Joskus aikanaan pohdin S40:stä vaihtoehtona. Muistaakseni mallisarjaan tehtiin iso liuta parannuksia 2001. Eli siinä mielessä tuo on mahdollisesti vielä sitä vanhaa mallisarjaa, jonka kanssa oli vaikka mitä ongelmia. Jos siis puhutaan tiukasti 2000-luvun taitteesta eikä esim. 2002. Muistanko oikein, asiantuntijat hoi?Volvo S40 T-4 on pyörinyt mielessä ja mitä olen hintoja katsellut, niin tuohon 2000-luvun taitteeseen sijoittuvat mallit ovat suhteellisen halpoja, kun en periaatteestakaan maksa yli 10000 euroa autosta.
Kysytääs täältä yhtä mieltä askarruttavaa asiaa eli kun tiestä päällystetään vain ajoura eikä koko tietä niin revitäänkö siitä vanha asfaltti pois sen uran kohdalta vai vedetäänkö se uusi asfaltti vain siihen syntyneeseen uraan?
Joskus aikanaan pohdin S40:stä vaihtoehtona. Muistaakseni mallisarjaan tehtiin iso liuta parannuksia 2001. Eli siinä mielessä tuo on mahdollisesti vielä sitä vanhaa mallisarjaa, jonka kanssa oli vaikka mitä ongelmia. Jos siis puhutaan tiukasti 2000-luvun taitteesta eikä esim. 2002. Muistanko oikein, asiantuntijat hoi?
Tuossa aiemmin oli jo pari vastausta asiaan liittyen, mutta kerrattakoon nyt vielä, että molempia tekotapoja on saatavilla.Kysytääs täältä yhtä mieltä askarruttavaa asiaa eli kun tiestä päällystetään vain ajoura eikä koko tietä niin revitäänkö siitä vanha asfaltti pois sen uran kohdalta vai vedetäänkö se uusi asfaltti vain siihen syntyneeseen uraan?
jo muutaman viikon kuluttua alkoi tavaraa irtoamaan pinnasta, ja tien pinta muuttui viime talven aikana todella huonoksi, vaikka talvi sinällään oli yksi leudoimmista sataan vuoteen.
Niin, kyllähän roudalla taitaa olla paljon suurempi voima, kuin ikuisen kesän alueella. Se repii kaikki paikat rikki, vaikka pohja olisi tehty hyvinkin.Eikös se leuto talvi ole juuri se mikä tuota aiheuttaa?
Niin, kyllähän roudalla taitaa olla paljon suurempi voima, kuin ikuisen kesän alueella. Se repii kaikki paikat rikki, vaikka pohja olisi tehty hyvinkin.
Kyselisin immeisten kokemuksia ko. autosta vm. 98-03. Onko jotain yleisiä vikoja, kannattaako välttää vai mitä tehdä jne. Käsittääkseni tuommonen volvo on aikas kestävä peli?
Autohan on aikalailla nimellisesti Volvo, ja perusmallien koneet tulevat Rellulta.
Joku autolehti purki atomeiksi Volvon, mutta en muista mallia ja siinä oli 70% Fordin osia, joten aika harva auto tänäpäivänä ihan oman tehtaan tuotantoa.
No ensinnäkin konevaihtoehtoja on aika monta, ja paha sanoa mistä puhutaan.
Autohan on aikalailla nimellisesti Volvo, ja perusmallien koneet tulevat Rellulta. En ole asiantuntija, ja muistikuvakin on aika hämärä, mutta muistini mukaan alle -00 malleja kannattaa välttää, niissä taisi olla helvetisti jotain tyyppivikoja (ainakin t5 malleissa).
Kestävyyskin on ihan siinä ja siinä, ja auto ei ole mikään 122 tai 242 Volvo, joka kesti vaikka mitä, koska auto ei ole oikea Volvo. Itse ostaisin jotain ihan muuta.
Kerro budjetti, niin saat varmaan parempiakin vaihtoehtoja.
No ensinnäkin konevaihtoehtoja on aika monta, ja paha sanoa mistä puhutaan.
Autohan on aikalailla nimellisesti Volvo, ja perusmallien koneet tulevat Rellulta. En ole asiantuntija, ja muistikuvakin on aika hämärä, mutta muistini mukaan alle -00 malleja kannattaa välttää, niissä taisi olla helvetisti jotain tyyppivikoja (ainakin t5 malleissa).
Kestävyyskin on ihan siinä ja siinä, ja auto ei ole mikään 122 tai 242 Volvo, joka kesti vaikka mitä, koska auto ei ole oikea Volvo. Itse ostaisin jotain ihan muuta.
Kerro budjetti, niin saat varmaan parempiakin vaihtoehtoja.
Katselussa on ollut Alfa Romeot ja varsinkin 156-malliset. Aina olen nuita ihallut ja nyt sellasen saamisesta on tullu lähes pakkomielle. Jatkoaikalaisten mielipiteitä ja kokemuksia nuista peleistä? Itse en ole koskaan alfaa omistanut joten kaikki kommentit kyseisestä merkistä/mallista ottasin ilolla vastaan..
Melkoinen harppaus siirtyä varmatoimisests japsista Alfan huoltopisteen kanta-asiakkaaksi.
Nyt iski autokuuma myös tänne. BMW 320Da:n saisi nyt myös nelivetoisena. Ihmetyttää vaan tuo hullu hinta automaattilaatikosta. Manuaalina 45800 ja automaattina 49500, mitä vittua?
Velipoika on tuolta rengas-online.comista tilannut parit kummit ja aina ovat renkaat oven taakse tulleet. Ilmeisesti on vähän halvempaa kuin liikkeissä.
Veikkaisin, että vedetään vaan uraan. En ole ainakaan koskaan nähnyt, että uria jyrsittäisiin ja vasta sitten laitettaisiin uutta tavaraa.
Mitäs vastuita tuossa sitten on jos autosta vie kilvet pois ja autosta tulee jonkun peltoauto? Vakuutus ja verot katkeaa automatic, mutta jos joku ruuvaa siihen varastetut kilvet ja ajaa sen vaikka kaupungintalon ovista sisään jäämättä kiinni niin onko vastuu sitten sen joka auton on peltoautoksi myynyt?
Olettaen, että "kaupat" autosta on tehty ilman papereita jotka luonnollisesti meni katsastuskonttorilla paperisilppuriin?
Ne ovat aika veemäisiä ajaa moottoripyörällä esim. kaarteissa ne kohdat, missä asfalttia on laitettu vain uraan. Ajolinjathan on eri kuin autolla ja se uraan laitettu uusi asfaltti on aina se korkein kohta tietä ja reunat liukkaita. Jossain vaiheessa muutama vuosi sitten esim. Hakaniemen sillalla oli niin.
Kyselisin immeisten kokemuksia ko. autosta vm. 98-03. Onko jotain yleisiä vikoja, kannattaako välttää vai mitä tehdä jne. Käsittääkseni tuommonen volvo on aikas kestävä peli?