LaTe_Show kirjoitti:
Okei, näillä mennään sano.
Mites sellaiset "meikkauskynät," joita ainakin joissain Turtlen värivahoissa on mukana? Onko mitään hyötyä muutamiin kiveniskemiin konepellissä ym.
LaTe_Show kirjoitti:
mikse kirjoitti:Okei, näillä mennään sano.
Mites sellaiset "meikkauskynät," joita ainakin joissain Turtlen värivahoissa on mukana? Onko mitään hyötyä muutamiin kiveniskemiin konepellissä ym.
LaTe_Show kirjoitti:Se merkkauskynä kannattaa enemmin hankkia ihan autoliikkeestä - kerrot heille vaan minkä värikoodin pirssi sulla on niin saat juuri oikean värin.
mikse kirjoitti:Joo, tämähän kuulostaa ihan fiksulta.
Nuo muutamat iskut eivät siis estä mainitsemiesi AutoGlymin vahojen käyttöä. Niitä on muuallakin suositeltu.
mikse kirjoitti:Olisi kohtapuoliin auton kevätsiivouksen ja vahauksen aika. Minkälaista vahaa suositellaan 2003 keväästä teitä nähneelle autolle? Kumpi on parempi, AutoGlym vai TurtleWax? Vai kiilaako joku musta hevonen kärkeen?
On todellakin tainnut mennä ”parasta ennen” päiväys umpeen renkaissani sillä kahdesti olen tämän viikon aikana ollut tekemisissä ojanpientareen kanssa. (Sivuutan sellaisen vaihtoehdon, että vika olisi penkin ja ratin välissä, vaikka, no, sielläkin ”tuo päivämäärä” on auttamatta…).Rodion kirjoitti:Kyllähän tuollaiset kympit olivat ensiasennusrenkaina vm. 1992 Volvo 850:ssä, vm. 1997 S70:ssä oli jo hakkapeliitan kakkoset muistaakseni. Eli ikää kympeilläsi on hieman liikaa (talvi)renkaiksi.
Cimbe kirjoitti:1) millä hinnalla autoliikkeet suurinpiirtein ostavat renkaita autoihinsa? Varmasti vaihtelee suuresti, mutta jotain rabattia ne saavat. Onko kellään kokemusta/tietoa?
Cimbe kirjoitti:2) pitääkö seisonnassa olevasta autosta maksaa ajoneuvoveroa? Ko. paperi hukassa ja netti ei auttanut.
ipa rules kirjoitti:Hakkapelitta kympit on tosiaan niin menneiden talvien lumia, että takuuvarmasti ovat kivikovat ja täysin kelvottomat. Eivät varmasti ole 2000-luvun puolella rekisteröidyn auton omat renkaat vaikka olisivatkin alkuperäiset.
koo kirjoitti:On todellakin tainnut mennä ”parasta ennen” päiväys umpeen renkaissani sillä...Ihmettelen vaan miksi tuohon tämän vuosituhannen puolella tehtyyn autoon on viitsitty edes myyntiä varten laittaa käyttämättömät mutta ilmeisesti kuitenkin jotkut –90 luvun alussa valmistetut ihan susi-paskat renkaat ?
------------------Cimbe kirjoitti:2) pitääkö seisonnassa olevasta autosta maksaa ajoneuvoveroa? Ko. paperi hukassa ja netti ei auttanut.
ipa rules kirjoitti:Pitää. Ainoa tapa välttää vero on viedä kilvet pois.
batman83 kirjoitti:------------------
Pitää vielä, laki muuttuu ensi kuussa, jolloin seisonta-ajalta ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa. Eli dieseleitäkin voi hyvin pitää autona, vaikka kesät ajelisikin kaksipyöräisellä, eikä kilpiä tuosta autosta tarvitse mihinkään viedä.
scholl kirjoitti:Eikös renkaissa ole jossakin jotkut päivämäärät? Siis viitaten tuohon Hakkapeliitta kymppiasiaan. Itselläni taisi olla tuollaiset renkaat Golfissa vuonna 1991.
Näinhän se on. Tuo on muistaakseni 1.6-litrainen kone, ja oma samantehoinen 1.9 VAG-diesel on näin talvella vienyt keskimäärin 5,3 l/100 km.Kaiser Soze kirjoitti:Ziisas vieköön. Onko tosiaan dieselkoneiden kulutus nykyään näin pientä? Kyseessä citikan C4:
Moottori kaupunki maantie yhdistetty (l/100 km)
HDi 110 FAP ________6,0 4,0 4,7
HDi 110 FAB BMP*___ 5,8 3,8 4,5
Saabin 10.4 l yhdistetyssä on aikas kallista ajoa näemmä.. :P
Mikke73 kirjoitti:automaattivaihteisena mulla ei edes tuo 10.4 l riittänyt... Muistaakseni 11.7 tuo keskimäärin vei (ajotietokoneen mukaan, joten totuutta hankala arvioida).
pasil kirjoitti:Joo, yleensä 250-heppainen 'tomaattiauto syö karvan verran enemmän kuin parilitrainen turpodiisseli. Mutta elämä on toki täynnä tärkeitä päätöksiä ja tämä on yksi niistä ;)
Kaiser Soze kirjoitti:
Ziisas vieköön. Onko tosiaan dieselkoneiden kulutus nykyään näin pientä? Kyseessä citikan C4:
Moottori kaupunki maantie yhdistetty (l/100 km)
HDi 110 FAP ________6,0 4,0 4,7
HDi 110 FAB BMP*___ 5,8 3,8 4,5