Autoiluketju

  • 3 225 350
  • 18 599

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Persoonallisia ne ovat kyllä. Tietysti, onhan moiselle olemassa selvä tilaus koska niitä tien päällä vastaan aika tiukkaan kuitenkin tulee. En sano etteikö olisi hyvä tms. kulkuneuvo muttei omaan pihaan kuitenkaan.
 

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
Kokeillaanpas josko joku jaksaisi vastailla tällaisen tammikuussa
ajokortin saaneen, autoista mitään ymmärtämättömän keski-ikäisen
"blondin" kysymyksiin.
Ensimmäinen ongelma on se ettei keväällä ostamassani Yariksessa
ole ABS-jarruja. Pelottaa jo etukäteen tulevat talvikelit ja kysyisinkin
onko se ABS niin taikaatekevä homma? Jotenkin sain autokoulussa
sen käsityksen että semmoset ois vähintäänkin hyvä olla.

Sitten seuraava, joka ei oikeastaan kai kuulu tänne muttei nyt
varsinaisesti autoKUUME-ketjuunkaan eli:
Kun ostin sen Yarikseni niin vähänpä tiesin kuinka paljon
v******a kun sivusuunnasta tuulee riittävästi ja mopo meinaa
käsistä lähteä. Ei oo ainut asia joka ottaa päähän ja oonkin miettinyt
ajoneuvon vaihtamista järeempään. Kuinkas idioottiliike olis 03/05 ostettu
Yaris vm 2003 myydä nyt pois? Ja mikä tilalle? Ois varmaan vähän
enemmän rahaakin pistää kuin keväällä. Silloin liikuttiin 10.000€ tietämillä,
nyt vois 5-7teuroa pistää lisää. Joku focus tai fiesta kiehtoo, onko niistä mielipiteitä?
Kiitän jo etukäteen, jos ja kun joku vaivautuu vastaamaan.
t."Tekniikan ihmelapsi"
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flatfoot kirjoitti:
Kokeillaanpas josko joku jaksaisi vastailla tällaisen tammikuussa
ajokortin saaneen, autoista mitään ymmärtämättömän keski-ikäisen
"blondin" kysymyksiin.
Ensimmäinen ongelma on se ettei keväällä ostamassani Yariksessa
ole ABS-jarruja. Pelottaa jo etukäteen tulevat talvikelit ja kysyisinkin
onko se ABS niin taikaatekevä homma? Jotenkin sain autokoulussa
sen käsityksen että semmoset ois vähintäänkin hyvä olla.

Kyllähän abs:t on hyvä olla. Hoitavat ns. pumppujarrutuksen hätätilanteessa puolestasi ja voit ohjata autoa vaikka jarru olisi lyöty lattiasta läpi eli ohjaus ei mene lukkoon samalla tavalla kuin tavallisilla jarruilla jarruttaessa.

flatfoot kirjoitti:
Kuinkas idioottiliike olis 03/05 ostettu
Yaris vm 2003 myydä nyt pois? Ja mikä tilalle? Ois varmaan vähän
enemmän rahaakin pistää kuin keväällä. Silloin liikuttiin 10.000€ tietämillä,
nyt vois 5-7teuroa pistää lisää. Joku focus tai fiesta kiehtoo, onko niistä mielipiteitä?
Kiitän jo etukäteen, jos ja kun joku vaivautuu vastaamaan.
t."Tekniikan ihmelapsi"

Siitä en tiedä onko idioottimaista myydä Yarista pois vaikka itse en moiseen kopperoon koskisi pitkällä tikullakaan mutta budjetin ollessa 15-17 t€ niin suosittelen tutustumaan esim. muutaman vuoden vanhaan golfiin.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paitselo kirjoitti:
Älä välitä, nimim. visionilla on selvästi ennakkoluuloja. Hän ei ole visionääri ollenkaan. Quelle heure est il?

Ei ole ennakkoluuloja vaan ihan omakohtaisia kokemuksia ranskalaisista autoista.

MetalMac kirjoitti:
Kylläpä nyt uuden vitsin murjasit. Tää se on aina yhtä hauska että oikeen naurattaa.

Vanhassa vara parempi.
 
Tuo C6 näyttää minun silmääni oikein hyvältä. Tuollaisen ostamisessa olisi sikälikin munaa, että Mersujensa vaihtoarvoa päivittäin laskevat nuukailijat saisivat lisäaihetta päidensä rapsutteluun - ison Sitikan arvohan laskee noin tuhat euroa päivässä. Siinä auto todelliselle rahamiehelle tahi naiselle. Kelpaisi.
 

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
vision kirjoitti:
Siitä en tiedä onko idioottimaista myydä Yarista pois vaikka itse en moiseen kopperoon koskisi pitkällä tikullakaan mutta budjetin ollessa 15-17 t€ niin suosittelen tutustumaan esim. muutaman vuoden vanhaan golfiin.

Niin, totta, en kysynyt olenko jo ollut idiootti vaan tulenko olemaan
sitä mikäli toimin edellä mainittulla tavalla. Kiitos vastauksesta kummiskin!
Btw, kun nyt oon tämmönen ääliö ainakin autojen suhteen, miksi tutustua
Golfiin? Verraten nyt, vaikkakin ilman käytännön kokemusta, noihin mun mainitsemiin, mikä tekee Golfista tutustumisen arvoisen?
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Cosmo kirjoitti:
Uutta "Mondeota":

Jaa, jokohan se Ford olisi auto?

Kyllähän ajattavuudeltaan Ford on tehnyt todella hyviä vekottimia jo vuosia. Itse hinkkasin sen 75 tkm 1,8 farkku-fiikuksella ja tykkäsin ajettavuudesta todella paljon. Tosin kolmet vetarit meni tuolla matkalla jo. En tiedä miten nykyiset Fordit toimivat ja kestävät. 2001 mallin etuveto Fordeissa oli vielä samaa vikaa kuin 1999 mallin focuksissa. Sama kone & laatikko moduulit olivat kuitenkin käytössä, joten samalla lailla vetarit hajosivat ensi kerran ~25 tkm kohdalla ja 2-3 kertaa 75 tkm leasing ajalla.

Nyt ajelen sopparin viimeisiä viikoja Opel Astralla vm. 2002 ja teknisesti vekotin om muutamia softabugeja lukuun ottamatta toiminut todella hyvin. Perhanan tylsä vekotinhan tuo Ooppeli on, vaikka moottori on suht tehokas ja väännökäs. Fordiin verrattuna ajettavuus on todella mallia "raktori" tai "bussi", eli paska. Saisipa Opelin koneen Focuksen koppaan ja alustaan. Siinä olis ihan hyvä arkiauto.

-duud-
 

Thumb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Edmonton Oilers, Liverpool
Mikähän -90 automaatti Civicissä on vikana, kun kylmällä koneella pakittamalla liikkeelle lähtiessä jostain kuuluu ihme räpätys, siis melkein samanlainen kuin pyöränpinnoihin laitettu jogurttipurkin palanen (kyllä te tiedätte). Samalla vaihteensiirrin R:ltä alaspäin on mennyt jäykähköksi.

Kumpaakaan näistä ongelmista ei esiinny kun autolla on ajettu jonkin matkaa. Ei viitsis tuota koslaa vielä romuttamolle viedä, kun muuten toimii hyvin.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sniper kirjoitti:
Kyllä noissa sitikoissa on lähes aina ollut sitä jotain omaperäisen kiehtovaa, poislukien osa 90-luvun tuotannosta josta vain puuttuu se jokin.

Kuin minun vaihdelaatikostani. Itse asiassa 90-luvun jatkeeksi voi surutta heittää myös 2000-luvun alun, sillä C5 on ollut kyllä uskomattoman kamala patonki tähän saakka. Pienempien C-sarjojen kautta on saatu jotain räväkkyyttä ja tämä uusi kissa kyllä saa nostamaan fanin kulmakarvat jälleen ylös.

90-luvulta kelpuutan Xantiat mutten juuri muuta. Vanhemmat BX:t ja Visat ym.olivat surullisia hirvityksiä. XM hieman siinä ja siinä, onko se ruman kaunis vai hirveä. Voi sanoa, että pitkän aikaa Renoo ja jopa kansanauto Pösööö keulivat kaukana edessä designin kanssa. Nyt Sitruuna yrittää taas kyynärpäitä käyttäen eturiviin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
C6 on hieno auto. Minua kuitenkin huolettaa ko. merkin laatu. Olen ajanut C5:llä 3 vuotta ja taival on ollut tuskainen. Hyvä ajettava ja tilava farkku, mutta käsittämättömän paljon vikoja. Minulla on ollut ajokortti 27 vuotta ja erilaisia autoja on tullut ajettua. Viimeiset 20 vuotta olen hankkinut autot uutena. Citroen C5 on ensimmäinen, jossa on oikeita vikoja ja aivan helvetisti vikoja.

Aivan uutta, että pitää käydä pikahuollossa useita kertoja käytännössä uuden auton kanssa. Omistin aikoinaan myös Citroen BX:n, mutta siinä ei ollut mitään huomauttamista. Niin paljon kuin pidänkin ranskalaisista autoista, nyt on vaihdon paikka.

Uusi auto on jo tilauksessa. BMW 320i sedan uudella korimallilla. Saa nähdä paraneeko laatu edellisestä merkistä.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flatfoot kirjoitti:
Niin, totta, en kysynyt olenko jo ollut idiootti vaan tulenko olemaan
sitä mikäli toimin edellä mainittulla tavalla. Kiitos vastauksesta kummiskin!
Btw, kun nyt oon tämmönen ääliö ainakin autojen suhteen, miksi tutustua
Golfiin? Verraten nyt, vaikkakin ilman käytännön kokemusta, noihin mun mainitsemiin, mikä tekee Golfista tutustumisen arvoisen?

Ei tosiaan ollut tarkoitus kutsua teikäläistä idiootiksi, jos niin ajattelit. Mutta sitten asiaan. Eli golf on esim. hyvä ajaa eikä tuuli heijaa autoa samalla tavalla kuin yariksen tyyppisiä kopperoita. Ohjaamo on selkeä ja penkit jämäkät istua. Lisäksi varaosien saatavuus merkin suosion takia erittäin hyvä. 2002-2003 mallisen ilmastoidun golfin voi hyvinkin saada 16-17 t€.

Focusesta ei ole itsellä kokemusta mutta fiesta taasen on suhteellisen pieni auto eli kyseessä ei olisi järeämpi auto.
 

LANDE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LAHKO!
Kyllä ne shitikalla osaa tehdä älyttömän rumia autoja(C4 ja C6). Vuosituhannen vaihteesta tähän päivään asti kys. valmistajan tuotteet ovat mielestäni olleet melko "siedetävän" näköisiä, mutta ei enään!
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Yläpesä kirjoitti:

No juu, makuasioita sano koira...

Routakiila alias hintti-iglu alias porkkanasorvi etc.

http://www.ruprecht.com/saab_left_front.jpg

EMS, eka(?) sarjavalmisteinen lietsovehjes:

http://imagesgmeurope3.free.fr/images/suede/saab/1976_99_ems_1.jpg

Viggen:

http://www.irancar.com/images/Gallery-larg-1024-768/Saab/saab_93_viggen_2000_01_m.jpg

OG900 Aero:

http://www.fastenbelts.com/saabcarsonline/YourSaab/YourSaab2/mals900aero.jpg

Joo, googlen kuvahaulla voi etsiä lisää design-helmiä, tuossa muutama sairaus. Se ero sitikalla ja saapilla näköjään on, että toisen firman suunnitteluosasto alkoi jossain vaiheessa heräämään unesta ja tekemään ns. taviksille sopivia autoja. Ei tarvii ajaa baskeri päässä ja punkkuhuuruissa piirrellä p*llunkuvia vai miten se menikään. Huomioi myös tarvittava määrä hymiöitä haluamiisi kohtiin.
 

julijussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jack "matkalla" Kerouac
Yläpesä kirjoitti:


Ovat nuo sitikat joko-tai-autoja, niistä joko pitää tai sitten niitä inhoaa. Täällä Oulussa jollakin onnekkaalla on SM ja sitä kauniinpaa autoa en ole kyllä nähnyt. Myös tuo uusi C6 herättää omistamisen haluja.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
pasil kirjoitti:
tekemään ns. taviksille sopivia autoja. Ei tarvii ajaa baskeri päässä ja punkkuhuuruissa piirrellä p*llunkuvia vai miten se menikään.

No höh, taviksethan juuri ajaa baskeri päässä punkkuhuuruissa hakemaan patonkia.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Yläpesä kirjoitti:
No höh, taviksethan juuri ajaa baskeri päässä punkkuhuuruissa hakemaan patonkia.

Niin, citroen-taviksia tarkoitat? Me merkkivammaiset tykätään ajella ihan selvinpäin. Ainakin luulen niin.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
julijussi kirjoitti:
Ovat nuo sitikat joko-tai-autoja, niistä joko pitää tai sitten niitä inhoaa. Täällä Oulussa jollakin onnekkaalla on SM ja sitä kauniinpaa autoa en ole kyllä nähnyt. Myös tuo uusi C6 herättää omistamisen haluja.

Kyllähän se "Iso Kissa" katosi tuon CX:n jälkeen. Entisellä appiukko vainaallani oli kolme CX-citikkaa, joilla pääsin/jouduin melkoisen paljon ajamaan, enkä ole juurikaan sen jälkeen päässyt ajamaan noita Ranskan kaunottaria. Paras kokemus oli hänen viimeinen autonsa Suomessa CX 25 GTI turbo2 automaatilla. Paljon tehoa, mieletön alusta, automaattilaatikko ja ihan normaali analoginen viisari-mittaristo. En koskaan tullut tutuksi, enkä tottunut aiempien CX-mallien omituisiin mittareihin. Pirun hyvät muistot mulla Citikasta on. Ei tosin nuo C-sarjan autot innosta ollenkaan. Jotenkin se baskeri, patonki&punkku tunnelma on hävinnyt.

-duud-

tuollainen se oli: http://www.cx-basis.de/cx_basis_2003/de/cx-angebot/popup/aktuell/img/33a.jpg
 
En jaksanu kauheasti alustuksia lukea. Mutta asiaan. Ite ajelen Peugeott 309 1.6 -89 -autolla, ja täytyy sanoa, kun olen kokeillut uudempia autoja, että niissä katoaa osittain se ajamisen tunne. Ehkä tämä on vaikea selittää, mutta vanha pögötti jyskee vielä mukavasti ja ajosta saa jonkilaisia kicksejä, eikä se ole automaation ohjaamaa sulavaa liikettä. Pahoittelen epämääräisestä ja osittain kuulumattomasta vastauksesta.

ps. Kerään hillopurkkiin rahoja Bugattiin.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
kuutti kirjoitti:
En jaksanu kauheasti alustuksia lukea. Mutta asiaan. Ite ajelen Peugeott 309 1.6 -89 -autolla, ja täytyy sanoa, kun olen kokeillut uudempia autoja, että niissä katoaa osittain se ajamisen tunne. Ehkä tämä on vaikea selittää, mutta vanha pögötti jyskee vielä mukavasti ja ajosta saa jonkilaisia kicksejä, eikä se ole automaation ohjaamaa sulavaa liikettä. Pahoittelen epämääräisestä ja osittain kuulumattomasta vastauksesta.

ps. Kerään hillopurkkiin rahoja Bugattiin.

Totta tuokin veliseni. Minua ärsyttävät todella paljon luistonestot ja ajonhallintajärjestelmät. ABS-jarrut nippanappa sulatan, vaikka nekin vievät jarrutustehosta osan pois. Hienoin auto mitä koskaan olen ajanut oli BMW M5 vm '89. Ei muita datahömpötyksiä kuin ABS-jarrut, tehoa takafillareista ~340 hp, hyvä alusta ja mahtavat murinat. On muuten ainoa auto, jolla tyttärenikin halusi lähteä ajelemaan. Nauroi vain, että M5:llä ajeleminen on hauskempaa kuin Lintsillä käyminen. Ite olin aivan samaa mieltä.

-duud-

ps. Kokeile mielummin vaikka vanhaa Alfaa. Esim. Alfa Romeo 75 3-litran koneella. Se on tosi hauska vekotin myös. Tai M5. ;)
 
duud kirjoitti:
Totta tuokin veliseni. Minua ärsyttävät todella paljon luistonestot ja ajonhallintajärjestelmät. ABS-jarrut nippanappa sulatan, vaikka nekin vievät jarrutustehosta osan pois. Hienoin auto mitä koskaan olen ajanut oli BMW M5 vm '89. Ei muita datahömpötyksiä kuin ABS-jarrut, tehoa takafillareista ~340 hp, hyvä alusta ja mahtavat murinat. On muuten ainoa auto, jolla tyttärenikin halusi lähteä ajelemaan. Nauroi vain, että M5:llä ajeleminen on hauskempaa kuin Lintsillä käyminen. Ite olin aivan samaa mieltä.

-duud-

ps. Kokeile mielummin vaikka vanhaa Alfaa. Esim. Alfa Romeo 75 3-litran koneella. Se on tosi hauska vekotin myös. Tai M5. ;)

Kirjailijan urasta tullu sivussa haaveiltua niin sopishan tuo Alpha kuvioihin, jos mennään Hotakaisen mukaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Haah. Autokuume on ja pysyy, vaikka tällä hetkellä moiset haaveet olisi syytä unohtaa ennen kuin edes ajattelee asiaa. Tällä hetkellä jänskättää tammikuussa markkinoille pukkaava uusi Civic. On aikas kivan näköinen kuvien perusteella. Jakaa varmasti mielipiteet, mutta niinhän se on aina erikoisen muotoilun kanssa. Ja toisaalta, miksi pitäisi näyttää persoonattomalta japsilta, jos voi erottautuakin?

Tammikuussa Suomeen pitäisi tulla 1.4 ja 1.8 koneet, myöhemmin myös joku dieselin räyhkä. Tuolle 1.8:lle luvataan melkoisen mukava kulutuksen ja suorituskyvyn suhde: 140 heppaa, 0-100 km/h 8,6 s, yhdistetty kulutus 6,4 l/100 km. Ihan kivat lukemat peruskoneelliselle alemman keskiluokan perheautolle. Täytynee käydä koeajamassa.


http://www2.publicistbyran.se/honda/fi/news/detail.asp?article=127&yr=2005
 

scholl

Jäsen
Ouzala kirjoitti:
... sopivasti nousemaan tämä ketju ylös, kun oli asiaa tänne. Eli onkohan kellään kokemusta Jeep Wranglerista. Vuosien 89-93 mallit lähinnä kiinnostais. Ja pystyykö tolla tosiaan ajamaan talvella ilman, että tarvii pelätä kylmän pääsyä ohjaamoon?

Tässä vielä kuva.

Ei hienoin auto, mutta ei tulisi joka kulmalla vastaan samanlaista.

Mä koeajoin Wranglerin muistaakseni vuonna 2000 talvella, mutta päädyin silloin yhteen toiseen autoon. Mulla ei ollut mitään ongelmia ajaa sitä, mutta jos on oikein iso kuski niin ei välttämättä mahdu tassut oikein sinne. Kyllä se tuntui silloin helmikuussa olevan ihan lämmin. Ainoa mikä oli iso miinus niin siinä ei ollut ilmastointia silloin tossa Wranglerissa. 4 litran automaatti oli se malli.

Jotenkin mahtipontinen toi auto on, vaikkakin penkit ovat mitä ovat ja tavaratilaa ei juuri ole, mutta siinä on kuitenkin sellaista jotain kalifornia beachi meininkiä, joten pikkasen harmittaa, ettei sitä autoa tullut silloin ostettua.

Wrangler on yks maasturi, mikä ei ainakaan ole iso. Ja kuten sanoit niitä ei ole kuitenkaan liikaa, vaikkei harvinaisuuskaan ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös