Autoiluketju

  • 3 186 487
  • 18 515

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jalalla saa kevyellä nykäisyllä nostettua ylös jos jää puoleen väliin tai pohjaan. Moottori on 1.0 125hv Ecoboost, bensakone.
Jees. Sanoisinpas, että nyt kannattaa kilpailuttaa Auto Jerryn kautta tuo korjaus niin, että tuot itse omat osat. Nopeasti kun kurkkasin Mister Auton kautta, niin ihan laadukkaat tarvikevaraosat löytää tuohon autoon varsin edullisesti. Master cylinder on joku reilu satanen ja slave cylinder selvästi alle. Pääsylinteri on siinä ihan kytkinpolkimen kupeessa, eli nopeampi vaihtaa ja siksi halvempi kuin työsylinteri joka on siellä jossain voimansiirron uumenissa. Joissain autoissa työsylinteriin pääsee käsiksi helpommin, mutta 900 euroa on kyllä liioiteltu hinta tuollaisesta. Luultavimmin hinnoittelevat alkuperäisosan mukaan ja työn määrä tulee jostain katalogivakkarista.

Pääsylinterin vaihto pitäisi olla joka tapauksessa alle 300 ja sanoisin, ettei työsylinterinkään vaihto voi olla mitenkään enempää kuin tuplat tuohon. Jos tuossa päädytään vaihtamaan työsylinteri, letku kannattaa vaihdattaa myös koska samalla vihalla se siinäkin menee.

Ihan omana veikkauksena sitten: Letkussa näyttäisi olevan neljä venttiiliä, joten jos niistä yksikin falskaa, se selittäisi ilmakuplan kulkeutumisen järjestelmässä. Jos taas kyseessä olisi työsylinterin vika, mulla ei riitä osaaminen kertoa miten se aiheuttaisi tuollaisen vian ilman että nestettä vuotaisi ulos.

Toivottavasti saat homman hoidettua.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Olen syksyllä ja keväällä käsitellyt tuuli- ja etusivulasit Korrekin vastaavalla aineella. Vaimon autosta on teho hiipunut ja harmaahkoa kalvoa havaittavissa, minun autossani huomaa edelleen keväisen käsittelyn vaikutuksen ja vesi nousee lasilta. Sulat kannattaa mielestäni vaihtaa käsittelyn yhteydessä. Vaimon autoon en keväällä vaihtanut.

Tuli testattua myös tätä. Tällä viikolla laitoin ja tuossa eilen ajelin motarilla tihkusateella eikä tarvinnut pyyhkijöitä paljoa käyttää. Pakkauksen mukaan pitäis kestää jopa pari vuotta tai 30 000km. Tuohon en kyllä ihan usko, mutta seuraillaan.
 
Jees. Sanoisinpas, että nyt kannattaa kilpailuttaa Auto Jerryn kautta tuo korjaus niin, että tuot itse omat osat. Nopeasti kun kurkkasin Mister Auton kautta, niin ihan laadukkaat tarvikevaraosat löytää tuohon autoon varsin edullisesti. Master cylinder on joku reilu satanen ja slave cylinder selvästi alle. Pääsylinteri on siinä ihan kytkinpolkimen kupeessa, eli nopeampi vaihtaa ja siksi halvempi kuin työsylinteri joka on siellä jossain voimansiirron uumenissa. Joissain autoissa työsylinteriin pääsee käsiksi helpommin, mutta 900 euroa on kyllä liioiteltu hinta tuollaisesta. Luultavimmin hinnoittelevat alkuperäisosan mukaan ja työn määrä tulee jostain katalogivakkarista.
Meinasin tulla ehdottamaan samaa, eli nyt kun homma on jotakuinkin diagnosoitu niin saman tiedon kera jollekin Ford-foorumille ja kyselemään suosituksia paikallisista/läialueella olevista hyvistä pajoista. Osiakaan ei välttämättä tarvitse itse, tai ainakaan siinä ei järin paljoa säästä vs pajalla samat on jo yllyssä valmiina.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pääsylinterin vaihto pitäisi olla joka tapauksessa alle 300 ja sanoisin, ettei työsylinterinkään vaihto voi olla mitenkään enempää kuin tuplat tuohon. Jos tuossa päädytään vaihtamaan työsylinteri, letku kannattaa vaihdattaa myös koska samalla vihalla se siinäkin menee.
Sattui olemaan tämänikäisen Focuksen korjausmanuska tuossa lähettyvillä, niin vilkaisin vaikken automekaanikko virallisesti olekaan. Työsylinterin vaihto vaatii laatikon irtikäytön, joten jos koko hoidon vaihtaa, niin 900€ osineen ja töineen merkkikorjaamo-tuntiveloituksena alkaa kuulostaa jopa siedettävältä. Hieman tuota pääsylinteriäkin joutuu vaihtohommassa kaivamaan muun romppeen alta esiin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Joo ajattelin että jos riittäisi, että myyjä näkee kun teen tilisiirron ja siitä on tarvittavat pankin dokumentit (kuitti) nähtävillä.

Sekin että jos autossa olisikin ikäviä yllätyksiä / klommoja, mikä ei ilmoituksesta & myyjän sanasta käy ilmi, niin ei tosiaan huvittaisi etupeltoon Suomesta käsin maksaa.
Kyä nihkeää voi olla että kauppias kelpuuttaisi jonkun finnjävelin itsetulostamat kuitit. Ite maksoin ihan vaan luottokortilla, mutta oli toki alle 10000€ autosta kysymys. Tai no, kai pankki luottorajaa antaa enemmänkin jos kerran tilillä on rahnaa valmiina vastaavasti. En enää muista miksei tehty pankkisiirtoa, olisiko jopa ollut niin että laskeskelin että luottokortilla kurssimuunnokset ym tuli halvemmaksi.
Noin saa siis ainakin kaupat tehtyä samantien, kunhan kauppa vaan korttimaksut kelpuuttaa.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Kyä nihkeää voi olla että kauppias kelpuuttaisi jonkun finnjävelin itsetulostamat kuitit.
Niin ajattelin, että jos pankin sivuilla on tietokoneella ja vierestä autoliikkeessä seuraavat, niin eikö siitä ihan viralliset dokumentit talteen jää tunnistetietoineen pankkitositteineen kaikkineen. Eli ei ole mikään "itsekyhätty" kuitti vaan ihan virallinen dokumentti, että rahat on liikkunut tililtä A tilille B.

Paitsi tätä ei tarvitse kai miettiä, jos SEPA-siirrolla rahat saa liikkumaan samantien.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Niin ajattelin, että jos pankin sivuilla on tietokoneella ja vierestä autoliikkeessä seuraavat, niin eikö siitä ihan viralliset dokumentit talteen jää tunnistetietoineen pankkitositteineen kaikkineen. Eli ei ole mikään "itsekyhätty" kuitti vaan ihan virallinen dokumentti, että rahat on liikkunut tililtä A tilille B.
Juu toki, mutta jos se pankki on vielä joku Ossuspassinkki tai Leidin Sööstäpunkki niin mistä se myyjä tietää, että siirtyykö siinä rahaa vai koijataanko apinaa.
Mutta en usko että yhtään autoa on jäänyt Ruotsista sen takia hakematta, ettei sopivaa maksutapaa löytyisi. Mutta etukäteen kannattaa sopia kuviot.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Juu toki, mutta jos se pankki on vielä joku Ossuspassinkki tai Leidin Sööstäpunkki niin mistä se myyjä tietää, että siirtyykö siinä rahaa vai koijataanko apinaa.
Mutta en usko että yhtään autoa on jäänyt Ruotsista sen takia hakematta, ettei sopivaa maksutapaa löytyisi. Mutta etukäteen kannattaa sopia kuviot.
Jees. Handelsbanken täällä.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jees. Sanoisinpas, että nyt kannattaa kilpailuttaa Auto Jerryn kautta tuo korjaus niin, että tuot itse omat osat. Nopeasti kun kurkkasin Mister Auton kautta, niin ihan laadukkaat tarvikevaraosat löytää tuohon autoon varsin edullisesti. Master cylinder on joku reilu satanen ja slave cylinder selvästi alle. Pääsylinteri on siinä ihan kytkinpolkimen kupeessa, eli nopeampi vaihtaa ja siksi halvempi kuin työsylinteri joka on siellä jossain voimansiirron uumenissa. Joissain autoissa työsylinteriin pääsee käsiksi helpommin, mutta 900 euroa on kyllä liioiteltu hinta tuollaisesta. Luultavimmin hinnoittelevat alkuperäisosan mukaan ja työn määrä tulee jostain katalogivakkarista.

Pääsylinterin vaihto pitäisi olla joka tapauksessa alle 300 ja sanoisin, ettei työsylinterinkään vaihto voi olla mitenkään enempää kuin tuplat tuohon. Jos tuossa päädytään vaihtamaan työsylinteri, letku kannattaa vaihdattaa myös koska samalla vihalla se siinäkin menee.

Ihan omana veikkauksena sitten: Letkussa näyttäisi olevan neljä venttiiliä, joten jos niistä yksikin falskaa, se selittäisi ilmakuplan kulkeutumisen järjestelmässä. Jos taas kyseessä olisi työsylinterin vika, mulla ei riitä osaaminen kertoa miten se aiheuttaisi tuollaisen vian ilman että nestettä vuotaisi ulos.

Toivottavasti saat homman hoidettua.

Kiitos vinkeistä!

Täytyy funtsia ja seurailla tilannetta. Nyt se on taas ilmauksen jälkeen toiminut normaalisti pari päivää, mutta täytyy varmaan lähteä tuolla letkun uusimisella liikenteeseen jos oireilu palaa.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Kiitos vinkeistä!

Täytyy funtsia ja seurailla tilannetta. Nyt se on taas ilmauksen jälkeen toiminut normaalisti pari päivää, mutta täytyy varmaan lähteä tuolla letkun uusimisella liikenteeseen jos oireilu palaa.
Seuraanpa mielenkiinnolla tätä. Mulla oli aikanaan manuaalipassatti ja siinä kytkinpoljin teki ihan samaa. Meni aivan löysäksi ja tunnottomaksi. Sitten pumppaamalla edestakaisin sai jonkun tuntuman polkimeen ja se toimi taas hetken aikaa normaalisti.

Käytin korjaamolla, mutta sama diagnoosi tuli kuin sullekin, mitään varsinaista vikaa ei löytynyt.

Tuosta työsylinterin vaihdon hinnasta. En tiedä mikä focuksessa on kytkimen osien kesto, mutta olikohan mulla vauhtipyörä mondeosta sökö ~250tkm kohdalla. Huoltoliike sanoi että näin paljon ajetussa autossa voisi olla syytä vaihtaa myös työsylinteri ja kytkinpaketti nyt kun vaihteisto on samalla vaivalla saatu pöydälle. Itse osat on kohtuu halpoja ja suurin kustannus tulee vaihteiston avaamisesta. Päätin teettää kaikkien kolmen osan vaihtotyön kerralla ja 1300e tuli maksamaan kolme vuotta sitten.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tai sitten laittaa rahat valmiiksi luottokortille ja vingauttaa autokaupassa visaa. Toimii ainakin pienemmissä summissa, mutta ei kyllä tietoa, että miten hyvin useemmalla kympillä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään tuli käytyä koeajamassa ja ostamassa Honda Jazz Hybrid Executive-varustetasolla. Esittelyauto, vuosimallia 2020, tehdastakuu 2023 loppupuolelle voimassa. Mittariin oli kertynyt about 1000 kilometriä. Toimitus ensi viikon loppupuolella, myyjä hoitaa ennen luovutusta ensimmäisen määräaikaishuollon autoon. Inssi kun meni läpi viime torstaina, niin kyseessä tietenkin eka oma auto. Oli aika paljon pehmeämpää ja hiljaisempaa kyytiä Hondalla kuin autokoulun 2013 vuosimallin Golfilla.

Hiukan mietityttää, että autossa tulee mukaan Bridgestone Blizzak Ice -kitkarenkaat. Eivät testien perusteella mitään kitkojen kärkitasoa, mutta pärjäisiköhän noilla tällainen aloittelija Etelä-Suomen talvessa?
 

Tuamas

Jäsen
Hiukan mietityttää, että autossa tulee mukaan Bridgestone Blizzak Ice -kitkarenkaat. Eivät testien perusteella mitään kitkojen kärkitasoa, mutta pärjäisiköhän noilla tällainen aloittelija Etelä-Suomen talvessa?

Ennakoi ja ennakoi vielä vähän enemmän jos on riski että tie on jäässä, niin kyllä keskinkertaisilla kitkoillakin painaa turvallisesti menemään.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tänään tuli käytyä koeajamassa ja ostamassa Honda Jazz Hybrid Executive-varustetasolla. Esittelyauto, vuosimallia 2020, tehdastakuu 2023 loppupuolelle voimassa. Mittariin oli kertynyt about 1000 kilometriä. Toimitus ensi viikon loppupuolella, myyjä hoitaa ennen luovutusta ensimmäisen määräaikaishuollon autoon. Inssi kun meni läpi viime torstaina, niin kyseessä tietenkin eka oma auto. Oli aika paljon pehmeämpää ja hiljaisempaa kyytiä Hondalla kuin autokoulun 2013 vuosimallin Golfilla.

Hiukan mietityttää, että autossa tulee mukaan Bridgestone Blizzak Ice -kitkarenkaat. Eivät testien perusteella mitään kitkojen kärkitasoa, mutta pärjäisiköhän noilla tällainen aloittelija Etelä-Suomen talvessa?
Minä pärjäsin hyvin täällä pk-seudulla muutaman talven Keski-Eurooppaan tarkoitetuilla kitkoilla, mitkä tulivat Sitikan mukana. Nyt on pohjoisemman alueen kitkat Peugeotissa. Aika harvassa ovat kelit, missä ei kitkoilla pärjää. Sinun autoosi tulee vieläpä uudet renkaat, ne on taatusti paremmat kuin muutaman vuoden ajetut, vaikka eivät huippuarvosanoja olisi saaneetkaan. Jos tulee paljon ajamista pohjoiseen päin, tai talvella pikkuteillä, missä ei ole kunnollista kunnossapitoa, niin sitten nastat olisivat paikallaan.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis tiethän olisivat paljon ajettavampia, ellei Destia lykkäisi suolaa talvella koko ajan tielle. Siihen nollakeliin vetävät suolan ja hetken päästä pakkanen, niin kyllä taas on naurussa pitelemistä. Monesti tie kuivuisi itsekseen kun autoilijat ajavat, vaan suolauksen jälkeen tiet aivan järkyttäviä ajaa.
Kitkoilla pärjää mainiosti, kun muistaa suomalaisen tienhoidon, ja jättää hiukan etäisyyttä edelläajavaan.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Hiukan mietityttää, että autossa tulee mukaan Bridgestone Blizzak Ice -kitkarenkaat. Eivät testien perusteella mitään kitkojen kärkitasoa, mutta pärjäisiköhän noilla tällainen aloittelija Etelä-Suomen talvessa?
Kyllähän noi briggarin renkaat on ihan ok tasoa. Ei näistä isoista merkeistä yksikään laita ulos sellaisia renkaita, joilla ei talvella pärjäisi kun ajaa järkevästi. Sen sijaan noissa Kiinan ihmeissä on merkkejä, joita ei kannata laittaa alle jos on liikuttava kelissä kuin kelissä.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Siis tiethän olisivat paljon ajettavampia, ellei Destia lykkäisi suolaa talvella koko ajan tielle. Siihen nollakeliin vetävät suolan ja hetken päästä pakkanen, niin kyllä taas on naurussa pitelemistä. Monesti tie kuivuisi itsekseen kun autoilijat ajavat, vaan suolauksen jälkeen tiet aivan järkyttäviä ajaa.
Kitkoilla pärjää mainiosti, kun muistaa suomalaisen tienhoidon, ja jättää hiukan etäisyyttä edelläajavaan.
Viime talvena hankalimmat kelit Vantaalla olivat taajamissa, koska osaa pikkuteistä ei aurattu käytännössä lainkaan. Teihin tuli syvät ajourat ja polanteet, ja mäkisillä alueilla oli todella vaikeaa ajaa. Vastaantulijoiden väistäminen oli melkoinen haaste.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jatkan kyselyikääni. Kun tuo Jazz Hybrid on nyt ensimmäinen autoni ja talvi kolkuttelee jo nurkan takana, pitäisikö siihen ostella jotain lisälämmitintä? Sellaista, että olisi pakkasaamuina sekä kuskille että autolle mukavampi lähteä liikkeelle.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime talvena hankalimmat kelit Vantaalla olivat taajamissa, koska osaa pikkuteistä ei aurattu käytännössä lainkaan. Teihin tuli syvät ajourat ja polanteet, ja mäkisillä alueilla oli todella vaikeaa ajaa. Vastaantulijoiden väistäminen oli melkoinen haaste.
Joku vuosi sitten oli aamulla lumisade, kun töihin lähdin. Tiellä muutama sentti lumisohjoa, vastaan tulee aura-auto. Aura ylhäällä ja takaa pukkaa suolaa. No, iltapäivällä sitten helkkarinmoinen paskasohko tiellä, kun töistä tulin?
Aamulla olisi pelkkä auraus riittänyt, mutta vissiin suolakiintiö odotti, kun pakko oli paskaa tielle ajaa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joku vuosi sitten oli aamulla lumisade, kun töihin lähdin. Tiellä muutama sentti lumisohjoa, vastaan tulee aura-auto. Aura ylhäällä ja takaa pukkaa suolaa. No, iltapäivällä sitten helkkarinmoinen paskasohko tiellä, kun töistä tulin?
Aamulla olisi pelkkä auraus riittänyt, mutta vissiin suolakiintiö odotti, kun pakko oli paskaa tielle ajaa.
Suolasta saa erillisveloituksena €/tn, auraus sisältyy sopimuksen kiinteään kk-maksuun, joutuu sitä suorittamaan tai ei? Terä kuluu jos ajaa aura alhaalla.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Tänään tuli käytyä koeajamassa ja ostamassa Honda Jazz Hybrid Executive-varustetasolla. Esittelyauto, vuosimallia 2020, tehdastakuu 2023 loppupuolelle voimassa. Mittariin oli kertynyt about 1000 kilometriä. Toimitus ensi viikon loppupuolella, myyjä hoitaa ennen luovutusta ensimmäisen määräaikaishuollon autoon. Inssi kun meni läpi viime torstaina, niin kyseessä tietenkin eka oma auto. Oli aika paljon pehmeämpää ja hiljaisempaa kyytiä Hondalla kuin autokoulun 2013 vuosimallin Golfilla.

Hiukan mietityttää, että autossa tulee mukaan Bridgestone Blizzak Ice -kitkarenkaat. Eivät testien perusteella mitään kitkojen kärkitasoa, mutta pärjäisiköhän noilla tällainen aloittelija Etelä-Suomen talvessa?
Mulla oli viime vuonna ensimmäistä kertaa kitkarenkaat talven ajan käytössä (tuli auton mukana enkä halunnut ostaa uusia talvirenkaita kun sellaiset kerran jo oli). Pakko sanoa että yllätyin positiivisesti niiden tarjoamasta pidosta, siitä huolimatta seuraavat talvirenkaat lienee silti nastarenkaat, sen verran paljon muutamat jäiset kelit hirvitti.

Aloittelijalle tulikin jo hyvä vinkki ennakoinnista, se on erittäin tärkeää. Liukkailla keleillä (tai jos epäilet onko liukas keli) suosittelen sopivissa paikoissa kokeilemaan sitä, kuinka liukasta on. Tällöin liukkaus ei pääse yhtä paljoa yllättämään ja osaat ajaa tarvittaessa hieman varovaisemmin. Kokeiluilla tarkoitan sitä, että esim. suoralla tiellä pistää kaasun pohjaan ja kokeilee lähteekö auto kiihtymään vai sutiiko se ja alkaako luistonesto vilkkua. Ei nyt ehkä 80km/h vauhdista moottoritiellä ole suositeltavaa, mutta esimerkiksi 40km/h vauhdista mitään äkillistä ei ehdi sattua jos vain tajuaa päästää jalan kaasulta pian. Tuntuma tiehen on tärkeää ja kun vain kiinnittää huomiota auton käyttäytymiseen voi säästyä monelta vaaratilanteelta kun oppii tuntemaan aiemmin että nyt taitaakin olla todella liukasta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Viime talvena oli se muutaman päivän putki, kun sitä jäätävää tihkua tuli. Silloin oli kitkoilla kyllä ihan hirvittävää ajaa. Pitoa ei käytännössä yhtään, kun tiet oli aivan peilijäässä.

Muutenhan noilla on varsin miellyttävää ajaa. Rengasmelu on esimerkiksi selvästi pienempää, kuin muilla renkailla.
 

444

Jäsen
Jatkan kyselyikääni. Kun tuo Jazz Hybrid on nyt ensimmäinen autoni ja talvi kolkuttelee jo nurkan takana, pitäisikö siihen ostella jotain lisälämmitintä? Sellaista, että olisi pakkasaamuina sekä kuskille että autolle mukavampi lähteä liikkeelle.
Onko siinä autossa pistoketta? Siis käytännössä lohkolämmitintä, jolle sisätiloihin haarotus ja oma töpseli sisätilalämmittimelle? Jos ei ole, niin muutama satku menee asentamiseen ja osiin. Tai sitten ”tein itse ja säästin” -metodilla ikkuna sen verran raolleen, että johto mahtuu läpi. Jälkimmäinen on järkevyydessään erittäin kyseenalaista.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Ainakin Tukholman seudulla Suomeen myyminen on kaikille autoliikkeille varmasti tuttua.
Tässä pari hyödyllistä linkkiä eräältä autoiluun keskittyvältä foorumilta:
Opas Ruotsin autokauppoihin
Tuolta löytyi kyllä ihan mukavasti infoa, kiitos vielä!

Esim. tuo ilmainen Biluppgifter.se "auton rekisteritiedot" -palvelu oli aika kätevä. Sai auton historiasta heti varsin hyvän yleispätevän käsityksen. Edellisine omistajineen yms.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko siinä autossa pistoketta? Siis käytännössä lohkolämmitintä, jolle sisätiloihin haarotus ja oma töpseli sisätilalämmittimelle? Jos ei ole, niin muutama satku menee asentamiseen ja osiin. Tai sitten ”tein itse ja säästin” -metodilla ikkuna sen verran raolleen, että johto mahtuu läpi. Jälkimmäinen on järkevyydessään erittäin kyseenalaista.
Ei taida olla pistoketta. Saan auton perjantaina, enkä tullut koeajon yhteydessä tällaista tarkastaneeksi. Lähinnä ihastelin sisustusta ja komeaa kojelautaa. Eli alusta asti pitää laitella. Tuskin itse mitään asentelen, joten lieneekö merkkihuolto paras paikka hoitaa tällaisen asennuttaminen?

EDIT: Ihan vaan yleisesti haluan todeta ylisuuren kiitoksen kaikille tämän ketjun kirjoittajille. Kullanarvoinen paikka saada tietoa tällaiselle amatöörille.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös