HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt meni dacia/rellukeskustelu sellaisiin sfääreihin että piti hieman syventyä. Kyllä tuo pickuppikin näköjään perustuu numero 12:sta.

Tulisikohan nimimerkki @HPL76 raportoimaan kotiseutunsa autokannasta, kun nyt vauhtiin päästiin...

Jes minä raportoin!

Taitaa täälläpäin olla Rellu se suosituin automerkki. Noita halpoja pikkusia Renaulteja on ihan kohtuullisesti. Dacia on tietysti myös kovin suosittu, mutta Relluhan se on sekin.

Näiden kahden jälkeen sitten jakautuukin aika tasaisesti. Löytyy aika paljon Bemareita, Audeja, Mersuja ja sitten ihan tavan Passatit ja Golfit. Ihan uudehko autokanta täällä on, kiitos hyvän "tuo vanha paskasi meille"- systeemin.

Tuollaista pick-upia en ole kyllä nähnyt, mutta vanhan Dacia 1300:n kyydissä olen ollut. Se olikin hauska reissu se. Talvella mentiin, -10 pakkasta ja eihän siinä mikään lämmitys toiminut. Matkaa oli noin satanen, ja se laukesi neljä kertaa per suunta. Meinas vähän kyllä kylmä tulla ja vituttaa, mutta olin silloin täällä vasta ensimmäistä kertaa niin ei viitsinyt heti ruveta mouhoamaan kehitysmaameiningistä.

Tämä katsaus on suurilta osin vain tästä kaupungista missä asumme, ja kun tuonne maakuntiin lähtee niin vastaan tuleekin jo sitten kaikennäköistä menopeliä.

Yes English can be weird. It can be understood through thorough thought, though.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itäautokeskustelu varsinkin, mutta myös yleinen autokeskustelu on aina hyvästä. Nimimerkki @HPL76 kanssa samassa maassa vaikutetaan, vaikka hän on täällä vaikuttanut paljon kauemmin. Toivottavasti joku päivä keskustellaan Dacioista face to face.
Voidaan me Dacioistakin puhua, mutta jää ehkä vähän lyhyeksi ne puheet. Ei niissä paljoa kehumista ole muuta kuin hinta.

Yes English can be weird. It can be understood through thorough thought, though.

ace

Jäsen
Voidaan me Dacioistakin puhua, mutta jää ehkä vähän lyhyeksi ne puheet. Ei niissä paljoa kehumista ole muuta kuin hinta.
Sehän on juuri se juttu, ainakin minulle. Fanitan paljon enemmän kaikkia vanhoja (itä)autoja kuin tylsiä samalta näyttäviä nykyautoja. Olen varma että meidän juttu luistaa, Dacioista riippumatta. Kunhan on tarpeeksi Pálinkaa/Unicumia.

Muistaakseni et Unicumista tykkää, mennään Dacioilla.

... päässä kasvaa pensas ja herneet puhuvat!

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Automaatti on nykyään melkein kaikkien valinta autokaupassa, kun vaihteistoa valitaan. Useimmiten ei ole edes vaihtoehtoja.
Silti tulee usein takaumia tässä kaikessa mukavuudessa manuaaleista.

Hyvä esimerkki on taajama-ajo 50km/h, jolloin tämä meidän helvetin hieno tietotekniikka on keksinyt asettaa jo viitos-kuutosvaihteen silmään. Entäs jos haluankin liikkua yllättäen hieman rivakammin? Vanhalla diesel-manuaalilla, kun olisi kolmonen silmässä edes vähän koskenut kaasupolkimeen, niin selkä olisi jo liimautunut penkkiin ennen kuin olisi edes tajunnut nopeusmittarin ylittäneen 60 km/h.

Nykyautomaatilla automaatti olisi toki älynnyt pudottaa alemmaksi, kun älysi kiihdytystarpeen, mutta kierrosten ja tehon hakeminen viritetyllä koneella ei tapahdu 0,1 sekunnissa ja oikea vaihde lisäksi lisärobotiikkaa. Tulos on räväkkä, mutta jälkikäteen mietin vertailua.

En ole palaamassa manuaaliin, mutta..

"Komeita maalit eivät ole olleet, mutta tärkeitä siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi." -Bubi Wallenius-

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyvä esimerkki on taajama-ajo 50km/h, jolloin tämä meidän helvetin hieno tietotekniikka on keksinyt asettaa jo viitos-kuutosvaihteen silmään
Vieläkös manuaaleissa on näitä vaihdeopastimia? Koeajoin aikanaan sellaista ja siinä kojetaulussa palava iso ohjevalo vaihtaa kutoselle 60 vauhdissa on sekin kohtuullisen rasittava.

itse ajattelen asiaa niin, että ns. järkiauton, joka ei herätä mitään intohimoa, sellaista on harvemmin tullut hankittua. Sen sijaan kun olen ostanut vähemmän järkevän, ehkä enemmän kuluttavan ja vanhemman premiumin, jonka rattiin istuessa tai kaasupoljinta painaessa tulee hymy huulille ei ole kertaakaan jälkeenpäin kaduttanut. Tämä on sitä arjen luksusta josta mielelläni hieman suostun maksamaan.
@Knox ei tuossa määritellyt, millaista Meisseliä oli katsomassa, mutta ei kai joku perus-C nyt mikään ihan älytön fiilisvalinta ole edes Skodaan verrattuna?Kuitenkin tämän maan yleisimpiä/myydyimpiä autoja ja kohtuullisen halpa ylläpitää.

Eri asia sitten joku W124 500E.

My women were bespoke, just like my suits. Double breasted. Always.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hyvä esimerkki on taajama-ajo 50km/h, jolloin tämä meidän helvetin hieno tietotekniikka on keksinyt asettaa jo viitos-kuutosvaihteen silmään.
Jupelta Japelle. Itsekin menin hiukan vasten tahtoa DSG :hen, joka kuulemma on manuaali joka vaihtaa automaattisesti.
Tuossa voi sanoa että ongelma ratkeaa ajamalla sportilla. Nostaa kierrokset sieltä 1-2 tuhannesta noin 3 tuhanteen ja kun hipaisee kaasua niin mennään eikä mitää miettimisiä /kickdowneja. Auto on mk7 GTI Golf.
Tullutkin tapa ikään kuin sieltä manuaaliajoista että täppään vaihdevivusta sportille kun ollaan esim rampille menossa.

”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mietin että käyttääkö kukaan Klonkswagenin DSG-lootaa M-asennossa ja vaihtelee itse joko kepistä tai läpyskoistä? DSG:ssähän on D ja S, joista D on vaihtaa vähän liian aikaisin ja S vähän liian myöhään, Vinkkinä teille autosuunnittelijoille, kun tätäkin ketjua tietenkin kääntäjän kanssa seuraatte, että laittakaapa automaattilaatikoihinne sellainen säätönappi, jolla voisi itse sitä säätää.

Sinettiseuravalmentaja Sihvonen: Päätoimittaja Antti Wennströmin pitää terästäytyä ja laittaa pihalle moderaattoreista kaiken maailman nörttipojat ja ottaa tilalle tormakoita lätkäjätkiä ja medialogiikan vastavuoroisuuden ymmärtäjiä

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Liverpool, HIFK
Aikanaan kun Citroen C5 tuli markkinoille niin firmassa jossa silloin olin töissä niin noita hommattiin useampi eri myyntiedustajille. Ne olivat kyllä jatkuvasti huollettavina, jättivät tielle jne ja siellä firmassa tehtiin päätös, että yhtään ranskalaista leasing autoa ei enää ikinä hommata. Näistä uusista en osaa sanoa.
Se ekan sukupolven C5 oli kyllä melkoinen sitruunapatonki. Kakkoskori olikin sitten jo ihan perusranskis hyvine ja huonoine puolineen. Ehkä @hammer lynx tietää, että ranskalaisissa autoissa ja viineissä oleellinen tieto ennen ostopäätöstä on vuosikerta.

Sattui viikko sitten alle uudelta autolta tuoksuva Pösön 2008 automaatti, kun pohjoisessa käytiin. Tavaratila ehkä pienehkö, mutta jos autokuume vielä joskus yllättää, tuo tai isoveljensä on kyllä harkinnassa. Viimeksi 20 vuotta sitten oli Pösö, eikä jäänyt huonot muistot siitä 206:sta. On noi nykyautomaatit aika huomaamattomia vaihtamaan. Tai no eihän mulla ole automaateista kokemusta kuin vuokra-autoista, mutta verrattuna kolmeen edelliseen kokemukseen, tämä oli kyllä miellyttävin ajaa. Mitäköhän ne muut olivat? Hyundai i20, joku Chevyn SUV ja Kia Optima. Ei tuossa Kiassakaan kyllä mitään vikaa ollut. Toi i20 ei meinannut jaksaa vääntää jyrkkiä ylämäkiä kunnolla.

Acupuncture? It's hard to see the point of all the needles.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mietin että käyttääkö kukaan Klonkswagenin DSG-lootaa M-asennossa ja vaihtelee itse joko kepistä tai läpyskoistä? DSG:ssähän on D ja S, joista D on vaihtaa vähän liian aikaisin ja S vähän liian myöhään, Vinkkinä teille autosuunnittelijoille, kun tätäkin ketjua tietenkin kääntäjän kanssa seuraatte, että laittakaapa automaattilaatikoihinne sellainen säätönappi, jolla voisi itse sitä säätää.
Ei niitä läpsyköitä käytä kuin radalla, ei mulla edes kädet ole siinä hollilla. Enemmän toi vasen käsi on kepillä vanhasta tottumuksesta.
S on ihan hyvä moodi, ei se myöhään vaihda jos haluaa mennä. Etunsa siinäkin ettei vaihda niin herkästi, voi ajella samalla vaihteella kun löytyy kuitenkin laaja vääntöalue ennen huipputehoja.

”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palaan vielä eiliseen Dacia keskusteluun. Sanaakaan en tästä ymmärrä, mutta kovin hehkutukselta kuullostaa.

Kertoo tuon olevan kommunismin symboli ja kuinka lapsena kaikki kulkivat noilla purkeilla. En nyt ihan loppuun asti katsonut, mutta kovasti tuo tuntui Daciastaan tykkäävän.

(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

hege

Jäsen
Kun kerran DSG:stä tässä juttua, niin osaako joku viisaampi sanoa että onko laatikon "äkkinäisyys" ominaisuus vai vika? Tuli traileria hinattua ja ylämäkeen peruuttaminen oli todella hankalaa DSG:n kanssa. Tuntui, että ensin valitaan alamäkeen ja sitten kun veto kytkeytyi niin renkaat halusi heti pyörähtää tyhjää ja vähän ahtaaseen paikkaan peruuttelu vaikutti vaikeammalta kuin olisi kuvitellut (tosin auto ei ollut oma eli siihen ei ollut myöskään tottunut).

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Webasto-kysymys: Viime kesänä huomasin yht'äkkiä että Webasto lakkasi pitämästä tyypillistä ääntään kun sammutti moottorin. Oli kuulemma sulakkeet palaneet.

No, tänä kesänä aloin kuullostella samaa asiaa, eli veikkaus on että taas pitää vaihtaa ne. Teenkö jotain väärin eli pitääkö Webastolle tehdä jotain kesän aikana jotta proput eivät pala? Käyttöohjeissa ei opasteta sulakkeiden vaihtoa, merkkikorjaamossa nylkivät muistaakseni yli satkun vaihdosta.

En gång Turkish Airlines, alltid Turkish Airlines.

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Webasto-kysymys: Viime kesänä huomasin yht'äkkiä että Webasto lakkasi pitämästä tyypillistä ääntään kun sammutti moottorin. Oli kuulemma sulakkeet palaneet.

No, tänä kesänä aloin kuullostella samaa asiaa, eli veikkaus on että taas pitää vaihtaa ne. Teenkö jotain väärin eli pitääkö Webastolle tehdä jotain kesän aikana jotta proput eivät pala? Käyttöohjeissa ei opasteta sulakkeiden vaihtoa, merkkikorjaamossa nylkivät muistaakseni yli satkun vaihdosta.
Ainoa mieleen tuleva seikka on, että kesäaikaan olisi suotavaa säännöllisesti käytellä hetki tuota Webastoa. Ne vehkeet kun ei tykkää puolen vuoden käyttämättömyydestä.

Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
@ketjuruletti Webastot vaatii kyllä huolenpitoa vanhetessaan, ja ainakin joissain malleissa laite menee muutaman epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen vikatilaan, jonka voi nollata ottamalla akun (tai sulakkeen) irti joksikin aikaa. Sitten se taas yrittää käynnistyä, mutta vikahan ei mihinkään poistu. Ainoastaan jatkuvasta pätkäajelusta (poltto keskeytyy) johtuva tukkeutuminen voi hetkeksi korjaantua, ja uusiutuu toki jos ajotapa jatkuu. Voisi olla tästä kyse, eli nollaus ja sitten pitempi ajosykli voisi auttaa. Hetkeksi.
Vikakoodit lukuun, jos orkkisvaruste niin auton omista koodeista löytyy.

"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Hehheh Klonkswagenit. On se kyllä surullista. Passat esimerkiksi on komean näköinen peli, mutta niin susi vaihteistoineen ja männänrenkaineen, että eihän sellaista uskalla ostaa. Mitäs kaikkea muuta niissä olikaan vikana? Jakoketju vaihdettu hihnaan, että se puoli on kunnossa. Kaikki muu sitten varmaan onkin sitä sekundaa ja suristinta.

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Se ekan sukupolven C5 oli kyllä melkoinen sitruunapatonki. Kakkoskori olikin sitten jo ihan perusranskis hyvine ja huonoine puolineen. Ehkä @hammer lynx tietää, että ranskalaisissa autoissa ja viineissä oleellinen tieto ennen ostopäätöstä on vuosikerta.

Sattui viikko sitten alle uudelta autolta tuoksuva Pösön 2008 automaatti, kun pohjoisessa käytiin. Tavaratila ehkä pienehkö, mutta jos autokuume vielä joskus yllättää, tuo tai isoveljensä on kyllä harkinnassa. Viimeksi 20 vuotta sitten oli Pösö, eikä jäänyt huonot muistot siitä 206:sta. On noi nykyautomaatit aika huomaamattomia vaihtamaan. Tai no eihän mulla ole automaateista kokemusta kuin vuokra-autoista, mutta verrattuna kolmeen edelliseen kokemukseen, tämä oli kyllä miellyttävin ajaa. Mitäköhän ne muut olivat? Hyundai i20, joku Chevyn SUV ja Kia Optima. Ei tuossa Kiassakaan kyllä mitään vikaa ollut. Toi i20 ei meinannut jaksaa vääntää jyrkkiä ylämäkiä kunnolla.
Ensimmäisen vuosikerran C5:t kuulemma suurinpiirtein kaikki jäätyivät kesken ajon tiensivuun Suomessa, joku huohotin tms. jäätyi. Nuo taisivat tulla 2003 tai 2004. Minä ostin v. 2008 tuollaisesta senvuotisen esittelyauton. Kaikki tyyppiviat oli jo ilmeisesti korjattu, sillä sen melkein 10 vuoden aikana, kun tuon omistin, ei ollut muuta kuin normaalia kulumisvikaa.

Seuraava auto oli DS5 ja nyt on Peugeot 508. Minä olen ollut todella tyytyväinen ranskiksiin, mutta yhden työkaverin Rellu on ollut täys susi ja toinen osti minun vanavedessäni DS5:n joka on jonkunmoinen maanantaikappale, kun koko ajan pitää moottoria purkaa ja kasata.

WE ♥ LUKKO NO ♠

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viiden minuutin kaupankäynti.

Perjantaina kaupoille kohti hämettä Skodalla ja toivottavasti koeajon ja papereiden teon jälkeen tähtisilmällä kohti Espoota.
Skodalla sieltä sitten lopulta kuitenkin kotiin köröteltiin.

Auto (C 350e farkku) olisi muuten ollut varmaankin ihan kympin ostos, mutta onneksi tuli sen verran katsottua koeajon jälkeen takakonttiin, että oli sanottava ei kiitos. Ihan (100%) koiran takia olin farkkuun vaihtamassa, että poitsu saisi oman tontin takaa, eikä hengittelisi siinä korvan juuressa. Mutta eihän sinne tuon akuston myötä mitään koiraa saa enää mahtumaan tai saa toki, mutta kovin se siellä kyyryssä saisi matkustaa pään hakatessa kattoon. Ehkä se olisi passeli jollekin nilkanpurijan, muttei tuollaista 35 kiloiselle kuolakoneelle.

Farmari-ajatuksesta luopuneena osui ehkäpä pieni onnenpotku, kolmannen kvartaalin lopun myötä. Menin Veholle katsomaan taas yhtä esittelyautoa (C300 e). Perus-porrasperää. Myyjä esitteli autoa, mutta heitti pian ehdotuksen: Hangossa olisi jäljellä muutama erilaisilla varusteilla oleva C-sarjalainen EQPower, jotka on kaupan -9000 € alennuksella. koska ne pitää saada kaupaksi ennen kuun vaihdetta (syyskuu). Ei siinä lopulta tarvinnut kovinkaan kauaa asiaa pohtia, kun sopiva yksilö löytyi. Pari tonnia kalliimpi, kun tuo aiemmin koejamani 2-vuotias ja 4k halvempi kun tämä esittelyauto, mitä olin tullut katsomaan. "Mitäs järkeä tässä nyt sitten on?", kysyin. "Ei juurikaan mitään. Autojen myynti on korvameritty tälle neljännekselle, joten niistä on vain pakko päästä eroon.", vastasi myyjä tyhjentävästi.

Budjetti ylittyi parilla tonnilla, mutta onpahan alla elämäni ensimmäinen uusi auto. Ja vieläpä Mersu.

Koiralla on nyt (edelleenkin) paikka takapenkillä uudessa autossa. Akut vievät entistä enemmän tilaa luusterissa, kun ne on päivitetty tässä mallissa +20km pidemmälle rangelle. Takakontti on tavaroita varten ja kyllähän sinne mahtuu teltta, makuupussi ja pari lavaa kaljaa.

#viidenkympin#villitys#on#elämän#parasta#aikaa -Blue F
#rahaeiteeonnelliseksi#mutta#kyllä#sillä#yhden#mersun#saa -Nordea-Rahoitus

"Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa!!!"

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Liverpool, HIFK
Ensimmäisen vuosikerran C5:t kuulemma suurinpiirtein kaikki jäätyivät kesken ajon tiensivuun Suomessa, joku huohotin tms. jäätyi. Nuo taisivat tulla 2003 tai 2004. Minä ostin v. 2008 tuollaisesta senvuotisen esittelyauton. Kaikki tyyppiviat oli jo ilmeisesti korjattu, sillä sen melkein 10 vuoden aikana, kun tuon omistin, ei ollut muuta kuin normaalia kulumisvikaa.

Seuraava auto oli DS5 ja nyt on Peugeot 508. Minä olen ollut todella tyytyväinen ranskiksiin, mutta yhden työkaverin Rellu on ollut täys susi ja toinen osti minun vanavedessäni DS5:n joka on jonkunmoinen maanantaikappale, kun koko ajan pitää moottoria purkaa ja kasata.
Asioista perillä oleva duunikaveri valisti mua, että ykkösestä kakkosversioon tehtiin n. 1500 korjausta. Mulla oli se C5 Break kakkosversio, kerran jätti tielle. Varmaan täällä avauduinkin siitä, että oli hankala vika löytää. Ensin kävi kengurubensalla, kunnes päätti jättää kokonaan leikin kesken. Yksi suihkusuutin sanoi sopparit irti. Ja kerran piti takajousituksen nestesylinteri tms. vaihtaa, kun parkkeerauksien aikana päätti mennä pötkölleen. Parkkitutka myös pimeni, kun yksi tai useampi anturi luovutti homman. Muuten palveli hyvin sen kuusi vuotta, minkä mulla oli. Kaksi ranskista siis ollut eikä kolmas olisi ihme. Rellu se ei ole, luultavasti Pösö x008 automaattilootalla.

Acupuncture? It's hard to see the point of all the needles.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Passat esimerkiksi on komean näköinen peli, mutta niin susi vaihteistoineen ja männänrenkaineen, että eihän sellaista uskalla ostaa
Niinhän se on että joko liisari tai uutena ostaessa huolenpitosopimus ja jälkimmäisessä tapauksessa kiertoon ennen kuin sopimus loppuu. Ei tarvitse keskustella onko tyyppivika tai meneekö takuuseen ja kuka maksaa.

Sinettiseuravalmentaja Sihvonen: Päätoimittaja Antti Wennströmin pitää terästäytyä ja laittaa pihalle moderaattoreista kaiken maailman nörttipojat ja ottaa tilalle tormakoita lätkäjätkiä ja medialogiikan vastavuoroisuuden ymmärtäjiä

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Montreal Canadiens
Nyt pihassa lepää latauksessa Saksasta saapunut MB C 350T e vm. 2018, ajettu 40 tkm. Auto on juuri huollettu ja kaikin puolin uuden veroisessa kunnossa sisältä ja ulkoa, joten hyvin tyytyväinen ole "sokkokauppaan". Takuupaperit tuli mukana, joten Daimlerin takuu on seuraavat 24 kk. Kuljetuskin tuli sovitusti perille. Varusteita autossa on riittävästi ja yhden päivän perusteella totean, että tuo HUD (head up display) on kyllä hyvä lisävaruste.

Ainoa ikävä yllätys oli, että sain vain yhden avaimen, joten pitää huomenna olla myyjäliikkeeseen yhteydessä asiasta.

Pingaan mukaan muutaman, jotka saman suuntaista ovat pohtineet
@puuntakaa @Jupe @Artyukhin @Tuomas

Vini29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit // Chelsea
Itse harkinnut uutukaisen Rellun hommaamista.

Elänyt siinä käsityksessä, että nykyrellut saattaisivat jo olla harkitsemisen arvoisia.. Ei ilmeisesti ranskattaren laatu teitä vakuuttanut ? Oliko isompiakin vikoja ?

Itellä 2017vm Renault Megane sport tourer, kerran käynyt auton kanssa huollossa"vian" takia,joka sekin johtui edellisestä huollosta. Ei mitään muuta kuin positiivista sanomista autosta, isot tilat, hyvä varustetaso, ja erittäin mukava ajaa. Mielestäni porukka voisi pikkuhiljaa alkaa miettimään myös sitä vaihtoehtoa,että vaikka konepellissä komeilee rellun logo, se ei automaattisesti tarkoita sitä että auto on täysin susi ja epäluotettava, mutta mielipide asioista ei sovi kiistellä.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viikingit, Spurs, narrit (pre 2014)
Kysyn mahdollisesti hölmön kysymyksen, joka voisi mennä myös tuonne remppaketjuunkin, mutta kysyn silti tässä.

Ollaan menossa katsomaan seuraavaksi asunnoksi erästä omakotitaloa ja mietityttää nuo sähköauton latausasemat. Eli voiko sellaisen asennuttaa jokaiseen autotalliin tai autokatokseen? Voiko olla esimerkiksi, että autotalliin ei ole vedetty "tarpeeksi tehokkaita" piuhoja? Kyseinen talo on pari vuotta vanha.

Onko jotain mitä voisin kysyä nykyiseltä omistajalta varmistuakseni, että onnistuuko latausaseman asennus kyseisen kiinteistön autotalliin? Menee täysin oman expertiisin ulkopuolelle, mutta täällä oletettavasti on asiantuntijoita.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy