Kysymys palstan autotietäjille:
Saisin sukulaiselta ostettuu kakkosautoksi reilusti alle asevelihinnan (nettiautossa näytti ka. olevan 13-15 tonnii) MB A:n.
Vm -13, ajettu jotain 180 tkm, Mate in Vinlant, huollot tehty sataantonniin asti Veholla ja sen jälkeen ihan oikeassa laatuhuollossa. Kaikki on paperilla.
Mitään ei ole mennyt autossa rikki, eli toiminu ku Buickin vessa.
eli: Mitä mystisii sudenkuoppii voisi olla kokemusten perusteella odotettavissa?
Vaimolla oli uudempi A200 (1.4 bensa, automaatti), osti muistaakseni 1 000 km ajettuna. Kohtuullinen ellei parempikin ajettavuus, mutta vikaherkkä. Etututka pääosin sekaisin, takuuseen korjattiin monta kertaa, vaan ei auttanut. Ikävästi sitten reagoi kun esim ajoi sillan alta ja auto esti mielestään fiksusti tömäystä. Jarruissa oli erilaisia vikoja, samoin rengaspaineiden tunnistamisessa jatkuvasti. Juuri kun pääsi matkaan, punainen välähti kojelautaan ja kertoi renkaan tyhjentyvän. Vika ei poistunut Veholla eikä erään oikean ammattilaisen käsittelyssä. Kolme nollausta sai tehdä sitten itse liiankin usein ja tarkistaa pysähtyneenä, että oikeaa vikaa ei ole. Takaiskunvaimennin (vasen) ja etuiskunvaimennin (oikea) vaihtokunnossa tuossa 30 000 km kohdilla. Navigaattori ei päivityksistä huolimatta ymmärtänyt aina perusteitäkään, vaan laittoi Espoossa ajamaan halkaisijaltaan muutaman km:n ympyrää Kehän vieressä.
Oli vielä sellainen omituisuus, että autoon oli asennettu alkolukko. Pari kertaa kävi itsellänikin "käry", kun lainasin autoa ja olin juuri pessyt hampaat. Ei käy, ollaan valtiossa, jossa ei saa päihtyneenä ajaa, auto viestitti tiukkana. Sinänsä hyvä, ei siinä mitään.
Saattoi olla yksilö, kuten varmaan olikin, mutta niinhän ne kaikki. Jos pitäisi valita Mersun ja Audin välillä samasta kokoluokasta, ainakin itse ottaisin Audin (A3) vähän hintavampanakin. Olettaen, että tarkoitat nyt Uudessakaupungissa koottua pikkumersua A.
Viimeksi muokattu: