Kiinalaista laatua
Tämä saattanee jo jonkun sähköpostissa olla, mutta en Jatkoajalta vielä löytänyt:
Ostaisitko Kiinalaisen maasturin 15 000 eurolla, jolla saat täyden
varustelutason (johon tosin ei kuulu semmosiia turhuuksia kuin airbag tai abs,
eps:stä nyt puhumattakaan) nahkapenkeillä. Jiangling Landwind!
http://www.autonavigator.ru/autonews/images/20050331043015/1.jpg
Nätti peli, joskin ulkoisesti aikalailla yksyhteen kopio Opel Fronterasta.
Ainoa pienenpieni ongelma... ko. auto sai eurooppalaisessa
törmäystestissä täydet NOLLA tähteä. Saavutus, johon mikään automalli
ei tähän mennessä ole kyennyt, aikaisemmat pohjat oli kaks tähteä (en
tiedä mikä peli oli kyseessä) 64 km/h:n (!) nokkakolarissa
kuljettajalla ei ole minkäänlaisia henkiinjäämismahdollisuuksia, sillä
sen lisäksi, että jalat murskaantuvat tohjoksi, tunkeutuu ohjaispyörän
varsi noin puoli metriä ohjaamoon tunkeutuen törmäyksen yhtedessä
syvälle kuljettajan päähän. Ne oli joutunu hajoittamaan crash test
dummyn palasiksi, ennenkuin saivat sen ulos siitä romusta
http://www.adac.de/images/Jiangling_Landwind_xxl_tcm8-126403.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pr...uto=/jiangling_landwind_crashtest_front_4.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pr...Auto=/jiangling_landwind_crashtest_side_4.jpg
http://www.oeamtc.at/netautor/na_pr...uto=/jiangling_landwind_crashtest_dummy_4.jpg
ja pieni videonpätkä täältä
http://www.oeamtc.at/netautor/pages/resshp/anwendg/1116872.html
Mainittakoot vielä, että kuljettajan/matkustajan tsäännssit
sivuttaistörmäyksessä ovat nekin huonohkot, sillä sivuairbagien
lisäksi ovista puuttuvat metallivahvistukset, minkä seurauksena ovi
painuu sisään ja ruhjoo kuljettajan rintakehän, minkä lisäksi pää osuu
kattoon suuuuuhteellisin huonoin seurauksin.
Toisaalta, mitäpä voisikaan odottaa autolta, joka on kiinalainen kopio
Opelista
Sinänsä tämä lievästi sanoen huonohko turvallisuus ei ole ongelma
Jianglingille, sillä sääntöjen mukaan vain 2500 kg ja kevyemmät autot
joutuvat törmäystestiin ennenkuin niille myönnetään myyntilupa. TÄYSIN
sattumalta Landwind painaa 2510 kg
Myynti Euroopassa alkaa täydellä teholla vielä tämän vuoden puolella,
tulossa on myös muita kiinalaisia automerkkejä. Kurierin mukaan parinsadan
auton erä saapui jo Rotterdamiin ja meni samantien kaupaksi.
Turvallista matkaa!