Autoiluketju

  • 3 257 175
  • 18 736

12961

Jäsen

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Kokeillaan täältä hiukan viikonlopun aikana.

Mulla on autossa (Polo '14) pieni sähkövika, jonka vuoksi oon ostanut uuden takaumpion oikealle ja uuden liittimen siihen. Ei ole kuitenkaan vielä kytketty. No, irrotin eilen vioittuneen takaumpion liittimen kokonaan takaumpiosta ja ruuvasin tämän vanhan umpion vaan paikalleen, jotta maanantaina saa korjaaja laittaa uudet johdot paikalleen. Eli oikea takaumpio ei ole kytkettynä sähköihin, pelkästään ruuvattu paikalleen takakulmaan kiinni.

Tänä aamuna astuin autoon ja huomasin ajovalojen jääneen päälle-asentoon, ja aloin käynnistellä autoa. Auto ei lähtenyt käymään, akku oli ilmeisesti tyhjä. Koitettiin apuvirralla käynnistää autoa (pihahti hiukan käynnistymisen merkkejä), mutta ei lähtenyt. Sen jälkeen akkulaturi seinään ja puolen tunnin päästä kun näytti valmista, uusi yritys mutta nyt ei pihahtanutkaan, valot vaan vilkkuivat kojetaululla.

Kysymys kuuluukin, onko tämän johonkin akkuun tai releisiin liittyvä vika, vai voiko tuo että olen eilen irrottanut koko takaumpion sähköistä ja ajellut hiukan + jättänyt sitten ajovalot on-asentoon yöksi, tyhjätä akun ja näin se ei nyt käynnisty? Idea lähinnä olisi, jos sähköä on jotenkin vuotanut sitten hukkaan yön aikana, kun johdot takaumpiost kytkemättä..
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Kulloinkin voimassa olevaa nopeusrajoitusta pitää noudattaa.
Rovaniemen pohjoispuolelta alkaa kuulemma vapaat nopeudet. Tosin poliisit kyllä siellä vilkautti mulle valoja kun yritin seurata paikallisten esimerkkiä.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kokeillaan täältä hiukan viikonlopun aikana.

Mulla on autossa (Polo '14) pieni sähkövika, jonka vuoksi oon ostanut uuden takaumpion oikealle ja uuden liittimen siihen. Ei ole kuitenkaan vielä kytketty. No, irrotin eilen vioittuneen takaumpion liittimen kokonaan takaumpiosta ja ruuvasin tämän vanhan umpion vaan paikalleen, jotta maanantaina saa korjaaja laittaa uudet johdot paikalleen. Eli oikea takaumpio ei ole kytkettynä sähköihin, pelkästään ruuvattu paikalleen takakulmaan kiinni.

Tänä aamuna astuin autoon ja huomasin ajovalojen jääneen päälle-asentoon, ja aloin käynnistellä autoa. Auto ei lähtenyt käymään, akku oli ilmeisesti tyhjä. Koitettiin apuvirralla käynnistää autoa (pihahti hiukan käynnistymisen merkkejä), mutta ei lähtenyt. Sen jälkeen akkulaturi seinään ja puolen tunnin päästä kun näytti valmista, uusi yritys mutta nyt ei pihahtanutkaan, valot vaan vilkkuivat kojetaululla.

Kysymys kuuluukin, onko tämän johonkin akkuun tai releisiin liittyvä vika, vai voiko tuo että olen eilen irrottanut koko takaumpion sähköistä ja ajellut hiukan + jättänyt sitten ajovalot on-asentoon yöksi, tyhjätä akun ja näin se ei nyt käynnisty? Idea lähinnä olisi, jos sähköä on jotenkin vuotanut sitten hukkaan yön aikana, kun johdot takaumpiost kytkemättä..
En mistään autosähköistä mitään tiedä, mutta itselläni oli saman aikakauden sisarmalli, eli Skoda Fabia. Muuten hyvä peli, mutta kaikenlaista pientä sähkövikaa oli tasaisin väliajoin. Sähköikkunat hajosi, keskuslukitus naksutteli ajossa itsekseen auki ja kiinni, body control module hajosi yllättäen ja sen korjaukseen meni toista tonnia. Taitaa olla sähkövikaisia menopelejä tuo tuon ajan VAG-konsernin tuotokset.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
En mistään autosähköistä mitään tiedä, mutta itselläni oli saman aikakauden sisarmalli, eli Skoda Fabia. Muuten hyvä peli, mutta kaikenlaista pientä sähkövikaa oli tasaisin väliajoin. Sähköikkunat hajosi, keskuslukitus naksutteli ajossa itsekseen auki ja kiinni, body control module hajosi yllättäen ja sen korjaukseen meni toista tonnia. Taitaa olla sähkövikaisia menopelejä tuo tuon ajan VAG-konsernin tuotokset.
Pahaa pelkään. Sain auton käymään vetämällä köyden kanssa, ja hyvin kävikin. Kunnes oli aika sammuttaa ajo 30km ajon (ei ilmastointia, radiota, pieni vaihde, reilut kierrokset), niin eipä se uusiksi lähtenyt käymään. Funtsin vaan voiko se liittyä tohon takaumpion irrottamiseen sähköistä..

Ja jännite tulee siihen akun plussaan ja miinukseen normaalisti +12V. Eli akku saa virtaa. Luulisi, ettei olisi sen isompi ja "kalliimpi" homma.

Vai olisiko akku vaan paskana? Akun laturi?
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikäs latausjännite oli kun auto oli käynnissä? Pitäs olla jotain 14.2-14.5 volttia, että järjestelmä on kunnossa. Terveen akun lepojännite on 12.6-12.7V, kun auto on sammuksissa ollut puolisen tuntia ja kaikki systeemit varmasti lepotilassa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Mikäs latausjännite oli kun auto oli käynnissä? Pitäs olla jotain 14.2-14.5 volttia, että järjestelmä on kunnossa. Terveen akun lepojännite on 12.6-12.7V, kun auto on sammuksissa ollut puolisen tuntia ja kaikki systeemit varmasti lepotilassa.
Tästä ei hajua, tosiaan lepojännite 5min sammutuksen jälkeen jälkeen oli 12.89.

Kun autoa käynnistelee, valot vilkkuu tähän tyyliin.


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös