput 208km/h navin mukaan ja ihan ok kiihtyi vielä 160kmh-180kmh.



_
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
On se mekaaninen ahdin meidän 140hp TSi:ssäkin ja upeasti vääntää jo tuhannesta kierroksesta ylöspäin. Hienosti on pelannut jo yli 50tkm ja mun mielestä hintaluokassaan ehdottomasti paras moottori mitä olen ikinä ajanut.

Oikeassa olet joo, se oli se 122hp moottori jossa oli yksi ahdin, menin sekaisin. En yhtään epäile etteikö olisi hyvä kone käytännössä, itse olen ajanut vaan koeajon, mutta kone kyllä vakuutti minutkin. Karu tosiasia on kuitenkin että mekaaninen ahdin vaatii huoltoa paljon enemmän normaaliin ahtimeen nähden. Se on satavarmaa. (kokemuksia mm. G60 koneesta jossa ahdinta sai korjata joka vuosi) Ei ehkä 50tkm tarvii korjata kuten vanhempia mekaanisia ahtimia, mutta 150tkm jo. Voihan se olla että sulla ei sitä autoa enää ole, ja näin ollen vältät korjaukset. :)
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Karu tosiasia on kuitenkin että mekaaninen ahdin vaatii huoltoa paljon enemmän normaaliin ahtimeen nähden. Se on satavarmaa. (kokemuksia mm. G60 koneesta jossa ahdinta sai korjata joka vuosi) Ei ehkä 50tkm tarvii korjata kuten vanhempia mekaanisia ahtimia, mutta 150tkm jo.

Itse en ole perehtynyt ahtimien hengenmaailmaan kovinkaan syvällisesti mutta en ole kuullut että (nyky)mekaaniset hirveästi huoltoa tarvitsisi ja tiedä sitten miten ahtimen kestävyyteen vaikuttaa kun TSI:ssä mekaanista ahdinta käytetään vain alakierroksilla ja turbo hoitaa yläkierrokset.

Asiaan perehtynyt voisi tarinoida mitä huoltoja mekaaniselle ahtimelle tulee useammin kuin turboille?



_
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Itseasiassa kahdessa Bemarin diiselissä, mitä mulla on ollut, ei ole kyllä lämpenemisen kanssa ollut mitään ongelmia edes -30 asteen pakkasessa.

Taitaa Bemarissasi olla vakiona eberi lisälämmitystä varten. Yhdessä vaiheessahan mm. isompien bemareiden, VW Passattien ja VW Touraneiden konehuoneessa pauhasi aina dieselin yhteydessä eberi tai webasto. Tänä päivänä taitaa noissa kaikissa olla taas lisävauruste, mutta esim VW Caddy Maxi Lifessa se on vakiona.

Konehan toimii automaattisesti, eli jos lisävarusteena ei kelloa ole tilattu ei sillä voi ajastaa.
 

Hrustsovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Phoenix Coyotes
Tietääkö kukaan 360 Modenan käyttökustannuksista? Siis tunnettuahan on se, ettei Ferrari mitään kestä ja on pajalla koko ajan, mutta mikä se todellinen tilanne on

Jos hintaa tarvitsee kysyä, niin suosittelen 10 vuotta vanhaa 911 Possua, niitä rupeaa saamaan alle 40k€ hintaan ja huollot on inhimillisissä hinnoissa.

Vastauksena kysymykseen, niin pieni huolto maksaa jonkun verran yli 2000€, iso vajaat 3000€ ja jakohihnan vaihto 4000€+.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Porsche on muuten nykyään yllättävän halpa huoltojensa puolesta. Uusissa on huoltoväli 30tkm eikä itse huollot ole kovin kalliita. Varmaan suurin kustannuserä on Porsche-huoltojen melko suuri tuntiveloitus. Lisäksi iso öljytilavuus saa pienenkin huollon näyttämään kalliimmalta kuin joku korollan öljynvaihto. Mutta silti hinnat ovat mielestäni kohtuulliset. Bongailin 9xxfin-foorumilta, että siellä puhuivat mm. 997 Turbon huoltokulut tähän mennessä 70tkm ajettuna karvan alle tonnin. Käytännössä siis ilmainen kun miettii mitä auto maksaa ja millaisesta kyydistä pääsee nauttimaan. Lisäksi merkki on jatkuvasti luotettavuustestien kärjessä.

Itselle on jäänyt mielikuva kalliista Porschen huollattamisesta kun tuttavalla oli 90-luvun alussa uusi 964, jonka ylläpito oli kallista, varmaan yksi kalleimmista Porscheista ylläpitää.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Ohjaustehostimessa mättää joku. Ei pidä ääntä paikoillaan, mutta rattia kääntäessä pitää ääntä kierrosten mukaan. Autoa näytetty laturiexpertille laturivian pelossa, mutta siinä ei vikaa ollut. Niin, ääni on sellainen metallinen kirskunta ja vaikerrus. Netistä luin, että yleinen syy ohjaustehostimen ääntelyyn on hihna löysällä tai kulunut. Näissä tapauksissa ääni ollut kuitenkin jatkuvaa. Lisättiin myös ohjaustehostimeen öljyä (oli viivojen välissä ennen täyttöä) ja täräytettiin mukaan metalliosia pinnoittavaa lisäainetta. Nyt ääni on vaimeampi, mutta kuuluu edelleen selvästi. Missähän mahtaa olla vika?

Niin, auto on Nissan Primera, 90-luvun alusta.
 

Nick Neim

Jäsen
Olisin nyt ensimmäistä autoa itselleni ostamassa lähiaikoina ja faijan puheista tuli mieleenkin kysymys.

Faija jaksaa aina toitottaa kuinka ranskalaiset autot eivät kestä mitään. Oon tykästynyt erääseen Citroenin malliin, Xsaraan, mutta samat jutut sieltä tulee aina. Kuulemma huono pelleistä, ei niin hyvä koneenkaan kestävyys kuin japseissa jne. Ajettavuus kuulemma mukava, mutta siihen se sitten jää. Joten varsinainen kysymys kuuluukin, voisiko joku ranskalaisen auton omistava/omistanut tai muuten tietävä heitellä omia kokemuksia, pitääkö ollenkaan paikkansa? Onko vaan vanhemman ikäpolven legendaa, vai onko merkittäviä eroja? Jätänkö ranskalaiset autot väliin, kun tarkoitus olisi ajaa tuolla autolla pitkään, mahdollisimman pienillä kustannuksilla?

Citroenin vuosimalli jota olen ostamassa on joko 1999 tai 2000, eikä näissä yksilöissä mitä olen jo käynyt koeajamassa ole helmat kukkineet tai huomannut oikein muutakaan merkittävää vikaa.

Kiitoksia kuitenkin jo etukäteen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös