Molemmilla on puolensa ja tihkusade voi olla molempien kanssa yhtä ärsyttävää. Sadetunnistin on hyvä esim. märällä motarilla, jossa tuulilasiin tulee satunnaisesti reilusti vettä muista autoista, mutta muuten on kuivaa. Sateella tunnistimesta tuntui olevan eniten hyötyä sateen pätkiessä selvästi ajon aikana ja esim. ajettaessa sateella kaupan parkkihalliin tai vaikka tunneliin.sadetunnistin .. Säädettävä tihkukytkin
Itse en nykyään mitään muuta käytäkään kuin sadetunnistinta. Hyvin tuntuu toimivan. Välillä voi aivan pienessä tihkussa päästä lasi niin täyteen pisaroita, että pitää itse pyyhkäistä kerran pikakytkimestä, mutta aika harvoin näin tapahtuu. Tihkukytkintä taasen saa olla jatkuvasti säätämässä sateen voimakkuuden tai edellä/vastaan ajavan auton mukaan optimisäädöille. Ainut typerä ominaisuus Volvossa on, että kun lykkää pakin päälle sadetunnistimen ollessa päällä, pyyhkäisee takalasin sulka automaattisesti. Siinä jos sattuu olemaan takalasi täynnä hiekkapölyä niin ei tee hyvää. Täytyy vain muistaa pesaista takalasia useammin.
Eikös tihkun herkkyyden säätö auta tähän? Minullakin oli ennemminkin päinvastainen ongelma, eli silloin tällöin liian harva pyyhkiminen, eli juuri tunnistimen alueelle ei sattunut riittävästi pisaroita ja teki mieli pyyhkäistä itse. Yleensä kävi niin, että kun sormi jo kosketti herkkyydensäätönamiskaa tehdäkseen kertapyyhkäisyn, niin samalla sadasosalla se pyyhkäisikin automaattisesti. Tuo oli jotenkin rasittavaa.Minua haittaa pikemminkin se, että tunnistimella pyyhkimet menevät lähes aina tihkulta jatkuvalle pyyhkimiselle, vaikka en sen haluaisi tapahtuvan.
Eikös tihkun herkkyyden säätö auta tähän? Minullakin oli ennemminkin päinvastainen ongelma, eli silloin tällöin liian harva pyyhkiminen, eli juuri tunnistimen alueelle ei sattunut riittävästi pisaroita ja teki mieli pyyhkäistä itse. Yleensä kävi niin, että kun sormi jo kosketti herkkyydensäätönamiskaa tehdäkseen kertapyyhkäisyn, niin samalla sadasosalla se pyyhkäisikin automaattisesti. Tuo oli jotenkin rasittavaa.
Joku voisi keksiä pyyhkijän kaukosäädön. 1-2 siirrettävää herkkää nappia ratin kehälle mieluisaan paikkaan, joista voisi hipaista aina kun haluaa pyyhkäisyn.
No, Metro-Auton hinnat on mitä on. Taidan tilata ilmastoinnin kompuran jenkeistä suoraan, ellen sitten saa purkuosaa.
Tuohon matulaan ei voi vaihtaa muuta kuin koko pyyhkijän. Saattaahan silti olla että mulla on niin huono tuuri että justiinsa se pyyhinpari jonka huoltoasemalta valitsen on vuodelta -96.Vaihdatko koko kaikki rensselit vai pelkät kumit? Auringosta ne eivät varmaan myöskään erityisemmin pidä, voi olla myös uusien käytettyjen, mahdollisesti halvempien raaka-aineiden syytä.
Laitetaan Pekingin kunniaksi kiinalaisten piikkiin.
Ei lähde päälle ilman resetointia minullakaan. Omassani myös pesutoiminnon käyttäminen resetoi tuon tunnistimen.Sitä tässä hieman ihmettelen, että jos se viiksi jää auto-asentoon auton sammutuksen yhteydessä, niin lähteekö teillä se tunnistin päälle ilman resetointia? Näin ei käsittääkseni pitäisi olla, vaan se viiksi kuuluisi kääntää 0-asentoon ja sitten takaisin auto-asentoon, jolloin sadetunnistin aktivoituu uudelleen. Omassani on tämä systeemi käytössä, ja sen hyvä puoli on nimenomaan talvisin, koska pyyhkimet eivät lähde automaattisesti pyyhkimään, kun auton käynnistää.
Satuinpa kuulemaan työkaverin keskustelun Citroen-huoltoon. Oli vaihteeksi XM:ssä jotain sähkövikaa kun oli sateiset kelit, pyyhkijät eivät toimineet tällä kertaa. No se ei nyt niin ihmeellistä ole että Citroenissa olisi jotain vikaa, mutta työkaverilla on pikanäppäimen takana huollon numero ja tuntevat (töiden vastaanottajan?) kanssa toisensa etunimeltä. Väkisinkin pisti hymyilyttämään!
Ja ennen kuin kukaan loukkaantuu niin pieni karrikointi sallittakoon aina...
Ehtoota automiehet! Kertokaapas tietämättömälle miten irrotetaan VW Borassa vaihdekepin nuppi ilman hajoavia osia?
Tarkotus olisi tuo suojapussi vaihtaa, samalla ujuttaa uusi nupin sisälle...
Ei ole kokemusta juuri Boran vaihdekepin nupista, mutta kokeile kiertämistä. Kolme muuta VW-mallia olen omistanut, ja kaikissa on ollut jengat nupin sisällä. Joudut ehkä vääntämään melko lujaa ennenkuin irtoaa. Ja jos menee rikki kiertämällä, niin minä en ole sanonut mitään.
Uteliaana haluaisin tietää mitä näiden ihmisten ajatuksissa liikkuu??
Niin miten on mahdollista että samanikäisissä hinta liikkuu 12000-17000e välillä. Ymmärtäisin jotenkin jos kyseessä olisi hintaero yksityisen - liikkeen välillä, mutta kun kyseessä on yksityisten myyjien. Mikä tekee tuosta 20 000km vähemmän ajetusta miltei 5000e kalliimman, kun varusteet on samat?
En kyllä näkisi asiaa näin. Vuosiluku on edelleen se, joka määrää sen perushinnan autolle.100tkm ajettu auto on "vuoden vanhempi" kuin vastaava 80tkm ajettu. Näin siis autokaupoissa, yksi vuosi = 20tkm. Oikealla iällä ei ole merkitystä, kilometrit on ne jotka tänä päivänä ratkaisee.