En oikein osannut päättää pitäisikö kirjoittaa vitutusketjuun vai tähän autoiluketjuun. Joka tapauksessa kävin kesän alussa hakemassa Saksasta Mercedes-Benz SLK 200 vm. -07 13tkm. Olen ollut erittäin tyytyväinen autoon ja varsinkin kesän lämpimillä keleillä avoautolla kruisaaminen oli todella hauskaa puuhaa.
Syksyn tullessa alkoi kuitenkin tapahtua. Ensin joku (J)Urpo tööttäsi persauksiin, kun pysähdyin väistääkseni pysäkiltä kaistalle ryhmittyvää linja-autoa taajama-alueella. No ei siinä mitään, mutta kaveri ei edes ymmärtänyt, että toisen perään ei saa/kannata ajaa, koska hän on automaattisesti syyllinen. Piti oikein kutsua virkavalta paikalle toteamaan asia. No kärry pistettiin sitten Vehon vauriokorjaamolla kuntoon ja meikäläinen ajeli muutaman päivän vuokra-autolla, tämäkin pistettiin vastapuolen vakuutuksen piikkiin.
Toyota Yaris jollain litrasella koneella ei kuitenkaan ihan vastannut omaa autoa vaikka mielenkiintoinen kokemus olikin. Olin kuitenkin tyytyväinen saadessani oman kärryni alle entistä ehompana. Takapuskuri oli maalattu ja on nyt alkuperäisessä kunnossa.
Pari viikkoa ehti kulua, kunnes joku toinen (J)Urpo oli sivupeilillä osunut autoni kuljettajanpuoleiseen sivupeiliin autoni ollessa parkissa tien laidassa. Peili, peilin runko, kotelo ja peilissä oleva vilkku oli tuhannen päreinä eikä syyllinen ollut luonnollisestikaan jättänyt itsestään minkäänlaisia merkkejä. Uudestaan Veholle ja kustannusarvio pelkistä osista 530 euroa. Onneksi autoni on menossa muutenkin määräaikaishuoltoon parin viikon päästä, joten tilaavat osat Saksasta ja pistävät huollon yhteydessä kuntoon. Silti ei voi ymmärtää näitä luusereita, jotka eivät ota minkäänlaista vastuuta tekemisistään. Odotanpa vaan, että joku silminnäkijä ottaisi yhteyttä ja kertoisi (J)Urpon rekisterinumeron, niin pääsisi "keskustelemaan" asiasta.
Olen reilut 15 vuotta ajanut autolla viimeisinä vuosina noin 50tkm vuodessa eikä koskaan ole mitään sattunut. Heti kun on mahdollisuus hankkia vähän hienompi peli alle, niin heti alkaa tapahtua. Taidanpa pistää kärryn heti huollon jälkeen talviunille ja kaivaa vanhan koslan naftaliinista talven ajaksi käyttöön. Todennäköisesti kuitenkin SLK:n ollessa seisontavakuutuksessa autotallissa hirvi murtautuu autotalliin ja törmää autooni tehden siitä rusinan.