Autoiluketju

  • 3 315 332
  • 19 009

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Aika erikoista, jos ei BMW:n mallistosta löydy tarpeeksi vaihtoehtoja rata/autobahn puolelle. Ja mikäs sitä on ajalle autobahnia vaikka 555 hevosvoimaisella X6 M:llä?
Missäs kohtaa minä tuollaista väitin?
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Eipä juuri ja kaikki suurempi liikkuu tavarankuljetukseen tarkoitetulla kalustolla. Mutta ihan kiva, että joku huolehtii minusta.

Toisaalta kyllä vähän ihmetyttää miten sinä pystyit tekemään sellaisen johtopäätöksen, että minä olen kuljettamassa tuolla autolla kakaroita ja jotain vitun matkarattaita tai että olisin tätä autoa tarjoamassa niille jotka joutuvat kuljettamaan kodin ja kaupan väliä kakaroita ja matkarattaita?
Ihan omakohtaisesti arvioin, kun on toisen auton vaihtaminen ajankohtaista ja MEILLÄ on tarve saada välillä rattaat, matkasängyt, ym mukaan. Jos päädyt X1:een on varsin ilmeista ettei tämä ole sinulle ajankohtaista.

Mutta voihan autoilijalla olla muitakin harrastuksia jotka vaativat paria kauppakassia enemmän tilaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Missäs kohtaa minä tuollaista väitin?

Ymmärsin, että BMW-puristit olivat itkeneet, että BMW ei enää tee rata/autobahnille sopivia autoja? Ilmeisesti ymmärsin väärin.


Mutta voihan autoilijalla olla muitakin harrastuksia jotka vaativat paria kauppakassia enemmän tilaa.

Kyllä ja siten kakaroitakin voi olla vaikka niin paljon, että niitä pitää raahata kauppaan minibussilla. Tarpeen mukaan kannattaa tosiaan autonsa valita. Ja jos sinun harrastusvälineesi, kakarasi tai vaimosi ei mahdu autoon niin älä osta sitä autoa vaan osta sellainen auto mihin ne mahtuvat. Autoja tehdään myös ihan tavarankuljetukseen, jos sellaiseen on tarvetta.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koska joillakin merkeillä on tapana ahtaa autonsa. Ei se ole eurooppalaisten vika, etteivät vinosilmät ahda autojaan.

Jotenkin tuntuu, että nimimerkillä on suurikin ongelma jos jonkun tarpeet eivät vaadi ahdettua moottoria tai juuri tietyntyyppistä autoa. Mielestäni on vain rikkautta, että on ns. premium autoja ja sitten näitä kaiken kansan liikuttimia siinä missä Lada Nivojakin. Ei ole ainakaan multa pois jos joku ostaakin sen Ford Fiesta ST:n jollaista itse en voisi kuvitellakaan ostavani. Ehkä sen tyypin arvot ja tarpeet ovat eriäviä kuin omat vastaavani.

Eivätköhän ne Corollatkin täytä tarpeensa kiitettävästi, ei kai niillä muuten ostajia olisi? Se on sitten taas makuasia onko ahdettu auto parempi muutaman kilometrin kauppareissulle kuin Corolla. Etenkin jos ne 4 kilometrin kauppareissut kattavat yli puolet auton käytöstä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Se on sitten taas makuasia onko ahdettu auto parempi muutaman kilometrin kauppareissulle kuin Corolla. Etenkin jos ne 4 kilometrin kauppareissut kattavat yli puolet auton käytöstä.

Tuntematta täysin uusimpien Corollojen kulutusta, tuollaisessa kauppareissu-ajossa, pienet ahdetut moottorit voivat vääntönsä takia olla hyvinkin parempi ratkaisu kauppareissuille -> menee vähemmän löpöä. Tämä siis täysin arvuutteluna, jonka perustan lehtien palstoilta luettuihin tietohin, koska en omista Corollaa, saati ahdettua moottoria.

Turbo tietysti tuottaa oman hintalappunsa, kun sitä pitää huoltaa/korjata.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos rahnoo olis, niin kyllähän Bemarin 535d lastulla olisi suorastaan kutkutteleva!

http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/5series/sedan/2007/allfacts/engine/6c_diesel.html

Onko tuo se moottori joka kuulostaa joltain työkoneen moottorilta? Viime kesänä muistaakseni näin jossain ABC:n pihalla oikein sporttiseksi tunatun 500-sarjan Bemarin (se edellinen malli), oli helmasatsia ja lintulautaa ja kaikkea mahdollista. Sitten kun tämä kaveri tuli ja täräytti Bemarin käyntiin niin minä repesin nauramaan. Ääni oli kuin suoraan jostain kuorma-autosta tai maajussin Valtrasta, ei enää voisi "epäsporttisempi" ääni juuri olla. Kontrasti auton ulkoisen olemuksen kanssa oli ainakin hupaisa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Onko tuo se moottori joka kuulostaa joltain työkoneen moottorilta? Viime kesänä muistaakseni näin jossain ABC:n pihalla oikein sporttiseksi tunatun 500-sarjan Bemarin (se edellinen malli), oli helmasatsia ja lintulautaa ja kaikkea mahdollista. Sitten kun tämä kaveri tuli ja täräytti Bemarin käyntiin niin minä repesin nauramaan. Ääni oli kuin suoraan jostain kuorma-autosta tai maajussin Valtrasta, ei enää voisi "epäsporttisempi" ääni juuri olla. Kontrasti auton ulkoisen olemuksen kanssa oli ainakin hupaisa.

Tuota 3.5l dieselmoottoria ei ollut edellisessä korisarjassa vielä. Vasta tässä uusimmassa E60/E61 mallistossa.

Dieselihän se tuokin on, että varmaan vähän työkoneelta kuulostaa :)

Mutta, on kyllä huikeaan suorituskykyynsä nähden mukavan taloudellinen.

Voisin veikata näkemäsi olleen 530d, joita näkee aika paljon tuunattuina E39 sarjassa. Sekin on varsin pirteä ja taloudellinen, jos nyt ei sitten kaikkein sporttisimman kuuloinen.

Itse ostaisin mieluusti sellaisen, mutten periaatteesta viitsi autoon laittaa 10,000EUR enempää kiinni. Arvo kuitenkin laskee suht nopeasti ja nuo 90-luvun puolivälin jälkeiset Bemut ovat varsin edullisia hankintahinnaltaan, sekä mukavia ajotuntumaltaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Dieselihän se tuokin on, että varmaan vähän työkoneelta kuulostaa :)

Joo, tokihan dieselit aina vähän työkonemaisesti raksuttaa mutta tuo Bemarin riisseli oli kyllä oikein poikkeuksellisen työkonemainen, aivan kuin suoraan Valtran nokalta olisi nostettu moottori Bemariin.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Koska nippon-fanaatikot eivät ymmärtäneet autoilun sisältävän muutakin kuin pakollisen pahan a.k.a. siirtymisen paikasta toiseen, niin jätetään asia sikseen. Pitäkää kivaa veluuripukuisen akan kanssa teksiilipenkkien hivellessä karvasta persettä. Tai karvanoppia, ihan sama.

Autoista (datsun-miehet älkööt vaivautuko) puheenollen, onko kellään palstaveljistä kokemuksia Audi A6 3,0/2,7 TDI:stä? Tutkailin edellisen autohankkeen mentyä karille kyseisiä yksilöitä ja totesin että siinä olisi varteenotettava vaihtoehto emännän 2,4L bensakoneelle. Jos tuon vielä kävisi pajalla päivittämässä niin 2,7 koneesta irtoaisi 220hv/450Nm ja 3,0 koneesta 269hv/560Nm. Niin ja tietysti pitäisi esitellä ajatus perheen päättävälle elimellekin, mutta se on sivuseikka.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Koska nippon-fanaatikot eivät ymmärtäneet autoilun sisältävän muutakin kuin pakollisen pahan a.k.a. siirtymisen paikasta toiseen, niin jätetään asia sikseen.
Ei, vaan sinä ja kamusi ette tajua sitä, että joillekin se ei sisällä muuta kuin paikasta toiseen liikkumisen. Itse tykkään kyllä hakea jotain lisäarvoa autoiluuni sikäli kuin se vain on mahdollista, mutta kaikkia ei kiinnosta.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska nippon-fanaatikot eivät ymmärtäneet autoilun sisältävän muutakin kuin pakollisen pahan a.k.a. siirtymisen paikasta toiseen, niin jätetään asia sikseen.
Aika naurettava feidausyritys jatkaen samaa linjaa (=et ymmärrä autoista yhtään sen enempää kuin lukemastasi tekstistä) tai sitten vihdoin itsekin tajusit puhuvasi pelkkää skeidaa.
Autoista (datsun-miehet älkööt vaivautuko) puheenollen, onko kellään palstaveljistä kokemuksia Audi A6 3,0/2,7 TDI:stä?
Samalla rahalla saa 7 kpl 1,2 litran Nissan Micraa eli yhden jokaiselle viikonpäivälle. Suosittelen. Kulkee kätevästi paikasta toiseen ja Micra-kokoelma kerää taatusti kaikkien lähiasukkaiden katseet. Micrasta on sopivasti vielä 7 eri värivaihtoehtoa.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Itse tykkään kyllä hakea jotain lisäarvoa autoiluuni sikäli kuin se vain on mahdollista, mutta kaikkia ei kiinnosta.

Ai niinkö? No mitä lisäarvoa haet autoiluusi? Viestejäsi luettuani hait lähinnä jotain vähän käytettyä ritsaa ilman mitään mukavuuksia. Mikä se lisäarvo on? Ostetaan joku ties minkä merkkinen muoviläjä 8t€ hinnalla, ajetaan sillä tovin aikaa ja onnitellaan itseä kun naapurin 40t€ kiesi on samassa ajassa hukannut arvostaan karvan verran enemmän.

Samalla rahalla saa 7 kpl 1,2 litran Nissan Micraa eli yhden jokaiselle viikonpäivälle. Suosittelen. Kulkee kätevästi paikasta toiseen ja Micra-kokoelma kerää taatusti kaikkien lähiasukkaiden katseet. Micrasta on sopivasti vielä 7 eri värivaihtoehtoa.

Rakas VT, en ole suinkaan estänyt sinua ostamasta 7x micraa. Minuahan ei henkilökohtaisesti kiinnosta mikäli joku naapureistani pitää minua egoistina, ympäristöntuhoajana tai vaikka persaukisena. Minulle tärkeintä autossa on se mukavuus ja laatu. Jos sinulle sitä edustaa jokaiselle päivälle eri micra niin onnittelen sinua valitsemallasi tiellä. Kaikille tiedoksi että sehän ei ole minun vikani ettei tojota osaa ahtaa moottoreitaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samalla rahalla saa 7 kpl 1,2 litran Nissan Micraa eli yhden jokaiselle viikonpäivälle. Suosittelen. Kulkee kätevästi paikasta toiseen ja Micra-kokoelma kerää taatusti kaikkien lähiasukkaiden katseet. Micrasta on sopivasti vielä 7 eri värivaihtoehtoa.

Taitaa olla kyseessä käytetyn VAG-auton osto, joten sillä hintaa ei saa kuin yhden uuden Micran. Fiat 500:n olisi kyllä mielestäni käheämpi vaihtoehto, mutta makuasiahan tämä on.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Joo, tokihan dieselit aina vähän työkonemaisesti raksuttaa mutta tuo Bemarin riisseli oli kyllä oikein poikkeuksellisen työkonemainen, aivan kuin suoraan Valtran nokalta olisi nostettu moottori Bemariin.
Nyt kun tässä on ollut puhetta Micrasta, niin kehoittaisin muitakin tutustumaan tähän kyseiseen autoon 1.5 DCI moottorilla. Ei ole todellakaan mikään Valta ja voimaa löytyy pikkukoriin aivan riittävästi, myös moottoriteillä. Väittäisin, että on hiljaisempi kuin Audin 3.0 TDI jo tyhjäkäynnillä.
 

Jarzki

Jäsen
Ostetaan joku ties minkä merkkinen muoviläjä 8t€ hinnalla, ajetaan sillä tovin aikaa ja onnitellaan itseä kun naapurin 40t€ kiesi on samassa ajassa hukannut arvostaan karvan verran enemmän.

Se kai tässä on ihmisillä ollut yksi pääpointti, että kaikilla ei ole varaa ostaa 40k€ autoa, vaan on tyydyttävä vähempään. Kyllähän minäkin nyt perkele ostaisin vaikka minkä auton kaikkine hienouksineen, jos olisi rahaa jota törsätä. Mutta kun itsensä ja taloustilanteensa tietäen siihen ei todellakaan ole varaa, niin on tingittävä ominaisuuksista ja tyydyttävä vähempään. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että kaikilla vaan ei yksinkertaisesti ole edes varaa noihin kalliimpiin(ja parempiin) autoihin. Lisäksi kun on saatavissa luotettava auto huokeaan hintaan, niin miksi ei.

Kyllä minäkin pidän hienoista ja hyvistä autoista, mutta kun ne eivät tällä hetkellä ole realismia, niin mieluummin käytän rahani muuhunkin elämään kuin vain ostamalla helvetin kalliin auton.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Se kai tässä on ihmisillä ollut yksi pääpointti, että kaikilla ei ole varaa ostaa 40k€ autoa, vaan on tyydyttävä vähempään.

Eikö silloin voi myöntää että se saksalainen laatumerkki on parempi kuin japanialainen korvike? Ei kai tässä kukaan irvaillut sille jos ei syystä tai toisesta ole halua/mahdollisuutta autoon laittaa enempää rahaa? Tai no kerran irvailin kun tuntui poikain mielipiteet VAGina-konsernin tuotteista olevan ihmeelliseltä 80-luvulta jolloin silmäpoimupojat olivat vielä kehityksen kärryillä moottoreiden suhteen. Ihmetyttää vaan kun pitää väen väkisin yrittää tehdä siitä äipän corollasta se maailman paras auto kun se nyt ei viimeseen kolmeen vuoteen ole lauennut kertaakaan. Kuten ei äippäkään.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Eikö silloin voi myöntää että se saksalainen laatumerkki on parempi kuin japanialainen korvike?

Jos asia olisi yksiselitteisesti näin, niin eiköhän tuon jokainen myöntäisi. Saksalaisten premium-merkkien laatuvaikutelma on eittämättä hyvä aitoine jalopuusisustuksineen, mutta mitä iloa siitä on, jos uusi Mersu ruostuu käsiin tai jättää sähkövian vuoksi tielle?

Tämä nyt näin esimerkkinä, että asiat voi nähdä monella tapaa. Itse olin oikein tyytyväinen Renault Lagunaan, vaikka sen nyt pois vaihdoinkin. Pientä laittoahan autoon aina silloin tällöin tuli, mutta matkanteko on hiljaista ja mukavaa. Nyt sitten katselemaan maailmaa Opelin ratin takaa. Onhan se ainakin saksalainen, joten menköön tämä ostos EU-alueen lamantorjunnan piikkiin.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No mitä lisäarvoa haet autoiluusi?
Et osoittanut kysymystäsi minulle, enkä ehkä edes vastaa siihen mitä hait - mutta tavoilleni uskollisena vastaan kuitenkin.

Itselleni auto ei ole vain väline paikasta toiseen liikkumiseen siinä mielessä, että mikä tahansa kumipyörillä kulkeva kävisi. Kun viimeksi lähdin autoa ostamaan, asetin etukäteen hyvin tarkat kriteerit. Tähtäimessäni oli vähän käytetty auto, jossa sekä ikä että kilometrimäärä vaikuttivat. Hintaluokassaan tehokas moottori oli ratkaisevan tärkeä - osittain siksikin, että vaadin ehdottomasti automaattivaihteiston, ja se ei oikein toimi nuhapumpuilla. Ilmastointilaite ja sähköikkunat piti olla myös (edellisestä Fordistani ne puuttuivat). Täsmälleen oikea kokoluokka oli olennaista, koska toisaalta kyyditsen säännöllisesti ihmisiä, eli tarvitsen neljä ovea ja riittävät takajalkatilat - mutta toisaalta ahtaan parkkihallini (ja muunkin epäkäytännöllisyyden, lapsia ei ole eikä tule) takia auto ei saisi olla liian iso (Mondeoni oli). Kun vielä löin pankkitilini minulle kylmästi asettaman maksimihinnan autotalli.comin sivuille, niin oli aika tarkastella tuloksia.

Ehdot täyttäviä vaihtoehtoja oli useita, mutta ne keskittyivät lähinnä samoihin merkkeihin: mukana oli käytännössä vain korealaisia ja amerikkalaisia autoja, sekä eurooppalaisista ranskalaisia ja Fordeja. Ranskalaiset ja amerikkalaiset hylkäsin heti kättelyssä niihin tunnetusti liittyvien laatuongelmien takia (kts. vaikkapa Auto Bildin vertailu 2008: "Ranskalaiset merkit, Peugeot, Renault ja Citroën jäivät peränpitäjiksi. Peugeot sai huonoimman arvosanan"):

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Toyota+nousi+laatuvertailun+kärkeen/1135240407850

Fordeista Mondeo oli liian iso, ja Focuksesta ei ollut (ainakaan juuri silloin myytävänä) kaksilitraista automaattia - no, eivät Forditkaan laatumittelön mitaleista kilpaile...

Japanilaisia, ruotsalaisia tai saksalaisia (pl. euro-Ford) ei haku tuottanut omilla kriteereilläni ollenkaan. Jos olisin kelpuuttanut mukaan myös 1,6 litraiset, niitä olisi löytynyt useampiakin. Mutta tässä tapauksessa siis vaatimukseni keskimääräistä tehokkaammasta ja isokokoisemmasta moottorista (kaksi litrainen 140hv kone on Suomen autokannassa keskimääräistä isompi ja tehokkaampi) sulki pois kaikki japanilaiset ja euroopastakin saksalaiset. VAG:n TSI -moottoreita ei tuossa ikä/hinta -luokassa ollut saatavilla.

Eli lopulta jäljelle jäi vain koreassa valmistettuja autoa (osa tosin nimeltään Chevrolet) - mutta niitähän tämä keskustelu ei koske... Jos kriteerit täyttävistä olisi löytynyt joko japanilaisia tai europpalaisia laatumerkkejä, olisin kyllä asettanut ne korealaisten edelle. No, en tosin hetkeäkään kuvitellut sieltä löytyvän sopivan hintaisia Bemareita, Mersuja, Audeja tai Volvoja - mutta edes Volkkareita!

Tuolloin kun ostin nykyisen Hyundaini, olin juuri nähnyt kyseisen merkin jossain laatuvertailussa jopa kympin kärjessä, mutta ainakin vanhemmilla malleilla on kyllä ollut aika huonokin maine - ja ilmeisesti aiheesta. Olen kuitenkin varma että samaan hintaan ei olisi voinut saada yhtä nuorta ja vähän ajattua, yhtä hyvin varusteltua parilitraista automaattia mistään muualta... Kunnes isäni osti vielä nuoremman korealaisen, vielä halvempaan hintaan, ja sai vielä nahkapenkit ja hieman suuremmat mitat kaupan päälle.

Kun nyt sain tyydyttävän auton erittäin hyvään hintaan, niin aion pitää sitä pitkään sillä ajatuksella, että seuraava autoni on BMW - tai Lexus...


Edit: kirjotus vihre...
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ai niinkö? No mitä lisäarvoa haet autoiluusi? Viestejäsi luettuani hait lähinnä jotain vähän käytettyä ritsaa ilman mitään mukavuuksia. Mikä se lisäarvo on? Ostetaan joku ties minkä merkkinen muoviläjä 8t€ hinnalla, ajetaan sillä tovin aikaa ja onnitellaan itseä kun naapurin 40t€ kiesi on samassa ajassa hukannut arvostaan karvan verran enemmän.
Silmä pois perseestä. Kirjoitin, että moni arvostaa vähän ajetun, nuoremman ja taloudellisemman 10000 euron peruskaaran samanhintaisen, mutta neljä kertaa enemmän ajetun, tuplasti vanhemman bensasyöpön edelle. Ei kai se ole kovin ihmeellistä saati tuomittavaa.

En minä eikä varmasti moni muukaan ole asettamassa kymppitonnin Corollaa jonkin uuden A6:n rinnalle. Kyse on ollut mun puolestani vain ja ainoastaan siitä, että kaikilla ei ole mahdollisuutta satsata autoon haluamaansa määrää ja siksi pitää ajaa talouden ja elämäntilanteen sanelemalla kompromissilla, kuten minä. Ritsana siis 407 SW 2.0. Joitain taas ei kiinnosta autoilun fiilispuoli, vaan he tahtovat vain liikkua, suotakoon sekin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Onko missään muissa merkeissä ollut vastaavaa? Tuskin ainakaan saksalaisissa. Nehän kestää ikuisesti.
Olet ihan oikeassa, volkkariin tuskin tarvitsee edes naftaa lisätä. On vaan perkele niin hyvä auto!
Mutta missään autossa koskaan ikinä ei voi olla enempää vikoja kuin Citroen C5:ssa. Johtuiko sitten siitä että oli ihan ekoja markkinoille tulleita (vm. 2002) ja kaikki lastentaudit olivat vielä käymättä läpi. Kai tuo jotain sukua Pösölle on?

Miksi muuten sitikkaa kutsutaan isoksi kissaksi? Pösössähän se kisun kuva nokalla on...vai onko sitikan kulku niin pehmoisaa että siinä syy?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi muuten sitikkaa kutsutaan isoksi kissaksi? Pösössähän se kisun kuva nokalla on...vai onko sitikan kulku niin pehmoisaa että siinä syy?

Varmaan johtuu juuri siitä että Citikat liikkuu "kissamaisen pehmeästi". Kyllähän ne isot Citikat on mukavia, kuin taikamatolla leijuisi. Vaan ikävä kyllä myös tuntuma tiehen on ihan samaa luokkaa kuin taikamatossa... Mutta jos ykkösprioriteetti on mukavuus niin eipä tule mieleen parempaa autoa kuin pehmoinen Citikka.

Ja Citroen C5:stä jos puhutaan vielä niin harvoin törmää yhtä vittumaisesti toimivaan automaattilaatikkoon kuin kaksilitraisessa C5:ssä. En sitten tiedä oliko tämän koeajamani yksilön laatikossa jotain vikaa mutta ei se tuntunut koskaan löytävän tilanteeseen sopivaa vaihdetta. Kova arpominen siellä laatikossa tuntui käyvän koko ajan ja hirveän vaikea näytti olevan päättää millä pykälällä ajetaan... Paljon olen erilaisilla automaateilla ajanut ja kyllä Saksalaiset ainakin tuossa Citroenin kyykyttää ihan 100-0.

Sen lisäksi tuntui olevan kyllä vikaa enemmän kuin kotitarpeiksi ainakin tuossa Citroen-yksilössä muutenkin. Kaveri kun luetteli vikalistaa niin eipä varmaan kirjoitettuna A4-paperille mahtuisi. Mutta turha tästä on kenenkään "kissafanin" vetää herneitä nenään ja aloittaa Saksa vs. Ranska -sotaa, voihan se olla että kaverille on vaan sattunut paska yksilö. Vaan tuon ajokokemuksen jälkeen ja kaverin kertoman perusteella en kyllä menisi moista itselleni hankkimaan.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Miksi muuten sitikkaa kutsutaan isoksi kissaksi?
Väärin väärin. Ei kait sitikoita yleisesti kutsuta isoksi kissoiksi? Itse ainakaan en ole koskaan tälläiseen törmännyt. Nimihän johtaa autojen kissamaisista ulkonäöistä ja isosta koosta.

Joka tapauksessa tässä alkuperäinen iso kissa (CX). Tässä taasen päivitetty versio (C6).

Toivottavasti ei ollut miina Datsunilta

edit. Vielä pitää se sanoa, että Peugeotithan ovat Leijonia eikä mitään kissan pentuja. Prkl!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös