Autoiluketju

  • 3 187 958
  • 18 516

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Adaptiivista vakkara inhosin ensimmäisen kuukauden, kun sellainen nykyisessä autossa on, mutta sen jälkeen oppinut pitämään siitä todella paljon. Ei ole tosiaan aivan autopilotti, mutta pienellä järkevällä manuaalisella ajamisella (esim. kaasuttaminen itse tietyissä tilanteissa) tuo on oiva lisävaruste. Lisäksi tuo adaptiivinen vakkari tekee ajamisesta smoothimpaa ja täten muille liikenteen käyttäjille ennakoitavampaa olemalla vähemmän aggressiivinen ja siten lisää omaa ja muiden ajomukavuutta ja turvallisuutta.

Ainoa miinus, minkä itse olen huomannut on pikateillä, kehällä yms. tapahtuvat edellä ajavan auton pysähtyminen paikalleen viereiselle kääntyvien autojen kaistalle tien yli kääntyäkseen. Tällöin monesti vakkari tekee tarpeettoman kovan jarrutuksen, kun kuvittelee ehkäisevänsä potentiaalista törmäystä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uusimpien VAG-autojen vakkari on kyllä mielestäni hyvä. Itselläni siis mk8 Golf.

Pystyn ajamaan vakkari päällä jopa liikenneympyröissäkin ja auto kyllä näkee edellä ajavan lähes "kulman takaa".

Ainoa minkä tuosta @V-G- listauksesta tunnistan on tuo kaasutuksen "lagi", kun hidas poistuu edestä. Ohittaessa esim. motarilla tuo tosin toimii ilman viivettä, koska vilkun näpäyttäminen vapauttaa auton kaasuttamaan takaisin merkittyyn nopeuteen.

Tuo valoihin / pysähtymiseen asti jarruttaminen ja siitä itsestään kaasuttaminen vakkarilla on parhautta. Sai kyllä ensimmäiset kerrat tämän tekniikkafriikin hymyilemään kuin hangon keksi Golfin ratissa, kun ei ollut ennen tuollaista automatisaatiota kokenut auton ratissa.

Pakko myös tuota vaaratilanteiden tunnistamista kehua. Pari kertaa maantielle on ollut kääntymässä pieniltä sivuteiltä (madellut risteykseen) auto ja oma autoni on blingannut vaaranpaikan tilanteesta. Hienoa ennakointia tietokoneelta.
Tää oli kuin omalta näppäimistöltä. Alla 2019 Octavia.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minulla on 2019 Peugeot 508 GT adaptiivisella vakkarilla. Toimii hyvin, mutta ei erinomaisesti. On jotenkin hiukan turhan herkällä. Pari kesää sitten oli vuokra-autona Keski-Euroopassa ihan uusi Ford Mondeo, varmaan vm. 2019 sekin. Siinä oli aivan erinomaisen hienosti toimiva vakkari ja muutakin hyvää siinä autossa oli. Esimerkiksi navigaattori.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Pakko myös tuota vaaratilanteiden tunnistamista kehua. Pari kertaa maantielle on ollut kääntymässä pieniltä sivuteiltä (madellut risteykseen) auto ja oma autoni on blingannut vaaranpaikan tilanteesta. Hienoa ennakointia tietokoneelta.

Muuten samaa mieltä, mutta tämä ominaisuus on aivan perseestä. Mun mk8 heitti hätäpysäytyksen, kun luuli, että minä en näe kääntyvää ja vastaantulevaa autoa. Vauhtia ei ollut paljon, mutta kyllä äkkipysähdys yllätti. Muutenkin varoittaa aivan liian herkästi, jos oikealle kääntyvä esim. pysähtyy kääntyessään väistämään suojatien ylittävää.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Muuten samaa mieltä, mutta tämä ominaisuus on aivan perseestä. Mun mk8 heitti hätäpysäytyksen, kun luuli, että minä en näe kääntyvää ja vastaantulevaa autoa. Vauhtia ei ollut paljon, mutta kyllä äkkipysähdys yllätti. Muutenkin varoittaa aivan liian herkästi, jos oikealle kääntyvä esim. pysähtyy kääntyessään väistämään suojatien ylittävää.
Jännä juttu tuo hätäpysäytys, nimittäin minulla on tehnyt sen tasan yhden kerran. Se oli, kun ajoin autoa parkkiin ja auto haistoi katukivetyksen lähestyvän ja pysäytti itsensä. Liikenteessä itsessään auto ei ole hätäjarrulla puuttunut peliin. Voikohan tuota herkkyyttä sitten jotenkin säätää?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jännä juttu tuo hätäpysäytys, nimittäin minulla on tehnyt sen tasan yhden kerran. Se oli, kun ajoin autoa parkkiin ja auto haistoi katukivetyksen lähestyvän ja pysäytti itsensä. Liikenteessä itsessään auto ei ole hätäjarrulla puuttunut peliin. Voikohan tuota herkkyyttä sitten jotenkin säätää?
Ainakin VAGeissa voi, kahdellakin tavalla. Ensimmäinen ja helpompi on se, että menee asetuksista tuohon ajoapu-kohtaan ja sieltä säätää varoitusilmoitukset lievimmälle mahdolliselle säädölle. En muista tämän asetuksen nimeä. Toinen keino on härkkiä auton softaa, mutta siihen tarvitaan erillinen ohjelma. Kyse on kuitenkin täysin vaarattomasta toimenpiteestä sikäli, ettei se vaikuta takuisiin tms.
 

ace

Jäsen
Passat vm. 2017. Kaveri, joka ajaa tuon sisarautoa eli 2018 Superbia kertoi että noin se hänenkin autonsa toimii. Istui siis pelkääjän paikalla kuuntelemassa vaahtoamistani.


Kaasua voi tosiaan painaa, mutta reaktiivisuus on kyllä heikkoa. Ilmeisesti vakkari päällä ajettaessa ei toimi sport-asetus, jota taas käytän itse aina. Tämä taas johtuu siitä, että auto on sinänsä hieman alitehoinen, eli tuo 125hv versio. Olen kyllä ajatellut lastuttaa sen siihen n. 150 heppaan, joka on tuon 1,4-litraisen moottorin tehokkaampi versio.
Omassa 2014 Octavia RS:ssä on selvä ero ECO- ja Sport asetusten välillä. ECO:lla tuota mainitsemaasi viivettä tapahtuu, mutta Sportilla reagoi ja kaasuttaa viiveettömästi.

Kaikenkaikkiaan tykkään kyllä adaptiivisesta vakkarista todella paljon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Omassa 2014 Octavia RS:ssä on selvä ero ECO- ja Sport asetusten välillä. ECO:lla tuota mainitsemaasi viivettä tapahtuu, mutta Sportilla reagoi ja kaasuttaa viiveettömästi.

Kaikenkaikkiaan tykkään kyllä adaptiivisesta vakkarista todella paljon.
Omassa Hyundai Ioniqissa en ole Sport-asetuksella adaptiivista vakkaria koskaan tullut kokeilleeksi. Eco-asetuksella kun vaihtaa esim. motarilla kaistaa hitaamman takaa, on ensin pieni reagointiviive mutta sen jälkeen auto kiihdyttää hyvin nopeasti säädettyyn nopeuteen.
Toimii muuten ihan riittävän hyvin, mutta tuokin reagoi edellä ajaviin hitaampiin aivan liian aikaisin, vaikka pidettävä etäisyys on säädetty pienimmäksi mahdolliseksi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko joku perillä uudempien Alfa Romeoiden laadusta? Lähinnä Giulia kiinnostaisi. Oletteko bongailleet kestotestejä tai pitkiä vikalistoja? :)

Jotenkin tuntuu spekseiltä ja tyylillisesti houkuttelevalta tuo Giulia, löytyy perus 2.0 bensaturboa, nelivetoa jne.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onko joku perillä uudempien Alfa Romeoiden laadusta? Lähinnä Giulia kiinnostaisi. Oletteko bongailleet kestotestejä tai pitkiä vikalistoja? :)

Jotenkin tuntuu spekseiltä ja tyylillisesti houkuttelevalta tuo Giulia, löytyy perus 2.0 bensaturboa, nelivetoa jne.

Nuorimman 1–3-vuotiaiden ryhmän kolme parasta ovat Mercedes-Benz C-sarja, Alfa Romeo Giulia ja Mercedes-Benz CLA. Nykyisen Alfa Romeo Giulian kakkostila on yllätys, sillä Alfa Romeo on yleensä ollut runsasvikainen. Myös pykälää pienempi Alfa Giulietta on kymmenen kärjessä -listalla kahdessa eri ikäluokassa. Ilmeisesti Alfa Romeon laatu on paranemaan päin?

Ihan hyvältähän tuo näyttää, kun kakkoseksi sijoittuu. Vikalistoja en kerennyt katsoa tuossa, mutta kyllä niitäkin varmaan voisi jostain löytää, jos vikoja ylipäätään on tullut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Onko joku perillä uudempien Alfa Romeoiden laadusta? Lähinnä Giulia kiinnostaisi. Oletteko bongailleet kestotestejä tai pitkiä vikalistoja? :)

Jotenkin tuntuu spekseiltä ja tyylillisesti houkuttelevalta tuo Giulia, löytyy perus 2.0 bensaturboa, nelivetoa jne.
Jossain vaiheessa Alfat mätäni pohjasta pahasti. Tästä on jopa oma havainto kun tutun tallilla ihmeteltiin nosturilla läpimätää pohjaa. En tiedä onko uusissa alusta paremmin suojattu. Onhan Alfa Romeot kauniita autoja mutta liikkeestä lähtiessä kannattaa suunnata paikalliseen ruostesuojausliikkeeseen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jossain vaiheessa Alfat mätäni pohjasta pahasti. Tästä on jopa oma havainto kun tutun tallilla ihmeteltiin nosturilla läpimätää pohjaa. En tiedä onko uusissa alusta paremmin suojattu. Onhan Alfa Romeot kauniita autoja mutta liikkeestä lähtiessä kannattaa suunnata paikalliseen ruostesuojausliikkeeseen.
Tämähän se suurin kysymysmerkki onkin. Giulian kohdalla nyt ensi kertaa kuulee laadukkaammasta toteutuksesta puhuttavan. Jos edelleen tiputtavat muutamassa vuodessa ison osan arvostaan niin ei sekään oikein houkuttele muutenkin kalliissa auton hankinnassa/ylläpidossa. Toisaalta hankintahinnaltaan ovat edullisempia jos vertaa Audi, BMW ja MB vastaaviin bensaturbonelivetoihin.
 

hege

Jäsen
Meillä hätäpysäytys on ehkä pelastanut kerran jalankulkijan joutumasta minun yliajamaksi. Kaverit (kaksi nuorta lasta) juoksi päin punaisia ehtiäkseen suojatien takana olevally pysäkille ja itse taas seurasin onko bussilähdössä liikkeelle vai ei. Hätäpysäytys veti terävän jarrutuksen alun ennen kuin itse ehti mukaan eli varmaan olisi ollut siinä ja siinä miten jälkimmäiselle juoksijalle olisi käynyt ilman sitä kun hän vähän jähmettyi suojatielle (ihan ymmärrettävästi) ja oli tosiaan juossut kaverin perässä kummemin miettimättä.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän se suurin kysymysmerkki onkin. Giulian kohdalla nyt ensi kertaa kuulee laadukkaammasta toteutuksesta puhuttavan. Jos edelleen tiputtavat muutamassa vuodessa ison osan arvostaan niin ei sekään oikein houkuttele

Jos listallasi on korkealla arvon säilyminen niin unohda Alfa Romeot jos taas teet valintaa fiiliksellä ja asenteella että en helvetissä aja samanlaisella Saksalaisella "priimuimilla" kuin 85% keskiluokkaisista naapureistani niin anna palaa.

Nimimerkillä 12 Alfaa omistaneena. Ajaisin merkillä edelleen mutta kun Italiaanot eivät ole vielä tajunneet tehdä sitä sähköautoa kokoluokkaan johon mahtuu muutakin kyytiin kuin kuski, apukuski ja luottokortti joten nyt mennään sitten Ranskiksella.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nimimerkillä 12 Alfaa omistaneena.
Ihan mielenkiinnosta kyselen kun Alfoja olet omistanut, oletko sivusta seurannut uuden Giulian elikaarta? Onko siellä yritystä paremmasta, vai mennäänkö taas metsään? Jos laatu paranee niin luulisi arvonkin säilyvän.

Kieltämättä Alfassa kiehtoo muotokieli, ajo-ominaisuudet ja tyylikäs sisustakin kun mennään vähän alkaen malleista eteenpäin. Potentiaalisten vaihtoehtojen koeajot pitäisi aloittaa kunhan ehtii.

ja asenteella että en helvetissä aja samanlaisella Saksalaisella "priimuimilla" kuin 85% keskiluokkaisista naapureistani niin anna palaa.

Tässä lauseessa on myös vahvasti perää, ei kiinnostaisi ostella saksalaisia priimiumeja, niitä ollut jo useampi.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiinnosta kyselen kun Alfoja olet omistanut, oletko sivusta seurannut uuden Giulian elikaarta? Onko siellä yritystä paremmasta, vai mennäänkö taas metsään? Jos laatu paranee niin luulisi arvonkin säilyvän.

Giuliaa mulla ei ole ollut, ajanut toki olen muutamaakin eri versioita, erittäin kiva kärry. Sen mitä olen seurannut niin tuntuu että pitää hintansa aika paljon paremmin kuin edeltäjänsä 159 ja laatu on oikeasti todella paljon parempi. Ei kai noita vieläkään alle 20k€ Suomesta saa vaikka vanhimmat on jo 5 vuotiaita ja reilusti yli 100tkm ajettuja.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuinka leveä risteys/risteysalue täytyy olla, jotta 17 metriä pitkä puoliperävaunuyhdistelmä mahtuu kääntymään 90-asteen käännöksen? Eli mahtuuko kääntymään omakotitaloalueen kaduilla. Olisi sellaisella tulossa iso lähetys ja pohdin, että pitääkö valmistautua mahdollisuuteen, että joutuu säätämään jotakin. Liittynee autoiluun.
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuinka leveä risteys/risteysalue täytyy olla, jotta 17 metriä pitkä puoliperävaunuyhdistelmä mahtuu kääntymään 90-asteen käännöksen? Eli mahtuuko kääntymään omakotitaloalueen kaduilla. Olisi sellaisella tulossa iso lähetys ja pohdin, että pitääkö valmistautua mahdollisuuteen, että joutuu säätämään jotakin. Liittynee autoiluun.

Varmaan joku rekkapena voi heittää hatusta arvion, mutta itse ottaisin yhteyttä kuljetusliikkeeseen ja varmistaisin asian heiltä. Yleisesti ottaen aika hienosti rattimiehet noita liikuttaa kapeillakin väylillä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmaan joku rekkapena voi heittää hatusta arvion, mutta itse ottaisin yhteyttä kuljetusliikkeeseen ja varmistaisin asian heiltä. Yleisesti ottaen aika hienosti rattimiehet noita liikuttaa kapeillakin väylillä.
”Kuljetusliike”, eli hollantilainen taimitarha, pyysi tässä tapauksessa ottamaan heihin yhteyttä jos 17-metrinen ei mahdu, jolloin rahti jätetään jonnekin kauemmaksi tai jätetään paikallisen kuljetusliikkeen pienemmän auton hoidettavaksi 600 euron lisämaksua vastaan. Olettaisin kyllä, että tuollainen mahtuu täällä kääntymään, vaikka naapureiden nurmialueiden yli oikaisemalla jos ei muuten.

Taidanpa mennä riskillä ja sitten haetaan puut ja pensaat henkilöautolla tuolta isomman tien varresta muutama kerrallaan jos ei muuta. 600 egen lisämaksuun ei kyllä taivu.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Kuinka leveä risteys/risteysalue täytyy olla, jotta 17 metriä pitkä puoliperävaunuyhdistelmä mahtuu kääntymään 90-asteen käännöksen? Eli mahtuuko kääntymään omakotitaloalueen kaduilla. Olisi sellaisella tulossa iso lähetys ja pohdin, että pitääkö valmistautua mahdollisuuteen, että joutuu säätämään jotakin. Liittynee autoiluun.
Kyllähän tuollainen kääntyy "normaalisti" myös pienimmillä kaduilla jos siellä ei ole valopylväitä ja aitoja yms. edessä.
Toki tähän vaikuttaa suuresti se kuka on ratin takana keskimäärin voisi sanoa, että jos näitä itä-euroopan ihmeitä ratin takana niin tuloksena voi mitä tahansa maan ja taivaan väliltä, jos taas länsimainen kuski niin tavarat tulevat perille asti. Tämä usean vuoden kokemuksesta siitä kuinka auto tottelee kuskeja passin kannen mukaan.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Kyllähän tuollainen kääntyy "normaalisti" myös pienimmillä kaduilla jos siellä ei ole valopylväitä ja aitoja yms. edessä.
Tämä usean vuoden kokemuksesta siitä kuinka auto tottelee kuskeja passin kannen mukaan.
Rakentaessa jännitti kuinka rekka pääsee tontille, kun pakettiautollakin oli jollain vaikeuksia. Voin sanoa, että rekkakuski tuli rekkoineen tyylikkäästi PERUUTTAEN, koska purku oli siten helpompaa. En viitsinyt edes kysyä, että millä helvetillä tuo taittui.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Rakentaessa jännitti kuinka rekka pääsee tontille, kun pakettiautollakin oli jollain vaikeuksia. Voin sanoa, että rekkakuski tuli rekkoineen tyylikkäästi PERUUTTAEN, koska purku oli siten helpompaa. En viitsinyt edes kysyä, että millä helvetillä tuo taittui.

Noissa tilanteissa näkee kyllä huikeaa ammattitaitoa. Muistan kerrankin kun tukkirekan kuski tuli hakemaan puut kyytiin. Peruutti kapeaa metsäautotietä talvella. Hankea oli sen perus 60-70cm eli sivulla olevat ojat, kivet, kannot sun muut piilossa lumen alla. Seuraili vain traktorin ajamia jälkiä pääosin. Ja liittymä metsäautotielle tietenkin ahdas takavinkkeli.

Toki tähän vaikuttaa suuresti se kuka on ratin takana keskimäärin voisi sanoa, että jos näitä itä-euroopan ihmeitä ratin takana niin tuloksena voi mitä tahansa maan ja taivaan väliltä, jos taas länsimainen kuski niin tavarat tulevat perille asti. Tämä usean vuoden kokemuksesta siitä kuinka auto tottelee kuskeja passin kannen mukaan.

Tällaisesta myös kokemus. Virolainen kuski oli tuomassa meille jakelukuorma-autolla jotain kalustesettiä. Ensimmäiset oksat pihatien risteyksessä osu peileihin niin jannu kiipesi ulos, "eij mahtu" ja alkoi vääntämään peräramppia auki ja pudotti kamat siihen. Sain sitten kantaa ne siitä kotiin. Ihmettelen kun aiemman omistajan aikana samasta pihasta tuotiin ja haettiin mm. purjevene joka vuosi sellaisella veneen kuljetusyhdistelmällä. Toisaalta on ollut huippuavuliata ja osaavia virolaiskuskeja: ajaneet ongelmitta pihaan ja kantaneet apuna kalusteita sisälle asti omasta ehdotuksestaan. Oli heille helppo antaa täydet pisteet kun kuljetusfirma kyseli palautteita jälkikäteen.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meille syntyy (jos nyt kaikki menee nappiin) keväällä toinen lapsi ja samalla vaimon äitiysvapaan ansiosta nykyinen työsuhdeauto (XC60 plugari) lähtee pois.

Tuon XC60:n tilat ovat olleet jo yhden lapsen kanssa aika perseestä, niin onneksi ei tarvitse koittaa kahden lapsen romppeita sinne tunkea. Muutenkin on alkanut vituttaa siitä koituvat kulut, kun auto itsessään ei ole niin erikoinen ja kuluttaa ihan saatanasti jos pitää johonkin pk-seudun ulkopuolelle lähteä.

Joten olen nyt pohtinut, että minkä sitä keväällä sitten hankkisi tilalle. Ilta-Sanomissa oli alkuviikosta kunnon hehkutuskirjoitus Volvo V70:n puolesta ja aloin pohtia olisiko tuo järkihankinta. En ole omaa autoa omistanut moneen vuoteen, mutta nyt mietin että voisin siihen sijoittaa 20-25k€ ajatuksella, että ajellaan seuraavat 5-8 vuotta sillä.

Sinällään kilsojen puolesta ei välttämättä dieseliä kaipaa, mutta toisaalta jos auto on luotettava tekniikaltaan, ei tule mitään älyttömiä yllätyskuluja ja tilat sopivat kahden pienen lapsen kanssa elämiseen, niin ei sillä käyttövoimalla ole niin väliä.

Toinen vaihtoehto olisi Volkswagen Passat plugari. Skoda on maailman väsynein brändi, niin se on poissuljettu meidän perheessä.

Eli minkälaiset kokemukset noista 2015-2016 V70:stä? Ja sama kysymys Volkkarin Passat plugarista.

ID4 vois olla kiva, mutta meidän vähäisellä auton käytöllä en halua laittaa siihen niin paljoa rahaa kiinni.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Noissa tilanteissa näkee kyllä huikeaa ammattitaitoa. Muistan kerrankin kun tukkirekan kuski tuli hakemaan puut kyytiin.

Täytyy sanoa, että tässäkin ammattikunnassa on eroja. Hieman alle kuusikymppinen isäni on huomattavasti taitavampi kuin parhaassa iässä oleva allekirjoittanut, sillä hän on ajanut ikänsä puita tiettömien taipaleiden takaa, kun taas allekirjoittanut on pysynyt pääasiassa asfaltilla.

Saiko @Tadu tavaransa vai pitääkö tulla apuun? Liittymästä riippuen, kyllä puoliperävaunu pitäisi saada normaalin suomalaisen pihamaan alueella purkuiskuun.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@macnevis sattumoisin juuri noiden välillä tein oman valintani. Tai no, bensaversioiden, mutta kuitenkin. Long story short: Passat oli parempi, vaikka sisusta onkin Volvossa hienompi. Tilankäyttö ja ajettavuus olivat vain niin paljon paremmat Volkkarissa. Etenkin tuo takakontin ja -penkin tilavuus on Passatissa täysin omaa luokkaansa. Samoin Passatin käyttökustannukset olivat ratkaisevasti edullisemmat.

Passat-plugaria kävin koeajamassa 35 minuuttia. Muutoin tuo vastasi omaa bensaversiotani, mutta se oli nopeampi, painavamman oloinen ja siksi kaarteissa hitaampi ja hieman uudempi. En pidä Volkkarin hybridien voimalinjasta, se on liian arvaamaton ja jotenkin "kökkö". Toisaalta en missään vaiheessa ollut aikeissa ostaa plugaria, joten olin koeajossa varmaan turhan skeptisella, jopa kyynisellä mielellä. Ei tuo oikeasti varmaankaan mikään huono ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös