Autoiluketju

  • 3 186 347
  • 18 515

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Mulla auto sammuttaa itse itsensä aina kun pysähtyy esim. valoihin. Ai että miten mä inhoan sitä ominaisuutta. Toki sen saa pois nappia painamalla, mutta ei vakioasetukseksi ilman erillistä säätämistä jonkun ohjelman avulla. Kaveri on luvannut onneksi jeesata asian kanssa.

Toinen, mitä vihaan tässä uudessa autossa on adaptiivinen vakionopeudensäädin. Se on aivan sanoinkuvailemattoman hirveä värkki. Käytännössä tilanne on se, että mulla ei ole autossa nyt vakkaria lainkaan, koska tuota ei vain pysty normaalioloissa käyttämään hermostumatta.

Start-stopiin en ota kantaa mutta ihan mielenkiinnosta, mikä adaptiivisessa vakkarissa ahdistaa?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mulla auto sammuttaa itse itsensä aina kun pysähtyy esim. valoihin. Ai että miten mä inhoan sitä ominaisuutta. Toki sen saa pois nappia painamalla, mutta ei vakioasetukseksi ilman erillistä säätämistä jonkun ohjelman avulla. Kaveri on luvannut onneksi jeesata asian kanssa.

Toinen, mitä vihaan tässä uudessa autossa on adaptiivinen vakionopeudensäädin. Se on aivan sanoinkuvailemattoman hirveä värkki. Käytännössä tilanne on se, että mulla ei ole autossa nyt vakkaria lainkaan, koska tuota ei vain pysty normaalioloissa käyttämään hermostumatta.
Adaptiivinen vakkarihan on parasta pizzan jälkeen. En suostu ottamaan uutta autoa ilman tuota.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulla auto sammuttaa itse itsensä aina kun pysähtyy esim. valoihin. Ai että miten mä inhoan sitä ominaisuutta. Toki sen saa pois nappia painamalla, mutta ei vakioasetukseksi ilman erillistä säätämistä jonkun ohjelman avulla. Kaveri on luvannut onneksi jeesata asian kanssa.

Toinen, mitä vihaan tässä uudessa autossa on adaptiivinen vakionopeudensäädin. Se on aivan sanoinkuvailemattoman hirveä värkki. Käytännössä tilanne on se, että mulla ei ole autossa nyt vakkaria lainkaan, koska tuota ei vain pysty normaalioloissa käyttämään hermostumatta.
Mikä noissa nyt niin ärsyttää? Tuo ensimmäinen moottorin sammuttaminen ei vaikuta mihinkään ja adaptiivinen vakionopeudensäädinhän on autoilun parhaita keksintöjä pitkään aikaan. Ellei nyt jostain syystä saa kiksejä siitä, että ajaa edellä ajavan perseessä kiinni.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Start-stopiin en ota kantaa mutta ihan mielenkiinnosta, mikä adaptiivisessa vakkarissa ahdistaa?
Adaptiivinen vakkarihan on parasta pizzan jälkeen. En suostu ottamaan uutta autoa ilman tuota.
Inohttavat seikat järjestyksessä:

1. Auto päättää alkaa hidastaa aivan liian aikaisin. Minimietäisyysasetuksellakin auto päättää varmuuden vuoksi ottaa viitisen kilsaa tunnissa pois vauhdista jos jossain kauempana edessä on toinen auto.

2. Nopeuden takaisin ottamisen hitaus. Eli kun kaista vapautuu jonkun hitaan poistuessa, menee aivan naurettavan kauan, että auto herää kiihdyttämään. Tuossa ei ole minkäänlaista jouhevuutta. Alan vähitellen tajuta, mistä johtuu, että motareilla näkee näitä tilanteita joissa auto hyppää letkasta oikealta kaistalta vapaalle vasemmalle kaistalle ja ajaa viitisen sekuntia täysin samaa vauhtia letkan kanssa kunnes alkaa piiiiiikkkuuuuhiiiiljaa kerätä nopeutta ohitukseen. Sietämätöntä!

3. Äkkijarrutukset ja jarrutusvaroitukset. Jos vaikka vaihtaa yhden kaistan yli kehällä ja jossain 15 metrin päässä keskimmäisellä kaistalla on auto, oma auto päättää tehdä äkkijarrutuksen, jonka jälkeen mennäänkin sitten taas se muutama sekunti aivan helvetin hitaasti. Sitten kun yrittää itse tallata lapun lattiaan, ei tapahdu hetkeen mitään, koska auto on vakkarimoodissa. Kuulemma sen punaisella vilkkuvan APUA JARRUTA HYVÄ MIES -hälytystilan voi poistaa härkkimällä auton softaa sillä ohjelmalla. Sekin vituttaa.

4. Auto ei tunnista kunnolla mutkaisella tiellä kaistaa. Eli kaksikaistainen mutkainen tie aiheuttaa usein sen, että auo reagoi edellä ajavaan autoon vaikka se olisi toisella kaistalla.

Voin kuvitella, että jossain suht staattisella maantiellä 90kmh ajettaessa tuo on ihan ok. Itse en vain voi sietää sitä, että auto tekee mitään päätöksiä puolestani. Itse ajan yleensä niin, että ajan vain piirun alle sen nopeuden josta saa sakkoa, eli vaikka 80-alueella 89kmh todellista nopeutta gepsistä tsekattuna. Aktiivisella ajotavalla tuo onnistuu normaaliliikenteessä todella hyvin, adaptiivisella vakkarilla ei mitenkään.

Kaikki automaatti-alkuiset asiat ovat muutenkin vaihteistoa lukuun ottamatta yleensä ihan kamalia.

Tuo ensimmäinen moottorin sammuttaminen ei vaikuta mihinkään
Vaikuttaa se. Se hidastaa liikkeelle lähtemistä olennaisesti, etenkin ylämäissä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Inohttavat seikat järjestyksessä:

1. Auto päättää alkaa hidastaa aivan liian aikaisin. Minimietäisyysasetuksellakin auto päättää varmuuden vuoksi ottaa viitisen kilsaa tunnissa pois vauhdista jos jossain kauempana edessä on toinen auto.

2. Nopeuden takaisin ottamisen hitaus. Eli kun kaista vapautuu jonkun hitaan poistuessa, menee aivan naurettavan kauan, että auto herää kiihdyttämään. Tuossa ei ole minkäänlaista jouhevuutta. Alan vähitellen tajuta, mistä johtuu, että motareilla näkee näitä tilanteita joissa auto hyppää letkasta oikealta kaistalta vapaalle vasemmalle kaistalle ja ajaa viitisen sekuntia täysin samaa vauhtia letkan kanssa kunnes alkaa piiiiiikkkuuuuhiiiiljaa kerätä nopeutta ohitukseen. Sietämätöntä!

3. Äkkijarrutukset ja jarrutusvaroitukset. Jos vaikka vaihtaa yhden kaistan yli kehällä ja jossain 15 metrin päässä keskimmäisellä kaistalla on auto, oma auto päättää tehdä äkkijarrutuksen, jonka jälkeen mennäänkin sitten taas se muutama sekunti aivan helvetin hitaasti. Sitten kun yrittää itse tallata lapun lattiaan, ei tapahdu hetkeen mitään, koska auto on vakkarimoodissa. Kuulemma sen punaisella vilkkuvan APUA JARRUTA HYVÄ MIES -hälytystilan voi poistaa härkkimällä auton softaa sillä ohjelmalla. Sekin vituttaa.

4. Auto ei tunnista kunnolla mutkaisella tiellä kaistaa. Eli kaksikaistainen mutkainen tie aiheuttaa usein sen, että auo reagoi edellä ajavaan autoon vaikka se olisi toisella kaistalla.

Voin kuvitella, että jossain suht staattisella maantiellä 90kmh ajettaessa tuo on ihan ok. Itse en vain voi sietää sitä, että auto tekee mitään päätöksiä puolestani. Itse ajan yleensä niin, että ajan vain piirun alle sen nopeuden josta saa sakkoa, eli vaikka 80-alueella 89kmh todellista nopeutta gepsistä tsekattuna. Aktiivisella ajotavalla tuo onnistuu normaaliliikenteessä todella hyvin, adaptiivisella vakkarilla ei mitenkään.

Kaikki automaatti-alkuiset asiat ovat muutenkin vaihteistoa lukuun ottamatta yleensä ihan kamalia.


Vaikuttaa se. Se hidastaa liikkeelle lähtemistä olennaisesti, etenkin ylämäissä.
Mielenkiinnosta mikä auto sulla? Skodalla ainakin adaptiivinen toimii yllättävän hyvin. Kaasuakin voi painaa vakkari päällä eikä se mitenkään hitaasti reagoi vaan ihan normaalisti. Tämä siis liittyen kohtiin 2 ja 3. Kohtaan 4 kommentoin, että mielestäni 3 vuoden ja 50 000 kilometrin aikana oma Skoda on kaksi kertaa hidastanut viereisellä kaistalla olevan auton takia, ja itse ajan taajamassakin yleensä vakkari päällä. Ykköskohtaan kommentoin, että jos etäisyyden laittaa minimiksi Skodassa, niin ei jää kyllä turvaväliä edellä ajavaan.

Ainoa paska tuossa adaptiivisessa vakkarissa Skodassa on, että kun lumisohjossa ajettaessa sensori likaantuu ja vakkari menee pois päältä, niin käyttöön ei jää tavallista vakkaria ollenkaan, vaan pitää olla kokonaan ilman vakionopeudensäädintä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mielenkiinnosta mikä auto sulla?
Passat vm. 2017. Kaveri, joka ajaa tuon sisarautoa eli 2018 Superbia kertoi että noin se hänenkin autonsa toimii. Istui siis pelkääjän paikalla kuuntelemassa vaahtoamistani.

Kaasuakin voi painaa vakkari päällä eikä se mitenkään hitaasti reagoi vaan ihan normaalisti.
Kaasua voi tosiaan painaa, mutta reaktiivisuus on kyllä heikkoa. Ilmeisesti vakkari päällä ajettaessa ei toimi sport-asetus, jota taas käytän itse aina. Tämä taas johtuu siitä, että auto on sinänsä hieman alitehoinen, eli tuo 125hv versio. Olen kyllä ajatellut lastuttaa sen siihen n. 150 heppaan, joka on tuon 1,4-litraisen moottorin tehokkaampi versio.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaasua voi tosiaan painaa, mutta reaktiivisuus on kyllä heikkoa. Ilmeisesti vakkari päällä ajettaessa ei toimi sport-asetus, jota taas käytän itse aina. Tämä taas johtuu siitä, että auto on sinänsä hieman alitehoinen, eli tuo 125hv versio. Olen kyllä ajatellut lastuttaa sen siihen n. 150 heppaan, joka on tuon 1,4-litraisen moottorin tehokkaampi versio.
Aivan. Itsellä on aina ECO-moodi päällä niin en ole eroa huomannut, mutta varmaan selittääkin sitten. Tuossa 150 heppainen 1.5l moottori.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Mulla auto sammuttaa itse itsensä aina kun pysähtyy esim. valoihin. Ai että miten mä inhoan sitä ominaisuutta. Toki sen saa pois nappia painamalla, mutta ei vakioasetukseksi ilman erillistä säätämistä jonkun ohjelman avulla. Kaveri on luvannut onneksi jeesata asian kanssa.

Toinen, mitä vihaan tässä uudessa autossa on adaptiivinen vakionopeudensäädin. Se on aivan sanoinkuvailemattoman hirveä värkki. Käytännössä tilanne on se, että mulla ei ole autossa nyt vakkaria lainkaan, koska tuota ei vain pysty normaalioloissa käyttämään hermostumatta.
Kaipa sen vakkarin voi vaihtaa perinteiseen? Itse ainakin joudun joskus talvisin vaihtamaan, kun sohjo peittää tutkan. Myöhemmässä viestissäsi mainitsemasi apua jarruta hyvä mies-toiminto punaisine valoineen on kyllä välillä todella ärsyttävä. Edessä kääntyvä auto ja meinaat vaan vähän koukata niin auto on sitä mieltä, että kohta kuolee kaikki ja koko ohjaamo täyttyy valoista ja äänistä. Hitto vähemmästäkin pelästyy.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Ränse

Jäsen
Ajamaan oppii, wait for it...ajamalla!

Kokemusta ja kokemuksia kun kertyy, niin kyllä sitä vain kehittyy kuskina ja autolla meneminen ei tunnu kävelyä ihmeellisemmältä.

Itsekin alussa kortin saaneena jännitti todella paljon liikenteessä ja tuli välteltyä jopa "ihmisten aikaan" ajelua eli juuri iltapäivät eivät tuntuneet kivalta. Sitten sitä lähti joskus iltamyöhään yksinään ajelemaan, kun muuta liikennettä ei juuri ollut.
Sekin on ihan hyvä tapa opetella ajamista ja saada kilometrejä alle, jos kovasti jännittää, niin ei tarvitse niin paljon sitä muuta liikennettä stressata, jos stressaa jo tarpeeksi se oma ajaminenkin.
Kunhan vain muistaa ettei ota siitä sitten tapaa, että kun se tuntuu turvalliselta ja helpolta, niin sitten aina vain tekee sitä. Pikku hiljaa kokeilee niitä "uusia juttuja". Mäkilähtöjä yms.

Ja kuten edelläkin mainittiin, niin jos nyt auto sattuu sammumaan johonkin liikennevaloihin, niin sittenhän sammuu. Ei muuta kuin uudestaan käyntiin ja uutta yritystä.

Toistoja, toistoja!

Ajamista opetellessa ei kannata myöskään lukea nettifoorumien "Mikä ärsyttää kanssa-liikenteenkäyttäjissä?"-lankoja. :)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ok, tämä oli uutta tietoa. Mahtaako sama puute vaivata myös id-malleja? Tai Enyaqia?
Näin voisi olettaa, mutta eipä ole kyllä mitään hajua tästä. Ajattelin huvikseni käydä koeajamassa sitä ID4:ää, mutta ihan lähiviikkoina en taida keretä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Adaptiivisen vakkarin yksi huono, tai ärsyttävä piirre on siinä, että on vähän kulmikas tai voisi olla ennakoivampi. Esimerkki: olet säätänyt etäisyyden vaikka 50m, autosi havaitsee sen edellä olevan jo varmaan 200m päästä (ainakin Mersussa tämän näkee mittaristosta kun se näyttää edellä ajavan nopeuden). Tässä vaiheessa auto siis tietää, että nopeuseroa on vaikka 20kmh. Miksi siis pitää ajaa siihen 50m päähän tällä nopeuserolla ja siihen sitten aika napakka jarrutus, jotta säilyy pyydetty 50m ero. Miksei siis voisi hiljalleen alkaa pudottamaan nopeutta vähentämällä kaasua tai olla moottorijarrulla, jotta siinä 50m kohdalla olisi about sama nopeus. Olisi polttoaineen kulutuksellekin parempi tapa. Tuo ärsyttää varsinkin ylämäessä, kun auto selkeästi laittaa kaasua että oma pyydetty nopeus säilyisi, mutta hitaampi auto on jo siinä edellä lähenevällä etäisyydellä ja sitten mäen päällä terävä jarrutus samalle nopeudelle siihen 50m etäisyydelle. Saman käytöksen huomannut myös Volvoissa. Tai voisi olla hyvä jos pystyisi etäisyyden säädön lisäksi säätämään kuinka herkästi voidaan poiketa halutusta nopeudesta, jotta etäisyys voidaan saavuttaa, jolloin oman nopeuden säätö olisi jyrkempi/loivempi.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Adaptiivisen vakkarin yksi huono, tai ärsyttävä piirre on siinä, että on vähän kulmikas tai voisi olla ennakoivampi. Esimerkki: olet säätänyt etäisyyden vaikka 50m, autosi havaitsee sen edellä olevan jo varmaan 200m päästä (ainakin Mersussa tämän näkee mittaristosta kun se näyttää edellä ajavan nopeuden). Tässä vaiheessa auto siis tietää, että nopeuseroa on vaikka 20kmh. Miksi siis pitää ajaa siihen 50m päähän tällä nopeuserolla ja siihen sitten aika napakka jarrutus, jotta säilyy pyydetty 50m ero. Miksei siis voisi hiljalleen alkaa pudottamaan nopeutta vähentämällä kaasua tai olla moottorijarrulla, jotta siinä 50m kohdalla olisi about sama nopeus. Olisi polttoaineen kulutuksellekin parempi tapa. Tuo ärsyttää varsinkin ylämäessä, kun auto selkeästi laittaa kaasua että oma pyydetty nopeus säilyisi, mutta hitaampi auto on jo siinä edellä lähenevällä etäisyydellä ja sitten mäen päällä terävä jarrutus samalle nopeudelle siihen 50m etäisyydelle. Saman käytöksen huomannut myös Volvoissa. Tai voisi olla hyvä jos pystyisi etäisyyden säädön lisäksi säätämään kuinka herkästi voidaan poiketa halutusta nopeudesta, jotta etäisyys voidaan saavuttaa, jolloin oman nopeuden säätö olisi jyrkempi/loivempi.

Tossa muuten on merkeittäin valtavasti vaihtelua. VAG:n asetuspuutteesta keskusteltiin tuossa aiemmin, mutta täytyy sanoa, että sen dynaaminen vakkari toimii tässä tarkoittamassasi systeemissä omalla kokemuksella paljon paremmin ja smoothimmin kuin Mitsulla tai Volvolla, joilla tullut ajeltua. Nuo töksähtävät, VAG säätää pidemmällä aikaa nopeuttaan.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Adaptiivista vakkaria kun käyttäis liikennevaloissa kaikki niin ruuhkatkin vähenesivät. Ainakin osassa Audeissa toimii niin kun on adaptiivinen vakkari päällä niin lähtee heti seuraamaan edellä ajavaa autoa kun hänen autonsa liikuu. Liikennevalonukkujatkin saisivat sen avulla auton liikkelle. Osassa autossa taitaa toki mennä pois päältä kun nopeus tippuu riiitävän alas.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Ainakin osassa Audeissa toimii niin kun on adaptiivinen vakkari päällä niin lähtee heti seuraamaan edellä ajavaa autoa kun hänen autonsa liikuu.
Siis lähteekö se liikkeelle jarrua vastaankin? Vai pitääkö adaptiivinen vakkari auton paikallaan? Sittenhän tuo lähtee päin punaisiakin, jos edellämeneväkin menee?
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Siis lähteekö se liikkeelle jarrua vastaankin? Vai pitääkö adaptiivinen vakkari auton paikallaan? Sittenhän tuo lähtee päin punaisiakin, jos edellämeneväkin menee?
Vakkari pitää paikallaan. Ja kyllä lähtee päin punaisia jos edessä oleva ajaa päin punaisia. Kuski on edelleen vastuussa ajamisesta. Tämä nyt oli tämmöinen heitto kun itseä lähinnä ärsyttää nämä liikennevalonukkujat.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Kuski on edelleen vastuussa ajamisesta.
Juu no toki, ajaahan se vakkari tietysti ylinopeuttakin jos niin kuski haluaa, mutta tuo punaisia päin itsestään lähteminen tuntuu jotenkin vielä aktiivisemmalta vastuun siirtämisestä autolle. Eihän tuosta puutu kuin että siinä edessä on joku itseajava Tesla joka lähtee virheellisesti väärien valojen perusteella. En kyllä edes tiedä miten Teslan autonomia toimii valojen suhteen.
Oli miten oli, ei pääse peräkärryllä Lappiin sähköauton kanssa Seppo jne.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tyypit käyttää vakkaria kuin autopilottia. SSMT.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Inohttavat seikat järjestyksessä:

2. Nopeuden takaisin ottamisen hitaus. Eli kun kaista vapautuu jonkun hitaan poistuessa, menee aivan naurettavan kauan, että auto herää kiihdyttämään. Tuossa ei ole minkäänlaista jouhevuutta. Alan vähitellen tajuta, mistä johtuu, että motareilla näkee näitä tilanteita joissa auto hyppää letkasta oikealta kaistalta vapaalle vasemmalle kaistalle ja ajaa viitisen sekuntia täysin samaa vauhtia letkan kanssa kunnes alkaa piiiiiikkkuuuuhiiiiljaa kerätä nopeutta ohitukseen. Sietämätöntä!

Ihan ansiokas listaus ja vaikken kaikkia kohtia koekaan ongelmalliseksi, niin tämä kyllä aiheuttaa sen, että aika usein tulee napattua adaptiivinen vakkari pois päältä. Jos on yksi kaista suuntaansa ja liikennettä on reilusti, ja tie ei ole mikään mutkaisempi pikkutie, niin sitten adaptiivinen vakkari on ihan ok. Muutoin koen melko tarpeettomaksi ja paikoitellen jopa ärsyttäväksi. Lähes poikkeuksetta pidän parempana kontrolloida ajamista itse ja kun ennakointi kiinni omasta tekemisestä niin ajaminenkin on paljon sulavampaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

hege

Jäsen
Subarussa adaptiivinen vakkari pitää paikallaa ja lähtee mielestäni automaattisesti liikkeelle jos pysähdys ollut lyhyt, muuten sitten piippaa ja ilmoittaa että: "idiootti, etkö huomannut että edestä lähti auto liikkeelle..."
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan ansiokas listaus ja vaikken kaikkia kohtia koekaan ongelmalliseksi, niin tämä kyllä aiheuttaa sen, että aika usein tulee napattua adaptiivinen vakkari pois päältä. Jos on yksi kaista suuntaansa ja liikennettä on reilusti, ja tie ei ole mikään mutkaisempi pikkutie, niin sitten adaptiivinen vakkari on ihan ok. Muutoin koen melko tarpeettomaksi ja paikoitellen jopa ärsyttäväksi. Lähes poikkeuksetta pidän parempana kontrolloida ajamista itse ja kun ennakointi kiinni omasta tekemisestä niin ajaminenkin on paljon sulavampaa.
Mielestäni adaptiivinen ei poista sitä omaa ennakointia, mutta helpottaa siinä ennakoinnin ohessa turvavälin pitämistä. Itsellä yleensä vakkari päällä, mutta tarvittaessa sitten poljen kaasua vaikkapa ohitustilanteessa kun edessä hitaammin ajava palaa omalle kaistalleen. Sitten kun oma matkanopeus saavutettu niin jalka taas pois kaasulta. Tavallisella vakkarilla tuossa tilanteessa pitäisi joko ottaa vakkari pois päältä tai säätää vakkari edellä ajavan nopeuden mukaan. Pienempi vaiva se on kun auto hidastaa automaattisesti.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Uusimpien VAG-autojen vakkari on kyllä mielestäni hyvä. Itselläni siis mk8 Golf.

Pystyn ajamaan vakkari päällä jopa liikenneympyröissäkin ja auto kyllä näkee edellä ajavan lähes "kulman takaa".

Ainoa minkä tuosta @V-G- listauksesta tunnistan on tuo kaasutuksen "lagi", kun hidas poistuu edestä. Ohittaessa esim. motarilla tuo tosin toimii ilman viivettä, koska vilkun näpäyttäminen vapauttaa auton kaasuttamaan takaisin merkittyyn nopeuteen.

Tuo valoihin / pysähtymiseen asti jarruttaminen ja siitä itsestään kaasuttaminen vakkarilla on parhautta. Sai kyllä ensimmäiset kerrat tämän tekniikkafriikin hymyilemään kuin hangon keksi Golfin ratissa, kun ei ollut ennen tuollaista automatisaatiota kokenut auton ratissa.

Pakko myös tuota vaaratilanteiden tunnistamista kehua. Pari kertaa maantielle on ollut kääntymässä pieniltä sivuteiltä (madellut risteykseen) auto ja oma autoni on blingannut vaaranpaikan tilanteesta. Hienoa ennakointia tietokoneelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös