Autoiluketju

  • 3 178 891
  • 18 511

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.
On se auto joka tapauksessa pestävä, mutta se puhdistuu huomattavasti helpommin. Meillä on autossa Diamondbrite-pinnoitus.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen havainnut tämän vuoden aikana kovin useita mattaharmaita autoja. Taloyhtiön hallissakin pari tuon väristä sähköautoa olen bongannut. Onko tämä joku muotijuttu ja miksi?
 

Filari

Jäsen
Olen havainnut tämän vuoden aikana kovin useita mattaharmaita autoja. Taloyhtiön hallissakin pari tuon väristä sähköautoa olen bongannut. Onko tämä joku muotijuttu ja miksi?

Itteltä löytyy kansaa pari vuotta vanha. Huomaa, että yleistynyt tosi paljon tässä muutamassa vuodessa.

Kuulee kyllä pohjamaalivittuilu, mutta omaan silmään sopii tiettyihin autoihin, kuten omaani. Tuohon linkin mersuun mielestäni ei.
 
Viimeksi muokattu:

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Olen havainnut tämän vuoden aikana kovin useita mattaharmaita autoja. Taloyhtiön hallissakin pari tuon väristä sähköautoa olen bongannut. Onko tämä joku muotijuttu ja miksi?

Taitaa olla esimerkiksi volkkarin id sähköautomallistossa ainoa ilmainen perusväri, kaikki muut värit ovat maksullisia metallivärejä tai "erikoisvärejä". Ennen oli sentään usein 2-3 perusväriä mistä valita, mutta taas on tehtailla tehostettu.
 

Pulakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Panthers
Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.
Lacroe pinnoite ei lukeudu laatupinnotteisiin. Jos myyjä pyytää siitä 400-500€ niin en kyllä ottaisi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmaan ei myöskään kannata tuollaisen pinnoitteen jälkeen pesettää autoaan missään, jossa käytetään liuotinpesuja. Kaippa se kuluu nopeammin pois? Vahaystävällisiä pesuaineita käyttäessä kestänee pidempään?
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn mikä on aika kova hinta? Myöhempiin kommentteihin lisäisin, että laatupinnoitteet ymmärtääkseni kestävät myös liuotinpesun.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varmaan ei myöskään kannata tuollaisen pinnoitteen jälkeen pesettää autoaan missään, jossa käytetään liuotinpesuja. Kaippa se kuluu nopeammin pois? Vahaystävällisiä pesuaineita käyttäessä kestänee pidempään?
Se pinnoite ei ole vaha ja ainakin minulla aiemmin ollut Permashine piti ohjeen mukaan aika ajoin nimenomaan liukkarilla pestä, niin pysyi parempana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
K

Kiekkokatsoja

Aamulla kun ajoin maantiellä kohti sairaalaa, niin kylläpä oli pimeää. Vesisade ja märkä tienpinta söi lähes kaiken valon pois. Ilmeisesti pohjoisempana ja idempänä, on tuo sade tullut lumena tai räntänä.
No se on pudotettava nopeuksia, kun kelit on vaativampia. Ja tarkkailtava tilanteita. Sarvipäitäkin on toisinaan näkynyt tiellä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mielenkiintoisia aikoja. Nyt on kulunut 11 kuukautta uuden työsuhdeauton tilauksesta ja mitään tietoa ei myyjällä ole koska menee edes tuotantoon, saati että koska toimitettaisiin. Kun menee tuotantoon niin ilmeisesti siitä vielä noin 2 kk ennen kuin on liikkeessä luovutettavissa. Taitaa mennä kesään ennen kuin uusi auto on alla.
Toisaalta hyvä nykyinenkin, jonka sopparia jatketaan kunnes uusi tulee mutta vituttaa kyllä silti tuo informaatiopimennys. Kyseessa siis Skoda Octavia jossa lähes kaikki lisävarusteet mukana (komponenttipula siis iskee kovemmin).
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielenkiintoisia aikoja. Nyt on kulunut 11 kuukautta uuden työsuhdeauton tilauksesta ja mitään tietoa ei myyjällä ole koska menee edes tuotantoon, saati että koska toimitettaisiin. Kun menee tuotantoon niin ilmeisesti siitä vielä noin 2 kk ennen kuin on liikkeessä luovutettavissa. Taitaa mennä kesään ennen kuin uusi auto on alla.
Toisaalta hyvä nykyinenkin, jonka sopparia jatketaan kunnes uusi tulee mutta vituttaa kyllä silti tuo informaatiopimennys. Kyseessa siis Skoda Octavia jossa lähes kaikki lisävarusteet mukana (komponenttipula siis iskee kovemmin).
Onhan tuo silti erikoista. Itse tilasin Skoda Enyaqin viime marraskuussa lähes kaikilla varusteilla ja sain auton jo elokuussa. 9 kuukautta jäi siis toimitusajaksi. Taisi käydä älytön munkki, mutta onhan tuo epäloogista, että toiset odottavat ties kuinka pitkään.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onhan tuo silti erikoista. Itse tilasin Skoda Enyaqin viime marraskuussa lähes kaikilla varusteilla ja sain auton jo elokuussa. 9 kuukautta jäi siis toimitusajaksi. Taisi käydä älytön munkki, mutta onhan tuo epäloogista, että toiset odottavat ties kuinka pitkään.
Jossain Reutersin tms uutisessa oli haastateltu Skodan toimaria. Kuulemma kannattavuus edellä mennään koska myyntimäärät ja toimitusmäärät laskeneet = Rivien välistä, priorisoimme tuotantoon niitä autoja joissa paras kate. Veikkaisin että sähköautoissa on parempi joten nopeammin hihnalle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

444

Jäsen
Saaga E-mersun kanssa ottaa näköjään jatkoa. Oon siis keväästä asti yrittänyt päästä siitä eroon, mutta aina tulee jotain. Olin pistänyt sen kesällä myyntiin ja ottanut hyvät kuvat sitä varten. Ehkä viikkoa myöhemmin yksi kaveri oli sitten muutaman päivän kylässä ja lainasin hänelle autoa kauppareissua varten. Puoli tuntia myöhemmin tuli viesti, että ”oliko tossa takana lommoa aiemmin?” No ei vittu ollut. Oli peruuttanut hitaasti mutta varmasti tolpan betonijalkaan. Vakuutusyhtiöllä kesti 2kk ottaa asia käsittelyyn, joten auto oli seisonnassa. Sitten tuli muuta elämää, ja viimein vajaa kuukausi sitten käytin sen Veholla näytillä. Korjausajan sai kuitenkin vasta viime viikolle. Tarkistuksen yhteydessä kaiffari kysyi, että ”ootko huomannut, että seisontajarrun vaijeri on poikki?” No vittu en ollut. Enhän mä ole sitä koskaan edes käyttänyt, vaan luottanut siihen, että kampiakseli kyllä pitää auton paikallaan. Tällä viikolla hain auton korjattuna pois ja ajattelin laittaa uudestaan myyntiin, koska kyllähän sen vaijerin vaihtaa sitten nopeasti vaikka pihallakin. Kotimatkalla odotti uusi yllätys: Auxiliary battery malfunction. Eli ilmeisesti kontin puolella oleva pikkuakku on ottanut korjaamolla itseensä jostain. Tai sitten ajoitus on muuten vain ihan täydellinen.

Kyllähän mä tuollaista puoli miljoonaa ajettua ostaessani mietin, että mikä kaikki sieltä voisi hiljalleen mennä vaihtoon. Mutta en koskaan miettinyt, että se kaikki voisi mennä vaihtoon. Lisäksi tuo fender bender kruunasi koko paskan. Seuraavaksi etsin jonkun manaajan numeron, että saadaan ne demonit karkotettua autosta. Reilun vuoden aikana se on ollut kuitenkin jo lähes kaksi kuukautta ajossa. Alkaa vetää sanattomaksi.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllähän mä tuollaista puoli miljoonaa ajettua ostaessani mietin, että mikä kaikki sieltä voisi hiljalleen mennä vaihtoon. Mutta en koskaan miettinyt, että se kaikki voisi mennä vaihtoon. Lisäksi tuo fender bender kruunasi koko paskan. Seuraavaksi etsin jonkun manaajan numeron, että saadaan ne demonit karkotettua autosta. Reilun vuoden aikana se on ollut kuitenkin jo lähes kaksi kuukautta ajossa. Alkaa vetää sanattomaksi.
Tietysti varmaan ostaessa tiesitkin, että auto ei lähtökohtaisesti edes kestä tuollaisia kilometrimääriä ja sitä myöten on selvää, että remppaamista tulee ihan säännöllisesti ja jos muutamalla tonnilla per vuosi selviää niin saa olla jo todella tyytyväinen.
 

444

Jäsen
Tietysti varmaan ostaessa tiesitkin, että auto ei lähtökohtaisesti edes kestä tuollaisia kilometrimääriä ja sitä myöten on selvää, että remppaamista tulee ihan säännöllisesti ja jos muutamalla tonnilla per vuosi selviää niin saa olla jo todella tyytyväinen.
Kuten kirjoitinkin, niin olin varautunut siihen, mitä kaikkea siitä voi lähitulevaisuudessa porsia. En siihen, että ne kaikki paikat porsivat välittömästi. No, jinxaan nyt vielä vähän toteamalla, että jakopää ei sentään ole levinnyt. Toki sen leviämiseen tarvittaisiin myös ajoa, jota tuolla ei taas lähitulevaisuudessa ole tiedossa.
Onneksi Saabien kanssa tuli aikanaan työkalut ja auton anatomia tutuksi, niin lähes kaiken pystyy korjaamaan itse.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Jos kaveri peruuttaa tolppaan, käyttämätön käsijarru ei tahdo toimia ja apuakku menee puolen miljoonan kilometrin jälkeen vaihtoon, niin ensisijaisesti en autoa moittisi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Näköjään ainakin joissakin Kian uusissa "katumaastureissa" on sijoiteltu vilkkuvalot takana jonnekin alahelman puskuriin.
Hämmentävä näky ja samanaikaisesti erittäin huono idea.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Näköjään ainakin joissakin Kian uusissa "katumaastureissa" on sijoiteltu vilkkuvalot takana jonnekin alahelman puskuriin.
Hämmentävä näky ja samanaikaisesti erittäin huono idea.
Muutenkin havainnut noissa itäautoissa, varsinkin Kiaissa, Kioissa(?), että valoautomatiikka aivan surkeaa. Voi sanoa, että pimeällä 8/10 autoa joissa ei pala takavalot on Kia. Alla ottamani kuva viime talvelta kahdesta Kiasta edessäni.
 

Liitteet

  • veljekset_kuin_ilvekset.jpg
    veljekset_kuin_ilvekset.jpg
    118,8 KB · kertaa luettu: 184

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Päivitystä tilanteeseen, eli tuli mailia autoliikkeeltä että Skoda olisi kohta menossa tuotantoon ja alustavasti olisi liikkeessä luovutettavissa maaliskuun aikana (en pidätä henkeäni). Eli jos toteutuu niin vaatimaton 15 kuukauden toimitusaika.
 

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muutenkin havainnut noissa itäautoissa, varsinkin Kiaissa, Kioissa(?), että valoautomatiikka aivan surkeaa. Voi sanoa, että pimeällä 8/10 autoa joissa ei pala takavalot on Kia. Alla ottamani kuva viime talvelta kahdesta Kiasta edessäni.
Aika jännä, koska itselläni sisarmerkki Hyundai, ja tuntuu päinvastoin että hyvin herkästi laittaa kaikki valot päälle - päiväajovaloilla pääsee ajelemaan lähinnä hyvin kirkkaalla säällä ja jo sillan alitus useinmiten sytyttää hetkeksi valot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös