En tiedä oliko Maxima vaan vähän kankea liikkeessä seisomisen jäljiltä, mutta tänään kierrokset nousivat kyllä ihan nätisti rajoittimelle saakka, l. n. 6500 rpm. Sekä vapaalla että ajossa. Todennäköisempi syy varmaan oli vaan kuskin ajotaito.
Itse en näe minkäänlaista eroa.
Sinuna keskittyisin esim. seuraavaan: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1209630
Taatusti mukavempi, on nelikko(tosin heppoisempi), tehoissa häviät hyvin vähän ja helvetin hyvä ajaa. Käypä ihan vertailemassa.
Mutta automielipiteitä on just niin monia kun on ihmisiä. Parhaitenhan tuo selviää koeajoilla. Ja kriittisellä. Yleensä moni tekee erheen juuri siinä, että sokaistutaan haluttavaan autoon ja into päihittää sen että kriittisesti arviois onko auto kaikilta ominaisuuksiltaan se mitä haluaa. Vertailukin auttaa paljon.
Toki pointti varmasti tuli kaikille selväksi, mutta on tuo joka tapauksessa aivan päin helvettiä sanottu. Tyhjäkäynti loppuu siinä vaiheessa, kun kaasupoljinta painetaan.
Ei tässä sitten mitenkään ole käynyt niin että ollaan sokaistuttu VAG-konsernin tuotteisiin,heh? Joku saattaa haluta sellaisen auton jonka ulkonäkö ei ole täysin sama kuin se naapurin mummon 1.4 kauppakassi.
Kolmelitrasen Maximan "kilpailijana" tässä tapauksessa voisi toimia Volvon S90, saman tyylinen isompi biili jolla kuljetaan arvokkaasti eikä räpätä joka mutkassa kahva edellä (tyyliin Impreza).
Onko muuten Maxima takavetoinen?
Meinaan, jos potee takavetoahdisusta, niin Volvon S80 on myös hyvä kilpailija Maximalle. Iso leppoisa maantienielijä. Löytyy vähän tuoreempia mallejakin kuin S90:stä.
Onko muuten Maxima takavetoinen?
Onko täällä vielä spekuloitu tuon Nelosen Uutisten juttua autoveron muutoksesta?
Kertokaas miten maalipinnalta saa parhaiten pois männyn pihkan. Saatanas, kun meidän parkkipaikalla on yksi mänty ja tietenkin sen alle sitten tuli kerran kesän aikana auto jätettyä ja totta vitussa sitä paskaa valui sitten laseihin ja konepellille. On muuten suht tiukassa.
Vaha, joka sisältää hiovia ainesosia. Siihen sitten normi kiilloitusvaha päälle.
Pöh.
Tuohon nelosen uutisoimaan päätökseen ei liity muuta kuin se, että maahantuojien ja autotehtaiden väliset maksuehdot muuttuvat.
Erikoista, että mikään muu media ei uutisoinut kyseistä asiaa? :-)
Kyseinen kohuhan alkoi tästä:
http://www.valtioneuvosto.fi/toiminta/paatokset/paatos/fi.jsp?toid=1954&c=1&moid=5839&oid=202498
Kuinkahan tuollainen 74 kw tdi-Golf liikahtaa ohitustilanteissa? Kiihtyvyys liikennevaloissa ei niinkään kiinnosta, mutta ohitustilanteet olisi suotavaa selvittää ilman ylimääräistä jännitystä. Entä toimiiko automaattiloota tuossa kaarassa?
Haarukassa olisi joku kolme-neljä vuotta vanha parinkympin turbodiesel (Golf) automaatilla. Onhan tässä jo vuosi ilman autoa mennytkin.
Kuinkahan tuollainen 74 kw tdi-Golf liikahtaa ohitustilanteissa? Kiihtyvyys liikennevaloissa ei niinkään kiinnosta, mutta ohitustilanteet olisi suotavaa selvittää ilman ylimääräistä jännitystä. Entä toimiiko automaattiloota tuossa kaarassa?