Autoiluketju

  • 3 210 593
  • 18 538

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Esimerkiksi se, että japanilaisessa on vakiona automaatti-ilmastointi, sivuturvatyynyt, vakionopeudensäädin jne. kun samanhintaisessa saksalaisessa ei näitä ole eikä siinä ole myöskään mitään mitä japsissa ei olisi ja sanon japsin olevan paremmin varusteltu, niin kyse ei ole mielipiteestä vaan faktasta.

Vai niin. Muutama vuosi sitten ostin vuosimallia 1991 olevan automaattivaihteistoilla pelaavan ruotsalaisen auton. Siinä oli vakiovarusteena automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin ja niin edelleen. Maksoin tästä lystistä 1500 euroa.

Kuukausi tästä ja anoppini osti vuosimallia 2001 olevan manuaali- Toyota Corollan, eli siis kymmenen vuotta uudemman. Ei automaatti-ilmastointia, ei vakionopeudensäädintä, ei yhtään mitään. Hinta 10 500 euroa.

Kyllä, se ruotsalainen oli tasan kymmenen vuotta vanhempana paremmin varusteltu kuin uudempi nipponi. Ja ei, se ruotsalainen ei ollut erikoismalli, vaan ihan perusmalli. Kyseisellä merkillä ilmastoinnit ynnä muut ovat olleet vakiona sen reilun kymmenen vuotta, joten perustelusi japanilaisten vakiovarusteiden ylivertaisuudesta ontuu.

Ai niin, minun autollani ehdittiin ajaa 50 000 kilometriä ennen myyntiä, Corolla kulkenut nyt noin 55-60 000 kilometriä. Kummankaan tekniikassa ei ollut vikoja, joten sain halvemmalla paremmin varustellun auton, joka tosin oli vanhempi, mutta mitä menetin sillä, että otin vanhemman, edullisemman ja lähes jokaiselta kantilta paremman auton?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, se ruotsalainen oli tasan kymmenen vuotta vanhempana paremmin varusteltu kuin uudempi nipponi. Ja ei, se ruotsalainen ei ollut erikoismalli, vaan ihan perusmalli. Kyseisellä merkillä ilmastoinnit ynnä muut ovat olleet vakiona sen reilun kymmenen vuotta, joten perustelusi japanilaisten vakiovarusteiden ylivertaisuudesta ontuu.
En olekaan missään vaiheessa sanonut japanilaisten autojen olevan paremmin varusteltuja kuin eurooppalaiset. Juuri totesin, että niin eurooppalaisia kuin japanilaisia autoja on niin moneen lähtöön.

Jos itse olen ostamassa autoa, vertailen lähinnä saman ikäisiä, kokoisia ja hintaisia autoja. Väitän edelleen, että tällöin japanilaiset eivät ainakaan häviä vastaaville saksalaisille varustelun osalta.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt sitten tulee meikäläiselle tehty auto BMW X1
Näppärän kokoinen neliveto normaalia suuremmalla maavaralla ja nokalla 2 litraisesta dieselistä otettu irti 204 hevosta.

Kiitos ja kumarrus.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Nyt sitten tulee meikäläiselle tehty auto BMW X1
Näppärän kokoinen neliveto normaalia suuremmalla maavaralla ja nokalla 2 litraisesta dieselistä otettu irti 204 hevosta.

Kiitos ja kumarrus.
Ankarimpien BMW-puristien piireissä tuo X-villitys (X1-X3-X5-X6) on alkanut jo aiheuttamaan parranpärinää. Imagoltaan merkki on kuitenkin ollut rata/autobahn -painotteinen ja tällä hetkellä piirustuspöydältä pukkaa lähinnä maastureita. Joku epäili että jätettyään F-ykköset BMW siirtyykiin ajattamaan autojaan Formula Offroad -luokkaan...

Ja tää ei sitten ollut mikään kannannotto Ohmin diggailuun. Juolahtipahan vaan viestistä mieleen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ankarimpien BMW-puristien piireissä tuo X-villitys (X1-X3-X5-X6) on alkanut jo aiheuttamaan parranpärinää. Imagoltaan merkki on kuitenkin ollut rata/autobahn -painotteinen ja tällä hetkellä piirustuspöydältä pukkaa lähinnä maastureita. Joku epäili että jätettyään F-ykköset BMW siirtyykiin ajattamaan autojaan Formula Offroad -luokkaan...

Aika erikoista, jos ei BMW:n mallistosta löydy tarpeeksi vaihtoehtoja rata/autobahn puolelle. Ja mikäs sitä on ajalle autobahnia vaikka 555 hevosvoimaisella X6 M:llä?
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Nyt sitten tulee meikäläiselle tehty auto BMW X1
Näppärän kokoinen neliveto normaalia suuremmalla maavaralla ja nokalla 2 litraisesta dieselistä otettu irti 204 hevosta.
Sinulla ei siis ole pientä putkikassia lukuunottamatta kuljetustarpeita. Meille ei käynyt edes kakkosautoksi 3-sarjan farmari kun siihen ei saa kunnolla edes matkarattaita. No eipä Audi ole sen parempi. Nykyinen C-sarja on aivan eri luokkaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sinulla ei siis ole pientä putkikassia lukuunottamatta kuljetustarpeita. Meille ei käynyt edes kakkosautoksi 3-sarjan farmari kun siihen ei saa kunnolla edes matkarattaita.

Eipä juuri ja kaikki suurempi liikkuu tavarankuljetukseen tarkoitetulla kalustolla. Mutta ihan kiva, että joku huolehtii minusta.

Toisaalta kyllä vähän ihmetyttää miten sinä pystyit tekemään sellaisen johtopäätöksen, että minä olen kuljettamassa tuolla autolla kakaroita ja jotain vitun matkarattaita tai että olisin tätä autoa tarjoamassa niille jotka joutuvat kuljettamaan kodin ja kaupan väliä kakaroita ja matkarattaita?
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Aika erikoista, jos ei BMW:n mallistosta löydy tarpeeksi vaihtoehtoja rata/autobahn puolelle. Ja mikäs sitä on ajalle autobahnia vaikka 555 hevosvoimaisella X6 M:llä?
Missäs kohtaa minä tuollaista väitin?
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Eipä juuri ja kaikki suurempi liikkuu tavarankuljetukseen tarkoitetulla kalustolla. Mutta ihan kiva, että joku huolehtii minusta.

Toisaalta kyllä vähän ihmetyttää miten sinä pystyit tekemään sellaisen johtopäätöksen, että minä olen kuljettamassa tuolla autolla kakaroita ja jotain vitun matkarattaita tai että olisin tätä autoa tarjoamassa niille jotka joutuvat kuljettamaan kodin ja kaupan väliä kakaroita ja matkarattaita?
Ihan omakohtaisesti arvioin, kun on toisen auton vaihtaminen ajankohtaista ja MEILLÄ on tarve saada välillä rattaat, matkasängyt, ym mukaan. Jos päädyt X1:een on varsin ilmeista ettei tämä ole sinulle ajankohtaista.

Mutta voihan autoilijalla olla muitakin harrastuksia jotka vaativat paria kauppakassia enemmän tilaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Missäs kohtaa minä tuollaista väitin?

Ymmärsin, että BMW-puristit olivat itkeneet, että BMW ei enää tee rata/autobahnille sopivia autoja? Ilmeisesti ymmärsin väärin.


Mutta voihan autoilijalla olla muitakin harrastuksia jotka vaativat paria kauppakassia enemmän tilaa.

Kyllä ja siten kakaroitakin voi olla vaikka niin paljon, että niitä pitää raahata kauppaan minibussilla. Tarpeen mukaan kannattaa tosiaan autonsa valita. Ja jos sinun harrastusvälineesi, kakarasi tai vaimosi ei mahdu autoon niin älä osta sitä autoa vaan osta sellainen auto mihin ne mahtuvat. Autoja tehdään myös ihan tavarankuljetukseen, jos sellaiseen on tarvetta.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koska joillakin merkeillä on tapana ahtaa autonsa. Ei se ole eurooppalaisten vika, etteivät vinosilmät ahda autojaan.

Jotenkin tuntuu, että nimimerkillä on suurikin ongelma jos jonkun tarpeet eivät vaadi ahdettua moottoria tai juuri tietyntyyppistä autoa. Mielestäni on vain rikkautta, että on ns. premium autoja ja sitten näitä kaiken kansan liikuttimia siinä missä Lada Nivojakin. Ei ole ainakaan multa pois jos joku ostaakin sen Ford Fiesta ST:n jollaista itse en voisi kuvitellakaan ostavani. Ehkä sen tyypin arvot ja tarpeet ovat eriäviä kuin omat vastaavani.

Eivätköhän ne Corollatkin täytä tarpeensa kiitettävästi, ei kai niillä muuten ostajia olisi? Se on sitten taas makuasia onko ahdettu auto parempi muutaman kilometrin kauppareissulle kuin Corolla. Etenkin jos ne 4 kilometrin kauppareissut kattavat yli puolet auton käytöstä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Se on sitten taas makuasia onko ahdettu auto parempi muutaman kilometrin kauppareissulle kuin Corolla. Etenkin jos ne 4 kilometrin kauppareissut kattavat yli puolet auton käytöstä.

Tuntematta täysin uusimpien Corollojen kulutusta, tuollaisessa kauppareissu-ajossa, pienet ahdetut moottorit voivat vääntönsä takia olla hyvinkin parempi ratkaisu kauppareissuille -> menee vähemmän löpöä. Tämä siis täysin arvuutteluna, jonka perustan lehtien palstoilta luettuihin tietohin, koska en omista Corollaa, saati ahdettua moottoria.

Turbo tietysti tuottaa oman hintalappunsa, kun sitä pitää huoltaa/korjata.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos rahnoo olis, niin kyllähän Bemarin 535d lastulla olisi suorastaan kutkutteleva!

http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/5series/sedan/2007/allfacts/engine/6c_diesel.html

Onko tuo se moottori joka kuulostaa joltain työkoneen moottorilta? Viime kesänä muistaakseni näin jossain ABC:n pihalla oikein sporttiseksi tunatun 500-sarjan Bemarin (se edellinen malli), oli helmasatsia ja lintulautaa ja kaikkea mahdollista. Sitten kun tämä kaveri tuli ja täräytti Bemarin käyntiin niin minä repesin nauramaan. Ääni oli kuin suoraan jostain kuorma-autosta tai maajussin Valtrasta, ei enää voisi "epäsporttisempi" ääni juuri olla. Kontrasti auton ulkoisen olemuksen kanssa oli ainakin hupaisa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Onko tuo se moottori joka kuulostaa joltain työkoneen moottorilta? Viime kesänä muistaakseni näin jossain ABC:n pihalla oikein sporttiseksi tunatun 500-sarjan Bemarin (se edellinen malli), oli helmasatsia ja lintulautaa ja kaikkea mahdollista. Sitten kun tämä kaveri tuli ja täräytti Bemarin käyntiin niin minä repesin nauramaan. Ääni oli kuin suoraan jostain kuorma-autosta tai maajussin Valtrasta, ei enää voisi "epäsporttisempi" ääni juuri olla. Kontrasti auton ulkoisen olemuksen kanssa oli ainakin hupaisa.

Tuota 3.5l dieselmoottoria ei ollut edellisessä korisarjassa vielä. Vasta tässä uusimmassa E60/E61 mallistossa.

Dieselihän se tuokin on, että varmaan vähän työkoneelta kuulostaa :)

Mutta, on kyllä huikeaan suorituskykyynsä nähden mukavan taloudellinen.

Voisin veikata näkemäsi olleen 530d, joita näkee aika paljon tuunattuina E39 sarjassa. Sekin on varsin pirteä ja taloudellinen, jos nyt ei sitten kaikkein sporttisimman kuuloinen.

Itse ostaisin mieluusti sellaisen, mutten periaatteesta viitsi autoon laittaa 10,000EUR enempää kiinni. Arvo kuitenkin laskee suht nopeasti ja nuo 90-luvun puolivälin jälkeiset Bemut ovat varsin edullisia hankintahinnaltaan, sekä mukavia ajotuntumaltaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Dieselihän se tuokin on, että varmaan vähän työkoneelta kuulostaa :)

Joo, tokihan dieselit aina vähän työkonemaisesti raksuttaa mutta tuo Bemarin riisseli oli kyllä oikein poikkeuksellisen työkonemainen, aivan kuin suoraan Valtran nokalta olisi nostettu moottori Bemariin.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Koska nippon-fanaatikot eivät ymmärtäneet autoilun sisältävän muutakin kuin pakollisen pahan a.k.a. siirtymisen paikasta toiseen, niin jätetään asia sikseen. Pitäkää kivaa veluuripukuisen akan kanssa teksiilipenkkien hivellessä karvasta persettä. Tai karvanoppia, ihan sama.

Autoista (datsun-miehet älkööt vaivautuko) puheenollen, onko kellään palstaveljistä kokemuksia Audi A6 3,0/2,7 TDI:stä? Tutkailin edellisen autohankkeen mentyä karille kyseisiä yksilöitä ja totesin että siinä olisi varteenotettava vaihtoehto emännän 2,4L bensakoneelle. Jos tuon vielä kävisi pajalla päivittämässä niin 2,7 koneesta irtoaisi 220hv/450Nm ja 3,0 koneesta 269hv/560Nm. Niin ja tietysti pitäisi esitellä ajatus perheen päättävälle elimellekin, mutta se on sivuseikka.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Koska nippon-fanaatikot eivät ymmärtäneet autoilun sisältävän muutakin kuin pakollisen pahan a.k.a. siirtymisen paikasta toiseen, niin jätetään asia sikseen.
Ei, vaan sinä ja kamusi ette tajua sitä, että joillekin se ei sisällä muuta kuin paikasta toiseen liikkumisen. Itse tykkään kyllä hakea jotain lisäarvoa autoiluuni sikäli kuin se vain on mahdollista, mutta kaikkia ei kiinnosta.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska nippon-fanaatikot eivät ymmärtäneet autoilun sisältävän muutakin kuin pakollisen pahan a.k.a. siirtymisen paikasta toiseen, niin jätetään asia sikseen.
Aika naurettava feidausyritys jatkaen samaa linjaa (=et ymmärrä autoista yhtään sen enempää kuin lukemastasi tekstistä) tai sitten vihdoin itsekin tajusit puhuvasi pelkkää skeidaa.
Autoista (datsun-miehet älkööt vaivautuko) puheenollen, onko kellään palstaveljistä kokemuksia Audi A6 3,0/2,7 TDI:stä?
Samalla rahalla saa 7 kpl 1,2 litran Nissan Micraa eli yhden jokaiselle viikonpäivälle. Suosittelen. Kulkee kätevästi paikasta toiseen ja Micra-kokoelma kerää taatusti kaikkien lähiasukkaiden katseet. Micrasta on sopivasti vielä 7 eri värivaihtoehtoa.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Itse tykkään kyllä hakea jotain lisäarvoa autoiluuni sikäli kuin se vain on mahdollista, mutta kaikkia ei kiinnosta.

Ai niinkö? No mitä lisäarvoa haet autoiluusi? Viestejäsi luettuani hait lähinnä jotain vähän käytettyä ritsaa ilman mitään mukavuuksia. Mikä se lisäarvo on? Ostetaan joku ties minkä merkkinen muoviläjä 8t€ hinnalla, ajetaan sillä tovin aikaa ja onnitellaan itseä kun naapurin 40t€ kiesi on samassa ajassa hukannut arvostaan karvan verran enemmän.

Samalla rahalla saa 7 kpl 1,2 litran Nissan Micraa eli yhden jokaiselle viikonpäivälle. Suosittelen. Kulkee kätevästi paikasta toiseen ja Micra-kokoelma kerää taatusti kaikkien lähiasukkaiden katseet. Micrasta on sopivasti vielä 7 eri värivaihtoehtoa.

Rakas VT, en ole suinkaan estänyt sinua ostamasta 7x micraa. Minuahan ei henkilökohtaisesti kiinnosta mikäli joku naapureistani pitää minua egoistina, ympäristöntuhoajana tai vaikka persaukisena. Minulle tärkeintä autossa on se mukavuus ja laatu. Jos sinulle sitä edustaa jokaiselle päivälle eri micra niin onnittelen sinua valitsemallasi tiellä. Kaikille tiedoksi että sehän ei ole minun vikani ettei tojota osaa ahtaa moottoreitaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samalla rahalla saa 7 kpl 1,2 litran Nissan Micraa eli yhden jokaiselle viikonpäivälle. Suosittelen. Kulkee kätevästi paikasta toiseen ja Micra-kokoelma kerää taatusti kaikkien lähiasukkaiden katseet. Micrasta on sopivasti vielä 7 eri värivaihtoehtoa.

Taitaa olla kyseessä käytetyn VAG-auton osto, joten sillä hintaa ei saa kuin yhden uuden Micran. Fiat 500:n olisi kyllä mielestäni käheämpi vaihtoehto, mutta makuasiahan tämä on.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Joo, tokihan dieselit aina vähän työkonemaisesti raksuttaa mutta tuo Bemarin riisseli oli kyllä oikein poikkeuksellisen työkonemainen, aivan kuin suoraan Valtran nokalta olisi nostettu moottori Bemariin.
Nyt kun tässä on ollut puhetta Micrasta, niin kehoittaisin muitakin tutustumaan tähän kyseiseen autoon 1.5 DCI moottorilla. Ei ole todellakaan mikään Valta ja voimaa löytyy pikkukoriin aivan riittävästi, myös moottoriteillä. Väittäisin, että on hiljaisempi kuin Audin 3.0 TDI jo tyhjäkäynnillä.
 

Jarzki

Jäsen
Ostetaan joku ties minkä merkkinen muoviläjä 8t€ hinnalla, ajetaan sillä tovin aikaa ja onnitellaan itseä kun naapurin 40t€ kiesi on samassa ajassa hukannut arvostaan karvan verran enemmän.

Se kai tässä on ihmisillä ollut yksi pääpointti, että kaikilla ei ole varaa ostaa 40k€ autoa, vaan on tyydyttävä vähempään. Kyllähän minäkin nyt perkele ostaisin vaikka minkä auton kaikkine hienouksineen, jos olisi rahaa jota törsätä. Mutta kun itsensä ja taloustilanteensa tietäen siihen ei todellakaan ole varaa, niin on tingittävä ominaisuuksista ja tyydyttävä vähempään. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että kaikilla vaan ei yksinkertaisesti ole edes varaa noihin kalliimpiin(ja parempiin) autoihin. Lisäksi kun on saatavissa luotettava auto huokeaan hintaan, niin miksi ei.

Kyllä minäkin pidän hienoista ja hyvistä autoista, mutta kun ne eivät tällä hetkellä ole realismia, niin mieluummin käytän rahani muuhunkin elämään kuin vain ostamalla helvetin kalliin auton.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös