Autoiluketju

  • 3 315 247
  • 19 009

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Apuja kaivataan!

Nyt on piru merrassa. Ei tosin onneksi omassani, mutta kuitenkin.

Mersusta on Vehon analyysin mukaan kojahtanut vaihdelaatikon ohjausyksikkö paskaksi. Hintaa korjaamiselle tulee vaatimattomat 1400€, mikä on mielestäni ihan sikana. Nyt kysymys kuuluukin: Löytyisikö PK-seudulta / Uudeltamaalta jotain hyväksi havaittua, Mersuihin erikoistunutta korjaamoa, joka hoitaisi homman hieman kohtuullisempaan hintaan? Itse osaa löysin muuten käytettynä hintaluokkaan 250-300€...
 

kyllvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, EA-Sports, Perttulan Riento RY
Löytyisikö PK-seudulta / Uudeltamaalta jotain hyväksi havaittua, Mersuihin erikoistunutta korjaamoa, joka hoitaisi homman hieman kohtuullisempaan hintaan? Itse osaa löysin muuten käytettynä hintaluokkaan 250-300€...

Rollen Tähtihuolto, (Linnanherrankuja 3) on varmasti paras mersupaja uudenmaan alueella.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Nyt on piru merrassa. Ei tosin onneksi omassani, mutta kuitenkin.

Mersusta on Vehon analyysin mukaan kojahtanut vaihdelaatikon ohjausyksikkö paskaksi. Hintaa korjaamiselle tulee vaatimattomat 1400€, mikä on mielestäni ihan sikana. Nyt kysymys kuuluukin: Löytyisikö PK-seudulta / Uudeltamaalta jotain hyväksi havaittua, Mersuihin erikoistunutta korjaamoa, joka hoitaisi homman hieman kohtuullisempaan hintaan? Itse osaa löysin muuten käytettynä hintaluokkaan 250-300€...

Ei muuta kun ruoska vaihtoon.
 

scholl

Jäsen
Sähköautot ovat pääasiassa kuitenkin kaupunkikäyttöön ja aika harvalla tulee nyt ihan mielettömästi kilometrejä päivässä taajamassa. Öisinhän voi ladata tai duunin parkissa. Sanoisin, että joku 300km on aivan riittävä range sähköautolle. Ongelmallisin tilanne on tietysti kantakaupungissa asuville, jotka ovat kadunvarsipysäköinnin varassa. Ei saa sähköä ainakaan silloin, kun ovat himassa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Näyttäisi olevan uuden auton hankkimenen edessä.

Vaihtoehdot haarukoitiin VW Golf Variantiin ja Skoda Octavian farkkuun, eli sama auto siis käytännössä. Molempia on nyt koeajettu ja ihmetelty. Vaaka on kallistunut VW:n suuntaan. Samoiltahan noi minusta tuntui ajaa, mutta kuitenkin Golf tuntui jotenkin paremmalta, henkimaailman juttuja...

Kertokaapa ystävät. Arvon tässä bensakoneissa 122 hv:n ja 160 hv:n välillä. Pienempi riittää kyllä varmasti hyvin, mutta mutta.

Perustelkaa miksi minun pitäisi harkita tuota tehokkaampaa konetta. Pienemmässäkin on vääntöä se 200 newtonia.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Näyttäisi olevan uuden auton hankkimenen edessä.

Vaihtoehdot haarukoitiin VW Golf Variantiin ja Skoda Octavian farkkuun, eli sama auto siis käytännössä. Molempia on nyt koeajettu ja ihmetelty. Vaaka on kallistunut VW:n suuntaan. Samoiltahan noi minusta tuntui ajaa, mutta kuitenkin Golf tuntui jotenkin paremmalta, henkimaailman juttuja...

Juuri mitään en autoista tiedä mutta Tuo Golf Variant on ihan helvetin kummallisen näköinen. Juuri sellaisen näköinen auto mitä väkisin väännetystä voi kuvitella ja joka on tehty 3 vuotta perusmallin jälkeen sen vuoksi, ettei Touran ja golf+ kelvanneet VW-farmarin ostajille.

Octavia on ehkä noin 1000 kertaa normaalimman näköinen. Makuasioita tosin mutta en voi ymmärtää kuka haluaa ostaa tuon Golf Variantin. Ylihintainen ja ruma. My 2c.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Juuri mitään en autoista tiedä mutta Tuo Golf Variant on ihan helvetin kummallisen näköinen. Juuri sellaisen näköinen auto mitä väkisin väännetystä voi kuvitella ja joka on tehty 3 vuotta perusmallin jälkeen sen vuoksi, ettei Touran ja golf+ kelvanneet VW-farmarin ostajille.

Octavia on ehkä noin 1000 kertaa normaalimman näköinen. Makuasioita tosin mutta en voi ymmärtää kuka haluaa ostaa tuon Golf Variantin. Ylihintainen ja ruma. My 2c.

Oma vaatimaton mielipiteeni on, että Golf variant on paremman näköinen kuin Octavian farkku, samoin sanoi tyttöstävä.

Ylihintaisuuteen vain sen verran, että jos haluaa näistä kahdesta haluaa niillä varusteilla jotka haluan, eli vakkarin ja Xenonit niin hinta menee tasoihin. Volkkarilla tulee tosin myös parkkitutkat mukaan. Tämä siis nykyisen Golfin hinnoilla, sitä mikä on tilanne uuden Variantin kohdalla selviää syksyllä.

Se mikä oli myös Skodaa vastaan oli Metro-Auton mulkut myyjät ja koko Metro-Auton toiminta ylipäätään. Jälleenmyyntiarvokin lienee VW:llä parempi kuin Skodalla.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko

Volkkarilla duunissa oleva jengikaveri kertoi, että hinnaston uudelle kutoskoppaiselle farkulle piti tulla viime viikolla. Samoin myös, ettei vitoskoppaista farkkua voi enää tehdastilata eli ainoastaan "valmiina" jo maassa olevana autona voi farkkugolffin tällä hetkellä hankkia. Eli, koska auton saa oikeasti alle on kysymysmerkki ellei sitten kelpuuta esim. esittelyautoa tms. Käsittääkseni olet kuitenkin uutta hankkimassa. Octavian toimitusajoista ei mitään tietoa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Volkkarilla duunissa oleva jengikaveri kertoi, että hinnaston uudelle kutoskoppaiselle farkulle piti tulla viime viikolla. Samoin myös, ettei vitoskoppaista farkkua voi enää tehdastilata eli ainoastaan "valmiina" jo maassa olevana autona voi farkkugolffin tällä hetkellä hankkia. Eli, koska auton saa oikeasti alle on kysymysmerkki ellei sitten kelpuuta esim. esittelyautoa tms. Käsittääkseni olet kuitenkin uutta hankkimassa. Octavian toimitusajoista ei mitään tietoa.

Joo se oli kyllä tiedossa, että vitoskoppaisia ei ennään saa ja niitä autojakaan ei enään kamalan montaa ole. Yhtään sellaista millaisen haluaisin ei ollut.

Skodan toimitusajat ovat aivan yhtä katastrofaaliset kuin Golfinkin. Myyjät ovat puhuneet jopa 4-6 kuukaudesta, johtuen siitä, että näitä TSI koneita ei vain yksinkertaisesti ole.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kertokaapa ystävät. Arvon tässä bensakoneissa 122 hv:n ja 160 hv:n välillä. Pienempi riittää kyllä varmasti hyvin, mutta mutta.

Perustelkaa miksi minun pitäisi harkita tuota tehokkaampaa konetta. Pienemmässäkin on vääntöä se 200 newtonia.

Itse voin suositella V -mallin kokemuksella volkkarin kaksoisahdettua TSI:tä. Omasta mielestäni todella mielyttävä ajettava ja innovatiivinen kone. Ei joudu odottelemaan tehopiikkejä kun auto vääntää huomattavan hyvin jo 1000kierroksesta eteenpäin johtuen mekaanisesta ahtimesta. Vaihto turboon tapahtuu huomaamattomasti 3500 kierroksen kieppeillä ja vääntö jatkuu tasaisena.
Todella positiivinen yllätys ollut minulle ja kaiken lisäksi polttoaineenkulutus täällä pk-seudulla on pysynyt alle 7 litran ja se on vähän näin monipuoliselle koneelle. Tietääkseni VI-koppaisen 160hp version kulutus on hivenen enemmän mutta tehoakin on 20hp enemmän kuin omassa V-koppaisessa.

Vertailun vuoksi kävin ajamassa viime viikolla VAG konsernin sen uudemman 170hp diiselin. Konetta on kehuttu ummet ja lammet mutta olin kyllä lievästi pettynyt ajokokemukseen. Yllättävän huono oli alavääntö, kone heräsi paljon myöhemmin kuin oma kaksoisahdettu, alla 2000 kierroksen kone on vaarassa sammua jos on liian isoa pykälää sisällä ja kun diiselin luonne tiedetään niin yllättävän kapealla kierrosalueella loppuen lopuksi tällä koneella on miellyttävä ajaa.
Myönnän olevani enemmän bensakoneita suosiva mutta vaikka kuinka puoleettomasti mietin koeajoa niin ei ole mun juttu tuo kone, mielummin suuntaisin katseet huomattavasti mielenkiintoisempaan 2.0 TSI koneeseen jota VAG konserni tarjoaa samaan hintaan eri malleissa kuin tuota diiseliä ja yhd kulutus menee tuossa erittäin urheilullisessa bensaturbossakin 7-8 tienoolla.


J
 
Viimeksi muokattu:

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt on piru merrassa. Ei tosin onneksi omassani, mutta kuitenkin.

Mersusta on Vehon analyysin mukaan kojahtanut vaihdelaatikon ohjausyksikkö paskaksi. Hintaa korjaamiselle tulee vaatimattomat 1400€, mikä on mielestäni ihan sikana. Nyt kysymys kuuluukin: Löytyisikö PK-seudulta / Uudeltamaalta jotain hyväksi havaittua, Mersuihin erikoistunutta korjaamoa, joka hoitaisi homman hieman kohtuullisempaan hintaan? Itse osaa löysin muuten käytettynä hintaluokkaan 250-300€...

Oletko ihan varma että ohjausyksikkö on kokonaan sökö? Itselläni näytti hetken siltä, mutta lopulta vikana oli vaihdelaatikon liitin (jonka kautta siis sähköt ja data kulkee), joka maksaa luokkaa 7 euroa. Liitin oli rikki ja päästi kapillaari-ilmiön (ja paineen) avulla öljyä ohjainyksikköön. Liitin vaihtoon ja ohjainyksikön kuivaus (jonka jouduin tekemään 2-3 kertaa, ilmeisesti siksi että öljyä oli vielä johtojen sisällä), ja nyt on vaihteisto toiminut moitteetta jo 3 kk.

Helppo tarkistaa: 4-5 ruuvia irti, ja kurkistus ohjausyksikön kannen alle. Irroita liitin ja katso sen sisään. Jos kiiltelee kosteudesta, sulla on sama vika -- mutta se viallinen liitin on siis siellä laatikon päässä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Fix Or Repair Daily

Nyt on suuria ongelmia Fordin kanssa. Pikku hiljaa on ollut oireilua, jossa tyhjäkäynnillä kylmä kone käy kuin hevonen ja tahtoo sammua. Ja jos lähtee kylmällä koneella liikkeelle, auto kulkee aluksi etanan vauhtia, kunnes "syttyy" ja lähtee rullaamaan normaalisti. Äsken yritin lähteä sillä kirjastoon, mutta minuutin ajon jälkeen moottori ei enää totellut poljinta ja oli pakko ajaa pientareelle, jonne se sitten sammui.

Kun lähdin ajamaan, toimi moottori vielä ihan normaalisti. Pientareella kiroillessani painelin kaasupoljinta ja savunmuodostus oli valtavaa, savu oli mustaa kuin Afrikan yö ja haisi ihan raakana poltetulta dieseliltä. Ajotietokoneen mukaan dieselinkulutus oli n 20 l / 100 km.

Kun kone oli lämmennyt noin kolmannekseen lämpömittarista, sain kuin sainkin sen irti pientareelta ja kävin tekemässä pikaisen u-käännökseen tylysti punaisiin ajaen. Välillä moottori veti normaalisti ja turbokin otti omansa, mutta välillä tuhnuili ja hörpötti. Onneksi sain kammettua auton tuohon meidän parkkipaikalle.

Auto on Ford Mondeo '03 TDi, jossa automaattivaihteet, mittarilukema vaatimattomat ~390 000.

Ossaapiko joku kertoa, mistä lienee kysymys? Ja how much?
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Auto on Ford Mondeo '03 TDi, jossa automaattivaihteet, mittarilukema vaatimattomat ~390 000.

Ossaapiko joku kertoa, mistä lienee kysymys? Ja how much?
Noilla kilometreillä vika voi olla melkein ihan missä vaan. Itse veikkaisin joko turboon tai ilmamassamittariin liittyvää vikaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ossaainpiko joku kertoa, mistä lienee kysymys? Ja how much?
Autoistahan en mitään tiedä, mutta tuonlaiset oireet olivat kerran eräällä autollani. Viaksi diagnosoitiin kannentiivisteen hajoaminen, joka aiheutti kuvatunlaisia ongelmia. Sangen kallista se oli korjata vinoa kantta jne. Kaiken lisäksi se kansi jäi korjausyrityksistä huolimatta aina sen verran vinoon, että ongelma uusiutui joka kerta. Jos vika on tuo, niin korjauttaisin auton ja saman tien myisin sen jollekin poloiselle, joka kohtaisi tuon ongelman sitten muutaman tuhannen kilometrin päästä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tilannepäivitys Mondeo-caseen.

Auto toimii normaalisti tiptronicilla, ongelmat tulevat käytettäessä automaattivaihteistoa. Raottaakohan tämä salaisuuden arkkua?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Vertailun vuoksi kävin ajamassa viime viikolla VAG konsernin sen uudemman 170hp diiselin. Konetta on kehuttu ummet ja lammet mutta olin kyllä lievästi pettynyt ajokokemukseen. Yllättävän huono oli alavääntö, kone heräsi paljon myöhemmin kuin oma kaksoisahdettu, alla 2000 kierroksen kone on vaarassa sammua jos on liian isoa pykälää sisällä ja kun diiselin luonne tiedetään niin yllättävän kapealla kierrosalueella loppuen lopuksi tällä koneella on miellyttävä ajaa.

Vähänkin urheilullisempaa menoa arvostavalle dieselin moottoriluonne tuskin koskaan peittoaa ahdettua bensa-autoa, sen verran eri maailmassa nuo vääntökäyrän laajuudet painaltavat. Eipä silti, nyky-dieselit ovat useimmiten luonteeltaan varsin passeleita ja mukavia tavalliseen arkiajoon, jopa bensat suuren vääntönsä ansiosta päihittäen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ja vielä se, että auto lähtee kylmänä liikkeelle paljon paremmin edelliseen verrattuna, kun ilmastoinnin vääntää puhalluksellisesti ja lämmityksellisesti täysille.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
En tiedä onko tämä paras ketju, mutta ainakin liittyy asiaan. Eli olisi tarkoitus hankkia navigaattori. Saisi olla aika perusmalli noin 100 euron luokkaa ja pääasia olisi helppo ja mukava käyttö. Kartoiksi riittäisi esimerkiksi pohjoismaat ja mielellään saisi olla päivitettävät kartat. Kenellä on kokemuksia niin mielellään lukisin niistä ennen ostamista. Kiitoksia etukäteen.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Halvimpien (satasen) navigaattorien luokassa käyttäjälle pitää riittää että laite opastaa perille ja toimii luotettavasti eikä juuri muuta. Siihen TomTomin edullisimmat mallit sopivat erinomaisesti. Etuna käyttäjien itse ylläpitämät muutokset karttatietoihin jotka voi jakaa netissä. Heikkoutena erittäin kehno akku joka sammuu alta parin tunnin eli laitetta voi käyttää ainoastaan autossa johdon päässä, ei sienimetsällä tai kaupunkipatikkareissulla. Muistaakseni Tomppaa valmistavan firman taloudellisesta tilanteesta oli jotain keskustelua "jossain" eli olisiko lama keikutellut venettä pahemman kerran.

edit: Arvopaperissa se oli.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kysytään sitten toista autolaitetta. Eli olisi tarkoitus ostaa autosoitin. Ominaisuuksissa vähintään aux-in etupaneelissa, linjalähtö takana ja ITSE säädettävä equalizer.
Hintaa mahdollisimman vähän, mutta semmonen 150e suunnilleen.

Jos joku tietää vielä jotain hyvää kauppaa, missä laitteita voisi testailla niin kertokaa. Hämeenlinnan seudulla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Halvimpien (satasen) navigaattorien luokassa käyttäjälle pitää riittää että laite opastaa perille ja toimii luotettavasti eikä juuri muuta. Siihen TomTomin edullisimmat mallit sopivat erinomaisesti. Etuna käyttäjien itse ylläpitämät muutokset karttatietoihin jotka voi jakaa netissä. Heikkoutena erittäin kehno akku joka sammuu alta parin tunnin eli laitetta voi käyttää ainoastaan autossa johdon päässä, ei sienimetsällä tai kaupunkipatikkareissulla. Muistaakseni Tomppaa valmistavan firman taloudellisesta tilanteesta oli jotain keskustelua "jossain" eli olisiko lama keikutellut venettä pahemman kerran.

edit: Arvopaperissa se oli.

Itse aikainaan olin kahden vaiheilla TomTom ja Garmin, päädyin Garminiin. Loistava laite, erittäin selkeä ja helppokäyttöinen.
Voisin suositella tälläistä, itselläni yhden vuoden vanhempi malli mutta jokseenkin sama:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=33757
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Itse aikainaan olin kahden vaiheilla TomTom ja Garmin, päädyin Garminiin. Loistava laite, erittäin selkeä ja helppokäyttöinen.
Voisin suositella tälläistä, itselläni yhden vuoden vanhempi malli mutta jokseenkin sama:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=33757
Itse en kuitenkaan ensimmäisenä suosittelisi 209 euron hintaista mallia, kun haussa on n. 100 euron laite.

TomTomista on kokemusta, ei mitään negatiivista sanottavaa. Omassa käytössä One 2nd Edition, nykyäänhän myynnissä on jo 4th Edition.

EDIT: Näyttäisihän tuota Garminia halvemmallakin saavan.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni on 335i bemari, touring. Kyllähän se hyvin kulki jo ennen ohjausyksikön uudelleenohjelmointia, mutta nyt on lukemat 380hv/560nm. Tuo vääntö on 3-litraiselle bensakoneelle tosi hyvä.

Noilla Saksan moottoriteillä on toki mukava ajaa kovaa, mutta kyllähän sitä harvoin on semmoinen tilanne, että on 3-kaistainen pätkä, vähän liikennettä, valoisaa ja kuiva tie.


Osaatko kertoa lastutetaanko tuolla Ludwigsburgissa myös e31:stä? Suunnitelmissa mennä jossain vaiheessa Saksaan kokeilemaan maksimi ja ehkä lastuttaa mylly.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Muijan systeri ja lankomieheni ovat parin vuoden komennuksella Ruotsissa. Siellä alla on firman käyttöeturassi ja lähtiessään viime vuodenvaihteessa myivätkin oman autonsa Suomessa pois. Paluu Suomeen on vuodenvaihteessa 10/11 ja auton meinaavat Ruotsista ostaa ennen paluutaan.

Nyt onkin kysymyksenä, täytyykö tuollainen auto omistaa jo ulkomaillaoloaikana esim vuoden tai puoli vuotta, kun sen Suomeen tuo vai voiko kaupat tehdä vaikka lähtöpäivänä. Muistaakseni joku rauhanturvaajana ollut kaverini osti auton heti komennuksensa alussa ja se sitten seisoi jossain sen vuoden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös