Mainos

Autoiluketju

  • 3 318 656
  • 19 022

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ajattelin tummennuttaa lasit ja lamput autostani, vaikka viikseni ovat jo suhteellisen tuuheat. Sori siitä.
Toivottavasti et laita mitään saatanan kirkkaita rekisterikilvenpolttimoita kompensoimaan noita kahta asiaa.

Tätä villitystä en nimittäin ymmärrä et vedetään kaikki valaisimet tummennuskalvolla mallia "jätesäkki", mutta sitten heitetään tuhannen lumonin kirkkaudella olevat rekisterikilvenpolttimot häikäisemään perässähiihtäviä autoilijoita. Kaikennäköisille muille amisteluille kyllä herkästi vaseliininen peukalo nousee.

Kyllä niitä spoikkia ihan liimallakin saa pelkästään kiinnitettyä. Spoikan mukana tulee varmasti asennusohjeet, tekee niiden mukaan, niin ei varmasti mene väärin.
Riippuu spoilerista. Yleensä taitaa kyllä jonkinasteen ruuvit tulla mukana. Riippuu vähän onko orggis lisävaruste vai jostain tuhningshopista tilattu.

Jos ei spoikan mukana tulevat liimat vakuuta niin aina hyvä vaihtoehto on laittaa sikaliimaa vähän reilumpi turaus tasaisesti joka puolelle, ja joku sopivankokoinen paino pitkin poikin spoikkaa taakaksi (jos ei muuta niin nippu vanhoja päätalon teoksia kirjahyllystä). Ja nimenomaan tasaisesti. Ei niin et joka kulma tursuaa ylimääräisiä klönttejä - tai se et toisella reunalla on puoli betonitehdasta painona ja toisella puolella kilo höyheniä.

Rakkain terveisin ikiamis.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ajelin äsken itselataavalla Hybrid Corollalla (rek. 2022) Lahdessa sen alueen läpi, missä tehdään varmasti yli puolet kaupungin vähittäiskaupasta. Menomatkalla polttomoottori käynnistyi kolmesti, paluumatkalla hiukan useammin.

Helsingin keskustassa asukaspysäköivänä ihmisenä taidan tietää, millainen on seuraava automme.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ajelin äsken itselataavalla Hybrid Corollalla (rek. 2022) Lahdessa sen alueen läpi, missä tehdään varmasti yli puolet kaupungin vähittäiskaupasta. Menomatkalla polttomoottori käynnistyi kolmesti, paluumatkalla hiukan useammin.

Helsingin keskustassa asukaspysäköivänä ihmisenä taidan tietää, millainen on seuraava automme.
Sitten laskin uudestaan, ja totesin että tuonkin ihmeen km/kohtaiset hiilidioksidipäästöt ovat kolminkertaisen vs. nykyiseen yli 20 vuotta vanhaan etanolia polttavaan Opeliin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Eihän noiden huijarihybridien päästö paljon peruspolttiksesta putoa. Lähinnä lähtee sähköllä liikkeelle, akku on niin pieni ettei sillä ajeta kuin satoja metrejä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eihän noiden huijarihybridien päästö paljon peruspolttiksesta putoa. Lähinnä lähtee sähköllä liikkeelle, akku on niin pieni ettei sillä ajeta kuin satoja metrejä.
Oli huollon sijaisautona upouusi Toyotan CHR. 10 kilometrin matkalla Lahden keskustaan todennäköisesti saman alueen läpi mitä @Sanainen arkku kirjoitti, ajotietokone näytti kulutukseksi 2,8 litraa satasella ja takaisin 3,3 litraa satasella. Kyllä mä tuota aika pienenä kulutuksena pitäisin. Toyota tosin näissä kevythybrideissä taitaa edelläkävijä olla? Moottoritietä Helsinkiin niin kuluttikin toki sitten lähes saman kuin 4 vuotta vanha bensa-octavia.

Varmaan ihan passeli vaihtoehto jos ajaa kaupungissa ja ei ole latausmahdollisuutta.
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Riippumatta siitä, että millä energialla autonne kulkee niin olettehan jo hommanneet hirvipillin, koska syksy tulee ja hirvet samoin:

 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Eihän noiden huijarihybridien päästö paljon peruspolttiksesta putoa. Lähinnä lähtee sähköllä liikkeelle, akku on niin pieni ettei sillä ajeta kuin satoja metrejä.
Tämähän on muuttunut aivan älyttömästi muutaman vuoden takaisesta. Oikeasti ajoin Lahden keskustan läpi niin, että kolmesti heräsi polttis, ja kävi varmaan alle minuutin.

Kun otetaan vaikka meikäläisen tilanne, jossa ei ole mahdollista kotilataukseen, tarvetta asioida Prismassa eikä syytä ajaa päivittäin mutta aina kun johonkin lähden, ajan Helsingin keskustasta ulos, niin ero peruspolttikseen on todella suuri.

Kotitalous, jonka autoa lainasin, ajaa sillä noin kymppitonnin vuodessa ja asuu myös keskusta-alueella. Ei mitään järkeä latausautoon, joten ero polttikseen on oikeasti heilläkin aika suuri. Ajo tietokoneen mukaan pitkän ajan keskiarvo 5l sataselle.

Saa suorittaa perhekokoisella bensapolttiksella.

Eli kuten @Tadu ansiokkaasti todisti myös. Tekniikka on kehittynyt.

Jokainen meistä hirttäytyy omaan narratiiviinsa. Minun narratiivissani sähköautot eivät voi olla ainoa keino vähentää päästöjä, vaan käytössä täytyy olla kaikki keinot.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Riippumatta siitä, että millä energialla autonne kulkee niin olettehan jo hommanneet hirvipillin, koska syksy tulee ja hirvet samoin:

Yksi kollega laittoi joskus hirvipillit taksiinsa, eikä se yhtään hirvikolaria ajanut. Että täytyy niiden toimia.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Oli huollon sijaisautona upouusi Toyotan CHR. 10 kilometrin matkalla Lahden keskustaan todennäköisesti saman alueen läpi mitä @Sanainen arkku kirjoitti, ajotietokone näytti kulutukseksi 2,8 litraa satasella ja takaisin 3,3 litraa satasella. Kyllä mä tuota aika pienenä kulutuksena pitäisin. Toyota tosin näissä kevythybrideissä taitaa edelläkävijä olla? Moottoritietä Helsinkiin niin kuluttikin toki sitten lähes saman kuin 4 vuotta vanha bensa-octavia.

Varmaan ihan passeli vaihtoehto jos ajaa kaupungissa ja ei ole latausmahdollisuutta.

Siis joo, kaupungissa toki regen tuottaa jotain, kun ajetaan valoista valoihin ja liikkeellelähtö sähköllä. Maantiellä - lyhyelläkään matkalla - noiden tekniikassa ei ole mitään sellaista, mikä tuottaisi mitään eroa polttomoottoriautoon. Se regen riittää ykkössatoihin metreihin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ajelin äsken itselataavalla Hybrid Corollalla (rek. 2022) Lahdessa sen alueen läpi, missä tehdään varmasti yli puolet kaupungin vähittäiskaupasta. Menomatkalla polttomoottori käynnistyi kolmesti, paluumatkalla hiukan useammin.

Helsingin keskustassa asukaspysäköivänä ihmisenä taidan tietää, millainen on seuraava automme.

Ollut nyt reilut puoli vuotta ajossa tällainen hybridi -Corolla ja pakko kyllä kehua tuota voimansiirron toimivuutta. Poltto- ja sähkömoottori toimivat todella saumattomasti yhteen ja itse kyllä pidän cvt-automaatistakin kovasti. Välillä lainannut esim DSG:llä varustettu autoa, niin ei siitä nykimisestä enää kyllä kovin paljoa nauti. Toiset taas ilmeisesti nimenomaan kaipaavat niitä vaihteiden vaihtoja, mutta itse en sen hyötyjä kyllä näe. Toyotan cvt-automaateissa ei myöskään ole mitään keinotekoisia "lukittuja" vaihteita, eikä näin ollen ole väen väkisin yritetty tehdä siitä perinteisen vaihteiston oloista. Mielestäni tämä on ainoastaan hyvä juttu ja ajaminen on kyllä voimansiirron puolesta helppoa ja mukavaa.

Kulutushan näissä onkin sitten se houkuttelevin asia ja se on tällaiselle itselataavalle täyshybridille kohdillaan, kun kesäkeleillä todellinen keskikulutus tankkauksista mitattuna pyörii siinä 4,2-4,5 litran tietämillä. Ei siis ole ajaminen mahdottoman kallista edes näillä bensan hinnoilla. Verotkin vain sen 100 euroa vuodessa. Nämä Toyotathan eivät ole siis mitään kevythybridejä, jotka ovat silkkaa silmänlumetta, vaan kyllä näitä ajaessa huomaa sen, että kehitystyötä on tehty pitkään. Oiva valinta niille, joilla ei ole järkevää latausmahdollisuutta, mutta eivät kuitenkaan halua bensaa tankata 6-7 litraa per 100 km. Ja kyllä tällainen täyshybridi kulkee kaupunkiajon lisäksi vähällä maantielläkin, kun polttomoottori itseään esim alamäissä ja kevyemmässä rasituksessa sammuttelee ja akkukin latautuu ja purkautuu ajossa jatkuvasti tukien polttomoottorin toimintaa. Toki taajama-ajo on se, jossa suurin ero ei-hybrideihin tulee, kun sähköllä voi ajaa vaikkapa 5 kilometrin kaupunkipyörityksestä sen 50-80 prosenttia. Maantieltä kun saapuu kaupunkiin, niin matkan keskikulutus alkaa aina mittaristossa vauhdilla pienenemään.

Tilatkin ovat näin nelihenkiselle perheelle oikein hyvät, kun tavaratilaa on 600 litraa. Adaptiivinen vakkari on myös ainakin tässä Corollassa todella toimiva. Suurimpana heikkoutena auton osalta sitten onkin melutaso. Talveksi ainakin voi suositella kitkoja alle, ellei halua Peltorit korvilla ajella.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei paljoa E-Karjalassa näy pumpuilla Brent-öljyn hinnan laskeminen yli 20% helmikuun huipuista. 95 on silti yli 2,2 eurossa. Ei täällä mitään kartellia ole, kun muissa lähi maakunnissakin saa halvemmalla vaikka olisi pitemmät rahtikuljetukset jalostamolta / satamasta.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä ihmettelen suuresti miksi Suomessa saa käyttää noiden ei-ladattavien hybridien markkinoinnissa termiä "itselataava" kun kyse on kuitenkin jarrutusenergian talteenotosta...lataamistahan sekin tietty on, mutta aika moni maallikko on käsittänyt asian täysin väärin (mm. mun appiukko), oli sitä mieltä että miksi ei autoissa oo sellaista tuuligeneraattoria jolla ladattaisiin samalla kun ajetaan kun kerran tämmöinen itselataavuus on mahdollista. Tuumasin että kuvailemasi tekniikan kun saat toimimaan niin onneksi olkoon, muuta ei sitten tarvitse keksiä.

Funtsatkaa jos täys-sähköjä markkinoitaisiin samalla termillä...samalla tavalla "itselataavia" ne on nekin. :)
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Mä ihmettelen suuresti miksi Suomessa saa käyttää noiden ei-ladattavien hybridien markkinoinnissa termiä "itselataava" kun kyse on kuitenkin jarrutusenergian talteenotosta...lataamistahan sekin tietty on, mutta aika moni maallikko on käsittänyt asian täysin väärin (mm. mun appiukko), oli sitä mieltä että miksi ei autoissa oo sellaista tuuligeneraattoria jolla ladattaisiin samalla kun ajetaan kun kerran tämmöinen itselataavuus on mahdollista. Tuumasin että kuvailemasi tekniikan kun saat toimimaan niin onneksi olkoon, muuta ei sitten tarvitse keksiä.

Funtsatkaa jos täys-sähköjä markkinoitaisiin samalla termillä...samalla tavalla "itselataavia" ne on nekin. :)

Kyllähän nuo täyshybridit, kuten Toyotat, nimenomaan ovat itselataavia ja lataavat jatkuvasti polttomoottorilla sähkömoottorin akkua. Eli ottavat toki energiaa talteen esimerkiksi jarrutuksissa, mutta ei se akku pelkästään sillä lataudu. Tyhjäkäynti esim Corollassa on aina vähintään 1300 rpm/min, koska ilmeisesti silloin tuon bensakoneen hyötysuhde on parhaimmillaan ja akku latautuu tehokkaimmin. Kun akku on riittävästi latautunut, sammuu bensakone. Toki tähän sitten vaikuttaa etenkin talvella myös se, että kuinka lämmintä ilmaa ohjaamoon haluaa, sillä kaikki lämpö tulee bensakoneesta, ja jos kone ei ole vielä normilämpöjä pakkasessa saavuttanut, niin se ei välttämättä sammu, vaikka akussa olisikin jo virtaa riittävästi sähköajoa varten.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän nuo täyshybridit, kuten Toyotat, nimenomaan ovat itselataavia ja lataavat jatkuvasti polttomoottorilla sähkömoottorin akkua. Eli ottavat toki energiaa talteen esimerkiksi jarrutuksissa, mutta ei se akku pelkästään sillä lataudu. Tyhjäkäynti esim Corollassa on aina vähintään 1300 rpm/min, koska ilmeisesti silloin tuon bensakoneen hyötysuhde on parhaimmillaan ja akku latautuu tehokkaimmin. Kun akku on riittävästi latautunut, sammuu bensakone. Toki tähän sitten vaikuttaa etenkin talvella myös se, että kuinka lämmintä ilmaa ohjaamoon haluaa, sillä kaikki lämpö tulee bensakoneesta, ja jos kone ei ole vielä normilämpöjä pakkasessa saavuttanut, niin se ei välttämättä sammu, vaikka akussa olisikin jo virtaa riittävästi sähköajoa varten.

Joo kyllä mä sen tiedän miten noi toimii, ja edelleen tuo itselataava on täysin harhaanjohtava termi kun ei se energia mistään tyhjästä sinne akkuun tule vaan joko polttamalla bensaa (joka on todella tehotonta enrgiantuotantoa) tai sitten sitä jarrutusenergiaa talteenottamalla. Eihän ne ionit itsestään tietty täys-sähköönkään tule jollain se sähkö pitää tuottaa.

Esimerkiksi Norjassa Toyota ei käytä tuota itselataava termiä vaan käyttävät "täyshybridiä".
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Joo kyllä mä sen tiedän miten noi toimii, ja edelleen tuo itselataava on täysin harhaanjohtava termi kun ei se energia mistään tyhjästä sinne akkuun tule vaan joko polttamalla bensaa (joka on todella tehotonta enrgiantuotantoa) tai sitten sitä jarrutusenergiaa talteenottamalla. Eihän ne ionit itsestään tietty täys-sähköönkään tule jollain se sähkö pitää tuottaa.

Esimerkiksi Norjassa Toyota ei käytä tuota itselataava termiä vaan käyttävät "täyshybridiä".

Itse en kyllä tuota termiä noin vastenmielisenä näe. Ehkä parempi voisi olla ei-ladattava hybridi, niin olisi silloin selkeä vastakohta ladattavalle hybridille. Tartuin tuossa kuitenkin siihen, kun puhuit tuossa aiemmin ainoastaan jarrutusenergian talteenotosta. Ja on se bensan polttaminen sitten kuinka tehotonta energian tuotantoa tahansa, niin siihenhän se ottomoottori perustuu. Toyota sitten siinä bensaa polttamalla ja sillä auton liikuttelun lisäksi lataa vielä sitä akkuakin ja lopulta kulutus on pienempää kuin ilman sitä akkua ja sähkömoottoria.

Kevythybridit taas ovat terminä mielestäni kaikin puolin täyttä kuluttajien harhaanjohtamista, sillä niissä se hybriditeknologia todellisuudessa vähentää kulutusta ehkä litran sadasosia, jos sitäkään, eikä auto sillä pelkällä sähköllä kulje metriäkään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä onko täyshybridikään kovin onnistunut tai kuvaava nimitys, koska eihän se ole yhtä täysi hybridi kuin ladattava hybridi, vaan vähemmänhän siinä on hybridiominaisuuksia. Olisiko rinnakkaishybridi parempi, vai sekoittaako vain lisää.
Vai riittäisikö jako kolmeen:
kevythybridi (ns huijaushybridi)
ei-ladattava hybridi
ladattava hybridi
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No eikös se auto nimenomaan itse niitä akkujaan lataa, joko käyttämällä polttomoottoria tai ottamalla talteen jarrutusenergiaa? Liittyen siis tähän terminologiaan. Itse olen aina vierastanut täyshybridi-termiä. Täysin mitä? Vähän kuin keilauksessa joidenkin käyttämä "täyskaato". Ei, se on kaato jos ruudun ensimmäisellä heitolla saa kaikki nurin ja paikko jos toisella (ei mennä viimeiseen ruutuun nyt ollenkaan).
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Siis joo, kaupungissa toki regen tuottaa jotain, kun ajetaan valoista valoihin ja liikkeellelähtö sähköllä. Maantiellä - lyhyelläkään matkalla - noiden tekniikassa ei ole mitään sellaista, mikä tuottaisi mitään eroa polttomoottoriautoon. Se regen riittää ykkössatoihin metreihin.
Höpö höpö. Nurmijärveltä Porvooseen keskikulutuksella 3,5 l/100 km, ja tämä siis talvella ilman mitään esilämmitystä.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En tiedä onko täyshybridikään kovin onnistunut tai kuvaava nimitys, koska eihän se ole yhtä täysi hybridi kuin ladattava hybridi, vaan vähemmänhän siinä on hybridiominaisuuksia. Olisiko rinnakkaishybridi parempi, vai sekoittaako vain lisää.

Eikös rinnakkaishybridi ole se ”kevythybridi” jossa sähkömoottori ja polttomoottori vetävät rinnakkain ja sarjahybridi se, jossa on vain sähkömoottori, jota se polttis lataa?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös rinnakkaishybridi ole se ”kevythybridi” jossa sähkömoottori ja polttomoottori vetävät rinnakkain ja sarjahybridi se, jossa on vain sähkömoottori, jota se polttis lataa?
Ei kai rinnakkaishybridi välttämättä ole "kevythybridi". Sähköm. ja polttis voivat olla eri akseleillakin ja pelkällä sähkölläkin voidaan liikkua.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Höpö höpö. Nurmijärveltä Porvooseen keskikulutuksella 3,5 l/100 km, ja tämä siis talvella ilman mitään esilämmitystä.
Jos verrataan näihin pikkuturboekopolttiksiin, niin niiden lukematkin ovat pieniä. Sekä kulutus- että matkamittarilukema moottorin särkyessä. Toyotan tekniikan eliniänodote on totutusti hyvin korkea.

Vertaan edelleen hiilipäästöjä omaan etanolihommaan. Mikäli ei pakkasten vuoksi tarvitse lisätä bensiinin osuutta, niin tuo sinun tulokseksi on enää kaksinkertainen viinamoottorin päästöihin verrattuna. Toki rahaa poltat alle puolet polttoaineeseen / km.

Todella hieno juttu, miten älyttömän monella eri tavalla liilenteen päästöjä on yhä useammassa taloudessa vähennetty (ml. etätyöt) ja ihmisillä on paljon vaihtoehtoja, käytännössä muutaman sadan euron investoinnista ylöspäin. Omassa kuplassani on täyssähköilijöitä, plugaristeja, parikin Toyotan perushybridistiä, kaasunpolttajia ja etanoliautoilijoita. Jokainen on miettinyt oman ratkaisunsa asumisen lähtökohdista, mikä on aika terve tulokulma teemaan. Kaikille ei sovi sama ratkaisu. Ei budjettiin eikä elämään ylipäätään.
 

Ränse

Jäsen
Siis joo, kaupungissa toki regen tuottaa jotain, kun ajetaan valoista valoihin ja liikkeellelähtö sähköllä. Maantiellä - lyhyelläkään matkalla - noiden tekniikassa ei ole mitään sellaista, mikä tuottaisi mitään eroa polttomoottoriautoon. Se regen riittää ykkössatoihin metreihin.

Mun hybridi Lexuksen pitkäajan kulutus on n. 5,7l/100km. Kaupungissa n. 6 ja maantiellä alle 5,5. Kyllä saa aika erikoinen yli 200hv perus bensaturbo olla että pääsee noihin lukemiin. Ja toi on sentään vuodelta 2015, nykyään noi on vielä paljon parempia.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Mun hybridi Lexuksen pitkäajan kulutus on n. 5,7l/100km. Kaupungissa n. 6 ja maantiellä alle 5,5. Kyllä saa aika erikoinen yli 200hv perus bensaturbo olla että pääsee noihin lukemiin. Ja toi on sentään vuodelta 2015, nykyään noi on vielä paljon parempia.
Kävin Lapissa itselataavalla nelivetohybridi-Kugalla, kilometrejä reissussa reilut 2500 ja kulutus 5,1l/100km. Aika tarkkaan sama kuin puoli tonnia kevyemmällä 2016 vuoden 308:lla pari vuotta sitten samanlaisella reissulla. Kaupunkiajossa Kuga menee 3-5l/100km, keskimäärin siis pyöritään pienemmällä kulutuksella kuin Peugeotin pikkuturbolla. Rahaa auton vaihdossa ei toki ole säästänyt yhtään…
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Kävin Lapissa itselataavalla nelivetohybridi-Kugalla, kilometrejä reissussa reilut 2500 ja kulutus 5,1l/100km.
Täällä Kuga-Phev, eli ns. ladattava hybridi.

Kilometrejä takana noin 32.000. Keskikulutus 3,9l/100km. Tästä pitkänmatkanajoa noin 18.000km, joista noin 2000km 1500kg:n uisteluvenepakettia vetäen ja ehkä noin 5000km kuomullinen peräkärry perässä vaihtelevalla kuormalla. Venetraileri perässä Kuga muuten syö noin 11l/100km akku tyhjänä.

Tällä hetkellä olen viimeisen tankkauksen jälkeen ajanut noin 1400km, jona aikana auto on syönyt yhteensä noin 6l polttoainetta, eli kulutus on ollut noin 0,4l/100km. Tämä tosin ollut pitkälti kaupunkipyörittelyä.

Omasta mielestäni ladattava hybridi on ihan hyvä kompromissi, itse kun olen pahamaineinen peräkärry perässä kainuuseen ja takaisin -vastarannankiiski.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Täällä Kuga-Phev, eli ns. ladattava hybridi.

Kilometrejä takana noin 32.000. Keskikulutus 3,9l/100km. Tästä pitkänmatkanajoa noin 18.000km, joista noin 2000km 1500kg:n uisteluvenepakettia vetäen ja ehkä noin 5000km kuomullinen peräkärry perässä vaihtelevalla kuormalla. Venetraileri perässä Kuga muuten syö noin 11l/100km akku tyhjänä.

Tällä hetkellä olen viimeisen tankkauksen jälkeen ajanut noin 1400km, jona aikana auto on syönyt yhteensä noin 6l polttoainetta, eli kulutus on ollut noin 0,4l/100km. Tämä tosin ollut pitkälti kaupunkipyörittelyä.

Omasta mielestäni ladattava hybridi on ihan hyvä kompromissi, itse kun olen pahamaineinen peräkärry perässä kainuuseen ja takaisin -vastarannankiiski.
Hmm, sait pahasti kiinnostuksen heräämään. Onneksi noita ei näytä oleva juurikaan tarjolla, niin ei tule kiusausta käydä koeajolla. Kärryä kuitenkin pitää vedellä ja etanoli Mondeo on palvellut hyvin vuosien ajan. Onko laittaa jotain aavistusta huolto yms kuluista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös