Minua häiritsee sähköautokeskusteluissa se, että matkailun näkökulmasta tuodaan aina esille pelkästään tämä "Helsingistä Lappiin" -vertailu, eikä oikein mitään muuta. Esimerkiksi minä pidän automatkailusta, ja tämä ei siis tarkoita sitä että ajetaan laikka punaisena pisteestä A pisteeseen B mahdollisimman nopeasti, vaan sitä, että lähdetään ajelemaan pieniä teitä valtateitä vältellen, poiketaan sinne tänne vailla ennakkosuunnitelmaa ja ilman tiukkaa aikataulua, ja pysähdytään silloin kun tulee vastaan jotain pysähtymisen arvoista. Pysähdyspaikat on mieluummin jotain mukavia, pieniä tienvarsikuppiloita tai kesäkahviloita kuin ABC tai kauppakeskukset. Välillä ajorupeama saattaa venähtää aika pitkäksikin ilman mitään pitkiä stoppeja sellaisissa paikoissa, missä olisi hyvät latausmahdollisuudet.
Aika vähän on ollut puolueettomia mielipiteitä ja vertailuja sähköautojen soveltumisesta tällaiseen matkailuun, jossa auton pitää sopeutua matkailijan tarpeisiin sen sijaan että matkailija joutuisi menemään auton ehdoilla. Vaikka puhuinkin kiireettömästä matkanteosta, niin haluaisin kuitenkin itse määrittää sen, missä stoppaan ja miten pitkäksi aikaa, eikä niin, että auto pakottaa minut pitämään taukoja ja istumaan jossakin ABC:n parkkipaikalla tarpeettoman pitkään.