Autoiluketju

  • 2 864 823
  • 17 520

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Juu kyllähän sieltä vastaukset tuli asiallisesti, eli jakohihna katkennut josta johtuen tilalle vaihdettu tehdaskunnostettu moottori ja samalla laitettu kytkin. Eli keulalla nyt siis ei uusi mutta uudenveroinen kone ja näinollen voi olla huoletta sen suhteen. Myönsi myös että olisi pitänyt maininta ilmoituksessa olla ja selvittelee miksi näin ei ollut toimittu. Äänimerkki laitetaan liikkeen toimesta kuntoon veloituksetta. Tästä oppi taas olemaan entistä tarkempi näissä asioissa ja tosiaan olisihan nuo pitänyt kaiketi tajuta katsoa koeajolla. Ei tästä kuitenkaan mitään kusetuksen makua jäänyt joten loppu hyvin kaikki hyvin.

Kuulostaa tutulta. Kun nykyisen auton kävin koeajamassa, niin hanskalokeron papereista ja kuiteista kävi hienosti ilmi (sähköpostivaihto maahantuojaliikkeen kanssa) että koneesta oli jakoketju hypännyt ja moottorivaurio -> moottorin vaihto 130tkm kohdalla. Tehdaskorjattu moottori tilalle. Mitään mainintaa näistä tietenkään ei ollut myynti-ilmoituksessa. Mutta eipä mitään, autossa olikin sitten tuoreempi moottori mitä aluksi luulin. Siitäkään ei ollut tietoa (myyjäliikkeellä, mutta Laakkosella näkyi huoltohistoriasta) että n 50tkm myöhemmin oli jakoketju vaihdettu taas kertaalleen ja oman omistamisen aikana se vaihdettiin vielä kerran n. 230tkm kohdalla.

Hyvähän tuommoinen koneen vaihto olisi merkitä ilmoitukseen. Tehdaskorjattu kone kuulostaa myyntivaltilta kuitenkin. Näissä vain ei tieto kulje käytetyn auton sisäänostajalta sen myynnistä vastaavalle.
 
Suosikkijoukkue
Україна, Bayraktar
Auto on tien laidassa hätävilkut päällä, kuuluisiko tossa oikeasti pysähtyä ja tsekata on kaikki hyvin? Taas ajeltiin letkassa laidassa olevan auton ohitse. Jos on saanut sairaskohtauksen ja viimeisillä voimillaan tajunnut laittaa HÄTÄvilkut päälle?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Auto on tien laidassa hätävilkut päällä, kuuluisiko tossa oikeasti pysähtyä ja tsekata on kaikki hyvin? Taas ajeltiin letkassa laidassa olevan auton ohitse. Jos on saanut sairaskohtauksen ja viimeisillä voimillaan tajunnut laittaa HÄTÄvilkut päälle?
Jos olet siinä vieressä parkissa, suosittelen mieluummin ko. kuskilta kysymään kuin täältä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Jaha, työsuhdeauto pitäisi laittaa tilaukseen viikon parin sisällä. Hinnat ikävä kyllä nousseet reippaasti 1-2 kk sitten, joten Skoda Kodiaq taitaa mennä yli rajojen. valinta taitaa aika tylsästi kallistua uuteen Octaviaan sedan mallina. siihen saa sitten ruksia lähes kaikki varusteet kuten sportti- tai ergo penkit, head up näyttö tuulilasiin yms. Komponenttipula poistanut joitain varusteita listalta kokonaan, kuten Canton sound systemin, harmi sinänsä.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jaha, työsuhdeauto pitäisi laittaa tilaukseen viikon parin sisällä. Hinnat ikävä kyllä nousseet reippaasti 1-2 kk sitten, joten Skoda Kodiaq taitaa mennä yli rajojen. valinta taitaa aika tylsästi kallistua uuteen Octaviaan sedan mallina. siihen saa sitten ruksia lähes kaikki varusteet kuten sportti- tai ergo penkit, head up näyttö tuulilasiin yms. Komponenttipula poistanut joitain varusteita listalta kokonaan, kuten Canton sound systemin, harmi sinänsä.

Eikö työsuhdeautoksi oikeasti saa valita mitään muuta autoa kuin Skodan?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ManU
Se on sitten näköjään sellainen tilanne, että jos tänään tilasi Volvon niin sen saa heinäkuussa ja sen vuosimalli on 2023.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikö työsuhdeautoksi oikeasti saa valita mitään muuta autoa kuin Skodan?
Miksi olisi tarvetta, jos saa laadukkaan ja hyvinvarustellun auton halvemmalla tahi samaan hintaan kuin peruscorollan?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Miksi olisi tarvetta, jos saa laadukkaan ja hyvinvarustellun auton halvemmalla tahi samaan hintaan kuin peruscorollan?
Peruscorolla on käsitteenä jo vanhentunut, kyllä se on nykyään perusskoda mistä puhutaan. Joka toinen vastaantuleva auto on hopeinen Skoda. Ja jokainen ottaa ja valitsee tietysti ihan minkä vaan haluaa, ei ole minulta pois. Ihmetyttää vaan. Kai tässä on sitä perisuomalaista harmautta ettei vaan vahingossakaan erotuta muista.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Eikö työsuhdeautoksi oikeasti saa valita mitään muuta autoa kuin Skodan?
Toki mutta hintaraja liikkuu 40t euron tuntumassa. Tuohon hintaluokkaan ei samaa määrää varusteita yms saa oikein mihinkään malliin. Toki Audi A4 täysin karvalakkina mahtuisi, samoin moni muu, mutta ns pakolliset kuten dynaamiset led-valot, adaptiivinen vakkari, ergo penkit yms jää sitten pois. Tämä on työkalu ja tiellä vietetään aikaa aika lailla joten oikeasti tietyillä jutuilla on eri lailla merkitystä kuin jos ajaisin 10tkm/vuosi. Tai munani olisi alle 18 senttinen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Peruscorolla on käsitteenä jo vanhentunut, kyllä se on nykyään perusskoda mistä puhutaan. Joka toinen vastaantuleva auto on hopeinen Skoda.
No, siksi se olikin hauska kirjoittaa.

Ja jokainen ottaa ja valitsee tietysti ihan minkä vaan haluaa, ei ole minulta pois. Ihmetyttää vaan. Kai tässä on sitä perisuomalaista harmautta ettei vaan vahingossakaan erotuta muista.
Ehkä joillain, mutta en usko oikein tuollaiseen stereotypiaan suomalaisuudesta enää. Ja sitten jos viereen isketään sama 30-40 k€:n uusi auto joltain muulta brändiltä, saako sillä jotain erityisen seksikästä? Skodstereissa on hintaluokassaan hyvä varustelu, erinomaiset tilat ja hyvä ajettavuus sekä ekstrana se, että Ocun sai kaasuna samaan hintaan kuin bensana. Eilinen duunireissu taipui 3 kilon keskikulutuksella eli nykyhinnoin 4,56 euroa sataselle.

Itseäni ei tippaakaan vituta tässä vaiheessa se, että vastaan tulee samannäköisiä autoja usein tai että saman konsernin velipoikia pyörii maanteillä myös taajaan. Jos hyppäisin saman hintaluokan Fordin tai Kian rattiin, tilanne ei juurikaan muuttuisi.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko monelle ylipäätään mitään merkitystä, mikä brändi ja minkä näköinen auto alla? Varmaan kuitenkin valtaosa vain liikkuu paikasta a paikkaan b, sen kummemmin arvottamatta kulkemisen katu-uskottavuutta.
 

Glove

Jäsen
Onko monelle ylipäätään mitään merkitystä, mikä brändi ja minkä näköinen auto alla? Varmaan kuitenkin valtaosa vain liikkuu paikasta a paikkaan b, sen kummemmin arvottamatta kulkemisen katu-uskottavuutta.
Eipä oikeastaan. Kuuluu luokkaan "olishan se ihan kiva" mutta ei todellakaan mikään välttämättömyys.
 
Onko monelle ylipäätään mitään merkitystä, mikä brändi ja minkä näköinen auto alla? Varmaan kuitenkin valtaosa vain liikkuu paikasta a paikkaan b, sen kummemmin arvottamatta kulkemisen katu-uskottavuutta.
Sehän riippuu siitä, että kuinka paksun pinkan seteleitä omistaa. Tai tekeekö auton osalta velkahankintaa.
Tai minkä ikäinen henkilö on. Fyysisesti tai henkisesti.
Valtaosa tyytyy/joutuu tyytymään taviksen rooliin. Ja se on ok. Joillekin auto voi olla henkinen munan jatke.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko monelle ylipäätään mitään merkitystä, mikä brändi ja minkä näköinen auto alla? Varmaan kuitenkin valtaosa vain liikkuu paikasta a paikkaan b, sen kummemmin arvottamatta kulkemisen katu-uskottavuutta.
Kyllä se ulkonäkö vaikuttaa ainakin täällä. Tuossa katoksessakin se auto on ikkunan alla talvea lukuunottamatta koko ajan, joten sitä joutuu ulkopuoleltakin katselemaan jatkuvasti. Kai tuota voi myös vaatteisiin verrata. Monia ei kiinnosta miltä näyttää ulospäin, mutta monia kyllä kiinnostaakin. Kyse on visuaalisuuden arvostamisesta. Joillain toki kyse on sitten siitä, että halutaan näyttää naapureille ja tuttaville olevansa parempaa luokkaa. Ei se sitä kyllä aina ole.

Visuaalisuushan on toki subjektiivinen asia. Omaan makuun Octavia ja Skodat ylipäätään ovat hyvännäköisiä autoja, kun taasen japanilaisten pyöreä muotoilu ei oikein iske.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko monelle ylipäätään mitään merkitystä, mikä brändi ja minkä näköinen auto alla? Varmaan kuitenkin valtaosa vain liikkuu paikasta a paikkaan b, sen kummemmin arvottamatta kulkemisen katu-uskottavuutta.
Ulkonäöllä ja muotoilulla on merkitystä minulle ihan käyttöesineissäkin, sikäli myös 30 k€:n keskivertohintaluokassa autoissakin . Ja ennen kuin joku kysyy, että miksi sitten ostin Octavian, totean, että se on ok ulkonäöltään, koska tuolloin puntarissa painoi enemmän käyttövoima.

Brändi on toissijainen, vaikka preferoin kyllä saksalaista konsernia jos mahdollista. VAG:tä parhaillaan siksi, että paikkakunnalta löytyy erinomaista osaamista. Automerkkejä on kuitenkin ollut japseista ranskalaisiin ja italialaisesta saksalaisiin, kaksi korealaistakin. Parhaillaan kakkosautomme on Clio.

Katu-uskottavuus on itselleni toissijainen. Jos sattuu tarpeeseen sopiva auto tyyliini sopivilla uskottavuustekijöillä, mikäs siinä, mutta uutta autoa en varsinaisesti alkaisi tuunaamaan tuhansilla euroilla vain sen vuoksi, että munani olisi Prisman parkkipaikalla hetkellisesti kookkaampi.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotkut ihmiset tykkäävät ajaa hyvällä ja laadukkaalla autolla, vaikka vaatimattomammallakin pärjäisi.

Ärsyttää, että joku kuvittelee, että auto olisi jonkinlaista muille näyttämistä. Noista toisten munan jatkeista yms. tuntuvat aina olevan kiinnostuneimpia ne, jotka sanovat, että autolla ei ole väliä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ärsyttää, että joku kuvittelee, että auto olisi jonkinlaista muille näyttämistä. Noista toisten munan jatkeista yms. tuntuvat aina olevan kiinnostuneimpia ne, jotka sanovat, että autolla ei ole väliä.
Onhan se joillekin ihan selkeästi sitäkin, varsinkin miehille. Epäkypsyyden kyllä näissä tapauksissa huomaa muissakin yhteyksissä, autoilu on vain osa kehittymättömän itsetunnon ilmentymää. Laadukas tai edes näyttävä auto ei kuitenkaan ole automaattisesti kusipäisyyden tai näyttämisenhalun merkki, todellakaan.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyviä vastauksia. Jotenkin itselle auton omistaminen on välttämätön paha ja jo itsessään niin kallista huvia, että mielelläni säästän ns. hienouksista. Toki jos lainarahalla omaa itsetuntoa pönkittää, niin se on jo aika idioottimaista, katsoo asiaa miten tahansa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toki jos lainarahalla omaa itsetuntoa pönkittää, niin se on jo aika idioottimaista, katsoo asiaa miten tahansa.
Itsetunnon pönkittämisestä en tiedä, mutta mieluummin mä auton maksan lainalla ja pidän sitten rahani kiinni sijoituksissa, joiden oletettu tuotto-% on korkeampi kuin lainan korko.

Kallistahan autoilu on. Siitä ei pääse mihinkään. Kustannukset ja käytäntö edellä kulkeminenhan on erittäinkin fiksua toimintaa sinulta.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
@sampio Jotain rotia nyt noihin juttuihin. Skoda ja laatu eivät mahdu samaan lauseesen, ellei puhuta äärimmäisen huonolaatuisista tuotteista. Skoda on premiumin vastakohta ja myös tekninen kestävyys on huonoimman kymmenyksen joukossa. Tämä lohkaisusi menee sinne top 3 älyttömyyksiin mitä olet palstalle kirjoitellut.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@sampio Jotain rotia nyt noihin juttuihin. Skoda ja laatu eivät mahdu samaan lauseesen, ellei puhuta äärimmäisen huonolaatuisista tuotteista. Skoda on premiumin vastakohta ja myös tekninen kestävyys on huonoimman kymmenyksen joukossa. Tämä lohkaisusi menee sinne top 3 älyttömyyksiin mitä olet palstalle kirjoitellut.
Siis Skodan kestävyys on huonoimman kymmenyksen, eli 10 prosentin joukossa? Saako jonkun lähteen tälle väitteelle, että vähintään 90 % autoista on kestävämpiä kuin Skodat? Missä myös väitettiin Skodan olevan premiumia?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Tadu Katso googlesta ja/ tai lue autolehtiä.

Katsoin Googlesta. En löytänyt tukea väitteellesi.

Skoda’s managed to squeeze itself into the top half of this reliability run-down and, according to Warranty Wise’s figures, it’s a fairly respectable brand when it comes to mechanical durability. A rating of 64% puts Skoda among many of the carmakers it directly competes with, and the average repair bills according to the warranty claim data aren’t too bad.

Autokeskustelu on kyllä erikoista kun aina joku vetää herneen nenään jostain ja saapuu paikalle tunnekuohussa kertomaan "totuuksia". Tässä tapauksessa tunnekuohu nousi vielä kun joku meni perkele kehumaan Skodaa. Huh huh mikä provokaatio!
 

Redimor

Jäsen

Katsoin Googlesta. En löytänyt tukea väitteellesi.

Skoda’s managed to squeeze itself into the top half of this reliability run-down and, according to Warranty Wise’s figures, it’s a fairly respectable brand when it comes to mechanical durability. A rating of 64% puts Skoda among many of the carmakers it directly competes with, and the average repair bills according to the warranty claim data aren’t too bad.

Autokeskustelu on kyllä erikoista kun aina joku vetää herneen nenään jostain ja saapuu paikalle tunnekuohussa kertomaan "totuuksia". Tässä tapauksessa tunnekuohu nousi vielä kun joku meni perkele kehumaan Skodaa. Huh huh mikä provokaatio!

Henkilökohtaisesti tykkään volkkarin ja skodan ajotuntumasta. Bemariin ja mersuun verrattuna se tuntuu kuin mikroautolle ajaessa. Tuon ajotuntuman kun saisi siirrettyä bimmeriin ja meseen, niin sitten tulisi haettua taas baijjerin tehtaan tuotetta kaupastakin.

Mutta mielipiteitä on keskimäärin yhtäläinen määrä verrattuna niihin ulosteen tuotto reikiinkin. Jokaisella on omansa eikä sitä pidä mennä moittimaan. Ennemmin kannattaa keskustella ja vertailla erilaisten kulkuvälineiden puolista jolloin pääsee muodostamaan oman mielipiteensä asiasta. En minä moiti muita merkkejä, sitä kun on tavallinen alkuasukas persejaloilla niin ei kaikki vain sovellu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös