Autoiluketju

  • 3 220 850
  • 18 565

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Osaisiko joku sanoa mistä on kyse, kun puhallin toimii asennoissa 1,2 ja 4. Kolmoselle kun laittaa niin minuutin verran hönkää ja sitten pimenee täysin. Autossa ei ole ilmastointia vaan kyseessä on ihan normaali puhallin.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Osaisiko joku sanoa mistä on kyse, kun puhallin toimii asennoissa 1,2 ja 4. Kolmoselle kun laittaa niin minuutin verran hönkää ja sitten pimenee täysin. Autossa ei ole ilmastointia vaan kyseessä on ihan normaali puhallin.

Auton merkki ja malli voisi auttaa asiaa. BMW-merkkisessä autossa veikkaisin etuvastusta, mikäli on puhallinongelmaa. Luultavasti kuitenkin eri merkki ja eri vika kyseessä?

EDIT: Etenkin, kun ainakin "uudemmissa" Bemareissa taitaa olla portaattomasti säätyvä puhallin?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Sama, jos kyseessä on Opel.

Vivaro teki noin kesällä, oli muuten vittumainen, kun ilmastointi pelasi vain suurimmalla teholla tai sitten ei ollenkaan. Huollossa kertoivat, että Opelille tämä puhaltimien epäkuntoisuus on ennemminkin ominaisuus kuin vika. Eikös Opelissa kaikki ole ominaisuuksia?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Auton merkki ja malli voisi auttaa asiaa. BMW-merkkisessä autossa veikkaisin etuvastusta, mikäli on puhallinongelmaa. Luultavasti kuitenkin eri merkki ja eri vika kyseessä?

EDIT: Etenkin, kun ainakin "uudemmissa" Bemareissa taitaa olla portaattomasti säätyvä puhallin?

Viat Punto vm. 2005 on kyseessä. Unohdin sen tosiaan laittaa tohon aiemmin.

Edit. Tuo on kyllä hauska auto. Tossa kun oli vähän kosteampaa, niin ohjaustehostimen valo paloi iloisesti. Tuli kuivempaa, niin vika korjattu. Harmi, että laatu on noin paskaa, muuten olisi ihan näppärä peli kaupungissa. No vaihtoonhan tuo lähtee todennäköisesti paikkoin.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mulla on 307 pösö vm 2001. Se on nyt pitäny päällä ABS-fault -ilmoitusta, eli abs -systeemissä on toimintahäiriö (jarrut kyllä toimivat normaalisti, mutta lukkiutuvat). Todennäköisesti kyseessä on rikkinäinen anturi. Onko kellään kokemusta samasta, luulisi, ettei mikään harvinainen vika kuitenkaan ole. Pystyykö sitä rikkimennyttä anturia löytämään itse, vai onko tuo käytännössä huollon hommia? Mistä sen tietää, mikä antureista on rikki, ja paljonko semmosen vaihto maksaa?

Voiko tuo vika johtua myös kuluneista jarrulevyistä ja -paloista?
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mulla on 307 pösö vm 2001. Se on nyt pitäny päällä ABS-fault -ilmoitusta, eli abs -systeemissä on toimintahäiriö (jarrut kyllä toimivat normaalisti, mutta lukkiutuvat). Todennäköisesti kyseessä on rikkinäinen anturi. Onko kellään kokemusta samasta, luulisi, ettei mikään harvinainen vika kuitenkaan ole. Pystyykö sitä rikkimennyttä anturia löytämään itse, vai onko tuo käytännössä huollon hommia? Mistä sen tietää, mikä antureista on rikki, ja paljonko semmosen vaihto maksaa?

Voiko tuo vika johtua myös kuluneista jarrulevyistä ja -paloista?

Jos se herjaa abs vikaa, niin kyse ei mitä suurimmalla todennnäköisyydellä ole paloista. Huollon kautta kannattaa käydä. Testeri yleensä kertoo mikä anturi on paskana, tai jos on jotain muuta kuin anturi.

Vaihdettuna anturi on jossain 250€:n hinnoissa,noin niinku yleensä. Hinta voi heittää, kun ei muistikuvaa juuri kyseisestä autosta ole(ja on vielä pieni aamuhumala). Jos olet pääkaupunkiseudulta, niin laita vaikka yksityisviestiä. Voidaan meidän pajalla tutkia (ja korjata)sun auto, jos niin halajat.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ja yksi suuri ero on se että merkkikorjaamo on melkein poikkeuksetta paja jolla vain vaihdetaan vanhoja osia uusiin. Nyrkkipaja-miehet saattavat jopa korjata vanhoja osia eikä vain heittää uutta palikkaa paikkaan. Hyvänä esimerkkinä kaverin Rellu. Merkkikorjaamo antoi pyyhkijän moottorin vaihdolle hintaa noin 500e, sisältäen työt sekä osan. Nyrkkipajan mies otti moottorin käteen, huolsi sen ja laittoi takaisin. Hintaa en muista mutta selvästi halvemmaksi tuli. Moottori on toiminut moitteetta yli puoli vuotta. Jos en väärin muista niin suurin vika laitteessa oli hapettuneet liittimet. Eiköhän tuo vanhan korjaaminen ole hippasen ekologisempaakin.
Tässä syy, miksi en omaa Meganea ihan heti merkkikorjaamolle vie. Kaikki osat vaihdetaan kokonaisuutena uuteen yrittämättäkään selvittää mikä niissä on vikana ja korjata niitä.

Itsellä muutama esimerkki kyseisestä toiminnasta. Laturi alkoi rahisemaan ja kävin kyselemässä tarjousta laturin korjauksesta. Työn vastaanottajan mukaan laakerivikaiselle laturille ei ole tehtävissä mitään, vaan se on vaihdettava uuteen. Hinta-arvio laturille ja vaihtotyölle 800€. Työn osuus 3 tuntia. En lämmennyt tälle tarjoukselle ja vein irroittamani laturin autosähkökorjaamoon, jossa tunnin odottelun jälkeen oli laturiin vaihdettuna laakerit ja hiilet. Hintaa kertyi hommalle 70€. Kokonaisaika laturin irroitukselle, korjaamoreissulle ja paikoilleen laittamiselle kertyi alle kaksi tuntia matkoineen päivineen. Merkkikorjaamo olisi veloittanut pelkästä laturin irroituksesta ja kiinnityksestä kolmen tunnin työn. Halpaa, eikö vain.

Toisena esimerkkinä pieni muovitappi, joka katkesi pakkasilla takaoven kahvasta. Käyttöauto olisi pystynyt myymään vain koko lukitusmekanismin kaikkine hyvineen. Osaa ei irrallaan saanut. Hintaa roippeille olisi kertynyt noin 250€, tarjous asennettuna 400€. Päätin hylätä tarjouksen ja hain Bauhausista nylon-pultin ja mutterin, joilla korvasin katkenneen tapin. Varttitunnin työn jälkeen homma reilassa ja on toiminut ongelmitta pari talvea tuon jälkeen.

Käyttöautoon en autoa vie huoltoon, vaikka mikä olisi.

Jos se herjaa abs vikaa, niin kyse ei mitä suurimmalla todennnäköisyydellä ole paloista. Huollon kautta kannattaa käydä. Testeri yleensä kertoo mikä anturi on paskana, tai jos on jotain muuta kuin anturi.

Vaihdettuna anturi on jossain 250€:n hinnoissa,noin niinku yleensä. Hinta voi heittää, kun ei muistikuvaa juuri kyseisestä autosta ole(ja on vielä pieni aamuhumala). Jos olet pääkaupunkiseudulta, niin laita vaikka yksityisviestiä. Voidaan meidän pajalla tutkia (ja korjata)sun auto, jos niin halajat.
Motonet myy 307:n antureita alle neljän kympin. 250€ anturista ja vaihtotyöstä ei kuulosta erityisen edulliselta tarjoukselta. Homma on simppeli tehdä itsekin, eikä vaadi kummoisia tiloja eikä työkaluja.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Motonet myy 307:n antureita alle neljän kympin. 250€ anturista ja vaihtotyöstä ei kuulosta erityisen edulliselta tarjoukselta. Homma on simppeli tehdä itsekin, eikä vaadi kummoisia tiloja eikä työkaluja.


Olen pahoillani, että arvon vesurille ei antamani hinta-arvio sopinut. Onneksi se ei ollut sitova, niin siitä ei tarvitse suuttua.

Motonetistä saa vaikka mitä. Kun sieltä ostaa, niin sitten todella kannattaa vaihtaa ihan itse se anturi, osasi tai ei. Ja kun se anturi on väärä, niin voi sitten käydä hakemassa anturirahoilla vaikka ihan vitun monta kertakäyttögrilliä.

Samalla keikalla kannattaa ostaa sieltä autoilijan pornokaupasta myös testeri, että tietää minkä anturin vaihtaa. Vaikka tosin minun ei niin erityisellä tarjoushinnalla haet sieltä Motonetista ihan kaikki anturit ja sitten ihan helposti vaihdat ne parkkipaikalla. Saattaa olla, että jää vielä rahaa vunkkariin ja karvanoppiinkin. On se Motonet vaan ihana. Sitä en nyt muista, että kuittaantuuko kyseinen vika itsestään kun se on korjattu. Pahoittelut siitä. Mutta onhan sulla tosiaan se testeri.

edit. pois jonomuodostelmasta...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Olen pahoillani, että arvon vesurille ei antamani hinta-arvio sopinut. Onneksi se ei ollut sitova, niin siitä ei tarvitse suuttua.
Kyynel.

Hinta-arvio sopii minulle kyllä vallan hyvin, vaikka se sattuikin mielestäni reilusti yläkanttiin. Itse asiassa ei haittaisi vaikka arviosi olisi ollut korkeampikin. Johtuen lähinnä siitä, etten tarvitse 307:n anturia asennettuna, enkä myöskään ole tuomassa autoani pajallenne minkään muunkaan toimenpiteen takia.

Ymmärrän kyllä pahastumisesi mainoksesi mennessä pahemman kerran reisille.

Motonetistä saa vaikka mitä. Kun sieltä ostaa, niin sitten todella kannattaa vaihtaa ihan itse se anturi, osasi tai ei. Ja kun se anturi on väärä, niin voi sitten käydä hakemassa anturirahoilla vaikka ihan vitun monta kertakäyttögrilliä.
Miksi ostaa säästyneillä rahoilla kertakäyttögrillejä tai jotain muuta tarpeetonta?

Aika paljon on tullut omia, tuttujen ja sukulaisten autoja rassattua ja niihin on haettu osia monista eri kaupoista. Motonetista ei ole tähän mennessä tullut vastaan yhtään ainutta väärää tai muuten sopimatonta tai toimimatonta osaa vastaan. Vääriä osia saa varmasti mistä tahansa puodista, ellei tiedä mitä on hakemassa ja mihin vehkeeseen.

Osa on näyttänyt päällepäin silmämääräisesti niin huonosti valmistetuilta, että ovat jääneet hyllyyn. Sama kohtalo on ollut monilla varaosaliikkeiden tai merkkiliikeiden osilla. En koskaan osta autoon osaa näkemättä sitä. Osien laadun näkee usein varsin nopeasti katselemalla mm viimeistelyä ynnä muita vastaavia asioita.

Samalla keikalla kannattaa ostaa sieltä autoilijan pornokaupasta myös testeri, että tietää minkä anturin vaihtaa. Vaikka tosin minun ei niin erityisellä tarjoushinnalla haet sieltä Motonetista ihan kaikki anturit ja sitten ihan helposti vaihdat ne parkkipaikalla. Saattaa olla, että jää vielä rahaa vunkkariin ja karvanoppiinkin. On se Motonet vaan ihana. Sitä en nyt muista, että kuittaantuuko kyseinen vika itsestään kun se on korjattu. Pahoittelut siitä. Mutta onhan sulla tosiaan se testeri.

edit. pois jonomuodostelmasta...
Ellen tietäisi minkä anturin vaihtaa, ostaisin todellakin ennemmin ne kaikki reilulla satasella. Olisipahan alla uudet anturit ja rahaakin olisi säästynyt johonkin hyödylliseen saman verran. Ennemmin rahat uusiin osiin kuin jääkiekkopalstalla mainostavalle rasvanäpille.

Nuo testerihöpinät ovat juuri sitä saastaa, jolla kaiken maailman nyrkkipajat yrittävät hankkia väkipakolla asiakkaita, kun muuten ei onnistu. Jatka vain valitsemallasi tiellä. Niin minäkin.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Hanskalokeron sisällä vasemmassa reunassa on vipu josta täytyy vetää. Sen jälkeen astelet nokalle, painat kahvan nappia ja nosta kansi ylös.

Loistavaa. Pitääkin testata. Kahvaa siinä ei ole, mutta hanskalokerossa on kylläkin tuo vipu. (ei ole oma auto, joten vähän hakusessa nämä jutut)
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Olisi autonvaihto edessä. -03 VW Diesel Polo on palvellut hyvin, mutta nyt olisi tarkoitus vaihtaa vähän isompaan viisioviseen. Parina seuraavana vuotena ajokilometrit hieman tippuvat, joten bensavehje on nyt järkevämpi ostos. Mulle on nyt tarjottu vähän ajettua Hyundai Accentia vm. 2007. Hinta on ihan törkeän halpa verrattuna moneen muuhun merkkiin ja kilometrejä mittarissa pyöreästi 30 000. Lisäksi tehdastakuuta jäljellä vuosia. Kyseisestä automerkistä ei ole mitään käsitystä. Käytettynähän tuollainen kannattaa ostaa, koska uuden ostamisen jälkeen hinta vaikuttaa tippuvan heti monia tuhansia. Ei kauhean positiivisia arvioita yleisesti ole kyseisestä merkistä netissä, mutta sentään ranskalaisia paremmalta vaikuttaa. Kellään kokemuksia?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ei kauhean positiivisia arvioita yleisesti ole kyseisestä merkistä netissä, mutta sentään ranskalaisia paremmalta vaikuttaa. Kellään kokemuksia?

Teknisesti samalla tasolla kuin viisi vuotta vanhemmat japsiraudat, eli ei hienouksia. Hienouksien puutteesta johtuen melko varmoja pelejä. Huollot kalliita->pitkä takuu maksatetaan näin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Isäukolla on ollut oksettavan ruma Hyundai Matrix vuodesta 2006 ja ihan hyväksi autoksi tuo on osoittautunut. Huono puolihan noissa on että arvo tippuu todella nopeasti ja noista näyttää olevan vaikea päästä eroon muuten kuin vaihdossa uuteen Hyundaihin, mutta käytettynä juuri tuon takia todella järkevä ostos kun se suurin arvonpudotus on jo tapahtunut. Tekniikaltaan perusvarmaa japsitekniikkaa ilman mitään hienouksia, ajettavuudeltaan ei mitään huippuluokkaa (muistuttaa jotain 2000-luvun vaihteen japseja) ja yleisolemus on hyvin muovinen. Mutta varmaa perusautoa tarvitseville ihan hyvä valinta.

Tuohon pitkään takuuseen ei kannata ehkä sittenkään kiinnittää paljon huomiota koska huollot on kalliita ja näyttäisi siltä että tuote on varsin vähävikainen, joten huolto-ohjelman mukaan huollattaminen saattaa tulla loppujen lopuksi paljon kalliimmaksi kuin se että antaa takuun raueta, vaihtelee vaan normaalisti öljyt ja pitää auton muuten kunnossa, ja maksaa itse ne satunnaiset korjaukset joita noihin ehkä tulee. Isäukko ainakin otti sen riskin ja nyt kun auto on jo yli kolme vuotta ollut (takuuta enää alle kaksi vuotta jäljellä) niin ainuttakaan vikaa ei ole ainakaan vielä ollut.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Tuo huollon kalleus hieman naurattaa. Volkkarin huollot ne vasta kalliita onkin, yleensä 300-400 euroa kerta. Kun on tähän hintaluokkaan jo tottunut, ei tunnu pahalta...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Hyundaihin liittyen on allekirjoittanutta hieman mietityttänyt suhteellisen uusien Sonata-mallien edullisuus. 2.4-litraisella nelosella ja jopa 3.3-litraisella kutoskoneella olevia menopelejä automaattivaihteistolla on saatavilla. Onko tuo kyseisten autojen melkoisen vähäinen kysyntä tjsp. syynä niiden halpuuteen? Kohtalaisen kokoinen ajopelihän tuo olisi, mutta...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä luulen että kyse on juuri tuosta kysynnän puutteesta. Eli noita käytettyjä Hyundaita on vaikea saada kaupaksi muuten kuin vaihtamalla uuteen Hyundaihin niin se näkyy sitten hinnoissakin. Olen tuollaista Sonataa ajanut ja ei se minusta yhtään hullumman tuntuinen auto ollut. Ei toki ajettavuudeltaan ole samaa tasoa samanikäisten/-kokoisten Eurooppalaisten kanssa, eikä laatuvaikutelmakaan (materiaalit yms.) ole ihan esim. Volkkarimaista tasoa, mutta kun jotain -06 vuosimallisia näyttää saavan jo alle kymppitonnilla niin kyllä siinä minusta tuohon rahaan ihan kiitettävsti autoa on. Eikä yhtään pöllömmän näköinenkään minun mielestäni tuo Sonata.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Loistavaa. Pitääkin testata. Kahvaa siinä ei ole, mutta hanskalokerossa on kylläkin tuo vipu. (ei ole oma auto, joten vähän hakusessa nämä jutut)
Ja seuraava kysymys "missä perkeleessä se moottori on?"!
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
90% varmuudella vastus sökönä.

Enpä sinänsä usko. Väittäisin, että 90% todennäköisyydellä vika on katkaisijassa, vian korjaus vaatii tosin lähes koko kojelaudan vaihtamista. Ja kun kyseessä on Punto, niin korjaa kyseisen auton hankinnan aiheuttama virhe pistämällä ko. yksilö kiertoon mieluummin eilen. Siinä kun nuo sähköviat kumuloituvat vielä Relluakin nopeammin. Valitettavasti kokemusta on. Onneksi pääsin tuosta eroon naisautoilijan avustuksella vakuutusyhtiön piikkiin syyttömänä osapuolena, mällissä vieläpä lapseni ratissa.

t. hanu
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Olisi autonvaihto edessä. -03 VW Diesel Polo on palvellut hyvin, mutta nyt olisi tarkoitus vaihtaa vähän isompaan viisioviseen. Parina seuraavana vuotena ajokilometrit hieman tippuvat, joten bensavehje on nyt järkevämpi ostos. Mulle on nyt tarjottu vähän ajettua Hyundai Accentia vm. 2007. Hinta on ihan törkeän halpa verrattuna moneen muuhun merkkiin ja kilometrejä mittarissa pyöreästi 30 000. Lisäksi tehdastakuuta jäljellä vuosia. Kyseisestä automerkistä ei ole mitään käsitystä. Käytettynähän tuollainen kannattaa ostaa, koska uuden ostamisen jälkeen hinta vaikuttaa tippuvan heti monia tuhansia. Ei kauhean positiivisia arvioita yleisesti ole kyseisestä merkistä netissä, mutta sentään ranskalaisia paremmalta vaikuttaa. Kellään kokemuksia?

Väärä palsta ja paikka, mutta pelikiellon uhallakin: Milläs myyt sen polosen?

t. hanu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös