Autoiluketju

  • 3 203 305
  • 18 532

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Se kai tässä on ihmisillä ollut yksi pääpointti, että kaikilla ei ole varaa ostaa 40k€ autoa, vaan on tyydyttävä vähempään.

Eikö silloin voi myöntää että se saksalainen laatumerkki on parempi kuin japanialainen korvike? Ei kai tässä kukaan irvaillut sille jos ei syystä tai toisesta ole halua/mahdollisuutta autoon laittaa enempää rahaa? Tai no kerran irvailin kun tuntui poikain mielipiteet VAGina-konsernin tuotteista olevan ihmeelliseltä 80-luvulta jolloin silmäpoimupojat olivat vielä kehityksen kärryillä moottoreiden suhteen. Ihmetyttää vaan kun pitää väen väkisin yrittää tehdä siitä äipän corollasta se maailman paras auto kun se nyt ei viimeseen kolmeen vuoteen ole lauennut kertaakaan. Kuten ei äippäkään.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Eikö silloin voi myöntää että se saksalainen laatumerkki on parempi kuin japanialainen korvike?

Jos asia olisi yksiselitteisesti näin, niin eiköhän tuon jokainen myöntäisi. Saksalaisten premium-merkkien laatuvaikutelma on eittämättä hyvä aitoine jalopuusisustuksineen, mutta mitä iloa siitä on, jos uusi Mersu ruostuu käsiin tai jättää sähkövian vuoksi tielle?

Tämä nyt näin esimerkkinä, että asiat voi nähdä monella tapaa. Itse olin oikein tyytyväinen Renault Lagunaan, vaikka sen nyt pois vaihdoinkin. Pientä laittoahan autoon aina silloin tällöin tuli, mutta matkanteko on hiljaista ja mukavaa. Nyt sitten katselemaan maailmaa Opelin ratin takaa. Onhan se ainakin saksalainen, joten menköön tämä ostos EU-alueen lamantorjunnan piikkiin.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No mitä lisäarvoa haet autoiluusi?
Et osoittanut kysymystäsi minulle, enkä ehkä edes vastaa siihen mitä hait - mutta tavoilleni uskollisena vastaan kuitenkin.

Itselleni auto ei ole vain väline paikasta toiseen liikkumiseen siinä mielessä, että mikä tahansa kumipyörillä kulkeva kävisi. Kun viimeksi lähdin autoa ostamaan, asetin etukäteen hyvin tarkat kriteerit. Tähtäimessäni oli vähän käytetty auto, jossa sekä ikä että kilometrimäärä vaikuttivat. Hintaluokassaan tehokas moottori oli ratkaisevan tärkeä - osittain siksikin, että vaadin ehdottomasti automaattivaihteiston, ja se ei oikein toimi nuhapumpuilla. Ilmastointilaite ja sähköikkunat piti olla myös (edellisestä Fordistani ne puuttuivat). Täsmälleen oikea kokoluokka oli olennaista, koska toisaalta kyyditsen säännöllisesti ihmisiä, eli tarvitsen neljä ovea ja riittävät takajalkatilat - mutta toisaalta ahtaan parkkihallini (ja muunkin epäkäytännöllisyyden, lapsia ei ole eikä tule) takia auto ei saisi olla liian iso (Mondeoni oli). Kun vielä löin pankkitilini minulle kylmästi asettaman maksimihinnan autotalli.comin sivuille, niin oli aika tarkastella tuloksia.

Ehdot täyttäviä vaihtoehtoja oli useita, mutta ne keskittyivät lähinnä samoihin merkkeihin: mukana oli käytännössä vain korealaisia ja amerikkalaisia autoja, sekä eurooppalaisista ranskalaisia ja Fordeja. Ranskalaiset ja amerikkalaiset hylkäsin heti kättelyssä niihin tunnetusti liittyvien laatuongelmien takia (kts. vaikkapa Auto Bildin vertailu 2008: "Ranskalaiset merkit, Peugeot, Renault ja Citroën jäivät peränpitäjiksi. Peugeot sai huonoimman arvosanan"):

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Toyota+nousi+laatuvertailun+kärkeen/1135240407850

Fordeista Mondeo oli liian iso, ja Focuksesta ei ollut (ainakaan juuri silloin myytävänä) kaksilitraista automaattia - no, eivät Forditkaan laatumittelön mitaleista kilpaile...

Japanilaisia, ruotsalaisia tai saksalaisia (pl. euro-Ford) ei haku tuottanut omilla kriteereilläni ollenkaan. Jos olisin kelpuuttanut mukaan myös 1,6 litraiset, niitä olisi löytynyt useampiakin. Mutta tässä tapauksessa siis vaatimukseni keskimääräistä tehokkaammasta ja isokokoisemmasta moottorista (kaksi litrainen 140hv kone on Suomen autokannassa keskimääräistä isompi ja tehokkaampi) sulki pois kaikki japanilaiset ja euroopastakin saksalaiset. VAG:n TSI -moottoreita ei tuossa ikä/hinta -luokassa ollut saatavilla.

Eli lopulta jäljelle jäi vain koreassa valmistettuja autoa (osa tosin nimeltään Chevrolet) - mutta niitähän tämä keskustelu ei koske... Jos kriteerit täyttävistä olisi löytynyt joko japanilaisia tai europpalaisia laatumerkkejä, olisin kyllä asettanut ne korealaisten edelle. No, en tosin hetkeäkään kuvitellut sieltä löytyvän sopivan hintaisia Bemareita, Mersuja, Audeja tai Volvoja - mutta edes Volkkareita!

Tuolloin kun ostin nykyisen Hyundaini, olin juuri nähnyt kyseisen merkin jossain laatuvertailussa jopa kympin kärjessä, mutta ainakin vanhemmilla malleilla on kyllä ollut aika huonokin maine - ja ilmeisesti aiheesta. Olen kuitenkin varma että samaan hintaan ei olisi voinut saada yhtä nuorta ja vähän ajattua, yhtä hyvin varusteltua parilitraista automaattia mistään muualta... Kunnes isäni osti vielä nuoremman korealaisen, vielä halvempaan hintaan, ja sai vielä nahkapenkit ja hieman suuremmat mitat kaupan päälle.

Kun nyt sain tyydyttävän auton erittäin hyvään hintaan, niin aion pitää sitä pitkään sillä ajatuksella, että seuraava autoni on BMW - tai Lexus...


Edit: kirjotus vihre...
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ai niinkö? No mitä lisäarvoa haet autoiluusi? Viestejäsi luettuani hait lähinnä jotain vähän käytettyä ritsaa ilman mitään mukavuuksia. Mikä se lisäarvo on? Ostetaan joku ties minkä merkkinen muoviläjä 8t€ hinnalla, ajetaan sillä tovin aikaa ja onnitellaan itseä kun naapurin 40t€ kiesi on samassa ajassa hukannut arvostaan karvan verran enemmän.
Silmä pois perseestä. Kirjoitin, että moni arvostaa vähän ajetun, nuoremman ja taloudellisemman 10000 euron peruskaaran samanhintaisen, mutta neljä kertaa enemmän ajetun, tuplasti vanhemman bensasyöpön edelle. Ei kai se ole kovin ihmeellistä saati tuomittavaa.

En minä eikä varmasti moni muukaan ole asettamassa kymppitonnin Corollaa jonkin uuden A6:n rinnalle. Kyse on ollut mun puolestani vain ja ainoastaan siitä, että kaikilla ei ole mahdollisuutta satsata autoon haluamaansa määrää ja siksi pitää ajaa talouden ja elämäntilanteen sanelemalla kompromissilla, kuten minä. Ritsana siis 407 SW 2.0. Joitain taas ei kiinnosta autoilun fiilispuoli, vaan he tahtovat vain liikkua, suotakoon sekin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Onko missään muissa merkeissä ollut vastaavaa? Tuskin ainakaan saksalaisissa. Nehän kestää ikuisesti.
Olet ihan oikeassa, volkkariin tuskin tarvitsee edes naftaa lisätä. On vaan perkele niin hyvä auto!
Mutta missään autossa koskaan ikinä ei voi olla enempää vikoja kuin Citroen C5:ssa. Johtuiko sitten siitä että oli ihan ekoja markkinoille tulleita (vm. 2002) ja kaikki lastentaudit olivat vielä käymättä läpi. Kai tuo jotain sukua Pösölle on?

Miksi muuten sitikkaa kutsutaan isoksi kissaksi? Pösössähän se kisun kuva nokalla on...vai onko sitikan kulku niin pehmoisaa että siinä syy?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi muuten sitikkaa kutsutaan isoksi kissaksi? Pösössähän se kisun kuva nokalla on...vai onko sitikan kulku niin pehmoisaa että siinä syy?

Varmaan johtuu juuri siitä että Citikat liikkuu "kissamaisen pehmeästi". Kyllähän ne isot Citikat on mukavia, kuin taikamatolla leijuisi. Vaan ikävä kyllä myös tuntuma tiehen on ihan samaa luokkaa kuin taikamatossa... Mutta jos ykkösprioriteetti on mukavuus niin eipä tule mieleen parempaa autoa kuin pehmoinen Citikka.

Ja Citroen C5:stä jos puhutaan vielä niin harvoin törmää yhtä vittumaisesti toimivaan automaattilaatikkoon kuin kaksilitraisessa C5:ssä. En sitten tiedä oliko tämän koeajamani yksilön laatikossa jotain vikaa mutta ei se tuntunut koskaan löytävän tilanteeseen sopivaa vaihdetta. Kova arpominen siellä laatikossa tuntui käyvän koko ajan ja hirveän vaikea näytti olevan päättää millä pykälällä ajetaan... Paljon olen erilaisilla automaateilla ajanut ja kyllä Saksalaiset ainakin tuossa Citroenin kyykyttää ihan 100-0.

Sen lisäksi tuntui olevan kyllä vikaa enemmän kuin kotitarpeiksi ainakin tuossa Citroen-yksilössä muutenkin. Kaveri kun luetteli vikalistaa niin eipä varmaan kirjoitettuna A4-paperille mahtuisi. Mutta turha tästä on kenenkään "kissafanin" vetää herneitä nenään ja aloittaa Saksa vs. Ranska -sotaa, voihan se olla että kaverille on vaan sattunut paska yksilö. Vaan tuon ajokokemuksen jälkeen ja kaverin kertoman perusteella en kyllä menisi moista itselleni hankkimaan.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Miksi muuten sitikkaa kutsutaan isoksi kissaksi?
Väärin väärin. Ei kait sitikoita yleisesti kutsuta isoksi kissoiksi? Itse ainakaan en ole koskaan tälläiseen törmännyt. Nimihän johtaa autojen kissamaisista ulkonäöistä ja isosta koosta.

Joka tapauksessa tässä alkuperäinen iso kissa (CX). Tässä taasen päivitetty versio (C6).

Toivottavasti ei ollut miina Datsunilta

edit. Vielä pitää se sanoa, että Peugeotithan ovat Leijonia eikä mitään kissan pentuja. Prkl!
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ehkä kuitenkin ennemmin susia...

Susi on varattu Fiat-tallin imagonrakennukseen ("petojen sukua..").

C5 kuuluu sarjaan ongelmalapset. Ensimmäiset vuosikerrat osoittautuivat erittäin vikaherkiksi minkä vuoksi ne katosivat aika täydellisesti taksitolpilta, jonne ne alunperin olivat tulleet pitkään tuotannossa olleen ja erittäin onnistuneen Xantian perillisinä. Nyt uusimmassa mallissa (X7 vuodesta 2008 alkaen) ollaan käyttöpalautteen perusteella jo kuivilla vesillä. Laajojen tilastojen perusteella C5:kään ei ole mikään erityisen vikainen auto kuten tästä hyvin käy ilmi (mm. A6 ja V70 häviää kirkkaasti) mutta mitä ilmeisimmin tuossa alkupään sarjassa oli niitä todella ongelmaisia maanantaiyksilöitä, joista tietenkin ne parhaat tarinat lähtevät liikkeelle.

Iso kissa-termi liittyy olennaisesti isoimpien Sitikoiden kaasunestejousitukseen, ei siis kaikkiin Sitikoihin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ps. yritin etsiä Tuulilasi -lehdesta hintatietoja mainituista autoista, jotta olisin päässyt vertailemaan tarkemmin. En löytänyt. Ilmeisesti Tuulilasi ei julkaise niitä.

Toyota Avensis, 2.0 Valvematic: 152 hv n. 30000€
Honda Accord, 2.0 SOHC: 156 hv 28900€
Mazda 6, 2.0 MZR: 147 hv 29190

MB C 250 CGI, (taitaa olla 1.8): 204 hv - n. 50000€ oikeampi vertailukohta olisi kuitenkin C 200 kompressor 43000€
Audi A4, 2.0 FSI: 211 hv - Audi TFSI 180 hv n.39000€ - 211hv n. 41000€.
Volvo S40, 2.0: 145 hv - 28950€
Saab 9-3, 2.0T: 210 hv - 37600€
Opel Astra, 2.0 Turbo: 240 hv n. 39000€
Skoda Octavia RS, 2.0 TSI: 200 hv 32400€
Volkswagen Passat, 2.0 TSI: 200 hv - 40400€.

Nämä eivät kuitenkaan ole millään tavalla vertailukelpoisia sillä esim. Passatin saa tuolla koneella vain Highline huippumallina ja automaatilla varustettuna. samaten Opelin hinta nousee ko. moottorilla aivan päättömäksi.

Esim VW Passat 160hv 1,8 TSI koneella ja Comfortline varsutelulla maksaa 32745€.

Lähteenä Auto Bild ja maahantuojien kotisivut.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Näin se varmasti monella on. Paremmasta varustelusta voi tosin olla montaa mieltä. Ainakin Audin ja VW:n perusvarusteltaso verrattuna japseihin on todella onneton. Rahalla tietysti saa varusteita, mutta esim. VW Golfiin saa hankkia lähes 5.000 eurolla lisävarusteita, että se pääsee varustelussa saman kokoluokan parhaimpien japsien tasolle.

Toyota Auris 1,33 Dual vvt-t -i Terra (101hv) 19 583,28
Toyota Auris 1,6 Valvematic 132hv Terra 20787€ Sol 21 948

VW Golf Comfortline 1,4 TSI (122hv) 23 219

Eli Auris 1,6 Valvematic Terra/Sol varustetasolla vastaan Golf Comfortline ei hintaero ole kummonen. Kertoisitko mitä varusteita minin pitäisi 5000€ arvosta Golffiin kasata, jotta päästäisiin Toyotan kanssa vastaavaan varusteluun?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitoksia Ipa Rulesille salapoliisityöstä! Tuollainen mielikuva minullakin oli etukäteen. Hintantansa puolesta vain Volvo pärjäsi japanilaisille - ja oli saman tien myös niitä tehottomampi (toki vain vähän). Samaan segmenttiin kuuluvat eurooppalaiset "tehopelit" olivat huikean kalliita. Paitsi nuo halpisautoista tehdyt erikoisversiot.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kiitoksia Ipa Rulesille salapoliisityöstä! Tuollainen mielikuva minullakin oli etukäteen. Hintantansa puolesta vain Volvo pärjäsi japanilaisille - ja oli saman tien myös niitä tehottomampi (toki vain vähän). Samaan segmenttiin kuuluvat eurooppalaiset "tehopelit" olivat huikean kalliita. Paitsi nuo halpisautoista tehdyt erikoisversiot.

Hintansa puolesta kuitenkin tuo Passatin 1,8 turbo on hyvin lähellä japseja.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Väärin väärin. Ei kait sitikoita yleisesti kutsuta isoksi kissoiksi? Itse ainakaan en ole koskaan tälläiseen törmännyt. Nimihän johtaa autojen kissamaisista ulkonäöistä ja isosta koosta.

Joka tapauksessa tässä alkuperäinen iso kissa (CX). Tässä taasen päivitetty versio (C6).

Väärin väärin. Tässä on alkuperäinen (ja ainoa) iso kissa (DS).
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli Auris 1,6 Valvematic Terra/Sol varustetasolla vastaan Golf Comfortline ei hintaero ole kummonen. Kertoisitko mitä varusteita minin pitäisi 5000€ arvosta Golffiin kasata, jotta päästäisiin Toyotan kanssa vastaavaan varusteluun?
Golfista puuttuu vakiona mm. alumiinivanteet, automaatti-ilmastointi, sumuvalot, sähköisesti kääntyvät sivupeilit, sadetunnistin. Ehkä näille ei 5.000 euroa tule hintaa, mutta yli 2.000 euroa joka tapauksessa.
 
Ensimmäiset vuosikerrat osoittautuivat erittäin vikaherkiksi minkä vuoksi ne katosivat aika täydellisesti taksitolpilta, jonne ne alunperin olivat tulleet pitkään tuotannossa olleen ja erittäin onnistuneen Xantian perillisinä.

En muista Koskaan nähneeni yhtään Xantiaa taksissa...

C5 muuten kiinnostaisi autona etenkin mukavuutensa, pehmeytensä ja hiljaisuutensa takia. C5 on vieläpä hyvännäköinenkin. Auton kun kuitenkin joudun omilla rahoillani ostamaan niin pakosti hirvittää se arvonpudotus minkä Citroenin ostaessa joutuu kohtaamaan. Yleensäkin autoilun suurin kustannus on hinnan putoaminen, ainakin jos puhutaan uutena ostetuista autoista. Toisissa arvo vaan putoaa vieläkin nopeammin kuin toisissa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Golfista puuttuu vakiona mm. alumiinivanteet, automaatti-ilmastointi, sumuvalot, sähköisesti kääntyvät sivupeilit, sadetunnistin. Ehkä näille ei 5.000 euroa tule hintaa, mutta yli 2.000 euroa joka tapauksessa.

No jaa. Automaattinen-ilmastointi on noista ainoa oikea puute. Se löytyy Sollista, mutta ei Terrasta. Golffissa vakiona puoliautomaattinen ilmastointi. Hinta Golffiin noin 660€ - en itse maksaisi.

Aluvanteet - no joo jos sellaset nyt sitten on kauppakassissa oltava. Terrassa ei ole Sollissa on. Golffiin N. 400 lisää - voisin harkita.

Sumuvalot - käyttääkö näitä oikeasti joku? No Terrassa ei ole Sollissa on. Golffiin n. 400€ - en ostaisi.

Sadetunnistin on ehkä maailman turhin varuste, mutta eipä sitä ole Toyotassakaan kummassakaan mainitsemassani varustetasossa. Golffiin saatavilla peilipaketti johon sisältyy sadetunnistin ja nuo mainitsemasi kääntyvät peilit n. 248€. Solliin ei ko. varusteita saa edes tilaamalla.

Sähköisesti kääntyvät peilit - aina vaan kummallisempaa - mitä helvettiä näillä tekee, siis oikeasti? No eipä ole kummassakaan Toyotan varustetasossa.

Yhteensä siis nuo mainitsemasi varusteet Golffiin n. 1700€.

Vakionopeudensäädintä ei muuten ole kummassakaan Toyotan varustetasossa, mutta Golffissa on.

Pitäskö vähän kenties tutkia asiaa ennen lausuntoa? :-)

Ja kyllä itsellä on alla VW:n tuote kauppakassina/työmatka-autona. Kesällä ajellaan sitten 18 vuotta vanhalla juuri VAG:n talliin siirtyneellä merkillä.
 
Viimeksi muokattu:

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sadetunnistin on ehkä maailman turhin varuste, mutta eipä sitä ole Toyotassakaan kummassakaan mainitsemassani varustetasossa.

Sähköisesti kääntyvät peilit - aina vaan kummallisempaa - mitä helvettiä näillä tekee, siis oikeasti?
En ollut tutustunut Toyotan varustelutasoon ja olisi pitänyt täsmentää, että tämän luoka parhaimmin varusteltuina japseina pidän Mazda3:sta ja Civiciä. Ensin mainitusta 1,6 Touring ja jälkimmäisestä 1,8 Sport nämä sisältävät nämä varusteet ja hintaa kummallakin vähän yli 23.000 euroa.

Sadetunnistin on vähän makuasia, mutta itse pidän sitä erinomaisena keksintönä. Sähköisesti kääntyvät peilit erittäin kätevä varustus, jos joutuu pysäköimään auton kadunvarteen tai sellaiselle paikalle, missä on potentiaalinen känniurpovaara.
Aluvanteet - no joo jos sellaset nyt sitten on kauppakassissa oltava.
Aluvanteet on tietysti lähinnä tyylikysymys. Tämän kokoluokan auton ei todellakaan tarvitse olla pelkkä kauppakassi. Jos ei ole isoa perhettä, riittää oikein hyvin ainoaksi autoksi.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
En ollut tutustunut Toyotan varustelutasoon ja olisi pitänyt täsmentää, että tämän luoka parhaimmin varusteltuina japseina pidän Mazda3:sta ja Civiciä. Ensin mainitusta 1,6 Touring ja jälkimmäisestä 1,8 Sport nämä sisältävät nämä varusteet ja hintaa kummallakin vähän yli 23.000 euroa.

No jos kaikki mainitsemasi tuotteet pakataan tuohon Golffiin, niin sen hinnaksi tulee 25000€. Itse pidän 2000€ hintaeroa varsin pienenä. Ja jos niitä ei pakkaa siihen, niin hinta sama.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Sadetunnistin on vähän makuasia, mutta itse pidän sitä erinomaisena keksintönä. Sähköisesti kääntyvät peilit erittäin kätevä varustus, jos joutuu pysäköimään auton kadunvarteen tai sellaiselle paikalle, missä on potentiaalinen känniurpovaara.Aluvanteet on tietysti lähinnä tyylikysymys. Tämän kokoluokan auton ei todellakaan tarvitse olla pelkkä kauppakassi. Jos ei ole isoa perhettä, riittää oikein hyvin ainoaksi autoksi.

Jotkut tykkäävät, mutta itse en ole vielä kertaakaan saanut tunnistinta toimimaan haluamallani tavalla, kun olen sellaisen varusteen omaavalla autolla ajanut.

Jos se urpo päättää ne peilit rikkoa, niin kyllä se rikkoo ne vaikka oliskin käännettynä kylkeä vasten. Lisäksi uskoisin, että ko. varsteella Suomen talvessa aikamoinen rikkoontumisvaara - tämä arvio ihan mutulla.

On mullakin alut - mutta vaan kesäautossa. :-)
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse pidän 2000€ hintaeroa varsin pienenä.
Sitähän se toki on, myönnetään. Se 5.000 euroa meni aika vahvasti yläkanttiin. Jotenkin se oli vaan itselle suuri yllätys tai järkytys, kun tajusin, että Golfissa ei ole edes automaatti-ilmastointia vakiona. Mitä pidän kuitenkin erittäin tärkeänä mukavuusvarusteena. Mutta nyt tutustuttuani VW:n autonrakennuspalikkaan pitää sanoa, että se on varsin kätevä työkalu.
Jotkut tykkäävät, mutta itse en ole vielä kertaakaan saanut tunnistinta toimimaan haluamallani tavalla, kun olen sellaisen varusteen omaavalla autolla ajanut.
Ehkä olet sitten ajanut vääränmerkkisellä autolla (vitsi). Tietynlaisella sateella sadetunnistin voi olla varsin ailahteleva, mutta yleensä se toimii ainakin omaan makuuni moitteetta ja pidän enemmän siitä kuin säädettävästä tihkukytkimestä. Mutta makuasiahan se pitkälti on.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kertoisitko mitä varusteita minin pitäisi 5000€ arvosta Golffiin kasata, jotta päästäisiin Toyotan kanssa vastaavaan varusteluun?

En ole ajanut kumpaakaan, mutta Passatia ja Jettaa kyllä ja jos niillä Golfin kanssa sukulaisuutta yhtään on, niini ensiksi tulisi mieleen, että kuulosuojaimet pitäisi tuossa volkkarissa olla jo vakiona. Tuon lisäksi erityisesti dieselmoottoreilla varustetuissa volkkareissa olisi hyvä olla automaattiohjaus, sillä auton tärinältä ei meinaa oikein tietä erottaa.

Esim. joku huonosta maineesta kärsivä Opel vie noita em. volkkareita joka suhteessa niin 1000-0, ettei asiasta oikeastaan viitsisi edes mainita. Volkkari = paskaa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
En ole ajanut kumpaakaan, mutta Passatia ja Jettaa kyllä ja jos niillä Golfin kanssa sukulaisuutta yhtään on, niini ensiksi tulisi mieleen, että kuulosuojaimet pitäisi tuossa volkkarissa olla jo vakiona. Tuon lisäksi erityisesti dieselmoottoreilla varustetuissa volkkareissa olisi hyvä olla automaattiohjaus, sillä auton tärinältä ei meinaa oikein tietä erottaa.

Esim. joku huonosta maineesta kärsivä Opel vie noita em. volkkareita joka suhteessa niin 1000-0, ettei asiasta oikeastaan viitsisi edes mainita. Volkkari = paskaa.

Siinä viimesen päälle asiantuntijan kirjoitus! :-)

VW Jetta ja VW Golf variant perustuvat samalle pohjalevylle ja ovat etenkin nastarenkailla turhan äänekkäitä. Jos kommenttisi koski ns. nykykoppaista Passattia on väitteesi naurettava. Lisäksi GOLF VI:n äänieritys on aivan eri tasolla kuin edeltäjällään.

Dieselit sen sijaan ovat jo jonkin aikaa ollet common raileja. Vanhemmat toki pumppusuuttimia. Pitääkö kertoa tekniikoiden ero?

Oliko vielä viimeisen lauseen lisäksi vielä jokin muu tapa jolla halusit tehdä itsestäsi pellen? :D
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ehkä olet sitten ajanut vääränmerkkisellä autolla (vitsi). Tietynlaisella sateella sadetunnistin voi olla varsin ailahteleva, mutta yleensä se toimii ainakin omaan makuuni moitteetta ja pidän enemmän siitä kuin säädettävästä tihkukytkimestä. Mutta makuasiahan se pitkälti on.

Peugeot ja Citroen ovat olleet merkiltään ne autot joita minä olen ajanut ja joissa on ollut ko. varuste. Voihan se olla, että VW:llä olisi pitänyt antaa mahdollisuus, :-)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös