Autoiluketju

  • 3 189 752
  • 18 516

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Fyysisten säätimien puute on lähes kaikissa VAG konsernin malleissa rasittava ominaisuus, koska ajaessa kosketusnäytön räplääminen ei ole ainakaan turvallisuutta parantava seikka.

Tämä on kyllä totta. Vituttaa itse asiassa aika paljon tuo järjenvastainen trendi korvata nappulat kojelaudasta rumasti törröttävillä kosketusnäytöillä. Arvaan, että tuo on huomattavasti halvempi toteuttaa, ja ehkä jonkun urpon mielestä tyylikästäkin. Tägi myös @SamSpade
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Kaverille jäi varmasti käteen hyvä mieli tuosta ansiokkaasta kuitista, mutta huoltsikalta pois ajaessaan mietti varmasti itsekin että miksi Boxster.
Boxsterin ostamiseen on yksi hyvä syy, se kun ei ole varaa 911:een.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaverille jäi varmasti käteen hyvä mieli tuosta ansiokkaasta kuitista, mutta huoltsikalta pois ajaessaan mietti varmasti itsekin että miksi Boxster.
Tai sitten kaverille jäi hyvä mieli kuitistaan ja huoltsikan pojat päättelivät tykönään, että pois lähtenyt kaveri jäi todellisuudessa harmittelemaan omaa valintaansa.

Kaikille vehkeiden mittailijoille jäi siinä tapauksessa hyvä mieli, että saatiinpa sanottua.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä tuollaisen 4.0l koneella olevan Boxsterin (tai Caymanin) ottaisin mielummin kuin jonkun perusmallisen 911:n. Vaparin äänet ja luonne, tasapainoinen ajaa ja halpa verrattuna 911. Minusta melkeinpä parhaimpia Porscheja mitä nyt voit ostaa. Jännä muuten, että näille dissaajille Ferrareista kuitenkin kelpaa entry level V8-koneiset tai pikku-Lambot. Onhan ne toki vähän kalliimpia kuin Boxsterit, mutta kai näillä henkilöillä irtoaa useampi satatonnia tuollaisen italialaisen ostamiseen.

Enkä muutenkaan ikinä ole ymmärtänyt, että autoista (tai muustakaan) pitää ajatella tuolleen negatiivisesti, että "ei riitä rahat siihen" tai "nössöjen malli". Jos pitää sille tiellä lähteä niin Boxster-kuski voisi bensiksellä kuitata huutelijalle, että miksi sun diesel-farkussa on ruma muija kyydissä.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Kyllä tuollaisen 4.0l koneella olevan Boxsterin (tai Caymanin) ottaisin mielummin kuin jonkun perusmallisen 911:n. Vaparin äänet ja luonne, tasapainoinen ajaa ja halpa verrattuna 911. Minusta melkeinpä parhaimpia Porscheja mitä nyt voit ostaa. Jännä muuten, että näille dissaajille Ferrareista kuitenkin kelpaa entry level V8-koneiset tai pikku-Lambot. Onhan ne toki vähän kalliimpia kuin Boxsterit, mutta kai näillä henkilöillä irtoaa useampi satatonnia tuollaisen italialaisen ostamiseen.

Enkä muutenkaan ikinä ole ymmärtänyt, että autoista (tai muustakaan) pitää ajatella tuolleen negatiivisesti, että "ei riitä rahat siihen" tai "nössöjen malli". Jos pitää sille tiellä lähteä niin Boxster-kuski voisi bensiksellä kuitata huutelijalle, että miksi sun diesel-farkussa on ruma muija kyydissä.
Mäki olen kattonut 928 ja 944 malleja joskus, kelpaisi oikeasti porsche kuin porsche. Tai no cayennesta en niin piittaa. Olikohan Jeremy Clarkson joka tuon mun viestin lauseen aikanaan Top Gearissa esitti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Enkä muutenkaan ikinä ole ymmärtänyt, että autoista (tai muustakaan) pitää ajatella tuolleen negatiivisesti, että "ei riitä rahat siihen" tai "nössöjen malli". Jos pitää sille tiellä lähteä niin Boxster-kuski voisi bensiksellä kuitata huutelijalle, että miksi sun diesel-farkussa on ruma muija kyydissä.
Eli olisi ihan ok kohdistaa pienimunaisen miehen huutelut todennäköisesti täysin syyttömään vaimoon? Jotenkin kokisin aikuismaisempana jättää vinkujat vinkumaan ihan keskenään, vaikka omaa egoa olisikin kiva pönkittää jollain nasevalla servauksella. Yläasteella ja lukiossa nämä.

Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä, että vittujakaan pitäisi olla muiden asia, mihin kukin rahansa sijoittaa. Itse ostin uuden Octavian ja muutama kaveri siihen sitten perinteisesti, että samalla rahalla olisivat mieluummin ostaneet tämä tai tuon - minäpä en olisi, vaan halusin tietystä hintaluokasta uuden auton.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä, että vittujakaan pitäisi olla muiden asia, mihin kukin rahansa sijoittaa. Itse ostin uuden Octavian ja muutama kaveri siihen sitten perinteisesti, että samalla rahalla olisivat mieluummin ostaneet tämä tai tuon - minäpä en olisi, vaan halusin tietystä hintaluokasta uuden auton.
Sellaista autoa tai automerkkiä ei olekaan, mistä joku ei pahoittaisi mieltään tai keksi negatiivista sanottavaa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä minä tänään niin mieleni pahoitin, kun uutta (esittelyautoa) hakiessa auton luovuttanut myyjä kysäisi, että oliko tähän neuvoteltu kaupanpäällisenä moottorilämmitintä. Ei oltu. Siihen hetkeen asti olin ihan varma tehneeni hyvät kaupat. Mutta nytpä tietysti jäi tympimään, että selvästi enemmänkin olisi saanut kinuttua mukaan.

Hyvä auto, hauska ajaa, mahtava varustetaso ja paha mieli.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kellään kokemusta Finikorin ruostesuojauksista? Tarkoitus seuraavaa autoa pitää 10 vuotta ja päivittäistä ajoa Lahden keskustaan talven suolasohjossa, niin teoriassa ainakin olisi fiksua tuollainen teettää.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kävipä niin, että tässä 40-vuoden komeammalla puolella ajelen ajokorttia ja sehän tarkoittaa myös auton hankkimista parin kuukauden päästä.
Nyt on perjantaista asti ollut uusinta mallia oleva Honda Jazz alla ja kortti taskussa reilun viikon. Ja täytyy kyllä sanoa, että on se ajaminen aika ahdistavaa puuhaa. Tuntuu, että kokoajan tekee vähintään pieniä virheitä, jää pimeällä jalankulkijoita huomaamatta ja jatkuvasti epäröi kaikkia päätöksiään. Tiedä mitä tästä tulee.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Nyt on perjantaista asti ollut uusinta mallia oleva Honda Jazz alla ja kortti taskussa reilun viikon. Ja täytyy kyllä sanoa, että on se ajaminen aika ahdistavaa puuhaa. Tuntuu, että kokoajan tekee vähintään pieniä virheitä, jää pimeällä jalankulkijoita huomaamatta ja jatkuvasti epäröi kaikkia päätöksiään. Tiedä mitä tästä tulee.

Hyvä siitä tulee. Ajamaan oppii ajamalla, ja jossain vaiheessa huomaat ettei ahdista ollenkaan.

Muistan hyvin, kun kortin sai, ja joku liikkeellelähtö jännitti aivan helvetisti. Jos auto sammui valoissa, niin paniikkihan siitä seurasi ja lisää sähellystä. Nyt jos vastaava käy, niin ei kauheasti hetkauta, auto käyntiin ja liikkeelle.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Nyt on perjantaista asti ollut uusinta mallia oleva Honda Jazz alla ja kortti taskussa reilun viikon. Ja täytyy kyllä sanoa, että on se ajaminen aika ahdistavaa puuhaa. Tuntuu, että kokoajan tekee vähintään pieniä virheitä, jää pimeällä jalankulkijoita huomaamatta ja jatkuvasti epäröi kaikkia päätöksiään. Tiedä mitä tästä tulee.

Kokemusta eli kilometrejä vain alle niin kyllä se havainnointikykykin siitä paranee. Alussa tietenkin hieman jännittää ja epävarmuuttakin esiintyy ja sitä kautta ehkä keskittyminenkin on epäolennaisessa. Tamin tyyliin 100 000 kilometriä vuodessa kun ajelet niin olet pian suorastaan ammattikuski.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tyttären kanssa ollaan ajeltu reilu vuosi jo ja vaikka pääosin lyhyttä ajoa, on kilsoja tuhansia erilaisissa olosuhteissa alla. Aika hyvin alkaa olla harjaantunut, kun ottaa huomioon sen, että vaihtoi automaatista manuaaliin keväällä ja lähti sen kanssa aikalailla nollista liikkeelle - siis ihan siitä, että köröteltiin pihatietä ykkösellä, jotta saatiin koordinaatiota jalkoihin automaatin jäljiltä. Nyt alkaa olla jo aika hyvin lihasmuistissa nuo jutut, osaa pelata kytkimellä risteyksissä ja lähestyä moottorijarrutuksella yms. Välillä toki tulee pieniä lagauksia, kun jotain yllättävää tapahtuu, mutta sitähän sattuu kaikille. Eli litä nyt yritän sanoa, on se, että kilsoja alle reilusti, niin hyvä tulee.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aloittelevalla kuskilla taitaa usein katse olla liian lähellä tiessä, jolloin tilanteetkin (ja jalankulkijat) tulee yllättäen ja ennakointi on vaikeaa. Tuo korjaantunee aika nopeasti, kunhan vai ajelee kaikissa keleissä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1 - 2 vuotta se vaatii, että ajelemiseen harjaantuu. Toki kilometreistä riippuen. Ajamaan ei opi kuin ajamalla. Kannattaa ottaa rauhassa ja olla hermostumatta, vaikka muut hermostuisivat.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on perjantaista asti ollut uusinta mallia oleva Honda Jazz alla ja kortti taskussa reilun viikon. Ja täytyy kyllä sanoa, että on se ajaminen aika ahdistavaa puuhaa. Tuntuu, että kokoajan tekee vähintään pieniä virheitä, jää pimeällä jalankulkijoita huomaamatta ja jatkuvasti epäröi kaikkia päätöksiään. Tiedä mitä tästä tulee.
Ajamaan oppii, wait for it...ajamalla!

Kokemusta ja kokemuksia kun kertyy, niin kyllä sitä vain kehittyy kuskina ja autolla meneminen ei tunnu kävelyä ihmeellisemmältä.

Itsekin alussa kortin saaneena jännitti todella paljon liikenteessä ja tuli välteltyä jopa "ihmisten aikaan" ajelua eli juuri iltapäivät eivät tuntuneet kivalta. Sitten sitä lähti joskus iltamyöhään yksinään ajelemaan, kun muuta liikennettä ei juuri ollut.
Sekin on ihan hyvä tapa opetella ajamista ja saada kilometrejä alle, jos kovasti jännittää, niin ei tarvitse niin paljon sitä muuta liikennettä stressata, jos stressaa jo tarpeeksi se oma ajaminenkin.
Kunhan vain muistaa ettei ota siitä sitten tapaa, että kun se tuntuu turvalliselta ja helpolta, niin sitten aina vain tekee sitä. Pikku hiljaa kokeilee niitä "uusia juttuja". Mäkilähtöjä yms.

Ja kuten edelläkin mainittiin, niin jos nyt auto sattuu sammumaan johonkin liikennevaloihin, niin sittenhän sammuu. Ei muuta kuin uudestaan käyntiin ja uutta yritystä.

Toistoja, toistoja!
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitos kaikki, lohduttavia sanoja. Arvostan todella suuresti.

Nimimerkillä: Anteeksi sille pakukuskille, jonka nokan eteen onnistuin tänään ajamaan Prisman parkkihallista. Meni ajatukset ristiin, kun refleksit sanoi "tulet oikealta, sinulla on etuajo-oikeus" mutta säännöt sanoi "tulet parkkihallista, sinun pitää väistää!". Ansaitsin tööttäyksen.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
No ei siinä mitään, kyllä tuota tööttäämistä sopisi enemmänkin käyttää. Tampereella on niin hitaita valoista lähtijöitä, että joku alppitorvi olisi syytä kiinnittää korvaan, ja töräyttää, että liikkeelle siitä!
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ja kuten edelläkin mainittiin, niin jos nyt auto sattuu sammumaan johonkin liikennevaloihin, niin sittenhän sammuu. Ei muuta kuin uudestaan käyntiin ja uutta yritystä.
Sammuu se vielä nykyäänkin aina silloin tällöin jossakin, vaikka kortti on ollut jo 15 vuotta ja kilometrejä on ihan riittävästi.

Mitä sitten? Shit happens ja eteenpäin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mulla auto sammuttaa itse itsensä aina kun pysähtyy esim. valoihin. Ai että miten mä inhoan sitä ominaisuutta. Toki sen saa pois nappia painamalla, mutta ei vakioasetukseksi ilman erillistä säätämistä jonkun ohjelman avulla. Kaveri on luvannut onneksi jeesata asian kanssa.

Toinen, mitä vihaan tässä uudessa autossa on adaptiivinen vakionopeudensäädin. Se on aivan sanoinkuvailemattoman hirveä värkki. Käytännössä tilanne on se, että mulla ei ole autossa nyt vakkaria lainkaan, koska tuota ei vain pysty normaalioloissa käyttämään hermostumatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös