Autoiluketju

  • 3 207 436
  • 18 538

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse koettaisin kaasupoljinta jos haluaisin tyhjäkäynnillä konetta kierrättää. Tajusitte ihan varmasti mitä tarkoitettiin, turha nillittää.

En oikeasti tajunnut mitä siinä haettiin mutta näköjään pointti on saatu esille.

Mutta tilanne on oikeasti helppo selvittää, aja auto lämpimäksi ja sitten esim. ykkösellä kylmästi kokeilet kuinka korkealle kiekat nousevat. Pitäs mennä heittämällä kuuteen tonniin asti, kannattaa tarkistaa missä kohtaa kiekkamittarissa alkaa punanen osio koska terve auto kiertää ainakin punaisen rajalle.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse en näe minkäänlaista eroa.

Ööö meneekö mulla joku sarkasmi ohi tässä?

Siinä kohtaa kun tyhjäkäynnillä kierrätetään konetta niin ei enään puhuta tyhjäkäynnistä. Tyhjäkäynti = kaasuun ei kosketa.

Vaihde vapaalla on taas aivan eri asia, ei puhuta mitään kierroksista vaan pelkästään siitä että vaihde ei ole päällä. Voi olla että joissain moottoreissa on jokin rajoitin vapaalla kierrätettäessä mutta sillähän ei ole tyhjäkäynnin kanssa taas yhtään mitään tekemistä.
 

Kapo

Jäsen
Ööö meneekö mulla joku sarkasmi ohi tässä?
Ei mene, minä en oikeasti jaksa tehdä eroa termien tyhjäkäynnillä kierrättäminen ja vapaalla kierrättäminen välillä. Molemmathan tarkoittavat samaa asiaa. Tuo "ei enää ole tyhjäkäyntiä" pitää toki paikkansa, [heikko analogia] mutta eiväthän kympin juoksijatkaan kierroksen päästä ole kymppiä juoksemassa vaan 9600 metriä. [/heikko analogia] Ei osaa ymmärtää moisesta pikkujutusta kitisemistä.

Etkö siis oikeasti osannut päätellä mitä tarkoitettiin tyhjäkäynnillä kierrättämisellä?

Edit. Vedetään sen verran takaisin että jos thjäkäynnin säätöruuvista voi säätää tyhjäkäynnin kierrosrajoittimelle asti tai edes yli 5000 kierroksen niin sitten ymmärrän sekaannuksen.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No minusta on vaan ns. oxymoron kun puhutaan "tyhjäkäynnillä kierrättämisestä" kun se on täysin mahdotonta. Jos olet tyhjäkäynnillä, et kierrätä. Jos kierrätät, et ole tyhjäkäynnillä.

Mielestäni nuo on kaksi täysin eri asiaa.

Tajusin kyllä nyt pointin.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
En tiedä oliko Maxima vaan vähän kankea liikkeessä seisomisen jäljiltä, mutta tänään kierrokset nousivat kyllä ihan nätisti rajoittimelle saakka, l. n. 6500 rpm. Sekä vapaalla että ajossa. Todennäköisempi syy varmaan oli vaan kuskin ajotaito.
 

Tuamas

Jäsen
Itse en näe minkäänlaista eroa.

Sama kuin puhuisi kävellen juoksemisesta.

Toki pointti varmasti tuli kaikille selväksi, mutta on tuo joka tapauksessa aivan päin helvettiä sanottu. Tyhjäkäynti loppuu siinä vaiheessa, kun kaasupoljinta painetaan.

Toki Espoossa on aivan omat termit ja aivan omat kriteerit. TJEU Pokerikeskustelu.
 
Viimeksi muokattu:

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinuna keskittyisin esim. seuraavaan: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1209630

Taatusti mukavempi, on nelikko(tosin heppoisempi), tehoissa häviät hyvin vähän ja helvetin hyvä ajaa. Käypä ihan vertailemassa.

Mutta automielipiteitä on just niin monia kun on ihmisiä. Parhaitenhan tuo selviää koeajoilla. Ja kriittisellä. Yleensä moni tekee erheen juuri siinä, että sokaistutaan haluttavaan autoon ja into päihittää sen että kriittisesti arviois onko auto kaikilta ominaisuuksiltaan se mitä haluaa. Vertailukin auttaa paljon.



Ei tässä sitten mitenkään ole käynyt niin että ollaan sokaistuttu VAG-konsernin tuotteisiin,heh? Joku saattaa haluta sellaisen auton jonka ulkonäkö ei ole täysin sama kuin se naapurin mummon 1.4 kauppakassi.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Toki pointti varmasti tuli kaikille selväksi, mutta on tuo joka tapauksessa aivan päin helvettiä sanottu. Tyhjäkäynti loppuu siinä vaiheessa, kun kaasupoljinta painetaan.

Eipä tullu oikoluettua, vapaalla kierrättämisestähän puhuin. Toki ehkä vähän ihmetyttää, että miten ihmeessä saitte siitä aikaan tollasen väittelyn? Kyllä vähääkään autoista ymmärtävä kuitenki tiesi mitä asiassa haettiin takaa.

Ei tässä sitten mitenkään ole käynyt niin että ollaan sokaistuttu VAG-konsernin tuotteisiin,heh? Joku saattaa haluta sellaisen auton jonka ulkonäkö ei ole täysin sama kuin se naapurin mummon 1.4 kauppakassi.

Kyllähän noita perus Imprezojakin löytyy liikenteestä, ja niillä todellakin ajaa kaikki mummot ja papat, johtuen varmaan siitä että kukaan itseään kunnioittava alle 40 kymppinen ei kehtaa ajaa 1.5 Imprezalla. Siinä autossa se vasta leima on, että kaikki Subaru Imprezat on 200+ tykkejä.

Ja joo, oikeassahan olet toki että VAGilaisuus istuu kohtuu syvällä, mutta johtuu oikeastaan eniten siitä että kun on ollut erikoisempia autoja alla mm. Italialaisia ja Ranskalaisia sportteja alla, niin on oppinut arvostamaan VAG konsernin tuotteita joissa sporteissakin on ihan normaalia Fixus hyllytavaranippeliä kiinni. Se on vaan täällä pohjolan perukoilla niin että jos noista erikoisemmista sporteista hajoaa jotain niin osia odotetaan hyvällä säkällä kuukausia, niin eipä siinä hirveästi naurata kun tuo 40000e Subaru nököttää heinäkuun ajan pihalla kun jotain pientä on paukahtanu. Tämä siis noiden aikasemmin kirjoitettujen kommenttien lisäksi.

Ja tulihan tuossa toi Mazda 6 MPS jo mainittua joka sopi huomattavasti paremmin tuohon vertailuun kun tuo R32. Luetaan niitä ketjuja alaspäin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kolmelitrasen Maximan "kilpailijana" tässä tapauksessa voisi toimia Volvon S90, saman tyylinen isompi biili jolla kuljetaan arvokkaasti eikä räpätä joka mutkassa kahva edellä (tyyliin Impreza).
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Kolmelitrasen Maximan "kilpailijana" tässä tapauksessa voisi toimia Volvon S90, saman tyylinen isompi biili jolla kuljetaan arvokkaasti eikä räpätä joka mutkassa kahva edellä (tyyliin Impreza).

Onko muuten Maxima takavetoinen?

Meinaan, jos potee takavetoahdisusta, niin Volvon S80 on myös hyvä kilpailija Maximalle. Iso leppoisa maantienielijä. Löytyy vähän tuoreempia mallejakin kuin S90:stä.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko muuten Maxima takavetoinen?

Meinaan, jos potee takavetoahdisusta, niin Volvon S80 on myös hyvä kilpailija Maximalle. Iso leppoisa maantienielijä. Löytyy vähän tuoreempia mallejakin kuin S90:stä.

Etuvetoinen.

Hiukan eri sarjassa painivat Maxima ja S80. Onhan niillä tietysti alun perin hintalapussakin jonkin sortin "vivahde-ero". Toisaalta, ylläpidossakin on kustannuseroja. Ei siinä mitään, Volvossa on omat ominaisuutensa ja Nissanissa omat. Mutta se oma takapuoli lopulta sanoo, kumpi on parempi.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko täällä vielä spekuloitu tuon Nelosen Uutisten juttua autoveron muutoksesta? Aika paljon on eipäs-juupas -väittelyä netissä. 1.9.2007 olisi kuulemma päivä jolloin jotain pitäisi tapahtua. Matti Vanhanen oli sanonut jotenkin näin, että "Asiasta ei tiedoteta etukäteen markkinoille syntyvän häiriön takia".

Mielenkiintoista odottaa ja katsoa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Sporde sen tietäisi...

Tuulilasi.fi juttelee näin:

TV-4 kertoi (lauantain kello 19.30) uutislähetyksessään, että sen saamat tiedot edessä olevasta reippaasta autoveron alentamisesta ovat luotettavasta lähteestä. Lähdettä ei kerrottu. Heti perään haastateltiin pääministeri Matti Vanhasta. Hän kertoi, ettei polttoaineiden verojen korotuksesta vielä ole hallituksen päätöstä.

Uutislähetys synnytti oitis odotuksia pian edessä olevasta auton ja sen käytön verotuksen laajemmaasta kokonaisratkaisusta.

Kuinka autoveron alentamispäätös viimeksi toteutettiin?

Kun autoveroa alennettiin viimeksi (vuodenvaihteessa 2002/2003), autoverolain muutokset hyväksyttiin jälkikäteen eduskunnassa. Vaikka olosuhteet olivat tuolloin EU:n tuomioistuimesta saadun päätöksen jälkeen poikkeukselliset (KHO:n kysymykset autoverosta ja Siilinin case KHO:ssa), tapahtumasarja toi näkyviin hyvin olennaista siitä, millä tavalla tätä verotuksen lajia koskeva päätöksenteko Suomessa tapahtuu.

Autoverotusmuutoksen mukaiset uudet hinnat otettiin käyttöön tammikuussa. Uusi autoverolaki astui kuitenkin voimaan vasta 15.5.2003. Autoalan edustajat (maahantuojia edustava Autotuojat ry ja Autoalan vähittäiskauppaa edustava Autoalan Keskusliitto ry) sopi hallituksen ja valtiovarainministeriön kanssa siitä, että veron alennus viedään kokonaisuudessaan hintoihin.

"Kuin varas yöllä"

Olisiko toimintamalli autoveron muuttamisessa tälläkin kerralla aikaisemmin koeteltua keinoa soveltava? Mitä se voisi tarkoittaa?

Pääministeri on todennut, että autoverotuksen muutoksen (verotason alentaminen) tulee tulla "kuin varas yöllä", jotta vaikutukset autokauppaan ja valtiontalouteen olisivat mahdollisimman vähäisiä.

Autoverotuksen sidosryhmät sopivat muutoksen sisällön edeltäkäsin. Muutos kirjoitetaan asiantuntijoiden avulla lakiesitykseksi. Taloudellisista vaikutuksista tehdään mahdollisimman hyvät laskelmat, joita osapuolet käyttävät. Kun eduista ja kiistakysymyksistä on päästy yksimielisyyteen, lakiesitys tuodaan eduskunnan hyväksyttäväksi. Se voidaan tehdä jälkikäteen, kuten viimeksikin. Autokauppa alkaa myydä uusia autoja oitis uusin hinnoin.
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Onko täällä vielä spekuloitu tuon Nelosen Uutisten juttua autoveron muutoksesta?

On... julkisuudessahan on koko ajan puhuttu vain ajoneuvoveron (vuosittaisen käyttömaksun) muutoksesta, mutta nyt lauantaina Matti päästi ilmoille ekan kerran varsinaisen autoveron muutoksen mahdollisuuden!!

Kannattanee kuitenkin muistaa, että uusien autojen hinnan laskeminen laskee samassa suhteessa käytettyjen hintoja, joten välirahat tuskin muuttunee mihinkään? Työsuhdeautoilijat toki hyötyisivät veron alentamisesta selkeästi...

Mielenkiinnolla odotellaan => edellisen kerran automaahantuojat saivat tiedon veron alanemisesta kuulemma kaksi tai kolme arkipäivää ennen muutosta;-)
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Pitäisi kai lähteä nukkumaan ja hukata viskilasi jotta kykenee huomenna kaupoille. Tarkoitus katkaista kuuden peräkkäisen VW:n putki ja 180-heppainen Golf VR6 vaihtuu 10 vuotta tuoreempaan 200-heppaiseen TYPE-R:ään. Ainakin tällä hetkellä ajatus on tämä, toivottavasti vielä aamullakin.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kertokaas miten maalipinnalta saa parhaiten pois männyn pihkan. Saatanas, kun meidän parkkipaikalla on yksi mänty ja tietenkin sen alle sitten tuli kerran kesän aikana auto jätettyä ja totta vitussa sitä paskaa valui sitten laseihin ja konepellille. On muuten suht tiukassa.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vaha, joka sisältää hiovia ainesosia. Siihen sitten normi kiilloitusvaha päälle. Tai auto fiksaamoon hoitoon.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Kertokaas miten maalipinnalta saa parhaiten pois männyn pihkan. Saatanas, kun meidän parkkipaikalla on yksi mänty ja tietenkin sen alle sitten tuli kerran kesän aikana auto jätettyä ja totta vitussa sitä paskaa valui sitten laseihin ja konepellille. On muuten suht tiukassa.

Ootkos koittanut pestä mäntysuovalla?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaahas, taitaa mennä nykyinen 120dA vaihtoon ensi vuonna.

"Uusi nelisylinterinen kaksoisahtimella varustettu diesel on vuonna 2008 ensi kertaa tarjolla sekä 3- että 5-oviseen BMW 123d -malliin. Tämä 204-hevosvoimainen (150 kW) voimanlähde on erittäin vääntävä ja taloudellinen. Auto kuluttaa vain 5,2 litraa dieseliä sadalla kilometrillä (EU-keskikulutus), ja sen hiilidioksidipäästöt ovat 138 grammaa kilometrille."

Saattaa singota ihan malliikkaasti dieseliksi, kun ei tuolla 163 heppasellakaan ole pahemmin jalkoihin jäänyt. Kaiken kukkuraksi polttoainemaksutkin pysyvät kohtuullisena.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Pöh.

Tuohon nelosen uutisoimaan päätökseen ei liity muuta kuin se, että maahantuojien ja autotehtaiden väliset maksuehdot muuttuvat.

Erikoista, että mikään muu media ei uutisoinut kyseistä asiaa? :-)

Kyseinen kohuhan alkoi tästä:

http://www.valtioneuvosto.fi/toiminta/paatokset/paatos/fi.jsp?toid=1954&c=1&moid=5839&oid=202498

Ja tässä on selvitetty mitä tuossa tarkoitettiin:

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=143366

Autoverotusjärjestelmällä tarkoitettiin siis todellakin järjestelmää, vähän kuin tietokoneissa käyttöjärjestelmä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuinkahan tuollainen 74 kw tdi-Golf liikahtaa ohitustilanteissa? Kiihtyvyys liikennevaloissa ei niinkään kiinnosta, mutta ohitustilanteet olisi suotavaa selvittää ilman ylimääräistä jännitystä. Entä toimiiko automaattiloota tuossa kaarassa?

Haarukassa olisi joku kolme-neljä vuotta vanha parinkympin turbodiesel (Golf) automaatilla. Onhan tässä jo vuosi ilman autoa mennytkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös