Autoiluketju

  • 3 203 415
  • 18 532

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
En tiedä onko tämä paras ketju, mutta ainakin liittyy asiaan. Eli olisi tarkoitus hankkia navigaattori. Saisi olla aika perusmalli noin 100 euron luokkaa ja pääasia olisi helppo ja mukava käyttö. Kartoiksi riittäisi esimerkiksi pohjoismaat ja mielellään saisi olla päivitettävät kartat. Kenellä on kokemuksia niin mielellään lukisin niistä ennen ostamista. Kiitoksia etukäteen.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Halvimpien (satasen) navigaattorien luokassa käyttäjälle pitää riittää että laite opastaa perille ja toimii luotettavasti eikä juuri muuta. Siihen TomTomin edullisimmat mallit sopivat erinomaisesti. Etuna käyttäjien itse ylläpitämät muutokset karttatietoihin jotka voi jakaa netissä. Heikkoutena erittäin kehno akku joka sammuu alta parin tunnin eli laitetta voi käyttää ainoastaan autossa johdon päässä, ei sienimetsällä tai kaupunkipatikkareissulla. Muistaakseni Tomppaa valmistavan firman taloudellisesta tilanteesta oli jotain keskustelua "jossain" eli olisiko lama keikutellut venettä pahemman kerran.

edit: Arvopaperissa se oli.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kysytään sitten toista autolaitetta. Eli olisi tarkoitus ostaa autosoitin. Ominaisuuksissa vähintään aux-in etupaneelissa, linjalähtö takana ja ITSE säädettävä equalizer.
Hintaa mahdollisimman vähän, mutta semmonen 150e suunnilleen.

Jos joku tietää vielä jotain hyvää kauppaa, missä laitteita voisi testailla niin kertokaa. Hämeenlinnan seudulla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Halvimpien (satasen) navigaattorien luokassa käyttäjälle pitää riittää että laite opastaa perille ja toimii luotettavasti eikä juuri muuta. Siihen TomTomin edullisimmat mallit sopivat erinomaisesti. Etuna käyttäjien itse ylläpitämät muutokset karttatietoihin jotka voi jakaa netissä. Heikkoutena erittäin kehno akku joka sammuu alta parin tunnin eli laitetta voi käyttää ainoastaan autossa johdon päässä, ei sienimetsällä tai kaupunkipatikkareissulla. Muistaakseni Tomppaa valmistavan firman taloudellisesta tilanteesta oli jotain keskustelua "jossain" eli olisiko lama keikutellut venettä pahemman kerran.

edit: Arvopaperissa se oli.

Itse aikainaan olin kahden vaiheilla TomTom ja Garmin, päädyin Garminiin. Loistava laite, erittäin selkeä ja helppokäyttöinen.
Voisin suositella tälläistä, itselläni yhden vuoden vanhempi malli mutta jokseenkin sama:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=33757
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Itse aikainaan olin kahden vaiheilla TomTom ja Garmin, päädyin Garminiin. Loistava laite, erittäin selkeä ja helppokäyttöinen.
Voisin suositella tälläistä, itselläni yhden vuoden vanhempi malli mutta jokseenkin sama:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=33757
Itse en kuitenkaan ensimmäisenä suosittelisi 209 euron hintaista mallia, kun haussa on n. 100 euron laite.

TomTomista on kokemusta, ei mitään negatiivista sanottavaa. Omassa käytössä One 2nd Edition, nykyäänhän myynnissä on jo 4th Edition.

EDIT: Näyttäisihän tuota Garminia halvemmallakin saavan.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni on 335i bemari, touring. Kyllähän se hyvin kulki jo ennen ohjausyksikön uudelleenohjelmointia, mutta nyt on lukemat 380hv/560nm. Tuo vääntö on 3-litraiselle bensakoneelle tosi hyvä.

Noilla Saksan moottoriteillä on toki mukava ajaa kovaa, mutta kyllähän sitä harvoin on semmoinen tilanne, että on 3-kaistainen pätkä, vähän liikennettä, valoisaa ja kuiva tie.


Osaatko kertoa lastutetaanko tuolla Ludwigsburgissa myös e31:stä? Suunnitelmissa mennä jossain vaiheessa Saksaan kokeilemaan maksimi ja ehkä lastuttaa mylly.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Muijan systeri ja lankomieheni ovat parin vuoden komennuksella Ruotsissa. Siellä alla on firman käyttöeturassi ja lähtiessään viime vuodenvaihteessa myivätkin oman autonsa Suomessa pois. Paluu Suomeen on vuodenvaihteessa 10/11 ja auton meinaavat Ruotsista ostaa ennen paluutaan.

Nyt onkin kysymyksenä, täytyykö tuollainen auto omistaa jo ulkomaillaoloaikana esim vuoden tai puoli vuotta, kun sen Suomeen tuo vai voiko kaupat tehdä vaikka lähtöpäivänä. Muistaakseni joku rauhanturvaajana ollut kaverini osti auton heti komennuksensa alussa ja se sitten seisoi jossain sen vuoden.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muijan systeri ja lankomieheni ovat parin vuoden komennuksella Ruotsissa. Siellä alla on firman käyttöeturassi ja lähtiessään viime vuodenvaihteessa myivätkin oman autonsa Suomessa pois. Paluu Suomeen on vuodenvaihteessa 10/11 ja auton meinaavat Ruotsista ostaa ennen paluutaan.

Nyt onkin kysymyksenä, täytyykö tuollainen auto omistaa jo ulkomaillaoloaikana esim vuoden tai puoli vuotta, kun sen Suomeen tuo vai voiko kaupat tehdä vaikka lähtöpäivänä. Muistaakseni joku rauhanturvaajana ollut kaverini osti auton heti komennuksensa alussa ja se sitten seisoi jossain sen vuoden.

Olisiko tuosta apua? Linkki tullin sivuille. Ja lisätietoja saanee soittamalla suoraan tulliin.

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/muuttoajoneuvot/index.jsp
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
EDIT: Näyttäisihän tuota Garminia halvemmallakin saavan.

Jep, kun itse olin ostamassa Navia niin suurimman hintaeron teki sisään ladatut kartat. Lonkalta heitettynä sama laite pohjoismaiden kartoilla oli reilun satasen kun länsi-euroopan kartoilla(mukana myös itä-euroopan isot tiet) maksoi sen pari sataa euroa.

Noin 12 000km kokemuksella euroopasta voin sanoa että loistavasti on toiminut Garmin.

Mitä TomTomin vaikeuksiin tulee niin vaikea ottaa kantaa vaikuttaako tuotteisiin ja karttapäivityksiin mahdollisesti tulevaisuudessa.

Garmin pitäisi olla kohtuu vakaalla pohjalla:
http://en.wikipedia.org/wiki/Garmin

_
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Perhanan Volvo (S60) - onhan tässä toki 50 000km omaa ajoa takana ilman ongelmia (mittarissa nyt vajaat 190 000km). Auto meni heittäen läpi katsastuksesta elokuussa ja seuraavana aamuna alkoikin sitten se nikottelu.

Auto ei lähtenyt käyntiin ja tämä on nyt toistunut 5-6 kertaa. Tuoreimpana vikojen välillä oli 1000+km ja 3vk huoletonta ajoa. Sitten kun se iskee päälle niin virrat ja kaikki puitetoiminta näyttää hyvältä - ei vaan pyöritä. Odotetaan sitten sekalaisesti 3-12h ja sitten koitetaan uudestaan ja eikun lähtee ensimmäisellä käyntiin. Tietty hyvin kiusallista, muttei sentään tielle jätä.

Ensimämisellä vikakerralla valitti ajonestoa, tämän jälkeen ei ole tullut mitään varoituksia - paitsi tänään luku "058". Huikeeta!

Kerran on huollossa käynyt ja mitään ei vikalokista tms. löytynyt. Nyt sitten edessä seuraava keikka - ilmeisesti yleinen merkkivika, onko kellään kokemusta vastaavasta riivauksesta.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voisin veikata, että hukkaa avaimen tiedot johoinkin. Volvoista ei sen kummempaa kokemusta ole, mutta jotenkin ajonestoon mielestän ituo viittaisi? Mutta miksei silti vikamuistiin mitään olisi jäänyt?
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Talven (lumettomankin sellaisen?) pimeille olen ajatellut asennuttaa autooni lisäkaukovalot. Sen verran paljon tulee ajettua hirvivaarastaan tunnettua kasitietä, ettei valotehon lisäys olisi pahitteeksi. Joskus aiemmin minulla on ollut Hellan kuutiot puskurin alla, ja niiden valoteho oli kerrassaan loistava. Valoteho pituussuunnassa oli noin kolminkertainen auton omiin kaukovaloihin verrattuna. Nytkin kriteerinä on lähinnä se, että näkee pitkälle. Toki leveyssuunnan valaistuksestakaan ei haittaa ole. Onko jollain kokemusta muista lampuista, jotka ovat hintalaatusuhteeltaan Hellan tasoa? Ilmeisesti jotkut "kiinalaiset" eivät ainakaan tahdo kestää Suomen olosuhteita?

Olen myös suunnitellut asennuttaa lamput niin, että ne kytkeytyvät automaattisesti auton omien pitkien kanssa päälle ja pois. Ärähtääkö katsastusmies tästä?
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Olen myös suunnitellut asennuttaa lamput niin, että ne kytkeytyvät automaattisesti auton omien pitkien kanssa päälle ja pois. Ärähtääkö katsastusmies tästä?

Mulla on aina ollut lisäpitkät niin, että kytkeytyvät auton omien pitkien kanssa samalla päälle, eikä ole leimalla ollut mitään ongelmia. Nykyisessä autossa ei lisäpitkiä ole, en ole oikein onnistunut löytämään sopivia lamppuja, jotka eivät näyttisi hirveältä autoni läppälamppujen kanssa.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Oli muuten lauantaina kolmas kerta kun käytiin elämäni valon kanssa Herttoniemen bemari-kaupassa ja tasan yhtä mones kerta kun meitä ei palveltu. Aika mielenkiintoiseen valoon asettaa muutaman viikon takaisen Autobildin vertailun, jossa Laakkonen oli saanut loistavat pisteet palvelusta. Ilmeisesti 30k€+ hintaluokan autoja ei kannata heidän provikoillaan edes ruveta myymään. Vai johtuiko siitä ettei sattunut poikkeuksellisesti olemaan kauluspaita päällä.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Oli muuten lauantaina kolmas kerta kun käytiin elämäni valon kanssa Herttoniemen bemari-kaupassa ja tasan yhtä mones kerta kun meitä ei palveltu. Aika mielenkiintoiseen valoon asettaa muutaman viikon takaisen Autobildin vertailun, jossa Laakkonen oli saanut loistavat pisteet palvelusta. Ilmeisesti 30k€+ hintaluokan autoja ei kannata heidän provikoillaan edes ruveta myymään. Vai johtuiko siitä ettei sattunut poikkeuksellisesti olemaan kauluspaita päällä.

Suosittelen hakemaan BMW Weltistä erilaisia BMW-vaatteita ja asusteita. Jo alkaa palvelu pelata, kun myyjät huomaavat, että tuohan on joku hyväkin asiakas kun muualla on lahjottu meidän krääsällä.

Esimerkki:

- BMW:n purjehdustuuliasu, Henri Lloyd
- BMW:n golf-lippis
- BMW:n golf-bägi, jossa on BMW:n mailapyyhe, BMW:n puumailojen sukat ja BMW:n metallinen vesipullo.
- BMW:n aurinkolasit


Jos ei tästä huolimattakaan saa palvelua, voi BMW Weltistä käydä hakemassa itselleen BMW-polkuauton.

Siellä ainakin palvellaan.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lyhyt kysymys:
-02 Ford Focuksessa on parissa ovissa kittisaumoissa (tjsp) ruosteenpoikasta. Meneekö korjaus takuuseen vai omakustannehommiksi?
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Suosittelen hakemaan BMW Weltistä erilaisia BMW-vaatteita ja asusteita..

Löysin eilen äipän jäämistöstä BMW-aiheisen hikinauhan 80-luvulta, kai se käy? Nooh, enköhän löydä tarpeeksi pätevän palauteväylän kyseiseen puljuun tuolta Joensuun suunnalta. Harmittaa nyt kuitenkin kun olisi kiva kiesi löytynyt, mutta eipä ollut lammen ainoa ahven.
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika mielenkiintoiseen valoon asettaa muutaman viikon takaisen Autobildin vertailun, jossa Laakkonen oli saanut loistavat pisteet palvelusta.

Laakkonen ja hyvä palvelu samassa lauseessa. On taidettu saunottaa toimittajia hyvin? Ei vastaa ainakaan omaa kokemusta :) Onneksi Tampereella BMW:t myy eri liike, tosin sielläkin tuntui hiukan eroa olevan myyjien kesken.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Lyhyt kysymys:
-02 Ford Focuksessa on parissa ovissa kittisaumoissa (tjsp) ruosteenpoikasta. Meneekö korjaus takuuseen vai omakustannehommiksi?

Periaatteessa pitäisi mennä valmistajan hommaksi, koska toi on yleisesti tiedossa että noissa on ollut tuota vikaa. Eivät siis voi laittaa sitä käyttäjän viaksi. Fordille vaan ja tiukkana asiasta, niin uskon että hoituu. (Sitä en sitten tiedä onko auto pitänyt käyttää jossain välissä Fordilla takuun säilymiseksi.)
 

Särki

Jäsen
Lyhyt kysymys:
-02 Ford Focuksessa on parissa ovissa kittisaumoissa (tjsp) ruosteenpoikasta. Meneekö korjaus takuuseen vai omakustannehommiksi?

Focuksen ovia ja peräluukkuja on vaihdettu takuuseen normaalin takuuajan jälkeenkin. Nyt en varmasti muista minkävuotisia autoja tämä koski, mutta tiedän useamman tapauksen jossa näin on tehty. Näissä tapauksissa oli ruoste lähtenyt kylkilistojen alta ja peräluukun rekisterikilpien ympäriltä liikkeelle.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Focuksen ovia ja peräluukkuja on vaihdettu takuuseen normaalin takuuajan jälkeenkin. Nyt en varmasti muista minkävuotisia autoja tämä koski, mutta tiedän useamman tapauksen jossa näin on tehty. Näissä tapauksissa oli ruoste lähtenyt kylkilistojen alta ja peräluukun rekisterikilpien ympäriltä liikkeelle.
Mä olen tainnut aikaisemmin tämänkin palstan autoiluketjuun kirjoittaa Fordin ja Mersun ruosteongelmista. Mutta koska olen niin tavattoman laiska en jaksa lähteä hakemaan noita viestejä. Ehkä joku jaksaa? Joka tapauksessa olin vielä muutama vuosi sitten autoalalla ja näin näitä tapauksia päivittäin. Kehottaisin TODELLA suureen kriittisyyteen näiden autojen ostamisen suhteen, koska etenkin Fordeissa nuo takuukorjatut ovet ja luukut tahtovat ruostua melko nopeasti uudelleen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Löytyykö täältä kokemuksia hyvistä huoltoliikkeistä Helsingin alueella ? Tilanne on sellainen, että alla on vuoden 2004 cr-v, jolla olen ajellut vasta 60 000 km ja aikaisemmin huollattanut ihan ohjelman mukaan Veholla. Nyt vois huoletta siirtyä muualle vaihdattamaan öljyt, mutta ei ole oikein tietoa hyvistä huoltopaikoista Helsingissä. Haussa olisi siis ihan perus vuosihuolto ja tähän tarkoitukseen joku pätevä liike.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Focuksen ovia ja peräluukkuja on vaihdettu takuuseen normaalin takuuajan jälkeenkin. Nyt en varmasti muista minkävuotisia autoja tämä koski, mutta tiedän useamman tapauksen jossa näin on tehty. Näissä tapauksissa oli ruoste lähtenyt kylkilistojen alta ja peräluukun rekisterikilpien ympäriltä liikkeelle.

Noissa -02 vuosimalleissa vielä on se vika, että kosteus pääsee ovien sisään ja ruostuminen alkaa sieltä. Muistaakseni joko -03 tai -04 ne alunperin päin sitä ihteään tehdyt saumaukset on tehty jo kunnolla, eikä ruostumista enää tapahdu. Ostin alkuvuodesta -07 vuosimallin -04 Focuksen jolloin kysyin, onko ovien takuu voimassa. Myyjä sanoi, että on. Kun vein auton samaan liikkeeseen eli Tampereen Mulkkulaan (ent. Auto-Kivitila, nyk. Vemix tai jotain sinnepäin) tarkastushuoltoon minulle sanottiin, ettei takuu enää ole voimassa koska tarkastuksia ei Fordin huoltoliikkeiden toimesta ole tehty tarpeeksi usein. Eli käytännössä Ford itsekään ei tiedä, milloin takuu on voimassa ja milloin ei. Voi siis olla pientä taistelua luvassa.

Mulkkulan huoltotoiminta oli kyllä aikoinaan jotain ihan legendaarista, eikä millään tavoin hyvässä mielessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös