Kyllähän tuosta listasta melko* Mafia/YleX-painotteinen tulee, koska niitä on lähinnä tullut viimeiset 20 vuotta kuunneltua. Nykyisin mukana toki myös YlePuhe ja aamulla autossa ajoittaisesti, ja itseäni todella hämmentäen, SuomiPop.
Kun itse olin kohtelias ja heitin tämän pallon teikäläiselle, niin tehdääs oma lista.
1. Ville "Viki" Eerikkilä - Jotenkin on noussut tässä vuosien saatossa yhdeksi suosikkijuontajaksi YleXillä. Jo iltaohjelmassa oli tulessa hyvällä tavalla, ja ei oo kyllä tässä vuosien saatossa hiipunut lainkaan, oli sitten iltapäivästä tai aamusta kyse. Uskaltaisin väittää et jos ei olisi YleXin juontajana, niin itse en juurikaan kys. kanavaa kuuntelisi.
2. Tuomas Rajala - Myönnän olevani senverran jonne etten juurikaan kuunnellut hänen lähetyksiään Iltapäivässä, mutta joskus Aamushown tuottajana oli kyllä hyvä heittämään jerryä taustalta. Myös siitä erityismaininta et on niitä harvoja juontajia joidenka jutut meni vähän autoilunkin puolelle.
3. Matti Ylönen - Hänen juontotyyli ja jonkinasteinen sivistyneisyys on jotain niin sanoinkuvaamattoman tyylikästä.
Potunnosto on ehkä yksi hauskimpia kiertoilmaisuja sille pyhimmälle toimitukselle.
Proteiinin lähteet on jäänyt vieläkin hyvin muistiin. Ja se nauru.
4:s ja 5:s on aikalailla pahoja, koska valintoja näihin olisi paljon. Köpi Kallio varmaankin yhtenä, lähinnä viimeisen parin vuoden ajalta. Tai aamuohjelman sidekick takavuosilta, eli Hanne
"accordion girl" Kautto.
Jos taas otetaan "Juontajat jotka on oman "erikoisohjelman" puikoissa olleet niin tuo olisi todnäk helpompi listaus tehdä. Eli Orion-Airaksinen-Kokkonen-Kenttämaa-Laaksonen. Jälkimmäisen kolmikon kun saisi vielä vetämään Uuden musiikin vuoroja...