Itsenhän olen päätynyt volkkareissa aina dieseleihin. Ensin oli Passat vm.2010 1.6 TDi koneella ja manuaalilaatikolla. Neljä vuotta sillä päästelin ja noin 70tkm. Se oli pomminvarma vehje ja pieni kulutuksinen. Nyt on 2.0 TDi 140kw vm.2015. Neliveto ja 6-vaihteinen DSG. Öjynvaihdot on tehty ajallaan laatikkoon ja tuntuu hyvin pelaavan. Uudemman kanssa on suhde vasta aluillaan ja katsotaan miten tulevaisuudessa pelaa. Yhden hehkutulpan siihen vaihdon, mutta ne onkin "kulutustavaraa". Nämä dieselit harvemmin öljyä vie.
Näitä ennen oli Audi A4 vm.2005 normi 2.0 bensalla. Siihen sai kyllä öljyä lisäillä. Olisko mennyt litra 10 tkm. Vähän tosin pieneni kun vaihdoin siihen venttiilikopantiivisteen kun hieman valui sieltä pakosarjan päälle öljyä.
Näitä ennen oli Audi A4 vm.2005 normi 2.0 bensalla. Siihen sai kyllä öljyä lisäillä. Olisko mennyt litra 10 tkm. Vähän tosin pieneni kun vaihdoin siihen venttiilikopantiivisteen kun hieman valui sieltä pakosarjan päälle öljyä.