Autoiluketju

  • 3 227 623
  • 18 607

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko kellään kokemuksia Lexus IS200:sta? Vaikuttaisi mielenkiintoiselta pienen perheen menopeliltä.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuume nousee kun syksy etenee. Fabia RS koeajettu ja todellakin, siinä oli sitä jotain. Perheen huonomman puoliskon ympäripuhuminen enää edessä, sitten ehkä keväällä tilaus vetämään. BTW, koeajoin Mazda 6 GT:n ennen Fabiaa, ja voi sanoa että Mazdan "GT" tarkoittaa näköjään 17" alumiinivanteita ja "urheilullisesti" muotoiltuja penkkejä. Pellin alla tais olla kaksi rukkasta jotka hakkas yhteen, rengasmeteli aivan kestämätön, moottori"äänet" täysin mitäänsanomatonta japskikurnutusta. Ottaen huomioon että ko. varusteilla olevan pirssin listahinta on jotain 4xxxx euroa. En suosittele.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensi vuoden mallit

Mikä on se ajankohta, jolloin autoista ilmestyy ensi vuoden mallit. Käsitän, että se on joskus paljon ennen ensi vuotta, mutta koska pääsen ostamaan 2006 mallin ajopelin?
 

scholl

Jäsen
jussi_j kirjoitti:
Mikä on se ajankohta, jolloin autoista ilmestyy ensi vuoden mallit. Käsitän, että se on joskus paljon ennen ensi vuotta, mutta koska pääsen ostamaan 2006 mallin ajopelin?

käsittääkseni amerikkalaisilla se on jo kesällä. Eurooppalaiset tai ainakin saksalaiset autotehtaat sen sijaan aloittavat tekemään niitä vasta kesälomien jälkeen.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ostamaan sen pystyy jo aikaisessa vaiheessa. Tai ainakin uuden Octavia RS:n olisi saanut ostettua jo farkun esittelytilaisuudessa, tosin väri yms. olisi jäänyt vielä avoimeksi. Ja hinta ;)
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Harmi että sitä on perseaukinen, eikä faijallakaan ole rahaa. Muuten pihassa seisoisi tämä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Kaiser Soze kirjoitti:
Harmi että sitä on perseaukinen, eikä faijallakaan ole rahaa. Muuten pihassa seisoisi tämä.

Koeajoin tuon viime kesana. Olihan se messee vehje, ei siina mitaan. Perhanan kallis vaan...

Eilen vedettiin kaverin punasella '03 Corvetella pitkin citya. 6000 mailia mittarissa ja muutenkin kun uus. Laitettiin auto parkkiin ravintelin eteen (jossa vaimot meita jo odotteli) ja siita suoraan vaimon juttusille "We've gotta get one of these!!!!!!!!!"

Ei lammennyt :-(
 

scholl

Jäsen
1Timer kirjoitti:
Koeajoin tuon viime kesana. Olihan se messee vehje, ei siina mitaan. Perhanan kallis vaan...

Eilen vedettiin kaverin punasella '03 Corvetella pitkin citya. 6000 mailia mittarissa ja muutenkin kun uus. Laitettiin auto parkkiin ravintelin eteen (jossa vaimot meita jo odotteli) ja siita suoraan vaimon juttusille "We've gotta get one of these!!!!!!!!!"

Ei lammennyt :-(

Sulla on fiksu vaimo, kun tietää sen, että tuolloin Vette oli vielä paska auto, mutta reilusti raakaa voimaa. Vaimosi haluaa selkeästi uuden korimallisen eli C6:n, joka on oikeasti hyvä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Niin on! ;-)

En usko, etta lampeaa sillekaan (-> kallis). Pysyttaydymme siis Jeepissa ja Civicissa. Pitaa vissiin kaljuuntua viela lisaa, etta voi ostaa urheiluauton...
 

scholl

Jäsen
1Timer kirjoitti:
Niin on! ;-)

En usko, etta lampeaa sillekaan (-> kallis). Pysyttaydymme siis Jeepissa ja Civicissa. Pitaa vissiin kaljuuntua viela lisaa, etta voi ostaa urheiluauton...

Tuleeko sulle muuten Jenkeissä sellainen Freedom-niminen Chrysler&Jeep Magazine? Mukana tulleen kirjeen mukaan alkanut nyt vasta tulla Euroopassa kehiin. On muuten aikamoinen kehitys verrattuna siihen serla-paperille painettuun Autokeskuksen nissanpainotteiseen läpyskään, mitä ennen on lähetetty ja jossa lähinnä mainostetaan jotain lasinpesunesteen hintoja.

Tuosta lehdestä käy nyt ilmi mm. sitä, että Jay Lenolla on nyt valkoinen Crossfire, joka käy Lithium iCeL akuilla ja ottaa huipuiksi yli 100 mph. Miehellä on muutenkin yli 30 autoa ja yli 40 prätkää tassussa.

Toinen juttu, mikä osui silmään oli se, kun lehdessä sanottiin, että USA:ssa myytiin viime vuonna 315300 avoautoa, joista Sebringejä oli 37147 ja PT:itä 15137. Sebring Convertible oli lukemallaan listaykkönen ja PT Convertible 5. Onneksi täällä tilanne on vähän rauhallisempi niin ei ole itseni lisäksi joka jannulla tässä naapurissa uuden korin avosebringiä.

Loppukaneetiksi voisin heittää sen, että keltainen avo Crossfire on niin mahtipontinen, että jos se olisi nelipaikkainen ostaisin sellaisen välittömästi.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
1Timer kirjoitti:
Niin on! ;-)
. Pitaa vissiin kaljuuntua viela lisaa, etta voi ostaa urheiluauton...

Urheiluautot on snobeja pellejä varten. Kasvata kunnon maha ja osta kunnollinen SUV. Siinä sentään on munaa.
 

The Analyser

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toverit.
Kaiser Soze kirjoitti:
Urheiluautot on snobeja pellejä varten. Kasvata kunnon maha ja osta kunnollinen SUV. Siinä sentään on munaa.

Tasta ollaan samaa mielta. Lincoln navigator vaan kehiin (tosin tarvitaan siihenkin hieman patakkaa :)
 

scholl

Jäsen
The Analyser kirjoitti:
Tasta ollaan samaa mielta. Lincoln navigator vaan kehiin (tosin tarvitaan siihenkin hieman patakkaa :)

Mun mielestä Lincoln Navigator on törkeän ruma ja törkeän vanha malli. Sen sijaan musta Cadillac Escalade voi olla ihan makea. Varsinkin jos valitsee fiksusti vanteet etc. Hummer H2 myöskin on ihan jees. Keltaisena varsinkin.

Suomessa noi on vain pilattu laittamalla ne ka-kategoriaan. Kuka haluaa ajaa 80 kmh tai hankkia työläisten c-kortin.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
scholl kirjoitti:
Suomessa noi on vain pilattu laittamalla ne ka-kategoriaan. Kuka haluaa ajaa 80 kmh tai hankkia työläisten c-kortin.

Niin se 80 km/h, koskee vain niitä työläisiä. Kyllähän kunnon ihmisillä on varaa maksaa sakkoja, joten se on vain suositus.
 
scholl kirjoitti:
Suomessa noi on vain pilattu laittamalla ne ka-kategoriaan.

Sinnehän moiset läskit dinosaurukset kuuluvatkin. Tai no jos nauttii ajamisessa siitä, että saa istua kolmessa metrissä ja pyöritellä panssarivaunun oloista peltikasaa pikkurillillä, niin siitä vaan. Minkäänlaista oikeaa tyyliä tai hyvää makua ko. autoluokasta on vaikeaa, ellei mahdotonta löytää. Sopivat lähinnä näyttämisen haluisille Ghetoista nousseille jampoille.

Paitsi ehkä tämä...
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
scholl kirjoitti:
Onneksi täällä tilanne on vähän rauhallisempi niin ei ole itseni lisäksi joka jannulla tässä naapurissa uuden korin avosebringiä.

Älä nyt viitsi scholl, sulta alkaa tuo porvarismaine kärsimään melkoista inflaatiota, jos sä ajalet tuollaisilla reilun 50 keuron autoilla ja varsinkin kutoskoneisilla jenkeillä(mitä ne on?)
 

scholl

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Älä nyt viitsi scholl, sulta alkaa tuo porvarismaine kärsimään melkoista inflaatiota, jos sä ajalet tuollaisilla reilun 50 keuron autoilla ja varsinkin kutoskoneisilla jenkeillä(mitä ne on?)

Hintalapun perusteellako sinä tuolla autoliikkeissä liikut? Ei aina ole pakko ostaa se kallein, mitä siellä on.
Avoauto on kuitenkin lähes must juttu ja vaihtoehtoja ei ole liikaa. BMW 645 on tietysti hienonnäköinen, mutta mun mielestä kallis. Sit on Boxster, Z4, Crossfire, joissa liian vähän tilaa. CLK on masentava eläkeläisvehje. Audi A4 kiinnosti ja kävin katsomassakin, mutta siinä on se perusavoauton ongelma eli kun katon laittaa alas niin tavaratila pienenee ja verhon kanssa pitää pelata. Se ei ole sitten kivaa, jos on jossain reissussa ympäri Suomea vaikkapa 2 hengen porukalla. Siis jos haluaa rehellisesti nelipaikkaisen avon, jossa on tavaratila riittävä, on tuo ainoita vaihtoehtoja ja kaiken lisäksi moottori on ihan riittävä. Avoautot ovat kruisailuun, ei niillä ajeta kilpaa. Makuasioita, mutta mun mielestäni toi Sebring antaa sen amerikkalaisen vapauden fiiliksen ja on ainakin omaan makuuni riittävän tyylikkäännäköinen.

EDIT: Maserati Spider on tyylikkäämpi, mutta turhan kallis ja liian pieni.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
scholl kirjoitti:
BMW 645 on tietysti hienonnäköinen, mutta mun mielestä kallis.
.
.
.
Maserati Spider on tyylikkäämpi, mutta turhan kallis

Tuohan kuullostaa ihan jonkun demarin vikinältä...
 

scholl

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Tuohan kuullostaa ihan jonkun demarin vikinältä...

Jätit pois sen olennaisemman eli pienuuden. Se on se tärkein seikka. Mitä enemmän maksat autoveroa, sitä enemmän se menee demareiden taskuun. Sen takia kritisoin vähän pikkuveljeäni, joka ostelee niitä 150ke:n autoja, joita on tässä kommareiden maassa kaikenlisäksi hankala myydä sitten eteenpäin.

Jos sulla on tollainen Maserati tassussa niin hyväksyn kritiikkisi, muussa tapauksessa en.

Ja vikinästäsi huolimattakin toi avo sebring on hyvä peli piste.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hetken jo hekottelin Ohmin schollille heittämään demarikytkentään, mutta scholl pisti kyllä aika pahan takasin:
scholl kirjoitti:
Jätit pois sen olennaisemman eli pienuuden. Se on se tärkein seikka. Mitä enemmän maksat autoveroa, sitä enemmän se menee demareiden taskuun. Sen takia kritisoin vähän pikkuveljeäni, joka ostelee niitä 150ke:n autoja, joita on tässä kommareiden maassa kaikenlisäksi hankala myydä sitten eteenpäin.
Loistava isku tarkoituksellisena, onnistunut torjunta tahattomana.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
scholl kirjoitti:
Jätit pois sen olennaisemman eli pienuuden. Se on se tärkein seikka. Mitä enemmän maksat autoveroa, sitä enemmän se menee demareiden taskuun. Sen takia kritisoin vähän pikkuveljeäni, joka ostelee niitä 150ke:n autoja, joita on tässä kommareiden maassa kaikenlisäksi hankala myydä sitten eteenpäin.

Pienuus on suhteellista. Ja, jos demareiden antaa noin paljon haitata normaalia porvariselämää, niin en voi kuin ottaa osaa. Itse asiassa et taida paljoa edes ajella tuolla sebringillä, kuin bensalitran hinnasta menee veroina vielä enemmän demareille. Ja jälleenmyyntiarvo on kai asia, josta ei myöskään puhu kuin demarit - autotallia voi aina sitä mukaan isontaa, kun tila loppuu...

Ole mies ja pistä M6 cabrio tilaukseen - äläkä ole tuollainen demari...
 
Hieman kutkuttelisi Roverin/MG:n konkurssipesän siivous yhden auton voimalla. Jonkin verran alta kolmen kympin saisi melkein uuden, lähes 200-heppaisen tyylikkään farmarin. Hankalahan moisesta on aikanaan päästä eroon, mutta ei kai noita autoja jälleenmyytäväksi ostella. Sitä kun ei haluaisi ajella samanlaisella kuin kaikki muut.

Klick

Edit. Nettiosoite
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Nännimäinen kirjoitti:
Hieman kutkuttelisi Roverin/MG:n konkurssipesän siivous yhden auton voimalla.

Lieneekö samoja, joita tuossa naapurin katsastusasemalla on eräinäkin päivinä ollut jonossa ilmeisesti jonkinlaiseen maahantulotarkastukseen?
 
Varmaan juu, jossain Espoossahan tuo niitä kauppaava liike sijaitsee.

Ehkä kyllä hieman turhan thyyning-henkinen tuo MG ZT-T 190 tällaiselle 30+ vaarille - Rover olisi hienostuneempi. Toisaalta taas MG:ssä olisi parempi alusta ja enemmän potkua. Taidanpa pitää rahat säästössä ja ajella nykyisellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös