Mainos

Autoiluketju

  • 3 322 064
  • 19 022

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Ja vielä hiukan arvokkaampi & suurempi tojo https://www.nettiauto.com/toyota/proace-city/14398922
Tää on ehkäpä hiukan turhan suuri omaan tarpeeseen?
Samaa kokoluokkaa tuo Proace City on kuin tuo Transit Connect ja aiemmassa viestissä olleet Caddy ja Citan/Kangoo.

Tuo Proace City on siis sama auto kuin Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Opel Combo ja Fiat Doblo. Dieselkoneet noihin on Fordilta ja uskaltaisin väittää, että Toyotan merkillä ei tuohon saa muuta kuin kalliimman hinnan.
 

Glove

Jäsen
Onko tuommoinen n. 150K ajettu 7-8 vuotta vanha Mersu Citan aivan täysi pommi? Onko kokemuksia näistä? Esimerkiksi vaikkapa tämä: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/citan/14414766

Kiinnostelisi silti ihan perusCaddykin. Nää taitaa olla varmatoimisia, vaikka ei tuo nyt kovin kaunis ole. https://www.nettiauto.com/volkswagen/caddy-maxi/14412970
Pari Caddyä ajoin taksissa, mutta siitä on sen verran aikaa, että auto lienee muuttunut jo paljon. Ei pahaa sanottavaa, kertaakaan ei jäänyt tien päälle eikä suurempia remppojakaan tullut.
 

AJM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning / KooKoo
Onko kellään tietoa hyvistä automaalaamoista Uusimaa, Kymenlaakso, Päijät-Häme alueella? Itsellä on nyt auto käynyt lokareiden maalauksessa muutamaan kertaan 4 vuoden aikana.

Ihmetyttää (ja v*tuttaa) vain, että 2015 vuosimallin auto kestää n. 5 vuotta ilman mitään maaliongelmia mutta sen jälkeen maalaamojen työt lähtevät n. 1 vuodessa irti. Luulisi, että maalaustyöt kestäisivät kunnolla tehtynä lähes saman mitä uudessa autossa, eli sen n. 5 vuotta.

E: Nyt olen siis talvesta lähtien ajanut autolla jonka lokareista maali lähtenyt rappeutumaan ja pohtinut yritänkö tehdä itse halvalla vai vienkö maalaamoon. Haluaisin viedä maalaamoon mutta silloin sen pitäisi mennä kerralla kuntoon. Aiemmissa tapauksissa joutunut talven jälkeen ihmettelemään työn laatua.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onko kellään tietoa hyvistä automaalaamoista Uusimaa, Kymenlaakso, Päijät-Häme alueella? Itsellä on nyt auto käynyt lokareiden maalauksessa muutamaan kertaan 4 vuoden aikana.

Ihmetyttää (ja v*tuttaa) vain, että 2015 vuosimallin auto kestää n. 5 vuotta ilman mitään maaliongelmia mutta sen jälkeen maalaamojen työt lähtevät n. 1 vuodessa irti. Luulisi, että maalaustyöt kestäisivät kunnolla tehtynä lähes saman mitä uudessa autossa, eli sen n. 5 vuotta.

E: Nyt olen siis talvesta lähtien ajanut autolla jonka lokareista maali lähtenyt rappeutumaan ja pohtinut yritänkö tehdä itse halvalla vai vienkö maalaamoon. Haluaisin viedä maalaamoon mutta silloin sen pitäisi mennä kerralla kuntoon. Aiemmissa tapauksissa joutunut talven jälkeen ihmettelemään työn laatua.
Tikkurilan Incar teki hyvää jälkeä, ei talvenkaan jälkeen pysty erottamaan, mikä on maalattua ja mikä uutta. Autossani on valkoinen helmiäisväri. Miinusta siitä, että meni miltei viikolla pitkäksi, eivätkä tajunneet varoittaa siitä lainkaan. Olin menossa hakemaan autoa, mutta soitin sinne sentään ensin, vaikka sovelluksesta näkyi muuttumaton valmistumispäivä. Oliat unohtaneet päivittää tiedon... Hyvityksenä maksoivat vuokra-autosta lisäkulut. Siitä sitten plussat.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: AJM

AJM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning / KooKoo
Tikkurilan Incar teki hyvää jälkeä, ei talvenkaan jälkeen pysty erottamaan, mikä on maalattua ja mikä uutta. Autossani on valkoinen helmiäisväri. Miinusta siitä, että meni miltei viikolla pitkäksi, eivätkä tajunneet varoittaa siitä lainkaan. Olin menossa hakemaan autoa, mutta soitin sinne sentään ensin, vaikka sovelluksesta näkyi muuttumaton valmistumispäivä. Oliat unohtaneet päivittää tiedon... Hyvityksenä maksoivat vuokra-autosta lisäkulut. Siitä sitten plussat.
Hyvä tietää jos tuohon päädyn. Itsellä musta metallihohtoväri joten voi varautua tuohon 1-2 viikkoon alustavasti.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Hyvä tietää jos tuohon päädyn. Itsellä musta metallihohtoväri joten voi varautua tuohon 1-2 viikkoon alustavasti.
Minulla meni lopulta hiukan yli 2 viikkoa. Siinä vaihdettiin kyllä helmapeltejä ja muuta, mutta eiköhän se maalaaminen ja maalausten kuivattelu se aikaa vievin tuossa ollut. Sain halvan vuokra-auton. Ensimmäiset 10 päivää olivat hiukan yli 300€, mutta jatkopäivät sitten olivatkin lähes 500€. Sen sain Incarilta hyvitystä. Auton korjaus oli 6700€, mutta meni vakuutuksesta 400€:n omavastuulla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: AJM

hege

Jäsen
Minulla oli Subaru maalattavana Herttoniemen Autoklinikalla ja jälki oli ihan hyvä vaikka homma varmasti hieman hankala, kun auto aikanaan jäi raekuuron uhriksi ja osittain pystyi oikomaan klommat ilman maalailua mutta sitten muutamassa kohdassa joutuivat maalailemaan. Itse joskus ollut töissä peltikorjaamolla eli kriittinen asiakas näissä jutuissa.
 

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ford Focus -17 vuosimallia (110 tuhatta ajettu) surullisen kuuluisalla litraisella ecoboostilla alkaa olla velaton, joten nyt kuumeinen pohdiskelu päällä miten autoasioiden kanssa etenisi. Autoon olisi vuoden sisällä tehtävä kallis jakopään remppa, 1500-2000€ joten tässä on mietitty muutamaa eri vaihtoehtoa:

a.) Jakohihnarempan jälkeen myyntiin
b.) Teetätän rempan ja ajan auton "loppuun" seuraavat 5 vuotta
c.) En vaihdata hihnaa vaan vaihdan pois

Vastaavia autoja ilman tehtyä jakopäätä saa noin 11000€ hintaan, joten arvioisin saavani ehkä noin 9000€ viedessäni vaihdossa liikkeeseen. Jakopääremppa tuskin merkittävästi nostaa tuota hinta-arviota, joten myydessä ehkä olisi järkevää olla vaihtamatta sitä hihnaa. Auto on merkkiliikkeessä huollettu, joten uskoisin sen kelpaavan liikkeisiin vanhallakin hihnalla.

Tilalle on tullut katsottua Octaviaa, Corollaa, Kia Ceediä ja Hyundain eri malleja. Autolla tulee reilut 20000km vuodessa pääosin maantieajoa. Olisko teillä heittää ajatuksia mikä voisi mun tilanteessa olla järkevää? Autosuosituksiakin saa heittää. Sinällään harmi tuon Focuksen kanssa, sillä muuten onn hyvä ajaa ja oltu tyytyväisiä, mutta netin kauhutarinat vie yöunet.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Onko kellään tietoa hyvistä automaalaamoista Uusimaa, Kymenlaakso, Päijät-Häme alueella? Itsellä on nyt auto käynyt lokareiden maalauksessa muutamaan kertaan 4 vuoden aikana.

Ihmetyttää (ja v*tuttaa) vain, että 2015 vuosimallin auto kestää n. 5 vuotta ilman mitään maaliongelmia mutta sen jälkeen maalaamojen työt lähtevät n. 1 vuodessa irti. Luulisi, että maalaustyöt kestäisivät kunnolla tehtynä lähes saman mitä uudessa autossa, eli sen n. 5 vuotta.

E: Nyt olen siis talvesta lähtien ajanut autolla jonka lokareista maali lähtenyt rappeutumaan ja pohtinut yritänkö tehdä itse halvalla vai vienkö maalaamoon. Haluaisin viedä maalaamoon mutta silloin sen pitäisi mennä kerralla kuntoon. Aiemmissa tapauksissa joutunut talven jälkeen ihmettelemään työn laatua.
Hertsikan Incarista myös hyvät kokemukset, itsellä oli myös helmiäisvalkoinen värinä, kaksi ovea lokari ja puskuri mitkä maalattiin. Eroa ei silmällä nähnyt, vaikka naapuri ruudussa oli samanvärinen samanlainen Mitsun lotjake.

Hintalappu olisi ollut suolainen (n. 8000€), mutta meni vakuutuksista (mikä varmasti vaikutti hintaan) joten ei haitannut.

Erikoista oli se, että pari kuukautta homman jälkeen muhun otti yhteyttä tarkastaja joka halusi tsekata työnjäljen visuaalisesti ja mittareilla (maalikerroksen paksuus). Hassua hommassa olisi se että ko. instanssi oli vakuutusyhtiön maksama ja firman omistus oli sama mitä Incarilla. Eli saivat maksimit kynittyä irti IF:stä :)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: AJM

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ford Focus -17 vuosimallia (110 tuhatta ajettu) surullisen kuuluisalla litraisella ecoboostilla alkaa olla velaton, joten nyt kuumeinen pohdiskelu päällä miten autoasioiden kanssa etenisi. Autoon olisi vuoden sisällä tehtävä kallis jakopään remppa, 1500-2000€ joten tässä on mietitty muutamaa eri vaihtoehtoa:

a.) Jakohihnarempan jälkeen myyntiin
b.) Teetätän rempan ja ajan auton "loppuun" seuraavat 5 vuotta
c.) En vaihdata hihnaa vaan vaihdan pois

Vastaavia autoja ilman tehtyä jakopäätä saa noin 11000€ hintaan, joten arvioisin saavani ehkä noin 9000€ viedessäni vaihdossa liikkeeseen. Jakopääremppa tuskin merkittävästi nostaa tuota hinta-arviota, joten myydessä ehkä olisi järkevää olla vaihtamatta sitä hihnaa. Auto on merkkiliikkeessä huollettu, joten uskoisin sen kelpaavan liikkeisiin vanhallakin hihnalla.

Tilalle on tullut katsottua Octaviaa, Corollaa, Kia Ceediä ja Hyundain eri malleja. Autolla tulee reilut 20000km vuodessa pääosin maantieajoa. Olisko teillä heittää ajatuksia mikä voisi mun tilanteessa olla järkevää? Autosuosituksiakin saa heittää. Sinällään harmi tuon Focuksen kanssa, sillä muuten onn hyvä ajaa ja oltu tyytyväisiä, mutta netin kauhutarinat vie yöunet.
Olin luulossa että vaihtoväli on 200000 tai 10 vuotta. Olisko sitten ollut 1,5 ecoboost?
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olin luulossa että vaihtoväli on 200000 tai 10 vuotta. Olisko sitten ollut 1,5 ecoboost?
Virallinen vaihtoväli on jopa 240 tkm. Tosin siitä puolimatkasta eteenpäin (120-240) mennään jo pikkuisen tuuriin luottaen. Ongelmahan ei ole hihnan pettäminen vaan siitä vanhemmiten irtoava materiaali joka tukkii sitten öljypumpun sihdin. Jos pidemmän ajan pitoautoa tuolla moottorilla olevasta meinaa niin kyllä se kannattaa hyvissä ajoin vaihtaa kuin katsoa et kestääkö.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Virallinen vaihtoväli on jopa 240 tkm. Tosin siitä puolimatkasta eteenpäin (120-240) mennään jo pikkuisen tuuriin luottaen. Ongelmahan ei ole hihnan pettäminen vaan siitä vanhemmiten irtoava materiaali joka tukkii sitten öljypumpun sihdin. Jos pidemmän ajan pitoautoa tuolla moottorilla olevasta meinaa niin kyllä se kannattaa hyvissä ajoin vaihtaa kuin katsoa et kestääkö.
Ok, tiedätkö onko tuo sihtitukkeuma vain tuon litraisen pikkukoneen ongelma? Vai onko sama juttu isommissa 1,5 litraisissa bensa ecoboosteissa, eli lähinnä Mondeot ja Focukset siis. En ole ihan kiistatonra tietoa netin kinasteteluista löytänyt.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Taitaa olla näin, koska 1.5 on tehty kuivalla jakohihnalla. Ilmeisesti öljypumpun käyttökään ei ole toteutettu hammashihnalla, jos oikein kuvahaun perusteella osia ymmärsin. Näissähän on sitten tuo lohko-ongelma, eli sylinterien väliin on jätetty ohut nauhamainen vesikanava, joka sitten pettää kannentiivisteen kohdalla. Uudemmissa tuota ei ole enää. Sama jäähdytyskanava oli myös alkujaan litraisessa lohkossa.

Nythän tuo litrainen on tehty ketjulla jostain 2019 eteenpäin. Toki jättivät sinne vielä öljypumpun käytön hammashihnalla ja lisäsivät samaan pakettiin pyörimään vielä tasapainoakselin, joten täydellistä ei vieläkään tullut. Nyt kesällä tuli avattua ecoboosti neljännen kerran (ei sama sentään) ja tällä kertaa oli vaan hihnavaihtoremontti. Se olikin viimeinen mitä tässä omassa kuplassa tiedän olevan. Työkalutkin sain myytyä eteenpäin jo ja en aio enää koskaan koskea kyseiseen moottorityyppiin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Olen tässä vähän aikaa jo hieronut autoliikkeiden kanssa kauppoja. Vielä ei hyvää diiliä ole osunut kohdalle, mutta nyt polttelisi tuollainen 2018 Skoda Octavia automaatti. 100k mittarissa, joten ei vielä mitään ihan mahdottomia. Siinä on tämä DSG-laatikko, josta on ilmeisesti paljon puhetta riittänyt, että herkkä hajoamaan.

Onko täällä kokemuksia? Isokin riski?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen tässä vähän aikaa jo hieronut autoliikkeiden kanssa kauppoja. Vielä ei hyvää diiliä ole osunut kohdalle, mutta nyt polttelisi tuollainen 2018 Skoda Octavia automaatti. 100k mittarissa, joten ei vielä mitään ihan mahdottomia. Siinä on tämä DSG-laatikko, josta on ilmeisesti paljon puhetta riittänyt, että herkkä hajoamaan.

Onko täällä kokemuksia? Isokin riski?
Eikös tollanen ole joka toisella perheellisellä. Jos ne ihan paskoja olisivat, niin tuskinpa olisi näin. Toki 6 vuotta vanha auto, että mistä sitä tietää. Riskejähän ne ovat kaikki.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olen tässä vähän aikaa jo hieronut autoliikkeiden kanssa kauppoja. Vielä ei hyvää diiliä ole osunut kohdalle, mutta nyt polttelisi tuollainen 2018 Skoda Octavia automaatti. 100k mittarissa, joten ei vielä mitään ihan mahdottomia. Siinä on tämä DSG-laatikko, josta on ilmeisesti paljon puhetta riittänyt, että herkkä hajoamaan.

Onko täällä kokemuksia? Isokin riski?
Tuo DSG on saanut ehkä vähän turhankin huonon maineen. Niitäkin on erilaisia, joista osassa ollut enemmän vikaa ja osassa vähemmän. Kannattaa vähän selvitellä, mikä laatikko ko. autossa on, ja sitten googlailla kyseisestä laatikosta, mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota. Itsellä oli yli 100 tkm ajettu Superb DSG:llä, eikä siinä nyt mitään varsinaista vikaa koskaan ollut, eikä antanut mitään merkkejä että olisi porsimassa. Jonkun 40 tkm taisin tuolla ajella itse.

Siitä voi sitten keskustella, että onko tuo yleensäkään kovin hyvä laatikko, mutta menee jo makuasioiden puolelle. Itse tykkään pehmeästi vaihtavista perinteisistä momentinmuunninlaatikoista ja en päässyt oikein koskaan sinuiksi tuon nykivän ja terävästi toimivan DSG:n kanssa. Mutta polttoainetaloudeltaan toki paljon parempi perinteiseen automaattiin verrattuna.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen tässä vähän aikaa jo hieronut autoliikkeiden kanssa kauppoja. Vielä ei hyvää diiliä ole osunut kohdalle, mutta nyt polttelisi tuollainen 2018 Skoda Octavia automaatti. 100k mittarissa, joten ei vielä mitään ihan mahdottomia. Siinä on tämä DSG-laatikko, josta on ilmeisesti paljon puhetta riittänyt, että herkkä hajoamaan.

Onko täällä kokemuksia? Isokin riski?
Itellä oli -17 mallin Octavia, litraisella bensakoneella ja DSG:llä, eikä ikinä mitään vikaa. Kerran vaihdoin polttimon. Kilometriväli 105-140tkm tuli ajeltua.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Olen tässä vähän aikaa jo hieronut autoliikkeiden kanssa kauppoja. Vielä ei hyvää diiliä ole osunut kohdalle, mutta nyt polttelisi tuollainen 2018 Skoda Octavia automaatti. 100k mittarissa, joten ei vielä mitään ihan mahdottomia. Siinä on tämä DSG-laatikko, josta on ilmeisesti paljon puhetta riittänyt, että herkkä hajoamaan.

Onko täällä kokemuksia? Isokin riski?

DSG:n huono maine on osittain ansaitsematon. Niitä on niin paljon liikenteessä, että viallisista on puhetta essonpaareissa ja keskustelupalstoilla väkisinkin.

Osittain, tiettyjen mallien osalta, vikoja voi ilmetä kuitenkin keskimääräistä enemmän. Ne ajoittuvat kuitenkin tuonne DSG-perheen elinkaaren alkupäähän, eli jotain 2005-2010. Ongelmallisin malli lienee seitsemänpykäläinen kuivavoitelulaatikko, johon kannattaa vaihtaa öljyt kuulemma esim 150000 km välein, vaikka se ei huolto-ohjelmaan kuulukaan. Minulla on kyseinen loota omassa 2011 vm 1.6 TDI Octaviassa jolla on nyt 270000 ongelmatonta kilometriä takana. Uskoisin että 2018 vm ei ole sen riskialttiimpi kuin monen muunkaan valmistajan automaattilaatikko.

Yllä oleva tieto on yhdistelmä omaa, autokauppiaana toimivan kaverini ja parin muun tutun bensalenkkarin mutua.
 

Glove

Jäsen
Olen tässä vähän aikaa jo hieronut autoliikkeiden kanssa kauppoja. Vielä ei hyvää diiliä ole osunut kohdalle, mutta nyt polttelisi tuollainen 2018 Skoda Octavia automaatti. 100k mittarissa, joten ei vielä mitään ihan mahdottomia. Siinä on tämä DSG-laatikko, josta on ilmeisesti paljon puhetta riittänyt, että herkkä hajoamaan.

Onko täällä kokemuksia? Isokin riski?
Ajoin taksia reilun puoli miljoonaa kilometriä 2.0 TDI + DSG VW Caddyllä ilman ainuttakaan vaihdelaatikkoon liittyvää ongelmaa. Tiedän toki muutaman alalla olleen, joilla DSG porsi jossain vaiheessa. Kaikissa kuitenkin kyse 1.6 TDI + DSG enkä tiedä oliko noilla laatikoilla silloin jotain eroa sitten.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ajoin taksia reilun puoli miljoonaa kilometriä 2.0 TDI + DSG VW Caddyllä ilman ainuttakaan vaihdelaatikkoon liittyvää ongelmaa. Tiedän toki muutaman alalla olleen, joilla DSG porsi jossain vaiheessa. Kaikissa kuitenkin kyse 1.6 TDI + DSG enkä tiedä oliko noilla laatikoilla silloin jotain eroa sitten.

DSG:n seitsenloviset kuivakytkimet olivat se osittainen ongelma, eivät muut, eli mitenkään kategorisesti kaikki DSG ei ollut. TSI-moottoreissa sitten oli omat juttunsa nokkaketjun aikaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Autoiluun tämäkin liittyy, vaikka hieman rajoilla mennään. Mutta joo, olen tehnyt tässä muutaman viikon aikana huomion liittyen autojen värimaailmaan. Eli nyt on liikenteessä näitä armeijan harmaita autoja. Tämä hämmensi aika paljon, kun niitä aloin bongaamaan. Siis perus harmaa on värivalinta ja omaan silmään ei tuo nappaa sitten pätkääkään. Oottekos tehneet saman huomion ja mitä mieltä olet tuosta väristä?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Autoiluun tämäkin liittyy, vaikka hieman rajoilla mennään. Mutta joo, olen tehnyt tässä muutaman viikon aikana huomion liittyen autojen värimaailmaan. Eli nyt on liikenteessä näitä armeijan harmaita autoja. Tämä hämmensi aika paljon, kun niitä aloin bongaamaan. Siis perus harmaa on värivalinta ja omaan silmään ei tuo nappaa sitten pätkääkään. Oottekos tehneet saman huomion ja mitä mieltä olet tuosta väristä?
Kyllä vaan, pohjamaalilla olevia autoja, usein Volvoja/Polleja, bemareita ja onkohan skodia kans. Jokainen saa tietysti valita autonsa värin eikä sitä kannata ottaa niin vakavasti, mutta haluaisin kyllä tietää miten uuden auton ostaja on päätynyt juuri tähän väriin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Autoiluun tämäkin liittyy, vaikka hieman rajoilla mennään. Mutta joo, olen tehnyt tässä muutaman viikon aikana huomion liittyen autojen värimaailmaan. Eli nyt on liikenteessä näitä armeijan harmaita autoja. Tämä hämmensi aika paljon, kun niitä aloin bongaamaan. Siis perus harmaa on värivalinta ja omaan silmään ei tuo nappaa sitten pätkääkään. Oottekos tehneet saman huomion ja mitä mieltä olet tuosta väristä?
Näin eräässä myytävässä omakotitalossa tuon kyseisen armeijan harmaan keittiön. Se oli myös vähän ankea minusta. Ei oikein lähde…

Autohan voi olla minkä värinen vaan, kunhan se on musta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös