Autoiluketju

  • 2 843 365
  • 17 478

Birchman

Jäsen
Audi Q5 2017. Vaihtoon meni jarrulevyt ja -palat eteen ja taakse. 125tkm ajettu, ilmeisesti adaptiivinen vakkari syö jarruja myös takaa. Ehkä myös isompi massa. Aiemmassa A4:ssa takalevyt meni vaihtoon lähempänä 200tkm.

Koko huolto maksoi Brembon osilla 990 euroa pikkukorjaamolla. Marmorilla pelkät palat töineen olisi ollut 890 euroa. En kysellyt, mitä olisi sitten levyineen maksanut. Kai tuo ihan normaali oli hinnaltaan.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko ehdotuksia hyväksi vetokoukkuun kiinnitettäväksi pyörätelineeksi. Tulisi eläkeläispariskunnalle ja pitäisi saada kaksi sähköpyörää yhtä aikaa kuljetettua. Luotettava ja helppokäyttöinen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onko ehdotuksia hyväksi vetokoukkuun kiinnitettäväksi pyörätelineeksi. Tulisi eläkeläispariskunnalle ja pitäisi saada kaksi sähköpyörää yhtä aikaa kuljetettua. Luotettava ja helppokäyttöinen.

Riippuu millaisia sähköpyöriä, mutta vaikkapa Thulen Euroridet ovat loistavia, vaikkapa Euroride 941. Niitä pyörii käytettyinäkin, Thulen kamoilla on aika ylivertainen jälkimarkkina halpamerkkeihin verrattuna. Leukakiinnityksellä kannattaa ottaa. Mitään "haarukkatelineitä" ei kannata ostaa, ne kaiken lisäksi ovat käytännössä aina laittomia.
 

444

Jäsen
Piti taas päivittää autoa. Tai autoja. Pistin Superbin ja Eemelin luiskaan ja heittäydyin täysillä setämiesten virtaan hankkimalla farkku-Passatin. Superb: aivan mahtava auto ajaa, perhehatchbackiin julmetusti tehoa tuollain sopivasti viritettynä. Vaan kun kilometrejä tuli vuoteen n. 40000, niin vaikea perustella bensavehjettä oikein millään, etenkään noin janoista sellaista. E-mersusta ei jäänyt käteen yhtään mitään, lähinnä kilokaupalla paskaa fiilistä. Piti pelastaa polttoainekuluissa, päätyi porsimaan kerta toisensa jälkeen, eli käytännössä kaikki etukäteen arvioidut riskit toteutuivat. Nyt sitten kokeillaan klonkswagenin nelikkoa. Josko se vaikka seuraavat puoli vuotta hillitsisi autohimoa. Kaunis tuo ei ole eikä suinkaan taloudellisin vaihtoehto, mutta maalla asuessa osaa arvostaa hyviä ajovaloja ja nelivetoa. Esim. sillä takavedolla ei ollut mitään asiaa mm. omaan pihaan talvella, jos maassa oli edes hiutaleen verran lunta. Varusteita volkkarissa on tuohon hintaan riittävästi, mutta kyllähän tuota Superbia ikävä tulee monestakin syystä. Downgrade’aus jatkuu siis niin pitkään, että joskus voi hankkia sähköauton. Tähän hetkeen se ei vieläkään ollut vaihtoehto, kun yksi rahareikä lisää liittyy perheeseen heinäkuussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös