Mainos

Autoiluketju

  • 3 337 464
  • 19 050

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Liian kallis. 30:n ritsa hakusessa vähäajettuna.

Mikä perkele siinä on, että suomessa dieselit on niin sikahintaisia?

Tossahan se kiteytyy. Kysyntää on enemmän kuin tarjontaa. Dieselautojen suosio kasvaa ja vähän ajetut dieselit tekevät hyvin kauppansa. Ja vielä kun soppaan lisää sen, että Suomessa diesel ostetaan vain jos ajaa paljon. Siksipä alle 3v/100tkm dieseleitä ei ole myynnissä juurikaan, ja jos on, niin ne on jo myyty. Joku 2-3 vuotta vanhan dieselin tuonti kannattaa joskus vain siksi, että vastaavia ei ole Suomessa tarjolla.

Ei kolmellakympillä saa mistään automaattinelikkodieselifarkkua. Tällä viikolla uusiin A4:iin saa tonnilla polttoainetta vielä päälle. Tosin noilla featureillasi hinta menee jo 50 päälle. Mutta onpahan vähän ajettu.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tsadilaisen dieselistin lompakolle useita ylimääräisiä käsiä. Kaavailujen mukaan tietullit tekevät vääjäämätöntä invaasiotaan Helsinkiin. Jopa puolet olisi valmis ottamaan ne vastaan. Samaan aikaan uusi hallitus nostaa dieselveroa. Pirun kallista.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Cosmo kirjoitti:
;1968520
Ei kolmellakympillä saa mistään automaattinelikkodieselifarkkua.

Juuei. Siksi taidankin kallistua automaattinelikkobensafarkkuun.
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Niin, Subarusta tuli mieleen, että onko täällä kellään kokemusta Impreza WRX mallista? Itseä kyseinen malli on kiehtonut jo hetken aikaa ja semmoisen (käytetyn) ostamista harkitsen melko vakavasti.

Miten sen nyt sanois. No tehoa on, ja muutenkin auto liikkuu todella sulavasti ja hienosti eteenpäin, kovassakin vauhdissa... mutta.. Kyllä ralli hypetys on saanu tuohon autoon aivan liikaa statusta. Loppupeleissä kuitenkin todella vanhanaikainen auto, lukuunottamatta tuota alustaa, nelikkoa ja moottoria. Kun katsoo tuota sisustaa, niin se olis pitäny uusia jo ajat sitten, samoin äänieristys ja laatu. Laatikkokin on aika kaukana nykyaikaisen auton laatikosta. Ulkonäkö menettelee, mutta kyllä tuo kori pohjaa sinne 90-luvulle ja vaikka noilla lärpäkkeillä on saatu tuota ihan siistiks, niin onhan tuo vähän kuin paskasta tekis vanukasta. Lopputuloksen tiiätte.

Sinuna keskittyisin esim. seuraavaan: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1209630

Taatusti mukavempi, on nelikko(tosin heppoisempi), tehoissa häviät hyvin vähän ja helvetin hyvä ajaa. Käypä ihan vertailemassa.

Mutta automielipiteitä on just niin monia kun on ihmisiä. Parhaitenhan tuo selviää koeajoilla. Ja kriittisellä. Yleensä moni tekee erheen juuri siinä, että sokaistutaan haluttavaan autoon ja into päihittää sen että kriittisesti arviois onko auto kaikilta ominaisuuksiltaan se mitä haluaa. Vertailukin auttaa paljon.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara

Niin mukava ja lelu harvemmin sopivat samaan autoon. Golf varmaan on mukava ajaa, mutta kyllähän sillä hirvittäisi lähteä "pikikselle". Subaru taas on tehty kunnon metsäautotie ja mökkitie pätkille. Sitten kun lumi peittää maan, niin Subarulla on hauskaa missä vaan. Ne äänet ja "kolina" vaan tuo lisää tunnelmaa. Ei Subaru ole mikään hienostoperseen auto, vaan sillä ajetaan niin että tuntuu. Subarulle ei kruisailla tai käydä kylässä, vaan sillä pliipataan niin perkeleesti.

T: 2 päivää wrx sti alla ja jumalattoman monta kertaa melkeen pöpelikössä :)
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Niin mukava ja lelu harvemmin sopivat samaan autoon.
Voisit kokeilla sellaista autoa kuin Mitsubishi Lancer Evo IX. Mielestäni ihan mukava ajettava, ja toimii myöskin leluna, jos sitä haluaa.

Tietysti kaikilla autoilla pääsee leppään, jollei niitä hallitse, mutta kyllä Mitsu Subarun voittaa ajamisen helppoudessa vaativallakin tiellä.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Voisit kokeilla sellaista autoa kuin Mitsubishi Lancer Evo IX. Mielestäni ihan mukava ajettava, ja toimii myöskin leluna, jos sitä haluaa.

Tietysti kaikilla autoilla pääsee leppään, jollei niitä hallitse, mutta kyllä Mitsu Subarun voittaa ajamisen helppoudessa vaativallakin tiellä.

Juu olen kuullut positiivista palautetta Mitsusta ja täytyyhän sitä päästä testaamaan. Se vaan, että jotkut ovat hieman valitelleet tunnottomuutta Subaruun verrattuna, mutta kaippa se on tottumiskysymys.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
T: 2 päivää wrx sti alla ja jumalattoman monta kertaa melkeen pöpelikössä :)

Tuossa kiteytit sen aika hyvin. Tottahan tuo, että Subaru on mielettömän hauska räppäilypeli ja lelu, mutta käsi sydänmelle, laittaisitko tuohon autoon sen 45000e? :)

Se olikin kirjoitukseni pointti että tuo on juuri semmonen auto joka on hauska jopa ensimmäiset pari kk, mutta sen jälkeen alkaa kiinnostaa jo muut laitteet ja alkaa vituttaa se Subarun "karvalakkius". Esim. (huom. esimerkki vaan)A4 saa 4 vedolla, kaikilla herkuilla ja myöskin yli 200hv. Varmasti pidemmässä saatossa fiksumpi veto ja siihen viittasin Lahnalle.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Sit kun mulla on pätäkkää, niin ostan. Mutta sitä pitää olla niin paljon, että lelu on vain ja ainoastaan lelu.

Jos nyt pitäis laittaa vielä häviksissä oleva 50 tonttua autoon, Mazda6 MPS ei olisi kaukana valinnasta. 260 heppaa taitaa olla ilmoitettu, mutta 280 taitaa irrota. Eikös tämä ole japsien sopimus, että peruskärryjen ilmoitettu teho saa olla max 260 hv.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Sit kun mulla on pätäkkää, niin ostan. Mutta sitä pitää olla niin paljon, että lelu on vain ja ainoastaan lelu.

Jos nyt pitäis laittaa vielä häviksissä oleva 50 tonttua autoon, Mazda6 MPS ei olisi kaukana valinnasta. 260 heppaa taitaa olla ilmoitettu, mutta 280 taitaa irrota. Eikös tämä ole japsien sopimus, että peruskärryjen ilmoitettu teho saa olla max 260 hv.

No juu, tota Mazdaa en muistanu. Siinä tosiaan oikein hyvä esimerkki, ajaa saman asian ku Subaru, mut huomattavasti mukavemmin ja paremmin. Eli lelut leluina ja oma kallis auto järjellä. Tätä haen.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Jos nyt pitäis laittaa vielä häviksissä oleva 50 tonttua autoon, Mazda6 MPS ei olisi kaukana valinnasta. 260 heppaa taitaa olla ilmoitettu, mutta 280 taitaa irrota. Eikös tämä ole japsien sopimus, että peruskärryjen ilmoitettu teho saa olla max 260 hv.

Mitään sopparia ei taida olla enää olemassa, mutta Japskit ilmoittavat teholukemat erittäin maltillisesti ja konservatiivisesti... Oliko TM vai mikä joka mittasi MPS:n tehoksi n. 300hp ja väännöt yli 400Nm;-)
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Minkälaisia kokemuksia jatkoaikalaisilla on Nissan Maxima QX 3.0 manuaalista? Noin 200tkm ajettu vm. -00 yksilö olisi tarjolla. Moottori varmaan kestää vielä kilometrejä, mutta onko käyttökokemuksia. Alustan ruosteensuojaus on ilmeisesti aika heppoinen, päällepäin ei ruostetta näkynyt missään. Tilaa löytyy vähintäänkin riittävästi, kaikki herkut varustelussa ja 3l moottori vääntää alhaalta todellä nätisti. Moottorin toiminnasta semmoinen kysymys, että tuleeko n. 5000 rpm kohdalla jonkinlainen rajoitin vastaan vaikka kierrokset eivät ole aivan tapissa? Koeajamassani autossa tehot laskivat tuolla ylärekisterissä. Eli onko kyseessä esim moottoria suojaavan rajoittimen normaali toiminta vai oikea vika?.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No ei varmasti tule 5000:ssa mikään rajoitin ellei kyseessä ole jokin kylmän moottorin suojakeino jossa moottorinohjaus rajoittaa kierrokset kunnes lämpötila on noussut tarpeeksi (epäilen).

Eli jos normaalilämmöillä rajoitin iskee viidessä tonnissa niin älä koske autoon, kaikki ei ole kunnossa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Eli jos normaalilämmöillä rajoitin iskee viidessä tonnissa niin älä koske autoon, kaikki ei ole kunnossa.

Toki jos siinä on tyhjäkäynnin rajoitin!? Monessa autossa rajoitetaan myös tyhjäkäynnillä kierrättäminen...

Mutta muuten, jos normaali tilanteissa, kuten ohituksissa tekee noin niin silloin siellä voi olla jokin varatoiminta päällä ja mä jättäisin kyseisen yksilön kauppaan.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Toki jos siinä on tyhjäkäynnin rajoitin!? Monessa autossa rajoitetaan myös tyhjäkäynnillä kierrättäminen...

Mutta muuten, jos normaali tilanteissa, kuten ohituksissa tekee noin niin silloin siellä voi olla jokin varatoiminta päällä ja mä jättäisin kyseisen yksilön kauppaan.

Miten tyhjäkäynnillä kierrätetään? Säädetään ruuvimeisselillä tyhjäkäyntiä isommalle? Tarkoitit varmaan vapaalla kierrättämistä tai jotain?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki jos siinä on tyhjäkäynnin rajoitin!? Monessa autossa rajoitetaan myös tyhjäkäynnillä kierrättäminen...

Mikä ihme on tyhjäkäynnin rajoitin? Ja miten tyhjäkäynnillä voidaan kierrättää?
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Täytyy puskea huomenna uudelle koeajolle ja tarkkailla niitä kierroksia ja vääntöä tarkemmin. Täytyy rääkätä kunnolla rajottimelle, niin tietää sitten miltä se tuntuu. Vapaalla en kokeillut konetta kierrättää. Päällisin puolin auto on oikeinkin hyvässä kunnossa, eikä moottoritilassa näy vuotoja, ei kiveniskemiä jne. Ilmeisesti Maximassa saattaa olla ilmanotossa jotain häikkää helposti, mikä tietysti näkyisi yllä kuvaamallani tavalla.

On se vaan sen verran herraskainen auto, että kun köyhälläkin olisi kerrankin varaa ostaa niin kauppoja olisi mukava päästä hieromaan. Halpaa ja hyvää tosin ei kai vielä ole keksittykään...
 

Kapo

Jäsen
Itse koettaisin kaasupoljinta jos haluaisin tyhjäkäynnillä konetta kierrättää. Tajusitte ihan varmasti mitä tarkoitettiin, turha nillittää.
 

Tuamas

Jäsen
Itse koettaisin kaasupoljinta jos haluaisin tyhjäkäynnillä konetta kierrättää. Tajusitte ihan varmasti mitä tarkoitettiin, turha nillittää.

Mutta kun on termit niin hukassa, ettei ihmekään jos vähän nillitetään. Kuitenkin tyhjäkäynti vs. vaihde vapaalla on kohtuullisen eri asia.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse koettaisin kaasupoljinta jos haluaisin tyhjäkäynnillä konetta kierrättää. Tajusitte ihan varmasti mitä tarkoitettiin, turha nillittää.

En oikeasti tajunnut mitä siinä haettiin mutta näköjään pointti on saatu esille.

Mutta tilanne on oikeasti helppo selvittää, aja auto lämpimäksi ja sitten esim. ykkösellä kylmästi kokeilet kuinka korkealle kiekat nousevat. Pitäs mennä heittämällä kuuteen tonniin asti, kannattaa tarkistaa missä kohtaa kiekkamittarissa alkaa punanen osio koska terve auto kiertää ainakin punaisen rajalle.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse en näe minkäänlaista eroa.

Ööö meneekö mulla joku sarkasmi ohi tässä?

Siinä kohtaa kun tyhjäkäynnillä kierrätetään konetta niin ei enään puhuta tyhjäkäynnistä. Tyhjäkäynti = kaasuun ei kosketa.

Vaihde vapaalla on taas aivan eri asia, ei puhuta mitään kierroksista vaan pelkästään siitä että vaihde ei ole päällä. Voi olla että joissain moottoreissa on jokin rajoitin vapaalla kierrätettäessä mutta sillähän ei ole tyhjäkäynnin kanssa taas yhtään mitään tekemistä.
 

Kapo

Jäsen
Ööö meneekö mulla joku sarkasmi ohi tässä?
Ei mene, minä en oikeasti jaksa tehdä eroa termien tyhjäkäynnillä kierrättäminen ja vapaalla kierrättäminen välillä. Molemmathan tarkoittavat samaa asiaa. Tuo "ei enää ole tyhjäkäyntiä" pitää toki paikkansa, [heikko analogia] mutta eiväthän kympin juoksijatkaan kierroksen päästä ole kymppiä juoksemassa vaan 9600 metriä. [/heikko analogia] Ei osaa ymmärtää moisesta pikkujutusta kitisemistä.

Etkö siis oikeasti osannut päätellä mitä tarkoitettiin tyhjäkäynnillä kierrättämisellä?

Edit. Vedetään sen verran takaisin että jos thjäkäynnin säätöruuvista voi säätää tyhjäkäynnin kierrosrajoittimelle asti tai edes yli 5000 kierroksen niin sitten ymmärrän sekaannuksen.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No minusta on vaan ns. oxymoron kun puhutaan "tyhjäkäynnillä kierrättämisestä" kun se on täysin mahdotonta. Jos olet tyhjäkäynnillä, et kierrätä. Jos kierrätät, et ole tyhjäkäynnillä.

Mielestäni nuo on kaksi täysin eri asiaa.

Tajusin kyllä nyt pointin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös