On se auto joka tapauksessa pestävä, mutta se puhdistuu huomattavasti helpommin. Meillä on autossa Diamondbrite-pinnoitus.Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.
Olen havainnut tämän vuoden aikana kovin useita mattaharmaita autoja. Taloyhtiön hallissakin pari tuon väristä sähköautoa olen bongannut. Onko tämä joku muotijuttu ja miksi?
Perusväri, joka ei maksa ekstraa. Meille on tulossa kohta tuon värinen työsuhdeauto. Yli 60 ke auto, mutta metalliväriä ei saa firman autopolitiikan mukaan valita eli tuolla mennään...Onko tämä joku muotijuttu ja miksi?
Olen havainnut tämän vuoden aikana kovin useita mattaharmaita autoja. Taloyhtiön hallissakin pari tuon väristä sähköautoa olen bongannut. Onko tämä joku muotijuttu ja miksi?
Lacroe pinnoite ei lukeudu laatupinnotteisiin. Jos myyjä pyytää siitä 400-500€ niin en kyllä ottaisi.Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn mikä on aika kova hinta? Myöhempiin kommentteihin lisäisin, että laatupinnoitteet ymmärtääkseni kestävät myös liuotinpesun.Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.
Se pinnoite ei ole vaha ja ainakin minulla aiemmin ollut Permashine piti ohjeen mukaan aika ajoin nimenomaan liukkarilla pestä, niin pysyi parempana.Varmaan ei myöskään kannata tuollaisen pinnoitteen jälkeen pesettää autoaan missään, jossa käytetään liuotinpesuja. Kaippa se kuluu nopeammin pois? Vahaystävällisiä pesuaineita käyttäessä kestänee pidempään?
Onhan tuo silti erikoista. Itse tilasin Skoda Enyaqin viime marraskuussa lähes kaikilla varusteilla ja sain auton jo elokuussa. 9 kuukautta jäi siis toimitusajaksi. Taisi käydä älytön munkki, mutta onhan tuo epäloogista, että toiset odottavat ties kuinka pitkään.Mielenkiintoisia aikoja. Nyt on kulunut 11 kuukautta uuden työsuhdeauton tilauksesta ja mitään tietoa ei myyjällä ole koska menee edes tuotantoon, saati että koska toimitettaisiin. Kun menee tuotantoon niin ilmeisesti siitä vielä noin 2 kk ennen kuin on liikkeessä luovutettavissa. Taitaa mennä kesään ennen kuin uusi auto on alla.
Toisaalta hyvä nykyinenkin, jonka sopparia jatketaan kunnes uusi tulee mutta vituttaa kyllä silti tuo informaatiopimennys. Kyseessa siis Skoda Octavia jossa lähes kaikki lisävarusteet mukana (komponenttipula siis iskee kovemmin).
Jossain Reutersin tms uutisessa oli haastateltu Skodan toimaria. Kuulemma kannattavuus edellä mennään koska myyntimäärät ja toimitusmäärät laskeneet = Rivien välistä, priorisoimme tuotantoon niitä autoja joissa paras kate. Veikkaisin että sähköautoissa on parempi joten nopeammin hihnalle.Onhan tuo silti erikoista. Itse tilasin Skoda Enyaqin viime marraskuussa lähes kaikilla varusteilla ja sain auton jo elokuussa. 9 kuukautta jäi siis toimitusajaksi. Taisi käydä älytön munkki, mutta onhan tuo epäloogista, että toiset odottavat ties kuinka pitkään.
Tietysti varmaan ostaessa tiesitkin, että auto ei lähtökohtaisesti edes kestä tuollaisia kilometrimääriä ja sitä myöten on selvää, että remppaamista tulee ihan säännöllisesti ja jos muutamalla tonnilla per vuosi selviää niin saa olla jo todella tyytyväinen.Kyllähän mä tuollaista puoli miljoonaa ajettua ostaessani mietin, että mikä kaikki sieltä voisi hiljalleen mennä vaihtoon. Mutta en koskaan miettinyt, että se kaikki voisi mennä vaihtoon. Lisäksi tuo fender bender kruunasi koko paskan. Seuraavaksi etsin jonkun manaajan numeron, että saadaan ne demonit karkotettua autosta. Reilun vuoden aikana se on ollut kuitenkin jo lähes kaksi kuukautta ajossa. Alkaa vetää sanattomaksi.
Kuten kirjoitinkin, niin olin varautunut siihen, mitä kaikkea siitä voi lähitulevaisuudessa porsia. En siihen, että ne kaikki paikat porsivat välittömästi. No, jinxaan nyt vielä vähän toteamalla, että jakopää ei sentään ole levinnyt. Toki sen leviämiseen tarvittaisiin myös ajoa, jota tuolla ei taas lähitulevaisuudessa ole tiedossa.Tietysti varmaan ostaessa tiesitkin, että auto ei lähtökohtaisesti edes kestä tuollaisia kilometrimääriä ja sitä myöten on selvää, että remppaamista tulee ihan säännöllisesti ja jos muutamalla tonnilla per vuosi selviää niin saa olla jo todella tyytyväinen.
Autoahan tässä kukaan ei ole moittinutkaan.Jos kaveri peruuttaa tolppaan, käyttämätön käsijarru ei tahdo toimia ja apuakku menee puolen miljoonan kilometrin jälkeen vaihtoon, niin ensisijaisesti en autoa moittisi.
Muutenkin havainnut noissa itäautoissa, varsinkin Kiaissa, Kioissa(?), että valoautomatiikka aivan surkeaa. Voi sanoa, että pimeällä 8/10 autoa joissa ei pala takavalot on Kia. Alla ottamani kuva viime talvelta kahdesta Kiasta edessäni.Näköjään ainakin joissakin Kian uusissa "katumaastureissa" on sijoiteltu vilkkuvalot takana jonnekin alahelman puskuriin.
Hämmentävä näky ja samanaikaisesti erittäin huono idea.
Muistelenko aivan omiani, kun väitän että tietystä vuosimallista alkaen takana pitää aina palaa valot, jos valot ovat ylipäänsä päällä?Maksa 114€ niin saat kiaan myös takavalot!
Aika jännä, koska itselläni sisarmerkki Hyundai, ja tuntuu päinvastoin että hyvin herkästi laittaa kaikki valot päälle - päiväajovaloilla pääsee ajelemaan lähinnä hyvin kirkkaalla säällä ja jo sillan alitus useinmiten sytyttää hetkeksi valot.Muutenkin havainnut noissa itäautoissa, varsinkin Kiaissa, Kioissa(?), että valoautomatiikka aivan surkeaa. Voi sanoa, että pimeällä 8/10 autoa joissa ei pala takavalot on Kia. Alla ottamani kuva viime talvelta kahdesta Kiasta edessäni.