Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 751
  • 19 022

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Nyt on kolmas Ford käytössä, ja yhdessäkään ei ole ollut niitä kuuluisia tyyppivikoja. On käynyt säkä.

Miten on Fordin kanssa ruostehommat? Kävin tuossa kesällä koeajamassa kaksi Mondeota (-04 ja -05, 2.0B manuaaleja) ja molemmista ovet ruosteessa. Eipä vakuuttanut ei. Ajettavuus varauksin hyvä, noin niin kuin aktiivisen ajajan mielipiteenä, mutta hirveän meluisalta tuntuivat S60:n (-03 170hv versio) jälkeen. Ohjaustuntumaa noissa Fordeissa pitää kyllä arvostaa ja alusta on ylipäätään aika onnistunut sekä Fokkerissa että isoveljessään.
 
No, ranskiksista ylipäätään sen verran, että varsinkin sitikka on aina osannut tehdä persoonallisia autoja, jotka kyllä periaatteessa iskevät.

Jepulis, C6 olisi kyllä harvinaisen päheä peli.

Ja kuka pösilö ostaa jonkun Golfin, kun alle voisi saada Megané R26R:n? No ehkä sellainen joka haluaa autoonsa äänieristyksen, takapenkin ja stereot...Ranskalaiset ovat aina tehneet parhaat pikkusportit.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Miten on Fordin kanssa ruostehommat? Kävin tuossa kesällä koeajamassa kaksi Mondeota (-04 ja -05, 2.0B manuaaleja) ja molemmista ovet ruosteessa. Eipä vakuuttanut ei.

Ovet vaihdetaan takuutyönä juuri tuon ikäisissä Mondeoissa. Hiukan kyllä ihmetyttää jos noihin ei vielä ollut vaihdettu.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Hoi! Menin ja ostin veneen ja trailerin. Oli muuten hyvä ostos, mutta unohtui tuo vetoautopuoli. Meillä on pihassa Variant V TSI ja Fiesta 1.4 tdci, joista koukku vain jälkimmäisessä. Fiestasta ei vääntö lopu, mutta paino on vähän mieityttänyt. Heittämällä se on kuitenkin nostanut paatin noista Helsingin luiskista. Eilen laskin veneen mökkijärvelle soraluiskasta ja sinne meinasi jäädä. Ei ollut mitään toivoa nostaa ylös, kun sora antoi periksi Fiestan alla. Siinä kun tunnin verran huhki vinssin ja köysien kanssa ennen kuin kippo nousi, niin aloin miettimään vakavasti maastoautoa. Tähän saakka olin ajatellut varustaa Variantin koukulla, mutta enpä eilisen kokemuksen perusteella usko, että se toimisi sorassa sen paremmin.

Maastoauton hommaamisessa on yksi merkittävä rajoittava tekijä; olen persaukinen. Valinta siis kohdistuu n. 20 vuotta vanhoihin Patroleihin, Pajeroihin ja muihin vastaaviin (mitä niitä vielä on?). Ymmärrän maastoautoista yhtä paljon kuin Aravirta valmentamisesta, eli ei mitään käryä mihin kiinnittää huomiota. Selailin vähän Suomi24:n "keskustelua" maastoautoista ja se on kyllä semmoista kullin venytystä, ettei tietoa voi niellä edes pureskelemalla.

Jos Nettiautoista laittaisi jotain esimerkkejä mitä olen katsellut, niin saa käsityksen mitä olen hakemassa. Mihin noissa kiinnittäisi huomiota?
- Pajero -83
- Toinen Pajero -83
- Pajero -87
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aika monella merkillähän on omat hinauspalvelunsa, joten ei tuotakaan kannata lukea kuin piru Raamattua.

ADAC on kyllä niin hervottoman suuri toimitsija, että tuskin tuota luotettavampaa tilastoa edes löytyy. Jos täällä saksassa auto tuonne baanalle hyytyy, niin ei siinä mitään "omaa hinauspalvelua" ehdi edes soittaa kun ADAC:n auto on jo vetämässä autoa pois tieltä tukkimasta liikennettä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Hoi! Menin ja ostin veneen ja trailerin. Oli muuten hyvä ostos, mutta unohtui tuo vetoautopuoli. Meillä on pihassa Variant V TSI ja Fiesta 1.4 tdci, joista koukku vain jälkimmäisessä. Fiestasta ei vääntö lopu, mutta paino on vähän mieityttänyt. Heittämällä se on kuitenkin nostanut paatin noista Helsingin luiskista. Eilen laskin veneen mökkijärvelle soraluiskasta ja sinne meinasi jäädä. Ei ollut mitään toivoa nostaa ylös, kun sora antoi periksi Fiestan alla. Siinä kun tunnin verran huhki vinssin ja köysien kanssa ennen kuin kippo nousi, niin aloin miettimään vakavasti maastoautoa. Tähän saakka olin ajatellut varustaa Variantin koukulla, mutta enpä eilisen kokemuksen perusteella usko, että se toimisi sorassa sen paremmin.

Maastoauton hommaamisessa on yksi merkittävä rajoittava tekijä; olen persaukinen. Valinta siis kohdistuu n. 20 vuotta vanhoihin Patroleihin, Pajeroihin ja muihin vastaaviin (mitä niitä vielä on?). Ymmärrän maastoautoista yhtä paljon kuin Aravirta valmentamisesta, eli ei mitään käryä mihin kiinnittää huomiota. Selailin vähän Suomi24:n "keskustelua" maastoautoista ja se on kyllä semmoista kullin venytystä, ettei tietoa voi niellä edes pureskelemalla.

Jos Nettiautoista laittaisi jotain esimerkkejä mitä olen katsellut, niin saa käsityksen mitä olen hakemassa. Mihin noissa kiinnittäisi huomiota?
- Pajero -83
- Toinen Pajero -83
- Pajero -87

Eipä Pajeroista ja Patrolleista oikeastaan muu hajoa kuin pellit, jos vähänkin on huollettu. Peltejä noista siis lähinnä kannattaa tutkia, ja tietty kokeilla, että nelkut pelittää kunnolla. Pajeroista on vähemmän kokemusta, mutta 87-mallisen Patrollin omistin, taisi olla 480 000 ajettu, kun sen ostin ja reilut 40 000 palveli ilman isompia ongelmia. Sitten yksi neuvo, jos tuo tulee lähinnä vetoautoksi, eikä välttämättä tarvitse olla kahta henkeä enempää kyydissä, niin katsele pakuksi rekisteröity maasturi, säästät pitkän pennin diesel veroissa. Toyota Land Cruiser on myös pätevä ja kestävä peli.
Vinkkinä muuten, että jos traikussa on vinssi, niin laske traikku Fiestan kanssa rampille, vene kärrylle ja sitten irti koukusta. Siitä auto tyhjänä ylös ja parkkiin, vinssi kiinni auton vetokoukkuun ja sen kanssa traikku veneineen tasaiselle, ainakin mulla tuo on ollut helpoin konsti.
Jos paketti ei mahdottomia paina, niin uskoisin sen kyllä aika pahasta paikasta nousevan variantillakin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Miten on Fordin kanssa ruostehommat?

Ruostehan se on se pahin peikko Fordien kohdalla, ja sen takia asia on ollut koko ajan erityistarkkailussa noiden yksilöiden kohdalla. Ensimmäisessä Mondeossa alkoi helmat hilseillä auton ollessa noin yhdeksänvuotias, toisessa Mondeossa ei ollut näkyvissä ruostetta vielä seitsemänvuotiaana. Nykyisen viisivuotiaan kohdalla tilanne on hyvä, niin alusta kuin korikin vailla näkyviä ruostevaurioita. Olen pyytänyt, että huollossa nuo katsotaan aina suurennuslasilla läpi ja asiasta kerrotaan heti, kun on kerrottavaa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Eipä Pajeroista ja Patrolleista oikeastaan muu hajoa kuin pellit, jos vähänkin on huollettu.

Jos en ihan väärin muista niin 2,5L Pajeroista poksahteli aikanaan vaihdelaatikot tasaisin väliajoin... Mutta yksilöpeliä kai tuo on?
 

Taage

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisesta, NHL
Jos en ihan väärin muista niin 2,5L Pajeroista poksahteli aikanaan vaihdelaatikot tasaisin väliajoin...

Samanlaiset kokemukset on itsellänikin kyseisistä autoista. Ne yksilöt, joista minä olen kuullut, ovat olleet juurikin vetoauto käytössä. Tiedä sitte johtuiko siitä..?
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Vinkkinä muuten, että jos traikussa on vinssi, niin laske traikku Fiestan kanssa rampille, vene kärrylle ja sitten irti koukusta. Siitä auto tyhjänä ylös ja parkkiin, vinssi kiinni auton vetokoukkuun ja sen kanssa traikku veneineen tasaiselle, ainakin mulla tuo on ollut helpoin konsti.
Noin se nousi viimeksi, mutta kun trailerissa ei ole nokkapyörää, niin vinssatessa piti samalla nostaa aisaa irti maasta. Ei siitä mitään tullut, kun vinssihän pakotti aisaa maahan päin. Lopulta löysin pöllejä lähimaastosta ja ne kun laittoi alle pyörimään, niin johan nousi. Oli kyllä tälle toimistoluumulle vähän turhan kova koetus.

Hallitusneuvotteluissa päästiin onneksi sellaiseen ratkaisuun, että luovutaan Fiestasta tai Golfista. Näin maasturibudjetti nousee tarvittaessa pitkälti yli kymppitonniin. Sillä saa jo 90-luvun lopun maasturin, jolla voi sahata työmatkatkin. Meillä myös muita metsäharrastuksia, joten ihan pelkkään veneenvetoon ei maasturia sentään hommata.

Esson baarissa tiesivät, että Patrolit ja Land Cruiserit olisivat maastossa kestävämpiä, mutta Pajero olisi mukavampi maantiellä. Kokeilemallahan se aikanaan (keväämmällä) selviää. Mielenkiintoisimmalta näyttää noi vaihtoehdot, jotka on pakuksi rekisteröity, mutta joissa kuitenkin penkit (ilmeisesti irroitettavat) jopa 7:lle, esim. http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2205183
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Esson baarissa tiesivät, että Patrolit ja Land Cruiserit olisivat maastossa kestävämpiä, mutta Pajero olisi mukavampi maantiellä. Kokeilemallahan se aikanaan (keväämmällä) selviää. Mielenkiintoisimmalta näyttää noi vaihtoehdot, jotka on pakuksi rekisteröity, mutta joissa kuitenkin penkit (ilmeisesti irroitettavat) jopa 7:lle, esim. http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2205183

Joo, no jos budjetissa päästään jo tuollaisiin hintoihin, niin sillä saa jo ihan kohtuu pelin. Tuskin tuon hintaluokan maastureissa enää on ajettavuudessakaan moittimista, paitsi ehkä jossain Nivassa. Ei nuo penkit tarvitse olla irrotettavatkaan, pitää vaan olla pehmusteet kovemmat, eli "kovat" takapenkit. Nykyään noita viiden-seitsemän hengen pakuja ei taida enää saada tehdäkään. Jos ajaa pahemmissa paikoissa maastossa, niin voin kokemuksesta sanoa, että vinssi on iso plussa. Ei muuta kuin onnea maasturin metsästykseen!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Koko maan katsastushinnat täältä. Helsingin hintoja vilkaisin ja Katsastus+pakokaasumittaus+OBD-paketin hinnassa oli eroa yli 20€ kalleimman ja halvimman välillä. Hintojen hajonta 70€-yli 90€ välillä.

Joensuussa koko paska 34€. Tuo hinta on aika kohdallaan mielestäni.

Katsastuksesta tuli vielä mieleen tämä sunkatsastus, josta olikin viime viikolla Ajankohtaisessa Kakkosessa asiaa.
 

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Lohkolämmittimen johto

Siis mikä helvetti voi maksaa siinä noin paljon? 2,5 metriä piuhaa, tavallinen maadotettu pistoke ja toisessa päässä sellanen kolmereikänen plugi. Olin arvioinut noin vitosen hintaseksi, ekassa paikassa pyyntö oli 44,50!!!
Naapurikaupasta sain samn piuhan 20 ekee halvemmalla.... mutta silti. HUH HUH.
Ja mikä selittää että tä'ssäkin paikassa olis ollut parikymppiä kalliimpia samanmittasia johtoja? Mistä voi hintaero johtua. Ostamani piuha oli kuitenkin merkkituote (Defa), eli brandi-asiakaan ei liene kyseessä.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Siis mikä helvetti voi maksaa siinä noin paljon? 2,5 metriä piuhaa, tavallinen maadotettu pistoke ja toisessa päässä sellanen kolmereikänen plugi. Olin arvioinut noin vitosen hintaseksi, ekassa paikassa pyyntö oli 44,50!!!
Naapurikaupasta sain samn piuhan 20 ekee halvemmalla.... mutta silti. HUH HUH.
Ja mikä selittää että tä'ssäkin paikassa olis ollut parikymppiä kalliimpia samanmittasia johtoja? Mistä voi hintaero johtua. Ostamani piuha oli kuitenkin merkkituote (Defa), eli brandi-asiakaan ei liene kyseessä.

Sulla on tarve sille tuotteelle, kuten jokaisella jolla lohkolämmitin on. Siinä pyhässä yksinkertaisuudessaan vastaus miksi se kutunen piuha maksaa niin paljon.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin ja ostithan varmasti ECO-piuhan jonka tunnistaa siitä että se on vihreä? Toki, ECO-piuha on vielä hieman suolaisempi hinnaltaan koska se on ECO. Samaa sähköä se tietty syö ja ihan saman verrankin mutta se kumisuoja on tehty jostain "vähemmän" saasteellisesta kumista tmv....
Ja joidenkin matka pankkiin on yhä hauskempi.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ostamani piuha oli kuitenkin merkkituote (Defa), eli brandi-asiakaan ei liene kyseessä.
Voisinko tiedustella, että mistä liikkeestä löysit tuon halvemman? Itselläni olisi samanlainen ostosuorite mielessä (sama merkkikin).
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Osaisiko joku sanoa mistä on kyse, kun puhallin toimii asennoissa 1,2 ja 4. Kolmoselle kun laittaa niin minuutin verran hönkää ja sitten pimenee täysin. Autossa ei ole ilmastointia vaan kyseessä on ihan normaali puhallin.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Osaisiko joku sanoa mistä on kyse, kun puhallin toimii asennoissa 1,2 ja 4. Kolmoselle kun laittaa niin minuutin verran hönkää ja sitten pimenee täysin. Autossa ei ole ilmastointia vaan kyseessä on ihan normaali puhallin.

Auton merkki ja malli voisi auttaa asiaa. BMW-merkkisessä autossa veikkaisin etuvastusta, mikäli on puhallinongelmaa. Luultavasti kuitenkin eri merkki ja eri vika kyseessä?

EDIT: Etenkin, kun ainakin "uudemmissa" Bemareissa taitaa olla portaattomasti säätyvä puhallin?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Sama, jos kyseessä on Opel.

Vivaro teki noin kesällä, oli muuten vittumainen, kun ilmastointi pelasi vain suurimmalla teholla tai sitten ei ollenkaan. Huollossa kertoivat, että Opelille tämä puhaltimien epäkuntoisuus on ennemminkin ominaisuus kuin vika. Eikös Opelissa kaikki ole ominaisuuksia?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Auton merkki ja malli voisi auttaa asiaa. BMW-merkkisessä autossa veikkaisin etuvastusta, mikäli on puhallinongelmaa. Luultavasti kuitenkin eri merkki ja eri vika kyseessä?

EDIT: Etenkin, kun ainakin "uudemmissa" Bemareissa taitaa olla portaattomasti säätyvä puhallin?

Viat Punto vm. 2005 on kyseessä. Unohdin sen tosiaan laittaa tohon aiemmin.

Edit. Tuo on kyllä hauska auto. Tossa kun oli vähän kosteampaa, niin ohjaustehostimen valo paloi iloisesti. Tuli kuivempaa, niin vika korjattu. Harmi, että laatu on noin paskaa, muuten olisi ihan näppärä peli kaupungissa. No vaihtoonhan tuo lähtee todennäköisesti paikkoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös