Autoiluketju

  • 2 925 706
  • 17 665

Fordél

Jäsen
Ihminen on käynyt kuussa, Mariaanien haudassa ja jopa Porissa, mutta vielä ei ole osattu tehdä toimivaa renkaiden pesulaitetta. Rengasfirmojen renkaiden pesu on ehkä paskinta, siis kirjaimellisesti paskinta palvelua, jota ihmiskunnalle tarjotaan ja vuodesta toiseen. Vai onko joku joskus saanut täysin puhtaat ja vielä suht kuivat renkaat renkaiden vaihdon yhteydessä? Aina ne tulee sieltä märkinä ja likaisina. Käsittämätöntä.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ihminen on käynyt kuussa, Mariaanien haudassa ja jopa Porissa, mutta vielä ei ole osattu tehdä toimivaa renkaiden pesulaitetta. Rengasfirmojen renkaiden pesu on ehkä paskinta, siis kirjaimellisesti paskinta palvelua, jota ihmiskunnalle tarjotaan ja vuodesta toiseen. Vai onko joku joskus saanut täysin puhtaat ja vielä suht kuivat renkaat renkaiden vaihdon yhteydessä? Aina ne tulee sieltä märkinä ja likaisina. Käsittämätöntä.

Samaa olen ihmetellyt. Itsellä renkaat säilytyksessä ja siihen kuuluu jonkunlainen pesu. Tuntuu että ovat vain likaisemmat aina alle laitettaessa kun sinne säilöön vietäessä. Kerran tuosta valittanutkin, mutta kyllä ne kuulemma oli pesty.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihminen on käynyt kuussa, Mariaanien haudassa ja jopa Porissa, mutta vielä ei ole osattu tehdä toimivaa renkaiden pesulaitetta. Rengasfirmojen renkaiden pesu on ehkä paskinta, siis kirjaimellisesti paskinta palvelua, jota ihmiskunnalle tarjotaan ja vuodesta toiseen. Vai onko joku joskus saanut täysin puhtaat ja vielä suht kuivat renkaat renkaiden vaihdon yhteydessä? Aina ne tulee sieltä märkinä ja likaisina. Käsittämätöntä.
Yli kymmen vuotta työsuhdeauton renkaat olleet hotellissa. Taisi olla tänä keväänä ekan kerran puhtaat.
Joka kerta asiasta sanottu. Viime keväänä kävin vaihtamassa, ajoin noin kuukauden ja ihmettelin kun sutivat liikkeelle lähdettäessä. Lähes uudet kesärenkaan keskeltä kuluneet niin että kulutuspintaa ei ollut = eivät olleet tarkistaneet paineita talven jälkeen ja liian matatalat paineet ja renkaan nahoiksi.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Taitaa olla nykyään niin, että Opelit ovat jo uutena Peugeoteja.
Itselläni on vanha Opel, ja on kyllä ollut suhteellisen luotettava peli. Toki ecu ja bensapumppu jättäneet välille, mutta muuten harmiton ja kiva ajella. Matkaakin on jo taitettu yhdessä 130tkm. Mittarissa nyt 258 ja tavoite asetettu kohti 300:aa. Toivottavasti ei kuitenkaan ennen vuotta 2025.

Olen kelannut, että auton hankintahinnan kustannus oman omistajuuden aikana saa olla korkeintaan 100€/kk. Nyt Opelin tuo kulu on vähän yli 30€. Euron päivä. Käsittämättömän vähän.
Hankintahinta / ajettu kilometri on alle 0,015€! Käytännössä siis ilmainen auto.

Saakeli kun käytettyjä Opeleita saa varsin hienoilla varusteilla kohtuulliseen hintaan. Toki se halpa hinta selittyy osin sillä vikaherkkyydellä. Itse tykkään hyvistä penkeistä ja kaikista elämää helpottavista himmeleistä. Joku Mersu ihan karvalakkina ei juurikaan fiilistä nostata.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Saakeli kun käytettyjä Opeleita saa varsin hienoilla varusteilla kohtuulliseen hintaan. Toki se halpa hinta selittyy osin sillä vikaherkkyydellä. Itse tykkään hyvistä penkeistä ja kaikista elämää helpottavista himmeleistä. Joku Mersu ihan karvalakkina ei juurikaan fiilistä nostata.
Saabithan on parannettuja versioita Opelista. Kannattaa katsella, löytyykö sieltä mitään.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saakeli kun käytettyjä Opeleita saa varsin hienoilla varusteilla kohtuulliseen hintaan. Toki se halpa hinta selittyy osin sillä vikaherkkyydellä. Itse tykkään hyvistä penkeistä ja kaikista elämää helpottavista himmeleistä. Joku Mersu ihan karvalakkina ei juurikaan fiilistä nostata.
Mitä vikoja näistä vm2015 ja tuoreemmista oikein sitten löytyy? Osaisi vähän varautua. Nyt käytössä vuosimallit 2015 ja 2019. Vuosimallin 2016 Astrassa ei ollut vikoja, jotenka ihan mielenkiinnosta kyselen tämän vikaherkkyyden perään.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Mitä vikoja näistä vm2015 ja tuoreemmista oikein sitten löytyy? Osaisi vähän varautua. Nyt käytössä vuosimallit 2015 ja 2019. Vuosimallin 2016 Astrassa ei ollut vikoja, jotenka ihan mielenkiinnosta kyselen tämän vikaherkkyyden perään.
Vahva mutu, että jättäisi tielle, eikä meinaa käynnistyä? Jotain polttoaineen syöttöön ja karstoittumiseenmiseen liittyvä ongelmia.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Vahva mutu, että jättäisi tielle, eikä meinaa käynnistyä? Jotain polttoaineen syöttöön ja karstoittumiseenmiseen liittyvä ongelmia.
Oon ajanu Ooppeleilla reilun 20 vuotta ja ainaki miljoona kilsaa. 2 kertaa jäi välille, jousi meni poikki ja puotti keulan ettei päässy rengas pyöriin. Toinen oli jakohihnan katkeaminen, oma syytä ku ylitin kilsat reilusti
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saakeli kun käytettyjä Opeleita saa varsin hienoilla varusteilla kohtuulliseen hintaan. Toki se halpa hinta selittyy osin sillä vikaherkkyydellä. Itse tykkään hyvistä penkeistä ja kaikista elämää helpottavista himmeleistä. Joku Mersu ihan karvalakkina ei juurikaan fiilistä nostata.
2014 Astra farmari, ajettu 160000 km. Ei ensimmäistäkään vikaa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä vikoja näistä vm2015 ja tuoreemmista oikein sitten löytyy? Osaisi vähän varautua. Nyt käytössä vuosimallit 2015 ja 2019. Vuosimallin 2016 Astrassa ei ollut vikoja, jotenka ihan mielenkiinnosta kyselen tämän vikaherkkyyden perään.
Siis jos 1.4 turbo, niin tuo jäähdytinongelma monissa. Jakoketjun suojakotelon läpi menee jäähdytys ja tiivisteet pettää, seuraa keittäminen pahimmillaan, ja tämän seurauksena menee jäähdyttimen täyttösäiliön korkki. Siellä on kierrossa kova paine, yli1 baria, joten korkki menee epäkuntoon kun kuumenee.
M6 -vaihteet myös saattaa reistailla, kannattaa öljyt sinne vaihtaa, en ole moista ikinä mihinkään muuhun kuullut tarvittavan, paitsi tietty automaattilootat.
Mukava ajaa on ainakin Mokka, nelivetona mulla. Tosin nyt herjaa sitten awd- huoltoa.
Korkea koppa tekee kulutuksen hiukan suureksi, Astrat mennee pienemmällä.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vahva mutu, että jättäisi tielle, eikä meinaa käynnistyä? Jotain polttoaineen syöttöön ja karstoittumiseenmiseen liittyvä ongelmia.
Ok. Itsellä ollut 8 Opelia ja niissä ei ole ollut mitään viitettä epäluotettavuuteen. Kaipa se ajosuorituskin (kaupunki/maantie) vaikuttaa tuohon karstoittumiseen. Itse ajelin -08 mallisella Astralla 98:lla huollon suosituksesta, mutta muutoin tankannut 95 oktaanista. Omat bensat ja yksi diesel ovat olleet hyviä starttaamaan niin kylmänä kuin kuumanakin.
Siis jos 1.4 turbo, niin tuo jäähdytinongelma monissa. Jakoketjun suojakotelon läpi menee jäähdytys ja tiivisteet pettää, seuraa keittäminen pahimmillaan, ja tämän seurauksena menee jäähdyttimen täyttösäiliön korkki. Siellä on kierrossa kova paine, yli1 baria, joten korkki menee epäkuntoon kun kuumenee.
M6 -vaihteet myös saattaa reistailla, kannattaa öljyt sinne vaihtaa, en ole moista ikinä mihinkään muuhun kuullut tarvittavan, paitsi tietty automaattilootat.
Mukava ajaa on ainakin Mokka, nelivetona mulla. Tosin nyt herjaa sitten awd- huoltoa.
Korkea koppa tekee kulutuksen hiukan suureksi, Astrat mennee pienemmällä.
Onko tuo jäähdytinongelma myös K-Astrassa? Konehan päivitettiin 2015 150 heppaiseksi edellisen korimallin 140 heppaisen tilalle. Omat olleet automaatteja ja niihin olen tasaisesti vaihdattanut öljyt, vaikka se ei huolto-ohjelmaan virallisesti kuulu.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ok. Itsellä ollut 8 Opelia ja niissä ei ole ollut mitään viitettä epäluotettavuuteen. Kaipa se ajosuorituskin (kaupunki/maantie) vaikuttaa tuohon karstoittumiseen. Itse ajelin -08 mallisella Astralla 98:lla huollon suosituksesta, mutta muutoin tankannut 95 oktaanista. Omat bensat ja yksi diesel ovat olleet hyviä starttaamaan niin kylmänä kuin kuumanakin.

Onko tuo jäähdytinongelma myös K-Astrassa? Konehan päivitettiin 2015 150 heppaiseksi edellisen korimallin 140 heppaisen tilalle. Omat olleet automaatteja ja niihin olen tasaisesti vaihdattanut öljyt, vaikka se ei huolto-ohjelmaan virallisesti kuulu.
Duunikaveri osti tuolla uudemmalla koneella Mokan, olikohan vuosimalli 19. Tuo ongelma kun ilmeni mulla ja toisellakin Mokkamiehellä, katsoi konettaan ja sanoi, että hiukan oli hälläkin pinta laskenut, liikkeesä epäilivät ilmakuplan voivan olla jossain. Ei jäänyt kaveri odottelemaan, vaan vaihtoi pois. Uusissa ei kuulemma pitäisi olla, vaan ken tietää. Ei siis Barbien Ken ;).
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Duunikaveri osti tuolla uudemmalla koneella Mokan, olikohan vuosimalli 19. Tuo ongelma kun ilmeni mulla ja toisellakin Mokkamiehellä, katsoi konettaan ja sanoi, että hiukan oli hälläkin pinta laskenut, liikkeesä epäilivät ilmakuplan voivan olla jossain. Ei jäänyt kaveri odottelemaan, vaan vaihtoi pois. Uusissa ei kuulemma pitäisi olla, vaan ken tietää. Ei siis Barbien Ken ;).
Asia jäi vaivaamaan ja kävin paikallisella Opel-pajalla tiedusteluretkellä. Tuo jäähdytinongelma koskee juurikin tuota 140 heppaista turbokonetta. Ongelma on havaittavissa paisuntasäiliöstä, kun neste muuttaa värinsä mustaksi.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Broidilla on nyt muutama vuosi ollut 2018 astra farmasi sillä 1 litran turbo koneella. Mitään vikaa ei ole ollut ja hänellä on siihen kuulunut huolenpitosopimus eli huollot ja korjaukset menee sen piikkiin. Ajotietokone ilmoittaa aina öljynvaihtoa 10 tkm välein tai jopa hieman alle. Huolenpitosopimus kun on niin ei haittaa käydä huollossa, mutta onhan toi aika erikoista.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Onko kellään kokemuksia farkku hybridi Auriksista? Mihinhän kulutukseen noilla pääsee todellisessa seka-ajossa? 2016 vuoden yksilöä katsellut.

Vähän mietityttää lisäksi tuo vetomassa noissa, 350kg sekä jarruton että jarrullinen. Kärry vie jo ison osan tuosta. Kyllä sillä pyöriä kuskailee mutta eipä ilmeisesti uskalla ottaa mitään isoja multakuormia tai muita perään. Onkohan tuolle joku tekninen peruste vai pelkkää varmistelua? Ei kyllä tule juuri vastaan kappaleita missä olisi edes vetokoukkua.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Itsellä firman 2021 Insignia Farmari 1,5tdi. Ajettu 30 000km. Koiranluut menee toiseen kertaan vaihtoon, eli kestävät 15 000km. Tuo on vähän ärsyttävää. Saas nähdä mitä mieltä firma on tuosta, kun kaksi kertaa vuodessa vaihdetaan Länkkärissä nuo. En usko että on kovin halpa lasku, per kerta. Automaattilaatikkokin vähän temppuilee, ei irrota kylmänä joten auto huutaa sen sekunnin kun painat kaasua ja mitään ei tapahdu kunnes nykäsee kun vaihde menee silmään. Et ihan täysin vakuuttunut en ole laadusta.

Muuten ei valittamista, hyvät tilat, hyvät varusteet, oikein hyvä ajaa, penkit on hienot AGR:t, moneen suuntaan säätyvät, ilmastoinnilla (joka tosin on turha) ja hieronnalla (joka tuntuu siltä kun muksu potkisi penkkiä takaa).
 
Viimeksi muokattu:

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Onko kellään kokemuksia farkku hybridi Auriksista? Mihinhän kulutukseen noilla pääsee todellisessa seka-ajossa? 2016 vuoden yksilöä katsellut.

Vähän mietityttää lisäksi tuo vetomassa noissa, 350kg sekä jarruton että jarrullinen. Kärry vie jo ison osan tuosta. Kyllä sillä pyöriä kuskailee mutta eipä ilmeisesti uskalla ottaa mitään isoja multakuormia tai muita perään. Onkohan tuolle joku tekninen peruste vai pelkkää varmistelua? Ei kyllä tule juuri vastaan kappaleita missä olisi edes vetokoukkua.

Itse ajanut nyt jonkun verran 2020 Corollan farkulla. 1.8 hybrid. Seka-ajossa keskikulutus ollut tankkauksista mitattuna aika tasan 5 litraa/100 km. Ajotietokone näyttää 3-4 desiä vähemmän. Kaupunki + maksimissaan 80 km/h -ajossa voi päästä lähemmäs neljää litraa ja motarilla sitten kesänopeuksilla menee lähemmäs kuusi litraa.
 

Jotva

Jäsen
Onko kellään kokemuksia farkku hybridi Auriksista? Mihinhän kulutukseen noilla pääsee todellisessa seka-ajossa? 2016 vuoden yksilöä katsellut.

Vähän mietityttää lisäksi tuo vetomassa noissa, 350kg sekä jarruton että jarrullinen. Kärry vie jo ison osan tuosta. Kyllä sillä pyöriä kuskailee mutta eipä ilmeisesti uskalla ottaa mitään isoja multakuormia tai muita perään. Onkohan tuolle joku tekninen peruste vai pelkkää varmistelua? Ei kyllä tule juuri vastaan kappaleita missä olisi edes vetokoukkua.
Ajelin parisen vuotta juurikin 2016 vuoden Auris farkulla. Kulutus oli muistaakseni kesäisin ihan viiden litran tuntumassa ja talvella kuuden. Siis mitenkään enempää pihistelemättä tai revittelemättä, normiajolla.

Koukkua ei ollut mullakaan. Syynä Auriksen pieneen vetomassaan on tuolloinen hybriditekniikka, joka on uudemmissa malleissa kehittyneempi ja sitä kautta vetomassa suurempi.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko kellään kokemuksia farkku hybridi Auriksista? Mihinhän kulutukseen noilla pääsee todellisessa seka-ajossa? 2016 vuoden yksilöä katsellut.

Vähän mietityttää lisäksi tuo vetomassa noissa, 350kg sekä jarruton että jarrullinen. Kärry vie jo ison osan tuosta. Kyllä sillä pyöriä kuskailee mutta eipä ilmeisesti uskalla ottaa mitään isoja multakuormia tai muita perään. Onkohan tuolle joku tekninen peruste vai pelkkää varmistelua? Ei kyllä tule juuri vastaan kappaleita missä olisi edes vetokoukkua.
Siis todella ärsyttävää tuo vetolupa. Jarruissa lie säästetty, aivan naurettavia vetopainoja. Mun Micralla saa vetää isompaa kuormaa kuin nelivetoMokalla? Jarrutonta tietty. Monissa euroautoissa on 750 tai lähelle, kun japseissa on aivan naurettavat lukemat. Ei vissiin maailmalla vedellä kärryjä, Suomalaiset varmaan tyhymiä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Siis todella ärsyttävää tuo vetolupa. Jarruissa lie säästetty, aivan naurettavia vetopainoja. Mun Micralla saa vetää isompaa kuormaa kuin nelivetoMokalla? Jarrutonta tietty. Monissa euroautoissa on 750 tai lähelle, kun japseissa on aivan naurettavat lukemat. Ei vissiin maailmalla vedellä kärryjä, Suomalaiset varmaan tyhymiä.
Muistaakseni uuteen hybridi-Camryyn ei edes saa vetokoukkua. Suomessa kun miettii millainen porukka (keski-iän ylittänyt mies) uutta Camrya olisi ostamassa, niin isolla osalla löytyy kotoa peräkärry ja koukuttomuudesta tulee este ostolle.
 

Birchman

Jäsen
Audi Q5 2017. Vaihtoon meni jarrulevyt ja -palat eteen ja taakse. 125tkm ajettu, ilmeisesti adaptiivinen vakkari syö jarruja myös takaa. Ehkä myös isompi massa. Aiemmassa A4:ssa takalevyt meni vaihtoon lähempänä 200tkm.

Koko huolto maksoi Brembon osilla 990 euroa pikkukorjaamolla. Marmorilla pelkät palat töineen olisi ollut 890 euroa. En kysellyt, mitä olisi sitten levyineen maksanut. Kai tuo ihan normaali oli hinnaltaan.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko ehdotuksia hyväksi vetokoukkuun kiinnitettäväksi pyörätelineeksi. Tulisi eläkeläispariskunnalle ja pitäisi saada kaksi sähköpyörää yhtä aikaa kuljetettua. Luotettava ja helppokäyttöinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös