Moosehead kirjoitti:
Itse olen ko. konsernin autoja ajanut työkseni ja ajomukavuus ja suorituskyky ei ole mielestäni niinkään merkkikohtainen vaan enemmänkin se riippuu siitä millainen hoppa kulloinkin on alla. Myös ajotapa ja käyttötarkoitus kannattaa ottaa huomioon valintaa tehdessä. Omaan käyttööni olen löytänyt jokaiselta näiltä merkiltä niin hyvin kuin huonosti sopivia vaihtoehtoja.
Samma här. Ja syksyllä hankin itselleni, kun siitä haaveillut olen, 30 000 km ajetun golf 1.8 t, johon on laitettu Harisen toimesta uusi lastu eli tuottaa n.35 hv voimaa enemmän, eikä normaaliajossa kuluta enempää. Tämä empiirisen 3500 km jälkeen ;)
Radalla oltiin porukalla ajamassa viikko sitten, sain kokeilla myös kaverin Seattia, jossa heppoja 15 vähemmän sekä Audin Rs4, jota ei voi verrata muihin radalla pyörineisiin autoihin. Kilpailee lähinnä M3 Bmv:n kanssa.
Ja on todellinen urheiluauto. Nelivetoinen ja yli 400 hv:n koppi, joka radalla leikki meidän karvalakki autojen kanssa.
Kyllä se Seat meni suoralla siinä kuin Golfikin, mutta mutkan ajaminen oli jotenkin kulmikasta. Eli mun kyvyt eivät saaneet otetta Seatista. Ei se huono ollut, mutta jotenkin alustaan en saanut kosketusta. Kaveri, joka ajoi Golfiani pääsi sinuiksi autoni kanssa aika nopeasti, ja ihastui tähän.
Voi olla, että Seat on vain vaikeampi kesyttää, eikä varmaan huono vaihtoehto, ja laatu on kuitenkin noussut viime vuosina huimasti.
Audin perusmalleja (lue:vastaavia kuin Golf,Seat) en ole radalla kunnolla päässyt testaamaan, ainostaan tieliikenteessä, jossa löytyy samankaltaisuuksia Golfin kanssa.
Ei ole tarkoitus mollata kenekään autoa, mutta tällaisia koettiin radalla, joka on se ainut oikea paikka kokeilla ääriajoa. Kadulla rässivät vaarantavat, ja tappavat joka vuosi viattomia ihmisiä. Puhdas ja karu fakta.