Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Autoiluketju

  • 3 335 718
  • 19 049

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
No eikös hän myös ole esimerkiksi lafkan toimitusjohtaja. Eli firman kasvot.

Palkkajohtaja on, kyllä. Ei hallituksen puheenjohtaja vaan vähemmistöosakas ja Muskeilla taitaa olla kaksi hallituspaikkaa yhtiössä.
 

chubster

Jäsen
Kokemuksia kaivataan Ranskalaisista pikkupurkeista.

Mamma haluais vaihtaa hyvin toimineen ja viattoman Audi A3 hieman edullisempaan. Itse olen sitä mieltä, että audi on kakkos autona vähintäänkin kelpo peli ja kaasua käyttävänä kustannuksiltaankin pieni.

No, kuitenkin vaimo auton vaihtoa nyt katselee sillä silmällä, että edullisempi olisi parempi ja on nyt silmäillyt 2019-2020 haarukan citroen c3 ja peugeot 208. Onko kenelläkään kokemuksia näistä?

Itselle citroen on jostain syystä aika ei ei. Peugeotista sen sijaan on kokemusta oman ensimmäisen auton ollessa 206 pögö, äidillä oli aikanaan myös muutamakin peugeotti, joissa ei koskaan ongelmia ilmennyt. Toki kaikki uutena ostettuja olivat.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Meillä oli uutena (oliko nyt) 2010 ostettu 207 1,6 D, ja toimi melko tavalla moitteettomasti. Myin eteenpäin 2022, mittarissa taisi olla lähemmäs 250 tkm silloin. Kulkee edelleen, joten ainakin tuo yksilö oli hyvä.
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Kokemuksia kaivataan Ranskalaisista pikkupurkeista.

Mamma haluais vaihtaa hyvin toimineen ja viattoman Audi A3 hieman edullisempaan. Itse olen sitä mieltä, että audi on kakkos autona vähintäänkin kelpo peli ja kaasua käyttävänä kustannuksiltaankin pieni.

No, kuitenkin vaimo auton vaihtoa nyt katselee sillä silmällä, että edullisempi olisi parempi ja on nyt silmäillyt 2019-2020 haarukan citroen c3 ja peugeot 208. Onko kenelläkään kokemuksia näistä?

Itselle citroen on jostain syystä aika ei ei. Peugeotista sen sijaan on kokemusta oman ensimmäisen auton ollessa 206 pögö, äidillä oli aikanaan myös muutamakin peugeotti, joissa ei koskaan ongelmia ilmennyt. Toki kaikki uutena ostettuja olivat.
Noissa puretech -bensakoneissa taitaa ikävä kyllä olla jakohihna heikoin lenkki. Se saattaa olla joissain autoissa venynyt jo 40-50 tuhannen kilometrin kohdalla, jolloin toki yleensä vuosihuollossa huomataan ja vaihdetaan takuuna. Mutta mitä sitten takuun jälkeen, tuleeko myyjä/maahantuoja vastaan tai meneekö virhevastuun piikkiin, niin tiedä sitten siitä. Öljyäkin saattavat syödä volkkarien tapaan.

Voihan (ja varmaan todennäköisempää onkin) tuo jakohihna kestää pidempäänkin, mutta aika huolellinen saa sen kanssa olla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kokemuksia kaivataan Ranskalaisista pikkupurkeista.

Mamma haluais vaihtaa hyvin toimineen ja viattoman Audi A3 hieman edullisempaan. Itse olen sitä mieltä, että audi on kakkos autona vähintäänkin kelpo peli ja kaasua käyttävänä kustannuksiltaankin pieni.

No, kuitenkin vaimo auton vaihtoa nyt katselee sillä silmällä, että edullisempi olisi parempi ja on nyt silmäillyt 2019-2020 haarukan citroen c3 ja peugeot 208. Onko kenelläkään kokemuksia näistä?

Itselle citroen on jostain syystä aika ei ei. Peugeotista sen sijaan on kokemusta oman ensimmäisen auton ollessa 206 pögö, äidillä oli aikanaan myös muutamakin peugeotti, joissa ei koskaan ongelmia ilmennyt. Toki kaikki uutena ostettuja olivat.
En täysin ymmärrä tehtävänasettelua. Audi A3 on varmaan aika konsensus paras kakkosauto maailmassa ja jos vielä kaasun kanssa käyttökulut on pienet, niin sen vaihtaminen viisivuotiaaseen ranskalaiseen ei kuulosta voittajan valinnalta. Vaihda vaikka vanhempaan A3:seen tai Yarikseen jos rahoituskulua tms pitää saada alaspäin.


Sinänsä en usko että sitikan ja pökötin laadussa on merkittävää eroa. Yksilöitä. Itse olen aina ollut enempi sitikkaan päin kallellaan, mutta ei se perustu oikeastaan muuhun kuin lankomiehellä olleeseen 605:n hauskaan näppis-ajonestoon ja yhteen koeajoon 405:lla jossa ei pakki toiminutkaan ollenkaan. Ai niin ja Xsarahan oli hyvä auto. Eli ei nyt ihan tuoretta kokemusta, myönnetään.
 

Kalikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Muskista puhuttaessa miehen ansiot unohdetaan täysin. Ilman Muskin Teslaa sähköautoilu olisi jossain kymmenen vuoden takaisella tasolla.
Tärkeintä onkin, että muistetaan Muskin olevan salaliittoteorioita ja täyttä misinformaatiota levittävä persoonallisuushäiriöinen ryssänkätyri, joka on luultavasti pilannut päänsä vastuuttomalla päihteiden käytöllä.

Huvittavaa kyllä Tesla on autona kyennyt jotenkin kehittämään kosliaan peräti taaksepäin ja alkuperäinen yli 10 vuotta sitten tehty S Model on autona kaikinpuolin ihan eri maata kuin nykyiset kikottimet - Cyberstuck oikein kruunun jalokivenä osoittamassa mitä roskaa kyseisen hepun hulluus saa aikaan.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Noissa puretech -bensakoneissa taitaa ikävä kyllä olla jakohihna heikoin lenkki. Se saattaa olla joissain autoissa venynyt jo 40-50 tuhannen kilometrin kohdalla, jolloin toki yleensä vuosihuollossa huomataan ja vaihdetaan takuuna. Mutta mitä sitten takuun jälkeen, tuleeko myyjä/maahantuoja vastaan tai meneekö virhevastuun piikkiin, niin tiedä sitten siitä. Öljyäkin saattavat syödä volkkarien tapaan.

Voihan (ja varmaan todennäköisempää onkin) tuo jakohihna kestää pidempäänkin, mutta aika huolellinen saa sen kanssa olla.
Jonkinlaisen indikaation antaa se että kuuleman mukaan monilla vaihtoautofirmoilla jonkinsortin ostokielto päällä noihin tietyn ajan Puretech koneellisiin Pösöihin. Aivan kammottava viritelmä joka vetää vertoja Fordin 1.0 Ecoboostiin porsimiskyvyssä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Markkinointiosastolle välittömästi kenkää:


Ilmeisesti nyt on alkanut joku uusi aika Jaguarin historiassa. Liekö sitten viimeinen luku, ovathan Jagen myyntiluvut olleet pahassa laskussa ja mallisto on karsittu kahteen vai kolmeen malliin. Ensi vuodesta lähtien merkki kaiken lisäksi vetäytyy Euroopan markkinoilta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Markkinointiosastolle välittömästi kenkää:


Ilmeisesti nyt on alkanut joku uusi aika Jaguarin historiassa. Liekö sitten viimeinen luku, ovathan Jagen myyntiluvut olleet pahassa laskussa ja mallisto on karsittu kahteen vai kolmeen malliin. Ensi vuodesta lähtien merkki kaiken lisäksi vetäytyy Euroopan markkinoilta.

Kohta varmaan mersu vaihtaa logokseen MB tjs.

Joo ihan älytöntä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Huvittavaa kyllä Tesla on autona kyennyt jotenkin kehittämään kosliaan peräti taaksepäin ja alkuperäinen yli 10 vuotta sitten tehty S Model on autona kaikinpuolin ihan eri maata kuin nykyiset kikottimet -
Nyt tulee aika paksua jöötiä. Ekat Ässät jäävät kyllä ihan joka mittarilla uusille Tesloille paitsi tiloiltaan Model 3:lle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No ehkä se oli sitten vaan toiveajattelua, että X ja S olisi olleet parempia kuin 3, joka on järkyttävä tekele.
Totta kai ne ovat parempia autoja, kun samoista vuosimalleista puhutaan, mutta myös tuplasti kalliimpia. Jos taas vertaat 2014 vuoden Model S:ää ja uutta kolmosta, niin onhan jälkimmäinen aivan eri tasolla. Eikö tarvitse ottaa verroksi edes highlanderia.

Jos taas puhut vain automalleista, on Model 3 eri markkinasegmentille kuin S ja X.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Totta kai ne ovat parempia autoja, kun samoista vuosimalleista puhutaan, mutta myös tuplasti kalliimpia. Jos taas vertaat 2014 vuoden Model S:ää ja uutta kolmosta, niin onhan jälkimmäinen aivan eri tasolla. Eikö tarvitse ottaa verroksi edes highlanderia.

Jos taas puhut vain automalleista, on Model 3 eri markkinasegmentille kuin S ja X.

Vaikka en Teslaa omista, niin nämä aina huvittaa kun joku tulee kertomaan mielipiteitä autosta, johon ei selvästi ole tutustunut ollenkaan. Ja viittaan siis tuohon @Kalikka :n kommenttiin.

Olen ajanut todella monella eri Teslalla ja väitän, että Teslan omistajilla on täysin erilainen lista auton huonoista ominaisuuksista, kuin niillä, jotka ei omista Teslaa. Esimerkkinä tämä vilkkuviiksi. Se on monelle ihan mahdoton ymmärtää, että autossa ei olisi vilkkuviikseä, mutta parin tunnin ajelun jälkeen en enää kaivannut perinteistä viikseä lainkaan.

Samoin moni kauhistelee kun mittaristoa ei löydy perinteisestä paikasta. Todellisuudessa sitä ei kaipaa, koska ainut tarvittava informaatio on nopeus ja se ei ole yhtään kauempana kuin normaalissakaan autossa.

On niissä autoissa heikkouksia, mutta ei ole vielä tullut vastaan autoa, missä ei olisi.
 

Veijari

Jäsen
Päätinpä kokeilla tuota Autovexiä. Ilmoitusta ladatessa Autovex antoi arvion, että auton arvo tai todennäköinen kauppahinta (en muista tarkkaa sanamuotoa) on välillä 33-38 t€.
Kaksi tarjousta tuli, toinen tasan 27 t€ ja toinen muutaman satasen enemmän. Ei tullut kauppoja.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Päätinpä kokeilla tuota Autovexiä. Ilmoitusta ladatessa Autovex antoi arvion, että auton arvo tai todennäköinen kauppahinta (en muista tarkkaa sanamuotoa) on välillä 33-38 t€.
Kaksi tarjousta tuli, toinen tasan 27 t€ ja toinen muutaman satasen enemmän. Ei tullut kauppoja.

Mulla MB:n osalta täysin sama kokemus summista ja tarjoajista. Meni nettiauton kautta sitten suoraan liikkeelle kaupaksi. Sen sijaan VAG-konsernin autot ovat menneet ennusteen ylälaitaan ja tarjojia ollut kymmeniä.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päätinpä kokeilla tuota Autovexiä. Ilmoitusta ladatessa Autovex antoi arvion, että auton arvo tai todennäköinen kauppahinta (en muista tarkkaa sanamuotoa) on välillä 33-38 t€.
Kaksi tarjousta tuli, toinen tasan 27 t€ ja toinen muutaman satasen enemmän. Ei tullut kauppoja.
Autovexillä saa pääosin käypän hinnan jos auto on "kansanauto", alle 150tkm ajettu ja alle 10 vuotta vanha. Eli ns. helposti mihin tahansa autoliikkeeseen myyntiriviin otettava yksilö. Nämä myös sen takia, että autoliikkeet yleisesti näillä kriteereillä saavat myös osamaksusopimuksien yhteyteen kaskoja + turvia = kassakoneet kilisee myyjälle ja firmalle.

Yli 10 vuotta vanha ja 200tkm tai enemmän ajetut on niitä mihin harvemmin tulee järkeviä hintoja, ellei nyt ole MB, Volvo tai Toyota.
 

Tuamas

Jäsen
Mulla MB:n osalta täysin sama kokemus summista ja tarjoajista. Meni nettiauton kautta sitten suoraan liikkeelle kaupaksi. Sen sijaan VAG-konsernin autot ovat menneet ennusteen ylälaitaan ja tarjojia ollut kymmeniä.

Autovexissä tosiaan pätee yhtälö mitä vähemmän ajettu ja mitä yleisempi, sen paremman suhteellisen hinnan (vs. Nettiauton hintataso) saa.

Itse olen tuon todennut nelikolla Kia, Jaguar, Toyota ja Toyota.

Kiasta tuli ihan kohtuullinen määrä tarjouksia (joitain kymmeniä) ja hinta oli hiukan alle Nettiauton alalaidan.
Jaggesta tuli alle viisi tarjousta ja hinta ronskisti alle Nettiauton alalaidan.
Toyotoista tuli molemmista toista sataa tarjousta ja hinnat Nettiauton keskitasolla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Päätinpä kokeilla tuota Autovexiä. Ilmoitusta ladatessa Autovex antoi arvion, että auton arvo tai todennäköinen kauppahinta (en muista tarkkaa sanamuotoa) on välillä 33-38 t€.
Kaksi tarjousta tuli, toinen tasan 27 t€ ja toinen muutaman satasen enemmän. Ei tullut kauppoja.
Tuon hintaisia käytettyjä kun myy, niin niitä ostajia on vähän. Helposti käy sitten niin, ettei sitä tosiostajaa satu ollenkaan linjoille, renkaan potkijoita vain.
 

Pulakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Panthers
Päätinpä kokeilla tuota Autovexiä. Ilmoitusta ladatessa Autovex antoi arvion, että auton arvo tai todennäköinen kauppahinta (en muista tarkkaa sanamuotoa) on välillä 33-38 t€.
Kaksi tarjousta tuli, toinen tasan 27 t€ ja toinen muutaman satasen enemmän. Ei tullut kauppoja.
Kun myin edellisen 520d F11 bemarin Autovexin kautta, niin tarjouksia tuli kahdelta tarjoajalta. Pyyntihintani tais i olla luokkaa 20k ja viimeisin tarjous oli 16k. Autovexin neuvottelu toiminnon kautta kuitenkin sain hilattua tarjouksen 19k. Itse tarjoajakin myönsi että "virallinen" tarjous oli puolivitsillä heitetty. Et ehkä kannattaa yrittää neuvotella vielä alhaisen tarjouksen saadessaan.
 
Herra mun aikain ties. Ei tarvinnut näemmä vieläkään vaihtaa talvirenkaita. Ensimmäinen rengas ja lukkopultti muljahti pyöreäksi. Tigillä ei tarttunut mutteri päälle. Tai siis tarttui toki, mutta kun kuudeskin yritys päättyi mutterin irtoamiseen, niin luovutettiin. Ei nyt oikein jaksaisi kovin montaa poranterääkään tuonne katkoa ja tylsyttää.
Marmorilla yrittivät, mutta päätyivät vain irrottamaan kaikki muut lukkopultit ja vaihtamaan tavalliset tilalle. Rengasliikkeet veikkailevat useamman tunnin laskutusta.

Vanteella ei sinällään ole merkitystä, menköön vain paskaksi, joskin neljän kappaleen rengasvannesetin myyminen olisi helpompaa kuin kolmen. Eikä tuohon oikein parane kolmea talvirengastakaan nyt vaihtaa, kun ovat ympärysmitaltaan sen verran pienemmät kuin tuo kiinni jäänyt yksilö. Ja luonnollisesti eturengas jäi kiinni.
Onko esim. johonkin Dremeliin sellaista kärkeä, jolla tuon paskeen saisi hiottua edes ajan kanssa irti? Varmaan siis 12.9 kovuusluokan pultti.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Herra mun aikain ties. Ei tarvinnut näemmä vieläkään vaihtaa talvirenkaita. Ensimmäinen rengas ja lukkopultti muljahti pyöreäksi. Tigillä ei tarttunut mutteri päälle. Tai siis tarttui toki, mutta kun kuudeskin yritys päättyi mutterin irtoamiseen, niin luovutettiin. Ei nyt oikein jaksaisi kovin montaa poranterääkään tuonne katkoa ja tylsyttää.
Marmorilla yrittivät, mutta päätyivät vain irrottamaan kaikki muut lukkopultit ja vaihtamaan tavalliset tilalle. Rengasliikkeet veikkailevat useamman tunnin laskutusta.

Vanteella ei sinällään ole merkitystä, menköön vain paskaksi, joskin neljän kappaleen rengasvannesetin myyminen olisi helpompaa kuin kolmen. Eikä tuohon oikein parane kolmea talvirengastakaan nyt vaihtaa, kun ovat ympärysmitaltaan sen verran pienemmät kuin tuo kiinni jäänyt yksilö. Ja luonnollisesti eturengas jäi kiinni.
Onko esim. johonkin Dremeliin sellaista kärkeä, jolla tuon paskeen saisi hiottua edes ajan kanssa irti? Varmaan siis 12.9 kovuusluokan pultti.
Mielenkiintoinen kysymys, johon mulla on tyhmä kysymys: jos pultin poraaminen on hankalaa, voisiko ongelmaa ratkoa lisäämällä pulttiin jotain, jotta siitä saisi pitävän otteen (liima, hitsaus, juokseva metalli tms.)?
 
Mielenkiintoinen kysymys, johon mulla on tyhmä kysymys: jos pultin poraaminen on hankalaa, voisiko ongelmaa ratkoa lisäämällä pulttiin jotain, jotta siitä saisi pitävän otteen (liima, hitsaus, juokseva metalli tms.)?
No kuten tuossa totesin, niin siihen koitettiin hitsata mutteri kiinni kiinni, mutta liitos ei pidä, vaikka koko kolo täytettiin metallilla. Liekö sitten niin helvetisti hiiltä siinä teräksessä, ettei ainakaan noilla vehkeillä saanut pitäväksi. Migiä ei ole tarjolla, joten en tiedä auttaisiko sekään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös