Autoiluketju

  • 3 310 380
  • 18 978

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En ole juttua lukenut, mutta kyllä minunkin mielestäni Porsche Boxterin kutsumien ökyautoksi hyvittaa. Minusta todelliset ökyautot on siellä hintaluokassa + 200 000 euroa. Sinänsähän minulle on ihan sama miksi kukakin toimittaja (tai kukaan muukaan) mitäkin autoa kutsuu.

Vähän (huom. vähän) saman tapainen juttu, kun muutama vuosi sitten lehdissä kerrottiin kahden "loisto-Bemarin" kisailleen Lahdessa aiheuttaen yhden jalan kulkijan kuoleman. Tuoreempi näistä "loisto-Bemareista" taisi olla n.15 vuotta vanha.

Mutta eipä sillä. Kyllä joku vuosimallin 1990 E32-sarjan BMW hakkaa ominaisuuksissaan suurimman osan uusista alle 40 000 euron perheautoista, joten voihan vanhaakin BMW:tä loistoautoksi sanoa, mutta kumminkin.
 
Shejbal kirjoitti:
Kyllä joku vuosimallin 1990 E32-sarjan BMW hakkaa ominaisuuksissaan suurimman osan uusista alle 40 000 euron perheautoista.

Tähän olisi mukava saada hieman tarkennusta ja perusteluita. Kyseessä on sentään 15-vuotta vanha Bemari ja neljällä kympillä saa jo vaikka mitä kivaa.

Juuja ei se Boxster mikään ökyauto ole, vaikka Suomessa paljon maksaakin.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Juu, perustelut olisi kiva tietää, irtoaahan kuitenkin E32-sarjalaisia jo aika edukkaasti. Voiskin melkein unohtaa uuden auton oston, myis nykyisen suoralla kaupalla veke ja biiemdubya tilalle.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No sehän oli täys läppä, kun naistarjoilija sai tipiksi Porschen. Isot lööpit ja kun kurkkasi lehden sisäsivuille, niin sellanen täys paska, vanha, valkoinen Porsche. Kyllä mäkin olisin ottanut sen vastaan iloisesti, mutta jos oikein muistan, niin lehden kannessa oli Porsche uusimmasta päästä.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
scholl kirjoitti:
En tiedä kuinka tärkeä tieto toi on. Mutta kun itselläni on hieman epäkäytännölliset autot niin silloin joutuu joskus vähän vaihtelemaan mutsin tai faijan kanssa tms. Eli liikun yleensä Chrysler Sebring Cabrio, BMX X5, Touareg V10, BMW Scarver prätkä, BMW LT1200 prätkä ja sit mulla on vielä yks pikku avositikka kaupunkiajoon, joka on myynnissä. Silläkin ajan joskus.

Tylsää puhua siitä, millaisilla autoilla itse ajaa. Se on kuitenkin loppujen lopuksi aika samantekevä juttu.

Mullakin oli joskus 15 vuotta sitten sininen BMX krossipolkupyörä, sellanen jossa oli melko pienet renkaat eikä lokareita ollenkaan. Nykyisin ajelen vaan Nissanilla ja se ei kiinnosta mua yhtään. Vitsi!
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tobias kirjoitti:
Onkos kokemuksia Audi TT:stä, vaikkapa schollilla?

Piti jo loppukesästä hankkia tuo TT Coupé 1,8 T 132 kW quattro, koeajoin muutamaan kertaan mutta jotenkin jäin vielä kahden vaiheille, vaihtaako nykyinen A4 tuohon vai ei...

Vaihda pois, jos olet poikamies, tai niin varoissasi, että sinulla on varaa pitää kahta autoa. TT on varsin näpsä peli räppäillä menemään, mutta sen pitää ehdottomasti olla 165 kW:n koneella. Tuolla välikoneella (132 kW) se jää auttamatta pliisuksi.

Mutkaista asfalttitietä sillä menee aika monelta autolta näkymättömiin. Itselläni ei ole ollut kuin yksi paremmin kaarteissa istuva auto. Lumella ja hiekalla riemua rajoittaa se, ettei luistonestoa saa kytkettyä pois päältä. Jää nelivedon maukkaat nelipyöräsladit torsoiksi.

Auto on ollut mulla nyt reilut pari vuotta ja mittarissa on n. 60 000. Mittaristo siihen vaihdettiin parin kympin korvilla takuuseen, koska varvimittari alkoi "vaellella" omiaan. Muita vikoja en ole havainnut. Kaiken kaikkiaan kiva leikkikalu, mutta lähtee keväällä kaiketi vaihtoon uuden lelun alta.
 

scholl

Jäsen
Nyt en löydä sitä Tobiaksen alkuperäistä tekstiä, mutta siis teemana Audi TT:

omakohtaista kokemusta ei ole. Olin jossain vaiheessa kiinnostunut autosta, mutta pari asiaa alkoi hirvittämään:
- niitä tuli valtavasti maahan jotain 99-00 ja se aiheutti autojen arvonromahduksen. On syynä sitten mikä tahansa, mutta niitä tuli sitten käytettyinä liikaa ja liian nopeasti markkinoille
- autojen ajettavuus. Saksassahan sitä sai katsoa usein telkkarista, kun oli juttua autojen onnettomuuksista. Ne lähtevät käsistä vähän kuin Volvo V40 T4:t tai Maserati 3200 GT:t konsanaan ja kovissa nopeuksissa tuli pahaa jälkeä. Seurauksenahan oli se, että TT sai spoilerin
- kävin kerran yhdessä Porsche-liikkeessä ja satuin ottamaan TT:n puheeksi niin myyjä sai vakuutettua itseni siitä, että mikä ero siinä on esim. Boxsteriin. TT on kiva urheilullisennäköinen auto, mutta onko se paljon muuta ja onko se ulkonäkönsä veroinen

En kuitenkaan sanoisi, että se on huono auto. Hyviä puolia siinä on:
- ehdottomasti 225hv quattro (3,2 litrainen on törkeänhintainen. Sitä ei missään nimessä kannata ostaa, sillä saa vaikka mitä ja 180hv on riittämätön ja etuvetoista ei ei ei) on hyvä talviauto eli sulle riittää se ympäri vuoden, kun on neliveto
- esim. mustana tyylikäs ja kiva, vaikkakin jo vähän vanhahtava
- ei liian iso auto
- tietynlaista asennetta siinä on. Ei perusvolvomiehen auto

Ei missään nimessä huono juttu ajaa TT:llä.
 

Jokke

Jäsen
Onkos kukaan käynyt tyypittämässä E91 330Da:ta? Vähän houkuttelisi vaihtaa tuo oma vanhus tuoreempaan versioon.

E90 330Ia:n kävin koeajamassa ja se vaikutti ihan näpsäkältä peliltä. Ainoa este on se, että tarvin farkun. :(
 
Uusinta uutta saksanmaalta. Volkkari on kehitellyt kerrassaan ällistyttävän moottorivaihtoehdon uuteen Golffiin. 1.4 litraisesta koneesta puhalletaan irti peräti 170hv! Konepellin alta löytyy sylinteriryhmän ohella sekä mekaaninen että turboahdin. Mekaaninen ahdin tarjoaa vääntöä jo alakierroksilta ja turbo puolestaan huolehtii kovista tehoista. Auto on Golf GT. Kun GTi golf maksaa maltaita niin mikähän mahtaisi olla GT:n hintaluokka. Caaraa ei ole Suomessa vielä hinnoiteltu. Mielenkiinto ainakin heräsi kyseistä pirssiä kohtaan.

Täältä löytyy ensikoeajotyypit
http://www.autocar.co.uk/FirstDrive_Summary.asp?RT_ID=217183
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olikoha se uusin Tuulilasi, jossa oli juttua tuosta VW:n kehitelmästä. Kulutuksenkin olivat saaneet muistaakseni kuutosella alkavaksi. Vuoden alussa Touraniin (vai oliko Touaregiin) pitäisi tulla jo tuon koneen. Todella mielenkiintoinen viritelmä, vääntöä pitäisi riittää dieselmäisesti laajalle kierrosalalle.
 

Tuamas

Jäsen
Ouzala kirjoitti:
Eli onko jossain olemassa jotain valmista listaa, mistä näkisi, mitä osia ja varusteita pitää tuontiautosta löytyä, jotta sen saa katsatettua Suomen rekisterikilpiin? Olen antanut itseni ymmärtää, että esim. Saksasta tuoduissa autoissa ei välttämättä ole kaikkia tarpeellisia varusteita.


käy tsekkaamassa: http://www.yleisavain.com/import/
Tuolta löytyy käytännössä kaikki mitä auton maahantuonnista tulee tietää.
Oikeastaan pakollisia varusteita ei saksan tuonneista yleensä puutu, lukuunottamatta sivuvilkkua. Mutta tosiaan tuolta ne selviävät.

Ja ennemminkin Saksasta tuoduista autoista puuttuu Suomessa silloin tällöin tarpeellisia ylellisyysvarusteita, kuten vaikkapa penkinlämmittimet tai lohkolämmitin.
 

scholl

Jäsen
sampio kirjoitti:
Olikoha se uusin Tuulilasi, jossa oli juttua tuosta VW:n kehitelmästä. Kulutuksenkin olivat saaneet muistaakseni kuutosella alkavaksi. Vuoden alussa Touraniin (vai oliko Touaregiin) pitäisi tulla jo tuon koneen. Todella mielenkiintoinen viritelmä, vääntöä pitäisi riittää dieselmäisesti laajalle kierrosalalle.

Olisi mielenkiintoista nähdä, mihin Touareg tuollaisella koneella menee.

Niin tuosta mitä Ouzala kyseli niin kyllähän Saksassa autoissa pääsääntöisesti nykyään on samat varusteet kuin täällä. Ennenhän oli toisin. Mm. Mersussa ei Saksassa ollut peiliä oikealla puolella. Korkeintaan eroina juuri ne ns. pohjoismaiset varusteet kuten lampunpesijät (joita nykysääntöjen aikakaudella ei ole edes kaikissa Suomessa myytävissä autoissa) ja penkinlämmittimet (löytyy toki useissa Saksassa myytävissä autoissa). Lohkolämmitin on sen sijaan ihan extraa, joka ei edes Suomeen maahantuodussa autossa ole, vaan sen saa joku ottaa tai ei. Itse pidän sitä aivan turhana varusteena. Jos olen sen johonkin autoon ottanut niin käyttökertoja on tullut tasan 0.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
scholl kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä, mihin Touareg tuollaisella koneella menee.
Eli kaikesta päätellen se volskin pieni tila-auto on Touran. Tou-tou kuitenkin.
 

scholl

Jäsen
Ouzala kirjoitti:
Niin, näyttäis olevan varusteita juu reilusti, mitä äsken tutkailin Saksaan. Rupes kovin tekemään mieli viissatasta E39 BMW:tä...

Niin ja lisävarusteita jossain e-saksalaisessa autossa on usein enemmänkin kuin täällä, koska faktahan on se, että autoveron takia moni ei niitä Suomessa tilatessaan niin paljon ota.

EDIT: Eräs ystäväni toi oliko se 2000 tai -01 vuotisen 530da Touringin Saksasta ja on ollut todella tyytyväinen siihen. Hyvinpidetty, vähän ajettu auto.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Esittelyauto ja leasingauto

Mitäs mieltä olette näistä autoliikkeiden esittelyautoista, joita tulee aika ajoin myyntiin? Esim. Autokeskuksella näyttäisi olevan tarjous -05 mallisista, 3000-6000 km ajetuista, autoista. Parhaimmillaan olisi jopa kolmen-neljän tuhannen euron hinnanpudotuksesta täysin uuteen (ns. ajamattomaan) verrattuna.

Ainakin vielä 80-90-luvulla suhtauduin hieman epäilevästi noihin ajopeleihin. Esittelyautoillahan nimenomaan saa käydä tekemässä koeajoja ja jotkut käyttivät sen mahdollisuuden melko suruttomaan autonkäsittelyyn. Joskus muinoin nämä esittelypelit olivatkin paikoin melko järkyssä kunnossa. Miten lie nykyään?

Itselläni on kokemus leasingauton hankinnasta. Nykyinen autoni oli ollut vuoden käytössä ja siis liisattuna. Kun se tuli myyntiin, niin sillä oli ajettu 13500 km. Auto oli todella hyvässä kunnossa. Hyvänä puolena siinä oli se, että sain silloin hankittua käytännössä tuoreen auton sopivaan hintaan. Auto on ollut käytössäni viitisen vuotta ja ajatusta olisi vaihtaa hieman uudempaan. Ajatuksena olisi etsiä ajokki samalla periaatteella kuin nykyinen. Muilla kokemuksia vastaavanlaisesta?
 
redcat kirjoitti:
Mitäs mieltä olette näistä autoliikkeiden esittelyautoista, joita tulee aika ajoin myyntiin? Esim. Autokeskuksella näyttäisi olevan tarjous -05 mallisista, 3000-6000 km ajetuista, autoista. Parhaimmillaan olisi jopa kolmen-neljän tuhannen euron hinnanpudotuksesta täysin uuteen (ns. ajamattomaan) verrattuna.

Kaksipiippuinen juttu. Oletko huomioinut tuohon kolmeen-neljään tonniin mukana tulevat varusteet? Uuden auton listahinta nousee kivasti, kun autoon ostaa talvipyörät, lohkolämmittimen, metallivärin ym. perusjutut - esittelyautoissa nuokin vermeet lienevät jo valmiiksi mukana, joten hintaero saattaa olla jopa mainittua suurempi. Toisaalta uudestakin tippuu helposti pinnoja pois/saa varusteita kaupan päälle, jos vain osaa tinkiä.

Nuo muutama tuhat kilometriä, mitä esittelyautoon on kertynyt ovat tietenkin kohtuullisen kuluttavia ja varsinaista wanhan hyvän ajan sisäänajoahan noihin ei sitä myöen ole suoritettu. En tarkkaan tiedä, mitä autoa olet katsomassa, mutta itse en ehkä uskaltaisi ostaa esittelyautona ollutta pikkusporttia, mutta perhemallin kylläkin. Se TypeR on saanut koeajoissa taatusti kovempaa kyytiä, kuin perusmallin Corolla.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Älä osta esittelyautoa. Kuvitteellinen kolmen tonnin alennus sulaa käytännössä jo käteisalennuksen muodossa. Paljon paremman kaupan teet kun ostat reilun vuoden vanhan auton. Siinä hinnanalennus alkaa olemaan jo helposti 20% uudesta, ja takuu ym. uuden auton edut ovat sangen pitkälti voimassa. Lienee sitäpaitsi sanomattakin selvää, että esittelyauton kilometrit ovat pitkälti helvetillistä kengittelyä; automerkistä ja -mallista tietysti riippuen. Joku esittely Type-R olisi kyllä melko hurja ostos.

Tuossa jokin aika sitten oli uusi auto hakusessa. Kävin eräässä etelä-suomalaisessa autokaupassa Renaultin renkaita potkimassa ja kaaraa ylipäätään ihmettelemässä. Pyysin myyjältä tarjouksen välirahasta ja tämän saatuani tiedustelin vielä Rellun hintaa ilman vaihtoautoa. Ilman sen enempiä tinkimisiä Rellun hinnasta olisi saanut pois 7%. Mielestäni melko paljon.
 

scholl

Jäsen
redcat kirjoitti:
Mitäs mieltä olette näistä autoliikkeiden esittelyautoista, joita tulee aika ajoin myyntiin?

Riippuu myös autoliikkeistä ja automallista. Maahantuojat vaativat, että autot ovat x kk ns. esittelyautoina ennenkuin ne saavat tulla myyntiin. Osa niistä autoista on pääasiassa henkilökunnan käytössä varsinkin pienemmissä autoliikkeissä. Sitten on niitä autoja, jotka ovat olleet pääsääntöisesti pelkästään showroom-autona ja kilometrejä on voinut tulla ainoastaan 1000. Täytyy sanoa, että itse en pidä minään pahana juttuna tuollaista esim. 3000km ajettua autoa. Eri asia on esittelyautot jostain perusmallista, millä ajetaan esim. 15000km ja annetaan jokaisen pertin revittää ennenkuin menee myyntiin.

Kysehän on siitä millaisen tarjouksen saat. Hyvänä puolena on ainakin se, että auton saat heti, eikä sitä tarvitse tilata tehtaalta.
 

Tuamas

Jäsen
Äitini osti tuollaisen esittelyautona olleen Mini Cooperin tuossa kesällä, 500 km mittarissa ja kuin uusi.
Hinta oli 500e enemmän, kuin vastaavilla varusteilla olleet -00-01 vuosien 20-50tkm ajetuilla olisi ollut. Mitään ongelmia ei ole ollut ja auto oli tosiaan kuin uusi.

On muuten laadultaan, viimeistelyltään ja ominaisuuksiltaan 10x parempi auto, kuin äiteen aikaisempi New Beetle. Se auto oli alusta pitäen todellinen pettymys, ei todellakaan voi suositella kenellekään.
 

scholl

Jäsen
Tuamas kirjoitti:
On muuten laadultaan, viimeistelyltään ja ominaisuuksiltaan 10x parempi auto, kuin äiteen aikaisempi New Beetle. Se auto oli alusta pitäen todellinen pettymys, ei todellakaan voi suositella kenellekään.

New Beetle on ennen kaikkea sisältä tosi karu. Kaikki on sitä peruspolo/golf-matskua. Minissä on käytetty erilaisia materiaaleja, eikä pelkkää harmaata muovia.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
scholl kirjoitti:
Riippuu myös autoliikkeistä ja automallista. Maahantuojat vaativat, että autot ovat x kk ns. esittelyautoina ennenkuin ne saavat tulla myyntiin. Osa niistä autoista on pääasiassa henkilökunnan käytössä varsinkin pienemmissä autoliikkeissä. Sitten on niitä autoja, jotka ovat olleet pääsääntöisesti pelkästään showroom-autona ja kilometrejä on voinut tulla ainoastaan 1000. Täytyy sanoa, että itse en pidä minään pahana juttuna tuollaista esim. 3000km ajettua autoa. Eri asia on esittelyautot jostain perusmallista, millä ajetaan esim. 15000km ja annetaan jokaisen pertin revittää ennenkuin menee myyntiin.

Kysehän on siitä millaisen tarjouksen saat. Hyvänä puolena on ainakin se, että auton saat heti, eikä sitä tarvitse tilata tehtaalta.

Itse ostin nykyisen auton 3kk "vanhana" esittelyautona, mittarissa oli noin 3000 km. Varusteet enemmänkin kuin kohdillaan. Kauppias olisi kyllä myynyt uudenkin, mutta sitä olisi tarvinnut odottaa noin 4 kuukautta ja hinta samoilla varusteilla olisi ollut liki 4000 euroa enemmän. Sanoi, että auton hintaa ei voi laskea, mutta varusteilla on varaa pelata. Kauppiaan puhetta, mutta kaupat syntyi. Auto ollut käytössä kaksi vuotta, eikä siinä mitään vikoja ole ollut. Tuurista nämä ovat kiinni sano...
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
redcat kirjoitti:
Mitäs mieltä olette näistä autoliikkeiden esittelyautoista, joita tulee aika ajoin myyntiin? Esim. Autokeskuksella näyttäisi olevan tarjous -05 mallisista, 3000-6000 km ajetuista, autoista. Parhaimmillaan olisi jopa kolmen-neljän tuhannen euron hinnanpudotuksesta täysin uuteen (ns. ajamattomaan) verrattuna.

Ainakin vielä 80-90-luvulla suhtauduin hieman epäilevästi noihin ajopeleihin. Esittelyautoillahan nimenomaan saa käydä tekemässä koeajoja ja jotkut käyttivät sen mahdollisuuden melko suruttomaan autonkäsittelyyn. Joskus muinoin nämä esittelypelit olivatkin paikoin melko järkyssä kunnossa. Miten lie nykyään?

Itselläni on kokemuksia lähinnä noista leasing-autoista. Sellaista en ostaisi koskaan, kun tiedän miten kovaa "kättä" ne saavat. Koeajoautolla en ole koskaan ajanut niin kuluttavasti kuin omilla liisarivekottimillani. Autoa testatessa se on vieras, eikä sillä uskalla työntää ihan samalla tavalla kuin kolmen vuoden leasing-ajalla. Uskoisin myös koeajoautoja huollettavan paljon useammin kuin esim. 15 tkm:n välein. Se on aivan liian harvoin, jos ajatellaan miten alle 4-kymppinen mies tuollaista "laina"-autoa kohtelee. Enpä ole kuullut autonsa itse omistavilta tuollaisa vikalistoja, mitä näillä palkanlisä vekottimilla ajelevilta. Usein päällepäin pirun siistejä, mutta kovasti rankaistuja vehkeitä ovat.

Ennemmin siis ostaisin esittelyauton, kuin 75 tkm ajetun leasing kulkineen. Itse pääsen eroon kuukauden päästä Astrastani, enkä soisi sitä kenenkään millään keskiarvo hinnalla ostavan. Onhan se siisti, suht vähän ajettu ja hyvässä kunnossa oleva. Heh, vitut. Kolisee sieltä sun täältä, taka-akselistossa on jotakin rikki joka aiheuttaa kolinaa & ravistamista kovaa ajettaessa mutkissa, oikea takalaakeri ulisee samassa tilanteessa, jarrusatulat korjattu edestä, levyt vaihdettu 2 kertaa. Moottori pelittää ihan hyvin, mutta muuten tekniikka on saanut jonkin verran siipeensä.

Hullua muuten miten erilailla huolehtisin itse omistamastani autosta. Ehkäpä eniten harmitusta aiheuttaa valtiovallan verotuksella tekemä rankaiseminen, jota autoedun käyttäminen aiheuttaa. Sitä kautta ainakin itse ajan aina täysillä noilla kuljettimilla.

Minulle tuo liisari on aina ollut vain työkalu, jolla palkkani ansaitsen. Aivan samalla tavalla kuin työnantajan suomat koneet joilla töitäni teen. Huh, toivottavasti niitä ei ikinä aleta samassa suhteessa verottaa. . .

-duud-

ps. siis osta mielummin esittelyauto. :)
 

Veijari

Jäsen
Pomolta tuli siunaus, että ensi vuoden aikana vaihtuu kiesi perseeni alla. Nyt vaan pitäisi alkaa miettimään minkälaista kärryä lähden esittämään hankintalistalle.

Nykyinen kulkuneuvoni farkku Vectra. Ihan noin isoa autoa kooltaan en tarvitse, sillä perheellinen en ole. Ei lisätilasta mitään haittaakaan tietenkään ole, mutta kaupunkiolosuhteissa pienikorisempi voisi olla ketterämpi.

Lähinnä ensimmäisenä pitäisi kuitenkin miettiä automerkkiä ja sen jälkeen mallia, hintaluokka pitäisi olla Vectran tasoa. Opelia en enää halua, se on nähty. Samaan hintaluokkaan mennee VW Golf, Skeida (Skoda) Octavia/Fabia, Mazda 3, Peugeot 307 jne. Riippuen lisävarusteista ja koneesta.

Paljon on mietittävää ennen kuin automerkki ja malli valikoituu. Pysyäkö Dieselissä vai siirtyäkö bensavehkeeseen, ottaako tilava farmari vai kompaktimpi malli, eurooppalainen vai japsi... Vaikka asia ei olekaan tämän päivän juttu niin mikäs sen mukavampaa, kun työpäivän keskellä lähteä potkimaan renkaita ja tekemään koeajoja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Www.oikotie.fi ja sieltä uudet autot. Jätä merkki valitsematta, aseta hintahaarukka kohdilleen ja valitse dieselin ja bensan välillä. Saat ainakin ideantynkää, jos ei muuta. Karkaako Skoda Octavia RS liian korkeaksi hinnaltaan? http://www.iltasanomat.fi/autot/Skoda+Octavia+RS/1057612


edit: Niin, tuosta linkistä hinta ei selvinnyt, mutta muistan lukeneeni sen asettuvan jonnekin 35 tonnin paikkeille.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä EI ole myynti-ilmoitus, joten moderaattorit pysykööt housuissaan!

Itselläni on tällä hetkellä pieni ongelma. Muutin heinäkuussa reilun kilometrin päähän työpaikastani, eikä työajojakaan ole enää entiseen malliin, jolloin työajoja tuli liki 1000 kilometriä kuukaudessa. Autona on tällä hetkellä -05 vuoden BMW 120dA, jolla on ajettu vajaa 9000 kilometriä, eikä sille ole juurikaan käyttöä. Miten auton suoramyynti tai mahdollisesti vaihto halvempaan kannattaisi tehdä. Itse asiassa tällä hetkellä riittäisi mopokin, kun niilläkin voi jo nykyään ajaa kakspäällä ja vaimokkeella on auto(volkkari), jolla voi käydä kaupassa lumituiskussa.

Onko kenelläkään hyviä neuvoja, miten autosta saisi parhaamman hinnan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös