Autoiluketju

  • 3 219 512
  • 18 565

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paskan möivät, tai olivat siis myymättä.

... mutta en minä tuota Volkkarinkaan suosiota pysty ymmärtämään.

Kolmella eri kaverilla on ollut neljä uutta Volkkaria tässä lähiaikoina: Golf, Touareg, Transporter ja Crafter - sähkövikaisia pulkkia koko kvartetti.

Ei tästä nyt hirveän suuria johtopäätöksiä tietty ehkä saisi vetää, kun ei otos tämän suurempi ole, mutta vähän huonon kuvan olen saanut ko. ajokkejen nykylaadusta. Yhden sähkövian kun takuuhuolto saa kuntoon, niin jo seuraavaa puskee. Säälittävää. Kalliita autoja kuitenkin, yllämainittu Touaregkin on malliston yläpäästä, V10 dieselkoneella ja hinta jossain melkein sadan tonnin kinttailla. Melkein voi sanoa, että saisi toimia...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kalliita autoja kuitenkin, yllämainittu Touaregkin on malliston yläpäästä, V10 dieselkoneella ja hinta jossain melkein sadan tonnin kinttailla. Melkein voi sanoa, että saisi toimia...

Toisaalta näissä "kaikilla herkuilla" varustetuissa autoissahan niitä sähkövikoja juuri onkin. Kaksi kertaa olen kuullut että auto ei pesun jälkeen ole suostunut enää käynnistymään: Ensimmäinen oli iso Lexus ja toinen oli uusi 530 bemari. Bemarissa meni vaihtoon lähes koko sähkösysteemi ennenkuin auto alkoi taas toimimaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tammer-Autoa kohtaan kokemaamme pettymystä lievensi paljon se, että siellä olisi ollut tarkoitus koeajaa Yaris T-Sport joka puolestaan ei ollut kovin korkealla etukäteistietojen perusteella tehdyllä rangking-listalla. Carlosin mainitsemia laatuongelmia niin autoista kuin niiden myyjistäkin olen kuullut muualtakin. Samoin VAG-konsernista olen saanut työkavereilta ja tuttavilta kuulla paljon huonoa viime aikoina. Tässähän joutuu kohta olemaan tyytyväinen siihen, että on tullut pysyttyä Ford-miehenä vaikka jokaisen autonvaihdon yhteydessä on katseltu myös muita vaihtoehtoja.

Oma ennustukseni on, että automyynnissä palvelun taso tulee nyt nousemaan koska asiakkaista on pakko kilpailla. Toisaalta autojen laadusta ei uskalla sanoa mitään, autoalan epävarmasta tulevaisuudesta johtuen. Jatkossa voi olla vaikea seurata, mikä merkki mihinkin konserniin kuuluu, kun jo nyt Tauno Kaduntallaajalle kyseisen asian tietäminen on hyvin hankalaa.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Minä olen ajellut tuollaiset 5tkm Audi A3 1.6 Sportbackilla, vuosimallia 2006. Mittarissa on 92tk ja täytyy sanoa, että on hyvä peli. Pitemmilläkin matkoilla on miellyttävä ajaa ja kaikki auton yksityiskohdat huokuu laatua. Kohtuullisen pieni moottori vie tuon kokoluokan autoa tarpeeksi ärhäkästi etiäpäin, ainakin minun makuuni. Eipä voi kuin suositella A3:sta!
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Legendaarinen Ahvenisto uhataan lopettaa!

Aktivistit radan sulkemiseen vetoavat meluun ja ympäristöhaittoihin? Saanen kysyä näiltä piipittäjiltä, minkä takia ovat itse siihen radan viereen muuttaneet? Rata on kuitenkin ollut jo yli 40 vuotta siinä joten kyllä sen olemassaolo on ollut tiedossa ihmisillä. Sama asia kun muuttaisi junaradan viereen ja vaatisi junaliikenteen lakkauttamista.

Ainahan näitä toki riittää. Sekö on sitten hyvä asia että mitään radalla-ajopaikkaa/ajoharjoittelupaikkaa ei enää ole ja teinit ajaa "rataa" Type-R:eillä asuinalueilla. Eteläsuomessa ei ole noita ratoja kohta, kun kaikki pitää lakkauttaa.

Käykää allekirjoittamassa adressi, jos vähääkään arvostatte suomalaista moottoriurheiluhistoriaa. http://www.adressit.com/ahvenisto
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Samanlaista uhkaa on myös Motoparkin kohdalla. Kyseinen ratahan on todella syrjässä, muutama vanha mökki siellä sun täällä. Muutamien ihmisten valitukset kiristävät melurajoituksia koko ajan kohti kohtuuttomia rajoja. Valituksien takana on ilmeisesti muitakin patoutumia kun mm. vuoden 2008 Bomber Weekendistä aiheutuneita meluhaittoja urputettiin jo kaksi viikkoa ennen ko. tapahtumaa. Nyt heitän hieman mutuna, mutta muistaakseni taustamelua (tai vastaavaa) saa syntyä 55dB. Kyseinen arvo ylittyy jo normaalissa kesätuulessa lehtien havinana. Puhumattakaan mitä esim. maantie ja normaali liikenne aiheuttaa.

Itse tuosta Ahveniston tilanteesta sen verran, että tuonkin adressin olisi voinut laatia vähän asiallisemmin. Jos näitä vastaan haluaa taistella niin asiallisesti faktat, melumittaukset, ympäristökuormitukset jne. tiskiin ja päättävien tahojen kanssa asiaa hoitamaan. Antaa mielummin vastustajien provoilla ja riehua netissä ja lehtien mielipidepalstoilla. Yksi hyvä kikka voisi olla EU:n mukaan tuominen Ahveniston tapauksessa. Vedota kulttuurihistoriallisiin syihin ja sitä kautta hakea radalle suojelulupaa.

Mutta kyllähän se suututtaa tuo ratojen tilanne. Jos noita onnistuvat pistämään nurin niin se voi olla lähtölaukaus parille muullekin radalle. Eikä rahoja, lupia tai paikkoja tahdo löytyä uusien ratojen tekoon. Olisi kyllä upeaa, jos tänne saataisiin edes jollain tasolla kansainväliset mitat täyttävä moottorirata. F1 on ehkä utopiaa mutta muita rata-autosarjoja ja esim. moottoripyöristä mm. Superbiken MM-sarja voisi olla täysin mahdollinen saada Suomeen.

Ilmeisesti Kouvolan suunnalle on suunnitelmissa tehdä jonkinlainen rata. Tarkempaa tietoa ei kyllä ole.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viitasaarellahan taisi käydä samalla tavalla Toulatin radan kanssa. Jotkut muutaman päivän vuodessa mökillään viettävät mökkinaapurit valittivat radasta ja lopulta pitkän käräjöinnin jälkeen rata suljettiin. En sitten tiedä liittyikö tuohon asiaan muutakin mutta tällaisia tarinoita olen kuullut.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olisihan tuo ikävää, jos Ahvenisto lopetettaisiin. Ahvenisto on ainoa rata Suomessa, joka on suurin piirtein ihmisten ilmoilla. Eihän tuonne Alastaroon, muista radoista puhumattakaan, tule lähdettyä kun ne sijaitsevat jossain hemmetin kuusessa. Kaikista pärinäradoistahan Suomessa valitetaan ja yleensä asialla ovat juuri ne radan viereen muuttaneet "uudisasukkaat".

Eiköhän Hämeenlinnan kaupungiltakin (nyk. Suur-Lammi) jäisi muutama lantti käärimättä ilman tuota rataa. Minulla ei ainakaan olisi mitään tarvetta mennä Hämeenlinnaan, jos siellä tuota Ahveniston rataa ei olisi.

Mutta tuollaisia nettiadresseja en kyllä edelleenkään mene allekirjoittelemaan. Asiallisemmin ja vakuuttavamminkin voi varmaankin asiaa ajaa, kuin turhanpäiväiset nettiadressit. Ja eiköhän niin olla myös tekemässäkin.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Samanlaista uhkaa on myös Motoparkin kohdalla. Kyseinen ratahan on todella syrjässä, muutama vanha mökki siellä sun täällä. Muutamien ihmisten valitukset kiristävät melurajoituksia koko ajan kohti kohtuuttomia rajoja. Valituksien takana on ilmeisesti muitakin patoutumia kun mm. vuoden 2008 Bomber Weekendistä aiheutuneita meluhaittoja urputettiin jo kaksi viikkoa ennen ko. tapahtumaa. Nyt heitän hieman mutuna, mutta muistaakseni taustamelua (tai vastaavaa) saa syntyä 55dB. Kyseinen arvo ylittyy jo normaalissa kesätuulessa lehtien havinana. Puhumattakaan mitä esim. maantie ja normaali liikenne aiheuttaa.

Ratakäytössähän tuo ei ole ollut enää pitkään aikaan. Ihan samoista syistä, niin parin mökkiläisen takia. Ja todella, ihan hevonkuusessahan se on. Onhan tuosta saastuttamisesta joku tutkimuskin että yksi lentokoneen lento suomesta eurooppaan saastuttaa enemmän kuin yksi kokonainen moottorikilpailu. Ja toi melurajakin on ihan naurettava, eikä mun mielestä tommoiseen voida edes vedota, koska yleinen meluraja ennen kymmentä on (muistaakseni) 97db.

Mut kyllä valittajat tietää mistä naruista vetää että saa omat toiveensa läpi.

Itse tuosta Ahveniston tilanteesta sen verran, että tuonkin adressin olisi voinut laatia vähän asiallisemmin. Jos näitä vastaan haluaa taistella niin asiallisesti faktat, melumittaukset, ympäristökuormitukset jne. tiskiin ja päättävien tahojen kanssa asiaa hoitamaan. Antaa mielummin vastustajien provoilla ja riehua netissä ja lehtien mielipidepalstoilla. Yksi hyvä kikka voisi olla EU:n mukaan tuominen Ahveniston tapauksessa. Vedota kulttuurihistoriallisiin syihin ja sitä kautta hakea radalle suojelulupaa.

Tottahan tuo että adressin olisi voinut vähän paremmin laatia, mutta varmasti tuon pystyy vielä muokkaamaan kuntoon jos nimiä on tarpeeksi? Koska luulen että allekirjoittajia olisi vähemmän jos tuo itse adressin aloitus olisi pitkää liirumlaarumia niin voi olla että muutamalta se jäisi allekirjoittamatta.

Tuo EU:n suojelukohde oli ihan hyvä idea.

Ilmeisesti Kouvolan suunnalle on suunnitelmissa tehdä jonkinlainen rata. Tarkempaa tietoa ei kyllä ole.

http://www.kouvolansanomat.fi/Uutis...aksi+Suomen+moottoriurheilulle/200825028939/5
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En nyt aivan ymmärrä, kuinka Motopark voi olla hevonkuusessa, jos se sijaitsee Suomen sydänmailla Savossa lähellä kaiken elämän keskusta, Pieksämäkeä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Eiköhän Hämeenlinnan kaupungiltakin (nyk. Suur-Lammi) jäisi muutama lantti käärimättä ilman tuota rataa.

Ny hei tuli sellainen vitsi, että... Inside joke?

En nyt aivan ymmärrä, kuinka Motopark voi olla hevonkuusessa, jos se sijaitsee Suomen sydänmailla Savossa lähellä kaiken elämän keskusta, Pieksämäkeä.

Taisit vastat jo itsekin tähän kysymykseesi?

Eivaan, kyllähän Ahvenisto tulee säilyttää ja onhan motopark myös mukava mesta. Sääli vaan, että kaikki pirun valittajat otetaan todesta; ostais sen mökkinsä jostain muualta.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ratakäytössähän tuo ei ole ollut enää pitkään aikaan. Ihan samoista syistä, niin parin mökkiläisen takia. Ja todella, ihan hevonkuusessahan se on. Onhan tuosta saastuttamisesta joku tutkimuskin että yksi lentokoneen lento suomesta eurooppaan saastuttaa enemmän kuin yksi kokonainen moottorikilpailu. Ja toi melurajakin on ihan naurettava, eikä mun mielestä tommoiseen voida edes vedota, koska yleinen meluraja ennen kymmentä on (muistaakseni) 97db.

Mut kyllä valittajat tietää mistä naruista vetää että saa omat toiveensa läpi.

Käväisin vilkaisemassa asian vielä Motoparkin sivuilta. Siellä kerrotaan, että tuo raja 97 desibeliä on käytössä koko ajan, lukuunottamatta joitakin erityispäiviä. Radan käyttöajat olivat viime vuonna kello 11-17. Tästä on varmaankin tulkittava, että muuten radalla eivät saa ajaa edes polkupyörät.

Asun itse melko lähellä Motoparkia ja jonkin verran on itse radallakin tullut vierailtua. Olen ihmetellyt, mistä ne kaikki alueesta valittajat ovat löytyneet, koska asutus on todellakin erittäin harvaa. Kai niiden hylättyjen metsämökkienkin omistajat ovat huolestuneet siitä. Motopark rata-alueena itsessään on hyvä niin katsojalle kuin varmasti ajajillekin. Olisi sääli, jos se suljettaisiin.

Vastikään nähtävillä ollut Etelä-Savon maakuntakaava poiki 32 muistutusta, joilla allekirjoittajina oli noin 160 ihmistä. Allekirjoittaneista peräti 73 oli tyytymättömiä Motoparkin melualuerajaukseen! Toiseksi eniten vastustusta herätti muuten Pieksämäelle suunniteltu Ideapark. Ei ihme, että tämä maakunta on saatettu täydelliseen alakuloon, kun asukkaatkin ovat tällaisia.. mutta se onkin jo toisen topicin asioita.

Valitukset ovat kyllä melkoinen ase. Niitä taitavasti käyttämällä yksikin ihminen pystyy terrorisoimaan ja jopa kaatamaan isojakin hankkeita, joista on parhaimmillaan suurtakin hyötyä. En tiedä, millä keinoin tällaisen sakin saisi parhaiten pysymään aisoissa.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Kävin koeajamassa volvo v70 -2000 (uudempi korimalli) aut t5. Hyvältä tuntui ja näyttikin.

MUTTA, jarrua painettaessa varovasti kuuluu vaihdekepin kohdalta kolaus/napsaus, ja jos laittoi käden vaihdekepille niin sen myös tuntee. Mikähän mahtaa olla kyseessä?
Myös ilmastointi rohisee välillä. Silloin kun ilmastoinnin laittaa päälle tai pois päältä niin rohisee hetken. Myös kesken ajon silloin tällöin rohisi.

Turvavyön äänihälytinkin on ilmeisesti rikki kun ei piipitystä kuulu.

Kuulostaako pommilta koko vehje?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kävin koeajamassa volvo v70 -2000 (uudempi korimalli) aut t5. Hyvältä tuntui ja näyttikin.

MUTTA, jarrua painettaessa varovasti kuuluu vaihdekepin kohdalta kolaus/napsaus, ja jos laittoi käden vaihdekepille niin sen myös tuntee. Mikähän mahtaa olla kyseessä?
Myös ilmastointi rohisee välillä. Silloin kun ilmastoinnin laittaa päälle tai pois päältä niin rohisee hetken. Myös kesken ajon silloin tällöin rohisi.

Turvavyön äänihälytinkin on ilmeisesti rikki kun ei piipitystä kuulu.

Kuulostaako pommilta koko vehje?

No tää on mun mielipide, mutta itse en ainakaan ostaisi. Auto on kuitenkin n. 9 v vanha ja mittarissa taitaa olla kilsoja jo aika paljon ?
Autosta löytyy tehoja aika hyvin, joten on olettavaa, että autolle on annettu aika huolella "kenkää". Tuon ikäisessä autossa ja tuolla tekniikalla saatta tulla esiin jatkossa isojakin vikoja jotka keventävät kukkaroa aika tuntuvasti.
Minkäs verran hintalapussa oli pyynti
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
No tää on mun mielipide, mutta itse en ainakaan ostaisi. Auto on kuitenkin n. 9 v vanha ja mittarissa taitaa olla kilsoja jo aika paljon ?
Autosta löytyy tehoja aika hyvin, joten on olettavaa, että autolle on annettu aika huolella "kenkää". Tuon ikäisessä autossa ja tuolla tekniikalla saatta tulla esiin jatkossa isojakin vikoja jotka keventävät kukkaroa aika tuntuvasti.
Minkäs verran hintalapussa oli pyynti

Autolla ajettu 160 tkm, myyjä lupasi viedä Volvon maanantaina huoltoon ja selvittää mistä tämä johtuu. Hintapyynti oli karvan alle 14 000e.
Vaihdelaatikko siinä varmaan kallein tikki olisi jos se pamahtaisi. Himottaisin niin perkeleesti mutta tiedä nyt sitten mitä tässä tekee.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Autolla ajettu 160 tkm, myyjä lupasi viedä Volvon maanantaina huoltoon ja selvittää mistä tämä johtuu. Hintapyynti oli karvan alle 14 000e.
Vaihdelaatikko siinä varmaan kallein tikki olisi jos se pamahtaisi. Himottaisin niin perkeleesti mutta tiedä nyt sitten mitä tässä tekee.

Oletko tutkinut nettiauton valikoimaa? Samalla rahalla saa lukuisia muita vaihtoehtoja ja paljon tuoreempia. Eivät tosin ole mitään sporttivolvoja, mutta esim. Seat Leonia on monta vaihtoehtoa, jotka ovat 5 vuotta tuoreempia ja satatuhata vähemmän ajettuja

E: Yksi vaihtoehto tilavaksi autoksi voisi olla volkkarin tourani dieselillä ja dsg automaatilla. Niihin on suht helppo ja edullista lisätä vähän lastulla tehoakin
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jaguar

Autokuumettahan se tasaisin väliajoin pukkaa ja varsin kummallisiakin mielitekoja välillä iskee. Onko kellään kokemuksia Jaguareista? Ja tarkemmin ottaen XJ40-mallista 3.6-litraisella koneella, vuosimalli ~90. Kuinka kallista tuollaisen ylläpito on ja mitä asioita pitäisi ottaa huomioon Jaggea katsellessa?
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Kävin koeajamassa volvo v70 -2000 (uudempi korimalli) aut t5. Hyvältä tuntui ja näyttikin.

MUTTA, jarrua painettaessa varovasti kuuluu vaihdekepin kohdalta kolaus/napsaus, ja jos laittoi käden vaihdekepille niin sen myös tuntee. Mikähän mahtaa olla kyseessä?
Omassa S60:ssä vaihteiston ollessa P-asennossa ja jarrua painettaessa myös kuuluu muovinen kolahdus/napsahdus vaihteistosta. En ole ollut asiasta huolissani, koska laatikko on toiminut ja ääni muistuttaa suuresti samaa ääntä, minka vaihdekepin painike päästää vapautettaessa ote kepistä. Uskoisin äänen liittyvän jotenkin siihen, että automaattilootan vaihdetta ei voi siirtää P-asennosta ilman jarrupolkimen painamista. Eli ääni taitaa olla AW55-50 automaattilaatikon ominaisuus eikä vika. Jos laatikko muuten tuntuu toimivan, ei aihetta ylimääräiseen stressiin. Bensakoneiden yhteydessä Aisinin laatikot pysyvät hyvin kasassa ja jos muistaa vielä vaihdella laatikon öljyt 60-100 tkm välein, kyseinen loota varmasti pysyy koossa.

Volvolandia.com puolelta löytyy hyvin tarinaan volvon hankintaa suunnitteleville.
 
Viimeksi muokattu:

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Omassa S60:ssä vaihteiston ollessa P-asennossa ja jarrua painettaessa myös kuuluu muovinen kolahdus/napsahdus vaihteistosta. En ole ollut asiasta huolissani, koska laatikko on toiminut ja ääni muistuttaa suuresti samaa ääntä, minka vaihdekepin painike päästää vapautettaessa ote kepistä. Uskoisin äänen liittyvän jotenkin siihen, että automaattilootan vaihdetta ei voi siirtää P-asennosta ilman jarrupolkimen painamista. Eli ääni taitaa olla AW55-50 automaattilaatikon ominaisuus eikä vika. Jos laatikko muuten tuntuu toimivan, ei aihetta ylimääräiseen stressiin. Bensakoneiden yhteydessä Aisinin laatikot pysyvät hyvin kasassa ja jos muistaa vielä vaihdella laatikon öljyt 60-100 tkm välein, kyseinen loota varmasti pysyy koossa.

Volvolandia.com puolelta löytyy hyvin tarinaan volvon hankintaa suunnitteleville.

Juurikin P-asennossa tämä napsaus/kolahdus kuuluu, muuten loota kyllä tuntui toimivan moitteettomasti mitä siinä 30min koeajolla nyt kerkesi tuntumaa saamaan. Tuo laatikon öljynvaihdot minua huolestuttaa koska auto on tuotu Saksasta eikä huoltokirjassa ollut muuta merkintää kuin leimat. Mistä sitä voi tietää mitä siihen on oikeasti sitten tehty? Tiedätkö muuten kuinka iso homma on korjata se turvavyön äänihälytin? Volvolandiasta yritin kyllä etsiä tietoa mutta joko en osannut tai vaan löytänyt...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tiedätkö muuten kuinka iso homma on korjata se turvavyön äänihälytin? Volvolandiasta yritin kyllä etsiä tietoa mutta joko en osannut tai vaan löytänyt...

Veikkaan että tuo toiminto on otettu vai pois päältä vrt. taksit. Eiköhän ne merkkihuollossa sen saa takaisin päälle, jos tuota toimintoa kaipaat.
 

12961

Jäsen
Juurikin P-asennossa tämä napsaus/kolahdus kuuluu, muuten loota kyllä tuntui toimivan moitteettomasti mitä siinä 30min koeajolla nyt kerkesi tuntumaa saamaan. Tuo laatikon öljynvaihdot minua huolestuttaa koska auto on tuotu Saksasta eikä huoltokirjassa ollut muuta merkintää kuin leimat. Mistä sitä voi tietää mitä siihen on oikeasti sitten tehty? Tiedätkö muuten kuinka iso homma on korjata se turvavyön äänihälytin? Volvolandiasta yritin kyllä etsiä tietoa mutta joko en osannut tai vaan löytänyt...

Se napsaus tulee juuri siitä, kun solenoidi vetää jarrua painettaessa kepin liikkumista "estävän" tapin pois päältä. 9-5 saappaassa oli saman laatikon yhteydessä aivan samanlainen ääni kuin tuossa volvossakin.

Ei se laatikko välttämättä öljyjen vaihtamattomuuteen hajoa, mikäli kilsoista on ollut suurin osa nopeaa ajoa laatikon pakat kiinteäksi lukittuina ei loota ole luistanut öljyjänsä pilalle/tahmaiseksi. Taksikäytössä suositeltu vaihtoväli on muistaakseni ollut 60tkm (ainakin saabeissa saman laatikon yhteydessä). Kaupunkiajossa öljyt olisi kyllä hyvä vaihtaa vähintään sen 60tkm välein. Kun huoltokirjassa on leimat, ei välttämättä ole mitään takuita öljynvaihdoista laatikkoon, koska joka vuosimallin yksityiskäyttöisten autojen huolto-ohjelmaan se ei kuulu lainkaan.

Mikäli laatikko toimii muuten nätisti ja auton ostoon päädyt, kannattaa pikimmiten vaihtaa ne öljyt ja katsoa hiukan minkänäköistä tavaraa sieltä tulee. Mikäli öljy on pikimustaa kirkkaanpunaisen sijaan, voit aloittaa valmistautumisen jossakin vaiheessa eteen tulevaan kalliiseen (2500-3000€) laatikkoremonttiin. Tuohon laatikkoon ei sitten laiteta mitään muita kuin niitä JWS 3309-erikoisöljyjä, joita on merkkiliikkeiden tarjonnan lisäksi vain mobilin valikoimassa (Mobil 3309 ATF).
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juurikin P-asennossa tämä napsaus/kolahdus kuuluu, muuten loota kyllä tuntui toimivan moitteettomasti mitä siinä 30min koeajolla nyt kerkesi tuntumaa saamaan. Tuo laatikon öljynvaihdot minua huolestuttaa koska auto on tuotu Saksasta eikä huoltokirjassa ollut muuta merkintää kuin leimat. Mistä sitä voi tietää mitä siihen on oikeasti sitten tehty? Tiedätkö muuten kuinka iso homma on korjata se turvavyön äänihälytin? Volvolandiasta yritin kyllä etsiä tietoa mutta joko en osannut tai vaan löytänyt...

Tuntuisi siltä, että tuo turvavyön merkkiääni on tuon auton kohdalla pienin mietittävä. Auto on siis tuotu Saksasta ja ajettu noin yhdeksässä vuodessa 160.000 km ja t5. Aika vähän on päästelty / vuosi.

En halua masentaa, sillä uskoakseni menohalut ovat varmaan kovat, mutta toisaalta ei se auto siellä korjaamollakaan kulje. Pari vuotta sitten eräs automyjä jutteli heille aikoinaan tarjotusta teevitosesta, jossa oli mittarissa 130.000 km. Olivat sitten selvitelleet Saksasta auton historiaa niin oli paljastunut, että ko. pirssi oli ollut lähettiliikkeen auto ja viimeisin merkintä oli ollut reippaan 700 tkm:n kieppeillä. Huoltokirjojakin voi tehdä jälkikäteen halutuilla leimoilla ja kilometreillä, eli niihin ei kannata heti luottaa.

Jos et autoja itse tunne, varaa se koko päiväksi ajoon ja käytä se jossain Volvoon perehtyneellä yksityisellä korjaamolla tms. Sillä se selviää, onko se sinun autosi vai ei.
 

Tuamas

Jäsen
Pari vuotta sitten eräs automyjä jutteli heille aikoinaan tarjotusta teevitosesta, jossa oli mittarissa 130.000 km. Olivat sitten selvitelleet Saksasta auton historiaa niin oli paljastunut, että ko. pirssi oli ollut lähettiliikkeen auto ja viimeisin merkintä oli ollut reippaan 700 tkm:n kieppeillä. Huoltokirjojakin voi tehdä jälkikäteen halutuilla leimoilla ja kilometreillä, eli niihin ei kannata heti luottaa.

....

Jos et autoja itse tunne, varaa se koko päiväksi ajoon ja käytä se jossain Volvoon perehtyneellä yksityisellä korjaamolla tms. Sillä se selviää, onko se sinun autosi vai ei.

Niin, toki näitä essonbaarin juttuja kuulee aina kun on kyse tuontiautosta, suurin osa tarinoista on kuitenkin vahvasti väritettyjä ja jos ei ihan sitä halvinta ruoskaa osta, niin eipä niitä mittareita pääosassa autoja ole ruuvailtu.

Sitten vielä se, että Túv:ilta saa käsittääkseni nuo katsastusten kilometrilukemat ja jos ei sitä kautta, niin katsoo huoltokirjasta huollon tehneen firman numeron/nimen ja soittaa/laittaa mailia sinne.
 

Tuamas

Jäsen
Autokuumettahan se tasaisin väliajoin pukkaa ja varsin kummallisiakin mielitekoja välillä iskee. Onko kellään kokemuksia Jaguareista? Ja tarkemmin ottaen XJ40-mallista 3.6-litraisella koneella, vuosimalli ~90. Kuinka kallista tuollaisen ylläpito on ja mitä asioita pitäisi ottaa huomioon Jaggea katsellessa?

Tuo 3,6 litrainen kone on noissa ihan hyvä kone ja niissä ei mitään isompaa ongelmaa ole käsittääkseni ollut.
Sähkövikoja ja muita pieniä juttuja noissa vanhemmissa jaggeissa voi aina ilmetä, mutta muuten varsinkin tuo XJ40 on varsin kohtuuhintainen ylläpitää.
Toki sillä oletuksella että edelliset omistajat ovat edes jotenkin huollattaneet ja korjanneet sitä tarvittaessa.
Itsekin tuollaista aikanaan harkitsin ja pitkällisen selvitystyön sekä asiaan perehtymisen kautta sanoisin vielä, että noissa (samoin kuin oikeastaan kaikissa jaggeissa) kannattaa katsoa mielellään niitä viimeisimpien vuosien (1992-1994) vaihtoehtoja, ettei ainakaan sellaista osta joka on heti mallisarjan alussa tehty. Kun noissa on tupannut tuo luotettavuus parantumaan sitä mukaa kun mallisarjalle on tullut ikää (mm. ykkösversion S-type oli luotettavuudeltaan huomattavasti heikompi kuin uudemmat versiot).
 

12961

Jäsen
Sitten vielä se, että Túv:ilta saa käsittääkseni nuo katsastusten kilometrilukemat ja jos ei sitä kautta, niin katsoo huoltokirjasta huollon tehneen firman numeron/nimen ja soittaa/laittaa mailia sinne.

Noissa volvoissa sai ainakin lähes varmat kilometrit selville ihan merkkihuollon testerillä, koska jos mittaria on ruuvailtu, eroaa boksin ja mittarin näyttämä toisistaan, mikäli mittarin ruuvaajalla ei ole ollut volvon testeriä. Näin ainakin aikanaan sanoivat, kun kaveri toi 2004 2.4D:n.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös