Mainos

Autoiluketju

  • 3 320 005
  • 19 022

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Asiassa voi säästää jos alat jo tänään herkistelemään avaimen lukkopesiä, koska niiden pitää irrota jotta saadaan yksikkö irti. Ts. toivon mukaan avaintakin on käytetty vuosien saatossa eikä vain kaukosäädintä! Asia mikä monesti nykypäivän autoissa unohdetaan...

Kiitokset neuvoista. Pitää selvitellä tuo korjaamolle niin eivät laskuta vian etsimisestä, jos eivät tiedä. Käytän tuota yhdellä nyrkkipajalla. Suoraan sanottuna olen käyttänyt avainta oven aukaisuun (vajaan kahden vuoden aikana) vain reilun vuorokauden ajan, kun kerran loppui patterit kaukosäätimestä. Piti käydä äsken testaamassa ja hyvin kääntyi avain lukossa.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Ford Mondeo ECOnetic

Olisiko kellään Jatkislaisella kokemuksia "uudesta" Mondeosta tuolla 125 heppasella TDCi koneella varustettuna?

100 heppasella 1.8 dieselillä kävin koeajamassa ja alta 1500 kierroksen tuo ei tunnu liikahtavan mihinkään, sitä isommilla kieroksilla kyllä liikahtaa. Minkä verran vaikuttaa tuo hieman isompi 125 heppanen kone, jossa vääntöä pitäisi olla samanverran ku 2.0 dieselissä? Hemmetin tilava ja hyvä ajettava tuo kyllä oli, vaikka niin taitaa olla lähes kaikki uudet autot (ja tietty mihin sitä vertaa). Lisäksi perusvarustelutkin tuossa ECOnetic mallissa kuulosti olevan ihan hyvät.
 
Viimeksi muokattu:

Dave S

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, Sport, Wa1ld Royals
Minulla on A4 -00. Siinä on alkanut ilmetä suht vittumainen ongelma. On tehnyt saman nyt neljästi. Kerran viime kesänä ja kolmesti tänä kesänä joista vielä kaksi kertaa tänään. Eli vaikka ovet laittaa lukkoon kaukosäätimellä normaalisti, niin vähän myöhemmin olen huomannut, että auton ovet eivät ole lukossa ja ikkunat ovat auki. Mistä pirusta tälläinen voi johtua? Vituttaa, kun en saa autoa minnekkään talliin viikonlopuksi. Maanantaina vois koittaa huoltoon viedä.

Yhdellä kaverilla oli ihan samaisessa autossa sama vika, kerran auto seisoi hki-vantaa lentoaseman parkissa ovet ja ikkunat auki ties kuinka kauan, onneks joku henkilökunnasta oli asian huomannut ja heittänyt pressun auton päälle. Ongelma selvisi autoa vaihtamalla pari vuotta sitten, mahtaakohan sulla olla juuri tämä kiesi alla??
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
100 heppasella 1.8 dieselillä kävin koeajamassa ja alta 1500 kierroksen tuo ei tunnu liikahtavan mihinkään, sitä isommilla kieroksilla kyllä liikahtaa. Minkä verran vaikuttaa tuo hieman isompi 125 heppanen kone, jossa vääntöä pitäisi olla samanverran ku 2.0 dieselissä? Hemmetin tilava ja hyvä ajettava tuo kyllä oli, vaikka niin taitaa olla lähes kaikki uudet autot (ja tietty mihin sitä vertaa). Lisäksi perusvarustelutkin tuossa ECOnetic mallissa kuulosti olevan ihan hyvät.

Harvempi nykydiesel vääntää alle tuon 1500 kierroksen ja veikkaampa, että isompi kone ei tuohon alle 1500 kierroksen vääntöön vaikuta juuri mitenkään.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ainakin tuosta Hyundain i30 farkusta (eikös Kia Cee'd farkku ole periaatteessa sama auto?) voi sanoa että Korealaiset eivät ole ihan käsittäneet farmariauton ideaa. Nimittäin aika surkean kokoinen pätkä tuo "farkku" on, tilaa ei ole juuri enempää kuin jossain normi 5-ovisessa hatchbackissa. Eli käytännössä kyseessä on auto jota markkinoidaan farmariautona mutta ainakaan minun mielestäni ei ole varsinainen farmariauto vaan enemmänkin vain hieman jatkettu hatchback.
Minun mielestäni taas ovat hyvinkin käsittäneet asian. Kun monissa perinteisissä farkuissa (hatchbackistä puhumattakaan) sisätiloista on tingitty tavaratilan hyväksi, on Cee'dissä sisätilat kunnolliset. Tavaratila jää sitten esim. Octaviaa hiukan lyhyemmäksi. Toisaalta korkealle aukeava takaluukku ja matala kynnys tekevät tavaratilasta käytännöllisemmän.
 

scholl

Jäsen
Minun mielestäni taas ovat hyvinkin käsittäneet asian. Kun monissa perinteisissä farkuissa (hatchbackistä puhumattakaan) sisätiloista on tingitty tavaratilan hyväksi.

Itse en oikein usko tuohon, vaan ihmiset kattelevat liian pieniä autoja.
Ei parikymppisten sinkkujen VW Golfista esim. ole tarkoituskaan tehdä yhtään suurempaa autoa farmarimallina, vaan tarjota kuljetuskapasiteettia, jos sitä tarvitsee. Jos on perhettä tai tarvitsee muuten joskus tilaa sitä varten, että joku istuu vieressä tai takana niin ostaa Passatin. Muilla merkeillä varmaan ihan sama juttu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse en oikein usko tuohon, vaan ihmiset kattelevat liian pieniä autoja.
Ei parikymppisten sinkkujen VW Golfista esim. ole tarkoituskaan tehdä yhtään suurempaa autoa farmarimallina, vaan tarjota kuljetuskapasiteettia, jos sitä tarvitsee. Jos on perhettä tai tarvitsee muuten joskus tilaa sitä varten, että joku istuu vieressä tai takana niin ostaa Passatin. Muilla merkeillä varmaan ihan sama juttu.

Tuo on kyllä totta, mutta toisaalta sitä en ole kyllä koskaan ymmärtänyt, että mitä varten se yksi tai kaksi kakkamatoa vaatii ostamaan isomman auton, esim golffista passattiin. Varmaan ymmärrän sitten jos itselläni on noita toukkia joskus on, mutta kyllähän se aika huvittavalta tuntuu kun auton vaihtoa perustellaan esimerkiksi sillä, että vaunut yms. ei mahdu autoon. Hyvät kokoontaittuvat vaunut maksaa varmaan about 500€, auton vaihtaminen isompaan about 5000€. Viimeisessä Puskurissa oli muuten esittelyssä aika näppärän näköinen lastenkuljetusyksikkö (telakka+kori+vaunut).

Mikäköhän muuten mahtaa olla perusperheellisen ihmisen auton vajaakäyttöaste, eli kuinka usein se 2+2 perhe oikeasti tarvitsee sitä Passatin lisätilaa Golfiin nähden.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo on kyllä totta, mutta toisaalta sitä en ole kyllä koskaan ymmärtänyt, että mitä varten se yksi tai kaksi kakkamatoa vaatii ostamaan isomman auton, esim golffista passattiin.

Se ongelma on yleensä matkustamon pituus, koska nämä modernit selkä menosuuntaan asennettavat turvaistuimet vievät tolkuttomasti tilaa pituussunnassa. Myös se "kätevien" taittuvien vaunujen kanssa jumppaus alkaa vituttamaan. Ja huom. vaunujen, ei rattaitten. Tosin niitä vaunuja tarvitaan vain 6-9 kuukautta.

Itse ratkaisin ongelman ostamalla 700-sarjan farmari Volvon, joka taitaa itseasiassa olla halvempi kuin lapsen turvaistuin + vaunut :).
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ostavatko autoliikkeet yleensä käytettyjä autoja? Ja tarjoaako ne niin paljon, että kannattaa myydä se autoliikkeeseen eikä esimerkiksi netin kautta yksityiselle? Ois vain niin paljon helpompaa viedä auto johonkin paikalliseen kauppaan ja lähteä rahojen kanssa pois. Tuli tänään ostettua auto yksityiseltä ja nyt pitäisi saada vanha kaupaksi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ostavatko autoliikkeet yleensä käytettyjä autoja? Ja tarjoaako ne niin paljon, että kannattaa myydä se autoliikkeeseen eikä esimerkiksi netin kautta yksityiselle?
Osa liikkeistä ostaa suoraankin vaihtoautoja, mutta vähemmässä ne liikkeet ovat verrattuna siihen, että teet vaihtokaupan liikkeen kanssa.

Se lienee selvää, että mitään kunnon hintaa on turha haaveilla. Vaikka kyseessä olisi joku hyvin pidetty auto, johon on panostettu hieman jotain ekstraakin, niin se hinta katsotaan suoraan listasta, jossa ei mitään erikoisuuksia ole huomioitu.

Pistä auto fiksuun kuntoon, ellei se jo ole sitä, ja ala myymään sitä itse netin välityksellä, niin saat ehdottomasti sen parhaan hinnan. Yksityisellä puolella pätee edelleen se sääntö, että hyvät autot viedään käsistä, vaikka tarjonta onkin lisääntynyt huomattavasti viime vuosina.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On paha hinta. Soittokierros auttoi ja vein kaaran tänään pajalle, 450€ oli tuomio toisessa lafkassa. Valitsin toki halvemman.

Näkyy iskarit maksavan Motonetissä sellaisen rapiat 150€ kierros.

En todellakaan ole mikään bensalenkkari, mutta melkeinpä veikkaisin, että nuo menisivät alle ihan heittämällä.
Parikymppiä TI-hallivuokraa, assistentiksi värvätylle frendille muutama tuoppi paikallisessa vaivanpalkkaa, ja iskarit on asennettu alta kahdensadan.

Ja taas säästyi monta euroa asuntolainaa varten.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Näkyy iskarit maksavan Motonetissä sellaisen rapiat 150€ kierros.

En todellakaan ole mikään bensalenkkari, mutta melkeinpä veikkaisin, että nuo menisivät alle ihan heittämällä.
Parikymppiä TI-hallivuokraa, assistentiksi värvätylle frendille muutama tuoppi paikallisessa vaivanpalkkaa, ja iskarit on asennettu alta kahdensadan.

Ja taas säästyi monta euroa asuntolainaa varten.

IV-koppaiseen Golfiin vaihto taakse 5 minuutissa, ja siis rengasta ei edes tarvitse irroittaa. Tosin 5 minuutin eppusalmisaika edellyttää nosturia. Eteen vähän hankalampi, kun ei ne jousi+iskaripakat tahdo millään sujahtaa sinne kaiken maailman vetareiden välistä. Pois tottakai tuli hienosti.

Ja mitä tulee tuohon tilantarpeeseen, niin hassua on se, että nykyajan Golfissa on varmaan enemmän tilaa kuin 80-luvun Passatissa. Että kai ne parikybäset sinkutkin on läskimpiä nykyään ja mukana on kaiken maailman tavaroita. Totta toinen puoli ainakin.

Ja sitten kun alkaa apinaa kuskaamaan, niin totta kai sitä enemmän tilaa tarvitaan, kuin vain se apinan tilavuuden verran. Turvaistuimet tai kaukalot ovat aivan järkyttävän kokoisia. Vievät toki vain yhden täyden istumapaikan käytännössä. Rattaita ja vaunuja toki saa sellaisia, jotka menevät hienosti kasaan, mutta ovat sitten muilta ominaisuuksiltaan ehkä huonompia. Huonoja työntää tai matalia tai muuten rimpuloita. Meilläkin on yhdistelmävaunut ja sitten matkarattaat jotain pikkukeikkoja varten, ja ne matkarattaat ovat kyllä niin eri planeetalta työnnellä, kuin nuo vaunut.

Hyvät rattaat kun mahtuvat paksiin, niin sitten eipä sinne juuri muuta mahdu. Sitten kun nahkapokaalin kanssa tehdään joku vähän pidempi reissu (pidempi kuin käydään kaupassa), pitää janarille olla mukana ruokaa, vaippoja, leluja ja mitä ikinä nyt vaan kuvitella tarvitsevansa. Käsite "hoitolaukku" herättää lapsiperheissä niin suurta ihmetystä ja niin suuria tunteita, että hyvä kun autoon mahtuu.

Ja mitä tulee tuohon 500 € vaunut vs. 5000 € autonvaihto, niin asiahan on niin, että kun se apina tulee taloon, niin se auto PITÄÄ vaihtaa isompaan tai ainakin uudempaan. Vanha oli just hyvä kahdelle ihmiselle, mutta pulassa ollaan, jos sinne jotain istuimia nyt, ei tule mitään. Ja siis sellainen, että ne todella hyvät vaunut mahtuvat sinne, sillä niiden kohdalla ei tingitä, kun kyse on esikoisesta.

Kolmen kohdan tsekkauslista automiehelle, kun äitiystesti näyttää kahta tolppaa:

A) Tsiikaa tuoreimman autonäyttelyn julkistukset, sulla on n. 6kk aikaa valita, tilata ja saada auto. Laitokselta ei VOI tulla taksilla tai muiden kyydeillä. Ja vanha ei käy.
B) Katso riittävän hyvät ja isot rattaat ja istuimet, jotka eivät mahdu vanhoihin pikkuautoihin. Ota joku kakkosvaihtoehto hämäykseksi ja koita sovitella siihen jotain rattaita ja istuimia; ei mene, ei mahdu.
C) Jätä rahaa johonkin edukkaaseen kakkosautoon (500 €), muija ja penskat voi kulkea sitten sillä.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Cosmolta hyvä tsekkauslista! Noinhan sen pitää mennä.

Meillä selvittiin kolmeovisella (!) Golfilla aina siihen asti kunnes kolmas muksu* syntyi. Sitten vaihtui farmarivolvoon, nykyään farmarimeseen (ulkomailla asumisen takia). Hyvin mahtui Golfin takaluukkuun vaunut ja rattaat, ja autostereotkin kaupan päälle.

Tää tilantarve nykyään on jotenkin vääristynyt. Ennenvanhaan sitä asuttiin 8 lapsen ja isovanhempien kanssa suurinpiirtein yhden huoneen tuvassa... Nyt tarvitaan vähintään 80 neliön kolmio jo ekan muksun jälkeen.


*) Muksut siis syntyneet -98, -99 ja -01.
 

12961

Jäsen
Näkyy iskarit maksavan Motonetissä sellaisen rapiat 150€ kierros.

En todellakaan ole mikään bensalenkkari, mutta melkeinpä veikkaisin, että nuo menisivät alle ihan heittämällä.
Parikymppiä TI-hallivuokraa, assistentiksi värvätylle frendille muutama tuoppi paikallisessa vaivanpalkkaa, ja iskarit on asennettu alta kahdensadan.

Ja taas säästyi monta euroa asuntolainaa varten.



Riippuu pyöräntuennasta. Ainakin saabissa menee helposti takapäähän tunnin verta ja etupäähän tunti per puoli, vaikka homman olisi ennenkin tehnyt.

Takapäähän homma yleensä helppo mikäli löytyy täysi 1/2 tuuman hylsysarja (myös harvinaisemmat välikoot esim 16 ja 18 jne), siihen soppeli, vahva pulttipyssy ja hyvä kompura. Jousipuristimet tarvitset myös, sekä on hyvä olla jonkinlainen iskarityökalu, mikäli ei aio rälläkkää käyttää ja katkaista iskarin pumpun varsia. Pultit saattavat olla suomalaisen suolakylvyn jäljiltä todella tiukkaan ruostuneita ja parissa pultissa tila vähissa, joten myös vastaava täysi lenkkisatsi on hyvä olla, sekä jokin jatkovarsiviritelmä niihin mikäli edellinen asentaja on vaikka käyttänyt tyhmyyksissään loctiteä.

Etupäästäkin tolpat lähtevät yleensä helposti maalaisjärkeä käyttäen.


Suurin homma onkin avata iskarin yläpään mutteri, koska useissa iskareissa männänvarresta ei saa kunnolla kiinni ja lukkomutteri on ottanut todella tiukkaan kiinni. Helpoin tosiaan on, mikäli vanhat iskarit menevät roskiin, että ottaa rälläkän kauniiseen käteen ja vapauttaa puristetun jousen sillä.
 

12961

Jäsen
On paha hinta. Soittokierros auttoi ja vein kaaran tänään pajalle, 450€ oli tuomio toisessa lafkassa. Valitsin toki halvemman.


Juu ei valtuutettu merkkiliike tee useinkaan yhtään parempaa jälkeä kuin hyvä jobbari. Kun löydät asiallisen tuntuisen pikkukorjaajan, kannattaa samaa kaveria käyttää jatkossakin.

Parasta saa kun tekee itse, tosin oppirahoja voi joutua maksamaan, ja esim. töitten puolesta pitäisi olla kunnon paikka ja kausto millä näprätä. Itselleni auton laittaminen on lähinnä harrastus, ja säästän samalla rahaa. Eipä ole vähään aikaan auto käynyt korjaamolla kuin peltihommissa.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ford Focus 1,4i 2005

Onko jollain käyttökokemuksia 05-mallisista Focuksista tuolla pienellä moottorilla varustettuna? Ennakkoluuloisena vaikuttaa hieman "mopolta". Entäs 1,6-litrainen, onko huomattavasti pirteämpi?

Ja mitenkä tiheään tuon mallin Focukset kaipaavat huollon huomiota noin yleisesti? Ulkonäöllisesti olisin vaikka heti valmis hommaamaan moisen, mutta toisen saksalaisen insinöörityön näytteen omistavana, ei hirveästi houkuta samanlainen korjaamoralli. Pitäisi varmaan ostaa Corolla tms, mutta ovat vain niin tylsän oloisia.

Joku voisi myös valaista miten Focuksissa menee nuo varustetasot. Trendiä ja Comfortia siellä ainakin tuntuu olevan...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olisiko kenelläkään mitää hajua/aavistusta/tietoa siitä, mitä Jyrki aikoo tehdä vapaan autoedun verotusarvolle? Onko VVM:n virkamiehet valmistelleet jotain uutta vai mennäänkö sillä normaalit + 20 €/kk kasvaneiden bensan hintojen vuoksi.
 
Olisiko kenelläkään mitää hajua/aavistusta/tietoa siitä, mitä Jyrki aikoo tehdä vapaan autoedun verotusarvolle? Onko VVM:n virkamiehet valmistelleet jotain uutta vai mennäänkö sillä normaalit + 20 €/kk kasvaneiden bensan hintojen vuoksi.

Maanantaina juuri juttelin esimieheni kanssa ja ilmoitin suunnittelevani paluuta takaisin työsuhdeautoilijaksi korkean dieselin hinnan vuoksi, johon esimies sanoi, että homma ok, mutta hold your horses siihen asti, kun Jyrki-boy on saanut kantansa selväksi.

Km-korvausautoilukaan ei vaan enää kannata, muistan kuitenkin sen ajan kun diesel maksoi 0,8 euroa ja km-korvaus oli samaan aikaan 0,4 euroa. Nyt samat lukemat on 1,35 euroa ja 0,44 euroa. Ei mene ihan tasan edes pitkällä matematiikalla.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Juu ei valtuutettu merkkiliike tee useinkaan yhtään parempaa jälkeä kuin hyvä jobbari. Kun löydät asiallisen tuntuisen pikkukorjaajan, kannattaa samaa kaveria käyttää jatkossakin.

Parasta saa kun tekee itse, tosin oppirahoja voi joutua maksamaan, ja esim. töitten puolesta pitäisi olla kunnon paikka ja kausto millä näprätä. Itselleni auton laittaminen on lähinnä harrastus, ja säästän samalla rahaa. Eipä ole vähään aikaan auto käynyt korjaamolla kuin peltihommissa.

No joo, tein sen itse ja säästin selvää rahaa. Työkaluja ei ole kun ne mitä auton mukana tuli plus muutama jakari ja skugari. Toki jos osais, viitsis ja ois mesta missä duunata niin miksi ei. Helpommin pääsee kun vie ammattilaiselle, oli se sitten mitä vaan.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Onko jollain käyttökokemuksia 05-mallisista Focuksista tuolla pienellä moottorilla varustettuna? Ennakkoluuloisena vaikuttaa hieman "mopolta". Entäs 1,6-litrainen, onko huomattavasti pirteämpi?
...
Mulla oli Focus 1,6 VCT (vaimikäseoli) Ghia 2005. Tuo kone tuntui tehottomalta verrattuna aiempaan Corolla 1,6 2002:seen. Tällä perusteella 1,4 on pakko olla mopo. Focus on tuossa luokassa kuitenkin iso auto.

Täällä on tullut parissa viestissä tuosta yksilöstä mainittua

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=2307413&highlight=focus#post2307413

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1372330&highlight=focus#post1372330

Muistaakseni 2005 Focuksessa minulle merkityksellisiä eroja Trendin ja Ghian välillä oli ainakin

- koko sisustus (iso ero) ja "tunnelma" hytissä
- vakionopeudensäädin, joka Focuksessa muuten helvetin tarkka verrattuna vaikka edelliseen Corollaan tai nykyiseen Golfiin. Napit ratissa.
- Autom. ilmastointi (Trend manuaalinen)
- Radion kaukosäätö
- Vanteet
- Sadetunnistin
- Jäähdytettävä hanskalokero ja muita ehkä "merkityksettömiä" varusteita

Siihen Trendiä huonompaan varustetasoon en edes vilkaisisi.

Fordin lämmitettävä tuulilasisysteemi on yksinkertaisuudessaan helvetin nerokas ja halpa varuste. Se oli muistaakseni valinnainen kaikissa varustetasoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Minkä ihmeen vuoksi tuulilasinpyyhkijät ovat nykyään aivan paskoja? Ihan koko ajan saa olla vaihtamassa, kun eivät kestä enää mitään. Maksaakin aivan käsittämättömästi. Syytänkö kiinalaisia?

Näin ei ollut ennen. Ennen oli paremmin.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minkä ihmeen vuoksi tuulilasinpyyhkijät ovat nykyään aivan paskoja? Ihan koko ajan saa olla vaihtamassa, kun eivät kestä enää mitään. Maksaakin aivan käsittämättömästi. Syytänkö kiinalaisia?

Näin ei ollut ennen. Ennen oli paremmin.
Ennen ne tuskin painui niin tiukasti tuulilasia vasten ja pyyhkimisteho todella likaisella lasilla oli sitä kautta heikompi. Nythän lasi puhdistuu kerta pyyhkäisyllä vaikka siihen olisi kipattu kuutio soraa.
Vaihdatko koko kaikki rensselit vai pelkät kumit? Auringosta ne eivät varmaan myöskään erityisemmin pidä, voi olla myös uusien käytettyjen, mahdollisesti halvempien raaka-aineiden syytä.

Laitetaan Pekingin kunniaksi kiinalaisten piikkiin.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Joku voisi myös valaista miten Focuksissa menee nuo varustetasot. Trendiä ja Comfortia siellä ainakin tuntuu olevan...
Varustetasot ovat siis köyhimmästä aloittaen Ambiente, Trend, Sport ja Ghia. Tosin tuo Ambiente jäi jossakin vaiheessa pois, olisko ollut 2006. Trendin ja Sportin välillä on lähinnä kosmeettisia eroja, mutta Ghiassa on sitten jo selkeästi hyödyllisiä, oikeita varusteita, kuten AnaMasa listasikin.

Itse olen myös harkinnut kyseistä Focusta seuraavaksi biilikseni. Farkku se tulee varmuudella olemaan, mutta moottorista en ole vielä varma. Ajan aika paljon (n. 30 tkm/v), mutta Focuksen dieselit ovat kohtuullisilla kilometreillä käytettynä aika harvinaisia ja mielestäni hieman ylihinnoiteltuja. Tämä on tietysti ihan tyypillistä tuon ikäisissä autoissa, kun veroale höyläsi hintoja vasta vuodenvaihteessa ja hankintahinta noissa muutaman vuoden ikäisissä dieseleissä on ollut suhteessa kova.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Auringosta ne eivät varmaan myöskään erityisemmin pidä, voi olla myös uusien käytettyjen, mahdollisesti halvempien raaka-aineiden syytä.

No tuo nyt ei ainakaan tänä kesänä voi olla syynä... Vaan toisaalta käyttöä on sitten ollut siitäkin edestä joten tilanne tasoittuu. Vaan sen olen kyllä huomannut että noissa pyyhkijöissä hinta näkyy myös laadussa, kun ei osta ihan niitä halvimpia halpahallien tarvikesulkia niin kyllä ne vähän pidempään sitten kestävätkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös