Ajettavuus on kyllä Focuksessa valovuoden Octaviaa edellä.
No jaa, en kyllä menisi noinkaan sanomaan. Kyllä Focus hyvä on ajaa mutta ei minusta kyllä kovinkaan paljon parempi kuin Octavia, jos lainkaan. Valovuosi on kyllä jo ihan paskapuhetta.
Ajettavuus on kyllä Focuksessa valovuoden Octaviaa edellä.
Mutta heitelkää vaihtoehtoja jos ideoita on.
Octavia ei ole samassa hinta- tai kokoluokassa Focuksen kanssa. Halvin Octavia Combi on yli 22.000 euroa ja vähänkin järkevämmällä moottorilla ja varustelutasolla puhutaan jo melkein 30.000 eurosta. Focuksen kanssa samaa luokkaa olisi sen sijaan Fabia Combi, joka on varsin näppärän tuntuinen auto ja tavaratila on auton kokoon nähden todella tilava. Ulkonäöstä voi olla sitten montaa mieltä, mutta on uusi korimalli edellistä houkuttelevampi vaihtoehto.No itse suosittelen Octavia farkkua. Kokemusta on kummastakin:
Focuksen kanssa samaa luokkaa olisi sen sijaan Fabia Combi, joka on varsin näppärän tuntuinen auto ja tavaratila on auton kokoon nähden todella tilava. Ulkonäöstä voi olla sitten montaa mieltä, mutta on uusi korimalli edellistä houkuttelevampi vaihtoehto.
Octavia ei ole samassa hinta- tai kokoluokassa Focuksen kanssa. Halvin Octavia Combi on yli 22.000 euroa ja vähänkin järkevämmällä moottorilla ja varustelutasolla puhutaan jo melkein 30.000 eurosta.
Loistavaa! Tuo on kyllä oikeastaan pakko lisätä listoille, olin unohtanut vallan täysin koko Vanin. Näyttää tosiaan olevan varsin paljon ajettuja rasseja etenkin jos dieseliä etsii. Bensaahan tuo liipoo varmaan ihan riittävästi jos kuuden litran hujakoilla olevan bensakoneen hankkii. Mutta tilaa näyttää olevan. Saa nähdä mitä hameväki on mieltä. Itse tykkään ainakin.Ensimmäiseksi tulee mieleen Chevy Van...
Loistavaa! Tuo on kyllä oikeastaan pakko lisätä listoille, olin unohtanut vallan täysin koko Vanin. Näyttää tosiaan olevan varsin paljon ajettuja rasseja etenkin jos dieseliä etsii. Bensaahan tuo liipoo varmaan ihan riittävästi jos kuuden litran hujakoilla olevan bensakoneen hankkii. Mutta tilaa näyttää olevan. Saa nähdä mitä hameväki on mieltä. Itse tykkään ainakin.
Mutta heitelkää vaihtoehtoja jos ideoita on.
Hintakattona voi pitää tuota XF:n hintatasoa.
97 000 eurolla saa jo monenlaisia autoja.
Perusfarkuksi voisi BMW:n 550i olla ihan näppärä peli. Itse tosin laittaisin tuon rahan BMW:n X6:een. Siinä on tilaa, tehoa, ulkonäkoä ja sisään mahtuu suurempikin perhe.
Jaguareista en paljoakaan entuudestaan tiedä; toki olen kuullut varoitteluja vanhemmista Jaggeista... että sellaisen hankinnan myötä tulee mukana myös paljon vierailuja korjaamolle ja että se on varsin kallista lystiä. Käsittääkseni laatu on kuitenkin kovasti parantunut näissä uusissa malleissa?
Entäpä löytyykö käyttökokemuksia X-sarjan farmarista? Toki ihan toisentyyppinen auto, ei ollenkaan niin seksikäs vaihtoehto ja edustaisi lähinnä "järkivalintaa" XF:n verrattuna. Kyseessä on kuitenkin selvästi pienempi rahareikä... Miten se pärjää vertailussa muihin kokoluokkansa farkkuihin, esimerkiksi uuteen Madza 6 farmariin, joka on sitten ns. rationaalisuuden huipentuma, mihin mieli kykenee auton hankinnassa (En yritä edes kieltää, etteikö auton hankinnassa vaakakupissa paina teknisiä ominaisuuksia enemmän ulkonäkö... vaikka toki luotettavuudellekin ison arvon annan).
Jaguareista voisin ottaa kantaa...
Vitja, kun on hiukan valju tilanne tuon auton kanssa. Ehdin talvella hommata diesel-307:n, kun työmatkaa kertyi 120 kilometriä päivässä. Vaihdoin kuitenkin alkukeväästä duunia puolentoista kilometrin päähän ja nyt diesel on kokolailla turhan panttina. Vähän turhaa maksaa dieselveroa näillä kilometreillä, kun vielä tuo polttoaineiden hintaerokin alkaa olla melko pieni. Jos vaikka testaisi, millaista hintaa tuosta saisi nettiauton kautta.
Kiitoksia! Arvasin, että joltakin palstalaiselta löytyy kokemusta. Minun silmääni tuo XF miellyttää kovasti, niin ulkoa kuin sisältä. A6 oli mielessä jos viime kerralla auton vaihtoa mietittäessä. Silloin se ei toteutunut, mutta pitänee käydä koeajamassa uudemman kerran.
Kannattaa vielä muistaa että diesel syö keskimäärin n. 2l/100km vähemmän (kuin vastaava bensa) sekä saat rutkasti enemmän vääntöä kaupan päälle. Mut perseestähän tämä dieselin kallistuminen on, sille ei mahda mitään!
Minusta taas XF:stä näkee suoraan sen mitä se on. Eli jos väkisin haluat Fordilla ajaa, niin osta sitten suoraan Mondeo, tulee halvemmaksi ja on käytännössä sama auto. Jaguariin on vaan ängetty hiukan lisää luksuksen tunnelmaa, muuten ei mitään eroa.
Kuudella huntilla ei harmi vaan kuitata sitä traktorin nakutusta, mikä ainakin VAG:n moottoreista kuuluu. Aika eläin tai köyhä saa olla, että suostuu sillä taksitolpalla ajelemaan. Joku kertoi, että Fiat olisi kehittänyt jonkin hiljaisemman tekniikan, joten varmaan tulevaisuudessa voi dieseliäkin harkita.Eli kun vuodessa ajetaan 20 000km, niin bensa-autolla polttoaine kustannuksia tulee 600e enemmän eli tällä kuitataan sitten diesel-vero kevyesti.
Minusta taas XF:stä näkee suoraan sen mitä se on. Eli jos väkisin haluat Fordilla ajaa, niin osta sitten suoraan Mondeo, tulee halvemmaksi ja on käytännössä sama auto. Jaguariin on vaan ängetty hiukan lisää luksuksen tunnelmaa, muuten ei mitään eroa.
Minua on yököttäneet kaikki Jaguarit viime vuodet, koska ne näyttävät liikaa Fordeilta. Olisivat voineet edes yrittää naamioida niitä hiukan hienommiksi.
Toivotaan että nyt uuden omistajan leivissä myöskin Jaguareihin palaa "se jokin" jonka takia semmoisen haluaisi ostaa.
Kuudella huntilla ei harmi vaan kuitata sitä traktorin nakutusta, mikä ainakin VAG:n moottoreista kuuluu. Aika eläin tai köyhä saa olla, että suostuu sillä taksitolpalla ajelemaan. Joku kertoi, että Fiat olisi kehittänyt jonkin hiljaisemman tekniikan, joten varmaan tulevaisuudessa voi dieseliäkin harkita.
Kuudella huntilla ei harmi vaan kuitata sitä traktorin nakutusta, mikä ainakin VAG:n moottoreista kuuluu. Aika eläin tai köyhä saa olla, että suostuu sillä taksitolpalla ajelemaan. Joku kertoi, että Fiat olisi kehittänyt jonkin hiljaisemman tekniikan, joten varmaan tulevaisuudessa voi dieseliäkin harkita.
Onhan se noinkin. Auton ominaisuuksista pidän, yhtenä juuri tuo vääntö. Mutta kun viimeksi olen tankannut pyöreästi kuukausi sitten, ja tankissa on edelleen neljännes jäljellä, alkaa hiukan mietityttää tämä touhu. Tätä kun on jatkunut koko kevään, kilometrit jäävät varmasti max. 15000:een. Pitää tämä kesä kuitenkin vielä jyystää löpöllä, kun tulee noita juhannusreissuja sun muita sukuloimisia.Kannattaa vielä muistaa että diesel syö keskimäärin n. 2l/100km vähemmän (kuin vastaava bensa) sekä saat rutkasti enemmän vääntöä kaupan päälle. Mut perseestähän tämä dieselin kallistuminen on, sille ei mahda mitään!