Merkkikorjaamoista se, että niillähän on ohjearvot (tehtaalta) kullekin työlle. Jos ohjearvon mukaan käsijarrun korjaamisessa menee 3 tuntia, niin se myös asiakkaalta veloitetaan, vaikka asentajajamppa tekisi homman vartissa.
Monilla asentajilla on urakkapalkkaus, jolloin saavat enemmän palkkaa mitä enemmän tekevät työtä. Asiakkaita laskutetaan ohjetuntien mukaan, vaikka asentaja olisi tehokas ja tekisi työt puolta nopeammin.
Moni pikkukorjaamo taasen veloittaa juuri tehdystä työstä... ja tuntihintakin on alempi, joten tästä syytä pikkukorjaamot voivat tulla merkittävästi merkkikorjaamoja halvemmaksi.
Lisäksi pikkukorjaamoissa on se plussa, että useimmat niistä on perustanut entinen pitkän linjan merkkihuoltoasentaja... Eli pienkorjaamoilla "hiljainen tieto" auton vioista on merkittävästi parempi. Tämän huomaa hyvin vanhempien autojen osalta.
Monilla asentajilla on urakkapalkkaus, jolloin saavat enemmän palkkaa mitä enemmän tekevät työtä. Asiakkaita laskutetaan ohjetuntien mukaan, vaikka asentaja olisi tehokas ja tekisi työt puolta nopeammin.
Moni pikkukorjaamo taasen veloittaa juuri tehdystä työstä... ja tuntihintakin on alempi, joten tästä syytä pikkukorjaamot voivat tulla merkittävästi merkkikorjaamoja halvemmaksi.
Lisäksi pikkukorjaamoissa on se plussa, että useimmat niistä on perustanut entinen pitkän linjan merkkihuoltoasentaja... Eli pienkorjaamoilla "hiljainen tieto" auton vioista on merkittävästi parempi. Tämän huomaa hyvin vanhempien autojen osalta.