Autoiluketju

  • 3 315 247
  • 19 009

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Kylläpä on ollut oikein vitun hauskoja juttuja pari viimeistä. Hehehe.

Osaako joku autotekniikasta tietävä selittää että mikä tuon tapin vaikutus oikein on?

Jos ei jo aiemmista viesteistä selvinnyt, niin ei sillä mitään vaikutusta ole. Hölmöiltä rahat pois kunnon Ostoskanavan Motor Up-tyyliin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Onhan noita avaruustappeja ja kaikenlaisia magneettiviritelmiä ollut ennenkin, joiden on sitten kerrottu parantavan polttoaineen virtausta, moottorin ilmanottokykyä, öljyn optimilämpötilan stabiiliutta ja milloin mitäkin. Tekniikan Maailma tai Tuulilasi noita taisi testaillakin jokunen vuosi sitten ja tuli tulokseen, ettei noista ole hyötyä. Ei tosin ole haittaakaan, paitsi rahanmeno hankintaan.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itselläni on -01 Focus, jonka kolmas omistaja olen ollut. Viime vuonna huomasin ruostumista ovissa ja vein auton silloin Oulussa Viescarille. Siellä ei ainakaan nikoteltu lainkaan, kuvattiin ruostuneet kohdat ja tehtiin varaus korjaukselle. Auto oli viikon huollossa, siihen vaihdettiin kaksi ovea ja peräkontti. Itselleni sain sijaisauton siksi ajaksi eikä tullut siis mitään kustannuksia. Outoa jos joissain paikoissa huollossa on alettu asiasta vastahankaiseksi, Fordhan on ongelman tunnustanut ja luvannut asiat korjata asiakkaille.
Täysin samalla kaavalla meni mullakin. Viikon oli auto huollossa eikä maksanut mulle mitään.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Jos ei jo aiemmista viesteistä selvinnyt, niin ei sillä mitään vaikutusta ole. Hölmöiltä rahat pois kunnon Ostoskanavan Motor Up-tyyliin.
Niin lähinnä tässä ihmetytti se, että tuo positiivisten kokemusten kertoja ei ollut mikään tv-ruutuun päässyt - ja siksi kovin innoissaan tuotetta kehuva - juntti vaan toimittaja. Mikä järki toimittajalla on kehua tuotetta joka ei toimi? Toisaalta kyseessä on kylläkin iltapulu, että liekkö sitten saanut tappien valmistajalta kasan höylälautaa?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Niin lähinnä tässä ihmetytti se, että tuo positiivisten kokemusten kertoja ei ollut mikään tv-ruutuun päässyt - ja siksi kovin innoissaan tuotetta kehuva - juntti vaan toimittaja. Mikä järki toimittajalla on kehua tuotetta joka ei toimi? Toisaalta kyseessä on kylläkin iltapulu, että liekkö sitten saanut tappien valmistajalta kasan höylälautaa?

Itse laitoin ko. toimittajalle närkästynyttä palautetta täydellisen epätieteellisestä otteesta ja idioottimaisista johtopäätöksistä. Vastaus oli sisällöltään suunnilleen "tämähän on journalismia eikä tiedettä", mikä varmasti kertoo osaltaan IL:n tasosta ylipäätään.

http://www.ahv.fi/

Koko tuotehan on - kuten ylläolevista kommenteista varmaan voi päätellä - täyttä roskaa, jonka vaikutus on sama kuin minkä tahansa metallitikun työntämisellä tankkiin. Eli vaikutusta ei siis ole, ellei nyt sitten tule reikää jonnekin. Perstuntumalla testailu "tehovaikutuksesta" ja jostain parin desilitran muutoksesta revityt otsikot ovat harhaanjohtavaa journalismia pahimmillaan.

Jos olisi noin yksinkertainen konsti pienentää ~10-30% polttoaineenkulutuksesta, ostaisivat autoyhtiöt tuotteen oikeudet välittömästi.

Tuleeko kenelläkään muuten vaihtoehtohoidot mieleen näistä "kosmisista bioenergioista"?

Edit: http://www.telajarvi.net/pyramidimarkkinointi/autossa.html

;)
 
Viimeksi muokattu:

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
En oikein osannut päättää pitäisikö kirjoittaa vitutusketjuun vai tähän autoiluketjuun. Joka tapauksessa kävin kesän alussa hakemassa Saksasta Mercedes-Benz SLK 200 vm. -07 13tkm. Olen ollut erittäin tyytyväinen autoon ja varsinkin kesän lämpimillä keleillä avoautolla kruisaaminen oli todella hauskaa puuhaa.

Syksyn tullessa alkoi kuitenkin tapahtua. Ensin joku (J)Urpo tööttäsi persauksiin, kun pysähdyin väistääkseni pysäkiltä kaistalle ryhmittyvää linja-autoa taajama-alueella. No ei siinä mitään, mutta kaveri ei edes ymmärtänyt, että toisen perään ei saa/kannata ajaa, koska hän on automaattisesti syyllinen. Piti oikein kutsua virkavalta paikalle toteamaan asia. No kärry pistettiin sitten Vehon vauriokorjaamolla kuntoon ja meikäläinen ajeli muutaman päivän vuokra-autolla, tämäkin pistettiin vastapuolen vakuutuksen piikkiin.

Toyota Yaris jollain litrasella koneella ei kuitenkaan ihan vastannut omaa autoa vaikka mielenkiintoinen kokemus olikin. Olin kuitenkin tyytyväinen saadessani oman kärryni alle entistä ehompana. Takapuskuri oli maalattu ja on nyt alkuperäisessä kunnossa.

Pari viikkoa ehti kulua, kunnes joku toinen (J)Urpo oli sivupeilillä osunut autoni kuljettajanpuoleiseen sivupeiliin autoni ollessa parkissa tien laidassa. Peili, peilin runko, kotelo ja peilissä oleva vilkku oli tuhannen päreinä eikä syyllinen ollut luonnollisestikaan jättänyt itsestään minkäänlaisia merkkejä. Uudestaan Veholle ja kustannusarvio pelkistä osista 530 euroa. Onneksi autoni on menossa muutenkin määräaikaishuoltoon parin viikon päästä, joten tilaavat osat Saksasta ja pistävät huollon yhteydessä kuntoon. Silti ei voi ymmärtää näitä luusereita, jotka eivät ota minkäänlaista vastuuta tekemisistään. Odotanpa vaan, että joku silminnäkijä ottaisi yhteyttä ja kertoisi (J)Urpon rekisterinumeron, niin pääsisi "keskustelemaan" asiasta.

Olen reilut 15 vuotta ajanut autolla viimeisinä vuosina noin 50tkm vuodessa eikä koskaan ole mitään sattunut. Heti kun on mahdollisuus hankkia vähän hienompi peli alle, niin heti alkaa tapahtua. Taidanpa pistää kärryn heti huollon jälkeen talviunille ja kaivaa vanhan koslan naftaliinista talven ajaksi käyttöön. Todennäköisesti kuitenkin SLK:n ollessa seisontavakuutuksessa autotallissa hirvi murtautuu autotalliin ja törmää autooni tehden siitä rusinan.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
autoilu saa jatkua.. 60km/h alueella 140km/h vauhdilla, risteysalueella, keltaisen viivan kohdalla siviilipoliisiauton ohi. Yllättäen pysäytti! No tutka ei ollut päällä ja poliisi yksin liikenteessä. Hetken puhuttelun jälkeen vakava suullinen huomautus ja kortti lompakkoon ja matka jatkui. En enää ikinä aja ylinopeutta!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
autoilu saa jatkua.. 60km/h alueella 140km/h vauhdilla, risteysalueella, keltaisen viivan kohdalla siviilipoliisiauton ohi. Yllättäen pysäytti! No tutka ei ollut päällä ja poliisi yksin liikenteessä. Hetken puhuttelun jälkeen vakava suullinen huomautus ja kortti lompakkoon ja matka jatkui. En enää ikinä aja ylinopeutta!

Oletettavasti tiedät itsekin, minkälainen moraalisaarna tuota toimintaasi kohtaan olisi ihan oikeutettua, joten en jaksa nähdä sitä vaivaa jonka sen kirjoittaminen vaatisi. Mutta kerropa, kuinka helvetissä onnistuit tekemään noin? En tarkoita huomautuksella selviämistä, vaan ajamista siten, kuin ajoit.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Autokuume iski taas...Nyt iskin silmäni Alfaan, 156 vm. 2000 1.8 bensa-farkku. 165tkm ajettu huoltokirjalla. Ilmastointia ja muuta perushuttua löytyy. Ilmoitettu hintapyyntö 5900e ja pikaisella nettiauton vilaisulla vaikuttaisia ns. normihinnalta josta voi lähteä tinkimään ja tappelemaan.
Alfa-miehet ja naiset voisivat kertoa mitä noissa on huomioitavaa ennen ostopäätöstä, tyyppivikoja yms...Sähköt on ilmeisesti yksi isompi murhe noissa vai olenko ihan väärässä? Uskaltaako tuollaista ostaa?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Autokuume iski taas...Nyt iskin silmäni Alfaan, 156 vm. 2000 1.8 bensa-farkku. 165tkm ajettu huoltokirjalla. Ilmastointia ja muuta perushuttua löytyy. Ilmoitettu hintapyyntö 5900e ja pikaisella nettiauton vilaisulla vaikuttaisia ns. normihinnalta josta voi lähteä tinkimään ja tappelemaan.
Alfa-miehet ja naiset voisivat kertoa mitä noissa on huomioitavaa ennen ostopäätöstä, tyyppivikoja yms...Sähköt on ilmeisesti yksi isompi murhe noissa vai olenko ihan väärässä? Uskaltaako tuollaista ostaa?

Tässä on Helsingin Sanomien listaus mahdollisista ongelmista mitä saattaa olla/tulla.
 

12961

Jäsen
Mutta kerropa, kuinka helvetissä onnistuit tekemään noin? En tarkoita huomautuksella selviämistä, vaan ajamista siten, kuin ajoit.

Esimerkiksi ohittamalla vaikka 3 auton letkan 80 alueella kaasu pohjassa ja valuttelemalla vauhtia hitaammaksi ilman jarrua? Autojen määrä riippuu ohittajan auton tehosta.

Tietenkin hölmöä jättää jarruttamatta sitä vauhtia pois, mutta eiköhän se siperia aina opeta.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Tässä on Helsingin Sanomien listaus mahdollisista ongelmista mitä saattaa olla/tulla.

Kiitos, LaTe Show.
Selvisi samalla miksi Alfat on suhteessa esim. Volkkarin vastaaviin malleihin halpoja. Osahan vioista oli mallia "pieni mutta vitun ärsyttävä" ja osa sellaisia että ei paljon napostele. Öljyvuodot on aina kalliita ja puutteellinen ruostesuojaus on iso nou nou. En taida uskaltaa edes koeajolle lähteä sillä sen jälkeen voi tunne voittaa järjen. Perkele, pakko jatkaa etsintää. Haussa hyvä, taloudellinen ostaa ja pitää, sekä sen verran hyvin muotoiltu että erottaa tuollaisten keskivertoautojen massasta edes jotenkin omansa. Eli haavemaailmassa taitaa elellä Laakamato...

Rupeaa vituttamaan kun auto on "pakko" olla mutta kun kilometrejä ei paljoakaan tule, niin ei huvita pistää 20ke autoon joka seisoo pihassa arvoaan alentamassa. Vanhoilla paskoilla ajamiseen menee hermot, tai ainakin siihen että jokin on aina rikki, kolarissa mopoautokin on pelottava vastus ja ajo-ominaisuudet voisi summata sanalla "jännittävä".
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Haussa hyvä, taloudellinen ostaa ja pitää, sekä sen verran hyvin muotoiltu että erottaa tuollaisten keskivertoautojen massasta edes jotenkin omansa. Eli haavemaailmassa taitaa elellä Laakamato...

Ei elele, Sitikka on jo keksitty. Varsinkin Suomessa, täysin ylenkatsottuna hintansa arvoinen hankinta.

edit: Esimerkki -Xantia hakukriteerit 2000 1.8 bensa-farkku. 165tkm (Ei ole oma mutta pihassa on samanlainen)
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Ei elele, Sitikka on jo keksitty. Varsinkin Suomessa, täysin ylenkatsottuna hintansa arvoinen hankinta.

edit: Esimerkki -Xantia hakukriteerit 2000 1.8 bensa-farkku. 165tkm (Ei ole oma mutta pihassa on samanlainen)

Sitikka on yleensä hyvä ajaa mutta jotenkin tökkii muotoilu ja epäilen luotettavuuttakin. Mutta hinnoiltaan ja muuten tuntuvat olevan aika hyvällä tasolla. En ole oikeastaan juuri farkkua hakemassa, sattui vaan tuo Alfa miellyttämään silmää...Kiitti vinkistä kuitenkin! En tiedä kuinka vanhentuneet käsitteeni ovat mutta ranskanpastillit saavat minut varovaiseksi. Pelkään kait eniten sitä aamua jolloin kiireessä havaitsen mittarivalojen leikkivävän joulukuusta tai sitä että ostan kun halvalla sain mutta kävi kuin peräkammarin Aapolle Thaimaassa, naista osti ja miehen sai. Ajaahan tuo periaatteessa saman asian mutta kyllä siinä itkukin voi herkemmälle tulla kun tosiasiat realisoituu kivesten muodossa kämmenen pohjaan...Perjantaijuttua tosiaan...
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Oletettavasti tiedät itsekin, minkälainen moraalisaarna tuota toimintaasi kohtaan olisi ihan oikeutettua, joten en jaksa nähdä sitä vaivaa jonka sen kirjoittaminen vaatisi. Mutta kerropa, kuinka helvetissä onnistuit tekemään noin? En tarkoita huomautuksella selviämistä, vaan ajamista siten, kuin ajoit.

Juu ei tarvi saarnata. Tiedetään kyllä. LAitetaas nyt sitten tilanteen kulkukin tänne:

Maantiellä on nopeusrajoitus 100km/h. Tiellä noin 1500 metrin suora, jossa on parin sadan metrin 60 km/h alue noin puolessa välissä, koska siitä kääntyy tiet molempiin suuntiin oikealle ja vasemmalle. Siinä on myös kameratolppa. Risteyksen jälkeen noin 400 metrin päässä tie kääntyy loivasti vasemmalle ylämäkeen ja sen jälkeen ohituspaikkoja on huomattavan vähän. Risteyksessä näkee molempiin suuntiin hyvin, jos sieltä stop-merkkien takaa on autoja tulossa.

Suoran alussa menee rekka samaan suuntaan kuin minäkin ja vastaan tulee auto. Odotan, että auto menee ohi ja ohitan rekan. Vauhti nousee siihen 120 km/h melko helposti. Edessä vähän matkan päässä näkyy yksinäinen henkilöauto eikä muita autoja edessä. Risteykseen on matkaa noin kolmesataa metriä. Painan hieman lisää kaasua, jotta pystyn ohittamaan tuon auton ennen vasemmalle kääntyvää ylämäkeä. Saavutan auton juuri risteyksen kohdalla ja siirryn vasemmalle, jotta vältän kameratolpan sekä ohitan tuon edellä ajavan auton. 100km/h alue alkaa samalla, kun olen tuon auton ohi päässyt. Siinä se.

Kiire töihin ja semmosta, mutta olisi sinne töihin ehtinyt hieman vähemmälläkin, koska ehdin pienen pysähdyksenkin kanssa ihan kivasti. Joten ei tuossa mitään puolusteltavaa ole ja olisin ottanut ne sakot ja kortin menetyksenkin mukisematta vastaan. Ei siinä olisi voinut kuin itseä syyttää.

Nyt vain kävi näin älyttömän hyvä "tuuri" ja ei tullut omasta törttöilystä sanktiota. Ei edes tarkastella videoita. Eipä tarvi lotota hetkeen.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En tiedä kuinka vanhentuneet käsitteeni ovat mutta ranskanpastillit saavat minut varovaiseksi.

Olet epäilemättä kuullut Esson baarin viereisen pöydän äijien juttuja. Fiiliksiä vastaan on järjellä paha tapella, mutta tilastojen selailu voi auttaa. Tuo 2001 on kyseisen Xantia-mallin viimeinen valmistusvuosi ja erittäin laadukas, kaikki lastentaudit läpi käyty. Exclusive-varustelussa taitaa olla kaikki peruskäytössä tarpeellinen luistonestoja lukuunottamatta.

Tästä Svedujen katsastuslaitoksen 2008 raportista jälleen kerran noita kohtuupuolueettomia luotettavuustilastoja. jo kymmenvuotiaat Xantut siellä keskiviivaa paremmalla puolella mm. BMW:n 5-sarjan, Golffin, Saab 9000:n ja varsinkin isojen Volvojen edellä. Mutta näillä tiedoillahan ei tietenkään ole mitään vaikutusta päätökseen....
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Haussa hyvä, taloudellinen ostaa ja pitää, sekä sen verran hyvin muotoiltu että erottaa tuollaisten keskivertoautojen massasta edes jotenkin omansa.
Ei elele, Sitikka on jo keksitty. Varsinkin Suomessa, täysin ylenkatsottuna hintansa arvoinen hankinta.

edit: Esimerkki -Xantia hakukriteerit 2000 1.8 bensa-farkku. 165tkm (Ei ole oma mutta pihassa on samanlainen)

Ei millään pahalla, mutta viimeinen kohta ei ainakaan täyty Xantian kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei millään pahalla, mutta viimeinen kohta ei ainakaan täyty Xantian kanssa.

Ehkä nimenomaan farkun kohdalla tuo ei ole niin alleviivattua kuin yleensä, mutta Berline-mallin Xanttu on kyllä silmiähivelevän kaunis ja aikatovereistaan poikkeava ilmestys.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Olet epäilemättä kuullut Esson baarin viereisen pöydän äijien juttuja. Fiiliksiä vastaan on järjellä paha tapella, mutta tilastojen selailu voi auttaa. Tuo 2001 on kyseisen Xantia-mallin viimeinen valmistusvuosi ja erittäin laadukas, kaikki lastentaudit läpi käyty. Exclusive-varustelussa taitaa olla kaikki peruskäytössä tarpeellinen luistonestoja lukuunottamatta.

Tästä Svedujen katsastuslaitoksen 2008 raportista jälleen kerran noita kohtuupuolueettomia luotettavuustilastoja. jo kymmenvuotiaat Xantut siellä keskiviivaa paremmalla puolella mm. BMW:n 5-sarjan, Golffin, Saab 9000:n ja varsinkin isojen Volvojen edellä. Mutta näillä tiedoillahan ei tietenkään ole mitään vaikutusta päätökseen....

Yleensä mallien viimeiset yksilöt on parhaita, kuten sanoit, lastentaudit karsittu ja varusteita laitettu tarpeeksi että myynti vetää vielä vanhoilla päivillä. Näillä tiedoilla on vaikutusta päätökseen mutta en tiedä onko tarpeeksi. Pitänee kattoa nettiautosta millaiselta 2001 Xantiat näyttää noin yleensä, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Kuten sanoit, järki ja tilastot ei kuulu auton valintaan mitenkään! Itse ajaisin kesät mekaanisesti ahdetulla -69 Challengerilla tankissa pelkkiä oravankyyneliä ja talvet uusimmalla ja kalleimmalla Lambolla. Ja Lambolla talvet vaan siksi että kun -30 pakkasella vetelen v10:ä käyntiin ilman lohkolämppäriä niin köyhät voi itkeä että taas tuli heidän vuosipalkkansa verran vauriota moottoriin! Korottaisin vielä joka kulmasta reilusti jotta siitä tulisi vitun ruma ja laittaisin poppareilla valkoiset muovikäikäleet levikkeiksi. Moottorin hajotessa lumihankeen laittaisin tilalle 80-luvun leppäkyljestä 5,7 l kaasarimosan, joka kehitysasteelta on noin rautamalmista seuraava, ja menisin sinne Esson baariin uhoamaan että johan kulkee kun on neliveto ja kaikki...Ei puutu muuta kuin rahoitus...Jos jollain on liikaa niin otan vastaan vaikka kottikärryllisen tai voin tulla muuten vaan neuvonantajaksi, takaan että ideat ei lopu ja ketään ei jää kylmäksi. Perjantai päivä, mistään ei taas huomaa että Laakamato on vapautunut työn ja tekstiilien kahleista ja kirmaa alasti onnensa kukkuloilla kohti nerouden takalaitonta...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Viime yönä se minulle sitten valkeni.

Mikäli asiat niin etenevät ensimmäinen uusi autoni tulee olemaan Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI (90 kw) DSG automaatilla. Varustelutaso on vielä auki.

Pitkään arvoin Skodan Octavian ja Golfin välillä. Ocussa kiehtoi lähinnä se, että siihen olisi saanut kohtuu hintaan 1.8 TSI (118) koneen, jossa olisi ollu 160 kaakkia ja vääntöä ~250 Nm.

Tarpeemme arvoituani tulin siihen tulokseen, että "lussumpi" kone riittää varsin hyvin, varsinkin kuin netin tietojen (mm. erään espanialaisen autosivuston) mukaan tämä 90 kilowatin kone tosiasiassa tuottaa 139 hevosvoimaa ja 240 Nm.

Nyt vain sitten pikkuhiljaa kilpailuttamaan Volkkarin myyjiä ja katsomaan mistä sen auton sitten ostasi.
 

Mogly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarpeemme arvoituani tulin siihen tulokseen, että "lussumpi" kone riittää varsin hyvin, varsinkin kuin netin tietojen (mm. erään espanialaisen autosivuston) mukaan tämä 90 kilowatin kone tosiasiassa tuottaa 139 hevosvoimaa ja 240 Nm.

90 kW (122 hv) @ 5000–6400 r/min, 200 Nm @ 1500–3500 r/min vakiona näyttäisi olevan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
90 kW (122 hv) @ 5000–6400 r/min, 200 Nm @ 1500–3500 r/min vakiona näyttäisi olevan.

Juu, mutta uskon mielummin tähän. =)

Edit. Lainauksessa siis viralliset tehot ja linkissä testissä irti otetut tehot. VAGin koneet kai yleensäkkin ovat "ylitehokkaita". Ainakin netin tietojen mukaan.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
VAGin koneet kai yleensäkkin ovat "ylitehokkaita". Ainakin netin tietojen mukaan.

Joo. Niissä on myös ilmoitettua pienempi kulutus, sekä lukuisia lisävarusteita, jotka eivät ole mainittuna missään. Lisäksi netin tietojen mukaan VW Golf on todellinen pillumagneetti vailla vertaa.

Moni on jopa löytänyt rahaa uuden Volkkarinsa kumimattojen alta; netin tietojen mukaan parhaimmillaan satoja euroja.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Joo. Niissä on myös ilmoitettua pienempi kulutus, sekä lukuisia lisävarusteita, jotka eivät ole mainittuna missään. Lisäksi netin tietojen mukaan VW Golf on todellinen pillumagneetti vailla vertaa.

Moni on jopa löytänyt rahaa uuden Volkkarinsa kumimattojen alta; netin tietojen mukaan parhaimmillaan satoja euroja.

Kiitos tiedosta. Tämä oli se viimeinen niitti ostopäätökseen. Onko sinulla tietoa onko Audin mattojen alla enemmän rahaa kuin Volkkarin, kun ovat kalliimpia? Kulutus taitaa valitettavasti olla kyllä käytännössä suurempi kuin on luvattu.

Tosta pillumagneetti jutusta ei ole niin väliä, kunhan on vain luotettava auto.
 
Viimeksi muokattu:

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Joo. Niissä on myös ilmoitettua pienempi kulutus, sekä lukuisia lisävarusteita, jotka eivät ole mainittuna missään. Lisäksi netin tietojen mukaan VW Golf on todellinen pillumagneetti vailla vertaa.
Valitettavasti mikään näistä kertomistasi seikoista ei pidä paikkaansa. Se että VAG:n koneissa yleensä on enemmän tehoa kuin virallisesti ilmoitetaan, vastaavasti pitää paikkansa.

En sitten tiedä yrititkö kenties vain olla hauska.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös