Autoiluketju

  • 3 286 795
  • 18 867

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ostin Sonyn autoradion. Asensin sen autooni (peugeot 307) ja kaikki meni hyvin, mitä nyt liitinten irroittaminen alkuperäisestä radiosta oli hankalaa.

Radio menee päälle ok, ja saan säädettyä asetukset ynnä muut seikat kuntoon ja radiokin kuuluu hyvin, mutta.. Illalla kun sammutan auton (asetukset kohdillaan) niin aamulla asetukset on resetoituneet, eli kaiken joutuu aloittaa alusta, eikä ole väliä sammutanko itse radion, vai annanko sen sammua samalla kun sammutan auton. Aina kun avaan autosta lukon (ei väliä käytänkö kaukosäädintä vai avaanko avaimella) syttyy myös radioon valot ja muisti on tyhjentynyt. Mistä tämä vois johtua ja mitä tälle voisi tehdä? Oon tarkistanut liitännät muutamaan otteeseen ja mielestäni ne on kunnossa.

Menikö tämä Sonyn uusi radio suoraan kiinni sen omilla liittimillä autossa oleviin (johto)liittimiin?
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oon tarkistanut liitännät muutamaan otteeseen ja mielestäni ne on kunnossa.

Kokeile vaihtaa herätevirran ja jatkuvanvirran piuhat toistepäin. Eli jos nyt menee punainen johto punaiseen ja keltainen keltaiseen, niin vaihda niin, että keltainen menee punaiseen ja punainen keltaiseen.

Tuo on ollut ainakin aika yleinen "vika" monessa autossa ja soittimessa. Ei siis varsinaisesti ole mikään vika, vaan autojen ja soittimen valmistajilla ei ole oikein yhteisiä sääntöjä miten päin johdot missäkin mallissa pitää laittaa.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
:D Akkua haetaan ja se muistaakseni oli tuolla etupuolella.

Ähäpäs. Kannattaa seuraaksi ottaa takapenkkin istuin irti ja koluta sieltä.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Menikö tämä Sonyn uusi radio suoraan kiinni sen omilla liittimillä autossa oleviin (johto)liittimiin?

Joo, tai autossa oli kaksi liitintä, ja ne laitoin radion mukana tulleeseen välijohtoon (joka vetää ne yhteen liittimeen) ja sen sain tökättyä sitten radioon. Niitä liittimiä ei saanu laitettua väärinpäin.

Kokeile vaihtaa herätevirran ja jatkuvanvirran piuhat toistepäin. Eli jos nyt menee punainen johto punaiseen ja keltainen keltaiseen, niin vaihda niin, että keltainen menee punaiseen ja punainen keltaiseen.

Tuo on ollut ainakin aika yleinen "vika" monessa autossa ja soittimessa. Ei siis varsinaisesti ole mikään vika, vaan autojen ja soittimen valmistajilla ei ole oikein yhteisiä sääntöjä miten päin johdot missäkin mallissa pitää laittaa.

Täytyy kokeilla illemmalla. Onko nuo varmasti punainen ja keltainen, vai voiko nuo olla myös muun värisinä johtoina?
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täytyy kokeilla illemmalla. Onko nuo varmasti punainen ja keltainen, vai voiko nuo olla myös muun värisinä johtoina?

Yleensä nuo on käsittääkseni keltainen ja punainen, mutta päätäni en laita pantiksi, kun en mikään autosähköasentaja ole.
 

12961

Jäsen
Itsekkin olen aika tarkkaan ihmetellyt Ocun ja Golfin eroja ja lopputulema on ollut se, että samoja autojahan ne ovat, Ocu on snadisti isompi. Itse kyllä pidin enemmän Golfista kuskin tilojen puolesta. Toimitusajat molemmissa ovat aika kovat, itselle ainakin eräs Golf myyjä kertoi, että Volkkarilla olisi jonkinlainen etuosto-oikeus tuohon pohtimaasi moottoriin, eli sen voisi saada ehkä nopeammin.

Kannattaa katsella vertaillen käytettyjen hintoja ja sitä, kumpi pitää hintansa paremmin. Tuossa tapauksessa ainakin perstuntuma sanoo, että saat sen 2 tonnia takaisin kun myyt saman verran ajettua golfia vs. ocua joskus.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Tulikin mutkia matkaan ja yksi vaihtoehto olisi Hyundai Sante Fe.

Onko tuosta kenellekään kokemusta? Mielestäni tämä uusi malli näyttää jo ihan autolta ja ilmeisesti ns. ok tilat.

Mitenköhän mahtaa olla ajomelu ja mukavuus, jos vrt. C5 farmariin?
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Mahtaisiko arvon palstaveljillä olla kokemuksia 2002-2005 vuosimallien Civiceistä? Vaikuttaisi pieneltä ja mukavalta autolta kaupunkiin toiseksi autoksi. Ajattavuushan ei ihan Golffin luokkaa ole, mutta ei ole hintakaan. Hondathan ovat yleisesti ottaen olleet hyvinkin luotettavia tekniikaltaan eikä luulisi ruosteenkaan vaivaavan vielä tässä ikäluokassa. Saman ikäluokan Focuksia olisi myös paljon tarjolla, mutta vetonivelet ja ruosteongelmat hieman askarruttaa Focuksen kohdalla.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Huoltojen hinnoista puheen ollen. Autoni oli äskettäin Käyttöautolla uusien avainten takia, takalasin lämmitin ei autossani pelannut ja kysyin josko he voisivat asiaa katsoa (ajattelin sulake tai rele vikaa) ja huollon kaveri sanoi että tunti on varattu autolleni aikaa. Avain asiaan meni 15min ja takalasin lämmittimeen loppuaika mutta asia meni kimurantimmaksi kun vika ei ollutkaan sulakkeissa ja releissa, heillä ei aika riittänyt saamaan tarkkaa selvyyttä missä vika mutta saivat sen kuulemma toimimaan irrottamalla johtoja ja laittamalla ne uusiksi kiinni. No, eipä tuo ainakaan pelaa joten sinne meni about 50e.

Tänään BMW:ltä soittelivat ja kysyivät olinko tyytyväinen huoltoon. Sanoin että en ole koska maksoin turhasta ja vika ei korjaantunut, toki myönsin että vikaa oli itsessäkin kun en infonnut heitä asiasta ennempää ja aika tuli vastaan.


Tuli sitten puhetta näistä merkkihuoltojen hinnoista ja kaveri kertoi puhelimesta että länsi-rannikolla on kai halvimmat merkkihuollot tunti veloituksessa. Mutta todellisen pohjan veti MetroAuto Tampereelta joka veloittaa vaatimattoman 125e/h. Jotenkin ei aivan heti tulisi mieleen viedä kyseiseen taloon autoa huollattamaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tulikin mutkia matkaan ja yksi vaihtoehto olisi Hyundai Sante Fe.

Onko tuosta kenellekään kokemusta? Mielestäni tämä uusi malli näyttää jo ihan autolta ja ilmeisesti ns. ok tilat.

Mitenköhän mahtaa olla ajomelu ja mukavuus, jos vrt. C5 farmariin?
Eiköhän nämä molemmat merkit ole sellaisia, että kannattaa ostaa vain pari vuotta käytettyinä. Hinnat ovat silloin enemmän kuin kohdallaan. Hyundaissa vielä pari vuotta vanhana reilusti takuuta jäljellä.

Uutena en kajoaisi kumpaankaan juurikin siitä syystä, että menettävät parin kolmen ensimmäisen vuoden aikana aivan tautisesti arvoaan.

Tokihan jonkun on ostettava uutena nämäkin. Citikan uudesta C5:sta olen kuullut vain hyviä arvioita, mutta nuo arviot ovat tulleet ns. vannoutuneilta ranskismiehiltä, joten jokaisen kannattaa miettiä paljonko noihin arvioihin kannattaa luottaa. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että ekan C5:n ennen faceliftiä nuo vannoutuneetkin manasivat alimpaan helvettiin.
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Käsittääkseni porrasperä valmistettiin Japanissa ja 5-ovinen Briteissä. Japanin vehje laatuluokkaa A.

Tämän tiesinkin, mutta vastapainoksi luotettavalle Japanilaiselle tekniikalle on sedaniin pitänyt laittaa mukaan japanilaisautojen huono puoli eli ruosteongelma. Tahtoo sedan malleissa oleva kromilista takaluukussa rikkoa maalipinnan ja ruoste puskee esiin. Sama ongelmahan on myös vuosituhannen alun Focuksen Ghia malleissa.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uusi auto?

Nyt on ihan hilkulla BMW 328:n hankinta, käytettynä toki. Korimalli E46 vain jotenkin miellyttää silmää. Tulisi samalla liityttyä siihen kiisteltyyn kusipääohittelijoiden joukkoon.

Onko vastaavan auton omistavilla kommentteja hankinnasta, mikä hyvää, mikä huonoa? Itse arvostan ajettavuutta ja jämäkkyyttä, varsinkin pitkillä matkoilla. Vuosimalli on 2000-luvun taitteesta ja kilometrejä alta 200 tkm.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt on ihan hilkulla BMW 328:n hankinta, käytettynä toki. Korimalli E46 vain jotenkin miellyttää silmää. Tulisi samalla liityttyä siihen kiisteltyyn kusipääohittelijoiden joukkoon.

Onko vastaavan auton omistavilla kommentteja hankinnasta, mikä hyvää, mikä huonoa? Itse arvostan ajettavuutta ja jämäkkyyttä, varsinkin pitkillä matkoilla. Vuosimalli on 2000-luvun taitteesta ja kilometrejä alta 200 tkm.

Suosittelen tutustumaan keskusteluihin osoitteessa http://www.btcf.fi/forum/

Sieltä löytyy hakusanoilla tietoja mihin kaikkeen kannattaa kiinnittää huomiota autoa etsiessä ja koeajettaessa.
 
Kertokaapas, mekaanikot, mikä minun autopolossani on vialla.

Hyytyy. No okei, parikymppinen Nissan hyytyy muutenkin, mutta tässä talven tullen on vika äitynyt vähän turhan huomattavasti. Eli vitosvaihteella on turha kiihdytellä - jopa tasaisella, ylämäestä nyt puhumattakaan - vaan on aina haettava pienempää silmään. Lisäksi pienillä kierroksilla ajettaessa auto tuntuu nykivän ja tärisevän (jopa normaalia enemmän...). Kun vauhtia saa kiihdytettyä kovemmaksi, nykiminen loppuu kuin seinään ja sitten taas kiihtyy. Kerrassaan kettumaista.

Toisinaan auton käynnistäminenkin on työn ja tuskan takana, ja joskus tuskaista on myös tyhjäkäynnillä käynnissä pysyminen.

Autovanhukseni on menossa terkkarille, mutta onkohan jotain, mitä kannattaisi vilkaista ennen aikaa?
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Autovanhukseni on menossa terkkarille, mutta onkohan jotain, mitä kannattaisi vilkaista ennen aikaa?

Itse tarkistaisin/pitäisin kunnossa perusasiat, melko halpoja ja ennen kaikkea helppoja hommia. Näihin kuuluu mm. tulppien vaihto, bensan- ja ilmansuodattimien vaihto. Silloin kun ajoin 20v Gorillalla, noiden vaihto piristi vehjettä kummasti ja keskikulutuskin tippui noin 0,5l satasella. Vanha auto kun kerää suodattimiin melkoisesti paskaa. Tulpat ja ilmansuodatin kun on tukkeessa niin ongelmia tulee ihan varmasti. Öljytkin vaikuttaa, totta kai, mutta tuskin kuvaamaasi ongelmaa aiheuttaa. Sytkän säätökin auttaa yleensä jotain. Kun vika selviää, kerro toki meille muillekkin, voidaan sitten nauraa kuinka väärin veikkasin...
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Jonkin sytytysvian ohella tulisi mieleeni, että Nissanissa saattaisi olla ilmavuoto. Tarkista alipaineletkut, joita menee ainakin jarrutehostimelle ja varmaankin virranjakajalle. Taivuttelet letkuja ja katsot, ettei ole murtumia.
 

Jindebyne

Jäsen
Talouden kauppakassi on tulevan talven aikana päivityksen kohteena ja sillä silmällä on tullut katseltua tätä viimeisintä VW Poloa.

Volkkarin sivuilla kun kävin pläräämässä Polon tietoja niin silmääni osui teknisissä tiedoissa, ettei siellä mainita 1.2t koneen kohdalla lainkaan DSG-vaihteistoa. Onko tosiaan näin, ettei VW näe aiheelliseksi tuota mainiota vaihteistoa pikkuturbossaan? Myös Highline -varustelu avautui vasta 1.9tdi:n kohdalla, johon ei kilometrien puolesta ole kyllä tarvetta. Ensi viikossa menen liikkeeseen kyselemään aiheesta lisää, mutta toki jos joku palstaveli tietää vastauksen edellämainittuihin, niin helpottaa tilannetta.

Muutenkin, jos kokemuksia ko. autosta löytyy, niin mielelläni kuulisin niin risuja kuin ruusujakin!
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jonkin sytytysvian ohella tulisi mieleeni, että Nissanissa saattaisi olla ilmavuoto. Tarkista alipaineletkut, joita menee ainakin jarrutehostimelle ja varmaankin virranjakajalle. Taivuttelet letkuja ja katsot, ettei ole murtumia.

Imuvuoto lienee hyvin mahdollinen kuvatuilla oireilla. Silti jotenkin sellainen tunne, että Nissanissa on jotain muutakin häikkää. Onko tuollaisissa autoissa jonkinsortin tyhjäkäyntiventtiiliä?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Imuvuoto lienee hyvin mahdollinen kuvatuilla oireilla. Silti jotenkin sellainen tunne, että Nissanissa on jotain muutakin häikkää. Onko tuollaisissa autoissa jonkinsortin tyhjäkäyntiventtiiliä?

Itselläni oli Nissanissa aikoinaan samantapaista ongelmaa ja vika taisi olla juurikin imupuolen tiivisteissä.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kelläpä olisi kokemuksia mersun CDI-tekniikasta? Kyseessä on aika vanha, vuosituhannen vaihteen 220cdi-malli ja tuollainen peli kiinnostaisi. Onko niin ongelmallinen kuin "huhutaan"?
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kelläpä olisi kokemuksia mersun CDI-tekniikasta? Kyseessä on aika vanha, vuosituhannen vaihteen 220cdi-malli ja tuollainen peli kiinnostaisi. Onko niin ongelmallinen kuin "huhutaan"?

Appiukolla on tuollainen E-sarjalainen farkkuversiona, jonkun verran sillä on tullut ajeltua. Rassilla on nyt rullattu sellaiset 130tkm, mikä on käsittääkseni lähinnä sisäänajo tuollaiselle kulkuneuvolle.

Hieno, tilava auto ja kivaa sillä on suhata, mutta itse en moista ostaisi koskaan. Kyseinen kaara on jatkuvasti jostain rikki, ja korjaukset maksavat liikaa ainakin kaltaiselleni tyhjätaskulle. Sähkövikoja, aiheettomia virheilmoituksia ja muuta scheissea tarjoaa germaani enemmän kuin tarpeeksi. Viimeksi vaihdettiin automaattilaatikon ohjausyksikkö, hintaa remontille tuli ungefär 1500€. Elämä on, varsinkin jos ottaa huomioon auton (todellisen) arvon.

Ihme kyllä se tuppaa myös ruostumaan. Ja minulle kun on kerrottu, ettei eurooppalaiset autot ruostu ollenkaan? Takalokareiden kaaret alkavat olemaan hitsauskunnossa, eikä tuo muutenkaan mikään virheetön peli koriltaan ole.

Mutta varmasti toisenlaisiakin kokemuksia löytyy. Ainahan ihmiset ajavat parhaalla mahdollisella autolla; omiin tarpeisiinsa, näkemyksiinsä ja rahavaroihinsa nähden. Kyllä minäkin huolisin G- tai CLS-mallisen Mersun, jos vaan lompakko kestäisi niiden hankinnan ja ylläpidon. Nyt pitää tyytyä Lada Nivaan ja Nissan Maximaan. Ne kun ovat sopivan huolettomia pelejä näin hoikalle pojalle.
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihme kyllä se tuppaa myös ruostumaan. Ja minulle kun on kerrottu, ettei eurooppalaiset autot ruostu ollenkaan? Takalokareiden kaaret alkavat olemaan hitsauskunnossa, eikä tuo muutenkaan mikään virheetön peli koriltaan ole.

Eikös myös vuosituhannen MB:ssä ole ollut ihan yleistä ruosteongelmaa?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Eikös myös vuosituhannen MB:ssä ole ollut ihan yleistä ruosteongelmaa?
Nuo viime vuosituhannen vaihteen molemmin puolin olevat Mersut ovat ruostesuojaukseltaan täysin katastrofaalisia. Ennen kuin hankitte Mersuja käykää erittäin tarkkaan maalipinnan kunto läpi. Etenkin kaikki ovet, helmat ja takaluukku ovat usein aivan tärviöllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös