Autoiluketju

  • 3 191 505
  • 18 516

Vasen Pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuinkahan tuollainen 74 kw tdi-Golf liikahtaa ohitustilanteissa? Kiihtyvyys liikennevaloissa ei niinkään kiinnosta, mutta ohitustilanteet olisi suotavaa selvittää ilman ylimääräistä jännitystä. Entä toimiiko automaattiloota tuossa kaarassa?

Haarukassa olisi joku kolme-neljä vuotta vanha parinkympin turbodiesel (Golf) automaatilla. Onhan tässä jo vuosi ilman autoa mennytkin.

Mulla on 74kW TDI Touran 6-lovisella manuaalilla, ja kyllä sillä on ihan kohtuudella pärjännyt. Niin ja on tuo Touran jonkin verran painavampi auto kuin tuo Golf, vaikka perusrakenne lienee sama.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kuinkahan tuollainen 74 kw tdi-Golf liikahtaa ohitustilanteissa? Kiihtyvyys liikennevaloissa ei niinkään kiinnosta, mutta ohitustilanteet olisi suotavaa selvittää ilman ylimääräistä jännitystä. Entä toimiiko automaattiloota tuossa kaarassa?

Meillä on 90hv TDI ja kyllä sillä pärjää ohituksissa vallan mainiosti. Likahtaa ihan rivakasti ja mikä mukavinta, ohitustilanteissa esim. 80-90 vauhdissa ei tarvii pienemmälle vaihtaa. Kaasua vaan pohjaan. TDI ja automaattihan ovat yhdessä vielä parempi yhtälö, koska automaatti vaihtaa niin sukkelaan että ahdot ei ehdi laskea, joten se on hyvää kiihtyvyyttä pidemmälle kun manuskassa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitokset vastauksista, vaikuttaa varsin hyvältä. Työmatka pitenee todennäköisesti sen verran paljon, ettei enää polkupyörällä pärjää, joten siksi kyselen. Automaatti kiinnostaa ihan mukavuuden vuoksi ja dieselinä niitä ei näytä olevan juurikaan kuin volkkareina, siis minun maksukykyni rajoissa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Vanteet Toijjotaan

Perkules. Ostin viikko takaperi '99 vuoden Avensiksen ja kävin tänään kattelemassa siihen 16'' aluvanteita. En tiennytkään että Avensikseen ei sovi muiden kuin Toyotan omat vanteet. Ainakin 16 tuumaisissa ja siitä isommissa alkaa renkaat hakkaamaan lujasti. Näin väitti siis rengasmyyjä ja Luojuksella työskentelevä kaveri varmisti asian.
Onkos kellään tietoa minkämerkkiset/malliset alut Aven (heh) alle sopii, koska onhan sellaisiakin pakko olla olemassa. Ja nimenomaan 16 tuumaiset pitäis hankkia.

Kitooss.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Helvetin vaikea uskoa että 16-tuumaisissa vanteissa voi olla niin paljon eroa Toyotan ja muiden vannemerkkien välillä.

Suoralta kädeltä en suostu kyllä tuota uskomaan, mikä ihmeessä voisi saada esim. jotkut BBS:n laatuvanteet "hakkaamaan"??
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Onkos kellään tietoa minkämerkkiset/malliset alut Aven (heh) alle sopii, koska onhan sellaisiakin pakko olla olemassa. Ja nimenomaan 16 tuumaiset pitäis hankkia.

Kitooss.

Otat selvän, että mikä on vanteiden pulttijako, vanteen ET-mitta ja vanteen leveys. Siis vaikka niiden tojotan omien "jotka vaan sopii".

Sitten menet rengasliikkeeseen ja sanot, että minkäslaisia vanteita löytyis näillä spekseillä. Sitten valitset sopivan näköset ja hintaset vaan.

Varmasti monelta eri merkiltä löytyy Avensikseen (Vanhaan ja uuteen) erilaisia vanteita. Täytyy tosiaan vaan tietää pulttijako, ET ja leveys.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Paras paikka kysyä neuvoa lienee Toyota-foorumi, veikkaan että Suomestakin löytyy joku Toyota-klubi mistä löytyy varmasti parhaat neuvot.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Voihan ttu-kele. Kuukauden verran kerkesi avopuolison vuoden telakalla ollut -95 vm. Escort toimia. Tämän aamunkin pelitti kuin unelma, mutta iltapäivällä ei suostunut käynnistymään ollenkaan. Akuissa on virtaa, kun kaikki mahdolliset valot ja tuulettimet toimii, mutta pelkkä *naks* kuuluu avainta käännettäessä. Ensimmäisenä tulee mieleen, että startti sökönä, mutta voisiko tuossa olla jokin muu vika (virtalukon pohja, kosketushäiriö tms.)??

Kait sitä pitää huomenna joku korjaamo etsiä ja toimittaa auto sinne. Oma tietotaito, kun on varsin rajallinen, eikä tässä lähellä asu tuttujakaan, joka voisi lyhyellä viiveellä autoa vilkaista. Auton varmaa saa työntämällä käyntiin, vaikka startti olisikin sökönä? Ei oikein huvittaisi lähteä tuonne kaupungin vilinään hinailemaan.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Onko avokkisi ekkerissä ajonestoa? Itselläni kävi samoin, oli toisesta virta-avaimesta "kadonnut" ajoneston purkukoodi. Näin voi käydä, jos avainta käytetään vain harvoin.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Voihan ttu-kele. Kuukauden verran kerkesi avopuolison vuoden telakalla ollut -95 vm. Escort toimia. Tämän aamunkin pelitti kuin unelma, mutta iltapäivällä ei suostunut käynnistymään ollenkaan. Akuissa on virtaa, kun kaikki mahdolliset valot ja tuulettimet toimii, mutta pelkkä *naks* kuuluu avainta käännettäessä. Ensimmäisenä tulee mieleen, että startti sökönä, mutta voisiko tuossa olla jokin muu vika (virtalukon pohja, kosketushäiriö tms.)??

Kait sitä pitää huomenna joku korjaamo etsiä ja toimittaa auto sinne. Oma tietotaito, kun on varsin rajallinen, eikä tässä lähellä asu tuttujakaan, joka voisi lyhyellä viiveellä autoa vilkaista. Auton varmaa saa työntämällä käyntiin, vaikka startti olisikin sökönä? Ei oikein huvittaisi lähteä tuonne kaupungin vilinään hinailemaan.

Katso nyt ainakin starttimoottorin virta- ja maadoitusjohdot, eli ei irti eikä hapettumia. Jos kerran muut sähkölaitteet toimivat, niin vika on tod.näk. startissa tai jos ei ole aiemmin konstaillut, niin sen sähköissä. Tai jos se selvä naksu kuuluu starttimoottorista, niin saattaapa olla vain paskaiset solenoidit. Kokeille tempaista jollain isolla jako/lenkkiavaimella siihen starttimoottorin kylkeen, josko vain solenoidit olisivat jumissa. Jos olisi vähän tuoreempi peli, niin epäilisin ajotietokonetta, jolloin 'buutti', eli akun kenkä muutamaksi minuutiksi irti saattaisi auttaa. Jos lähtee virtalukon johdot yhdistämällä 'klemmarilla' pyörittämään starttia on vika virtalukossa, muutoin startissa.

t. hanu
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=114961

Minä en ymmärrä tuota lakiesityksen vuosirajaa. Tai toki ymmärrän, että se lobbausta kotimaisen autokaupan puolesta ja sitäkautta verotulojen maksimointia, mutta miten helvetissä tuo auton ikä kontraa sen saastuttavuuteen? Monet ovat tuoneet Saksasta 90-luvun lopun autoja joiden arvot pesevät kirkkaasti vielä melkein kymmenen vuotta uudemmat autot.

Lisäksi tietyt automallit joutuvat aika kohtuuttomaan tilanteeseen. Esimerkiksi Verkkouutisten kuvaan valitun Citroenin Picasson Hdi diesel-koneet otettiin käyttöön vuonna 1999 ja ne ovat palkittu useilla ympäristöpalkinnoilla matalien CO2 päästöjen ja matalan kulutuksensa vuoksi. Nyt hallitus palkitsee moisella vihreällä pioneeriautolla ajavat painon mukaan tulevalla verolla? Miksi? Joo, joo, kymmenen vuotta vanha auto on vanha jadda jadda, mutta jos ympäristöä ajateltaisiin, niin autoja ei vaihdettaisi joka kolmas vuosi.

No, kun autoilusta on kyse niin vain mielikuvitus on valtiolla rajana verotuskuvioissa. Odotan punaisille autoille lätkäistävää haittaveroa.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämän aamunkin pelitti kuin unelma, mutta iltapäivällä ei suostunut käynnistymään ollenkaan. Akuissa on virtaa, kun kaikki mahdolliset valot ja tuulettimet toimii, mutta pelkkä *naks* kuuluu avainta käännettäessä. Ensimmäisenä tulee mieleen, että startti sökönä, mutta voisiko tuossa olla jokin muu vika (virtalukon pohja, kosketushäiriö tms.)??

Itsellä oli vanhassa autossa samalta kuulostava vika. Ensin vaihdatin virtalukon pohjan. Tämän jälkeen toimi kesän. Sitten sama vika uusintui, kun alkoivat ilmat viilentymään. Startti auki ja solenoidien vaihto sekä pintojen puhdistus - toimi viikon. Lopulta startin vaihto ja alkoi toimimaan ja kesti ainakin vuoden.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Koko autoverotuskuvio on niin järkyttävä suo että tämä kosmeettinen muutos ei mitään käytännössä muuta, suuremmat muutokset tulevat vasta sitten kun auton hankintavero poistetaan.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vahauksesta

Olisi tarkoitus viikonlopun aikaan vahata auto. Mimmoista vahausta suosittelette talvea varten? Ja minkä merkkistä ainetta? Aiemmin olen vahannut vain pari kertaa kesällä sellaisella Korrekin perusvahalla.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Olisi tarkoitus viikonlopun aikaan vahata auto. Mimmoista vahausta suosittelette talvea varten? Ja minkä merkkistä ainetta? Aiemmin olen vahannut vain pari kertaa kesällä sellaisella Korrekin perusvahalla.

Itse olen käyttänyt Autoglym:ä ja olen ollut todella tyytyväinen siihen.

Toisaalta, jos todella haluaa satsata auton maalipintaan, niin sitten kannattaisi viedä Finikor Brilliant käsittelyyn. Tosin tämä maksaa hieman enemmän, mutta jälki on "toiselta planeetalta".
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Toisaalta, jos todella haluaa satsata auton maalipintaan, niin sitten kannattaisi viedä Finikor Brilliant käsittelyyn. Tosin tämä maksaa hieman enemmän, mutta jälki on "toiselta planeetalta".

Syy ettei näiltä sivuilta ikinä löydy hinnastoa tarjotuista palveluista...
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen käyttänyt Autoglym:ä ja olen ollut todella tyytyväinen siihen.

Jep, itse laitoin juuri viikonloppuna auton noilla autoglymin tuotteilla kuntoon. Ensin hiomavaha, sitten kunnon vahaus. Halvalla epäkeskokiillotuskoneella vedin koko autoon, ja meni yht. n. 1,5h. Autolla on ajettu 360tkm (2001 vuoden), ja maalipinta on kuin uusi. Tuttavat kyselivät, olinko maalannut auton uudestaan. Kyllä kannatti nähdä vaiva.
 
Suosikkijoukkue
Pata
Kertokaapas kumpi olisi taloudellisesti kannattavampaa minun toimia.
Eli yksi seniili mummo vetäsi autooni puskurilla 40 cm pitkän painauman, pinta ei mennyt rikki. Tänään soittelivat vak.yht. ja sanoivat että korjataan. Itse pyysin kertakorvausta. Eli onkohan niin että vaurion kertakorvaus summa jäisi pienemmäksi kuin esim. auton korjaamolla olo ajan seisontapäivämaksut. Auto 94vm joten en katso tarpeelliseksi sitä korjauttaa, ellen sitten siitä enemmän rahaa saisi.
Puuuh tulipas kehitysvämmäinen viesti....olkoon silti
 

ParkTudor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Äkkiä ajateltuna kertakorvaus voisi olla parempi. Toisaalta autosta en enempää tiedä, onko harrasteauto vain vaan pelkkä "auto". Ihmiset arvostaa eri asioita. Täälä Ranskassa kun nyt asustelen, niin on erittäin uutta nähdä autolle uusi tarkoitus. Minulle auto on ollut muutakin kuin kulkuneuvo, mutta täälä Pariisissa se on vain ja ainoastaan kulkuneuvo. Esimerkiksi olen nähnyt alle 10 autoa, missä ei olisi puskureissa jälkiä ja naarmuja kyljissä. Toivottavasti löydät ratkaisun, joka miellyttää itseäsi!
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Ensin hiomavaha, sitten kunnon vahaus. Halvalla epäkeskokiillotuskoneella vedin koko autoon

Eli tässä voin avustaa ensikertalaista. Eli katso väri sen logon taustalla: Eli aluksi hiomavaha:pinkki glym, sitten normaali vahaus: punainen glym, sitten kiillotus ns. teflon pinta: kultainen glym. Noilla on lopputulos kuin ammattilaisen jäljiltä. Glym on jo siitä mun mielestä ehdoton, että se vaativin osa tehdään jo kun se laitetaan autoon. Se kiillotus osuus on miltei helpoin. Ollaan todella kaukana jostain purkkikorrekeista...

Vinkkinä vielä Glymin käyttäjille, miksei muillekkin. Tämä uusi agua wax on aivan loistava! Vatiii 15min lisää aikaa auton pesun yhteydessä ja lopputulos on kuin auto olisi juuri vahattu. Ja siis kestää useammankin pesun ja aina näyttää siltä että auto olisi just vahattu. Tämä siis kokemuksena 6 pesun jälkeen päällelaitosta. Suosittelen!
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt tarvittaisiin pirkanmaalaisten apuja. Onkos kenelläkään kokemuksia muista Tampereen BMW-huolloista kuin Metro-Autosta? Käsittääkseni Autokeskuksella on nykyään BMW:n maahantuonti ja täten myös merkkihuolto. Lisäksi Epilästä löytynee joku merkkihuolto(?)paja. Jostain kuulin myös villin huhun, että täällä olisi vielä yksi lisävaihtoehto, kukaan muu tästä kuullut?

Metro-Auto ei minua houkuta historian vuoksi ja olisin valmis kokeilemaan jotain muuta, suositteluja ja vinkkejä otetaan vastaan. Kiitos.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä se on BMW itse joka tuo BMW:t maahan eli BMW Suomi ja niin on ollut jo todella pitkään.

Syvät anteeksipyynnöt taas. Tottahan pilkkua saa viilata.

BTCF Forumilta löysinkin jo tämän Epilässä sijaitsevan liikkeen, joka Bemareita huoltelee. Kovasti on kehuja saanut ja taidampa itsekin paikan katsastaa tässä lähiaikoina.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Autokeskukselle siirtyi Metrolta pari asentajaa, joten ihan ummikkopohjalta siellä ei näin alkuun olla. Epilän paja kyllä jostain syystä kuulostaan paremmalta vaihtoehdolta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös