Yksityisten huoltoliisarit ja vastaavat kannattavat lähinnä tilanteessa, jossa uudella autolla ajetaan hyvin vähän, eli arvonaleneman osuus on merkittävä suhteessa kilsoihin. Tyypillisiä liisarikilsoja ajavien tilanteessa eivät kannata.
Jos pidät kyseisen auton niin eikö siitä tule vielä jäännösmaksu maksettavaksi? Jos taas annat vanhan auton vaihdossa sopimukseen niin ne rahat täytyy laskea myös kustannuksiin.
En epäile valintaasi kunhan pohdiskelen tuota leasingia.
Nuo mun mainitsemat noin 200€/kk liisarit on ainakin osalla frendeistä näitä Autoverkkokauppa.comin "melkein uusia", ei ei täysin uusia. Niillä tiedoilla mitä mulla on eli jos tuollaisen pikkuauton haluaa millä pääsee liikkumaan niin ihan ok diilejä kaiketi. Ei ole kaverit murissut partaansa.Tietysti tulee. Sitä en juuri nyt ihan käsitä, että periaatteessa osti auton, mutta maksaa nyt muutaman vuoden ylimääräistä, ettei tarvitse huoltoja pelätä, mitä nyt ei tietenkään uuteen autoon edes tule, mikä ei takuuseen kuuluisi. Renkaatkin kestää sen 3 vuotta hyvin.
Eli. Nyt tehtiin luottosopimus auton myyntihinnasta, ja sopimus siitä, että maksan/pidän sitä 3 vuotta. Auton hinta lyhenee tuon 3 vuotta koko ajan samaa tahtia mitä maksan noita kuukausimaksuja. Kolmen vuoden kuluttua voin sitten jättää auton itselleni sillä hintaa mitä siitä on jäljellä, tai sitten ottaa uuden auton.Jos pidät kyseisen auton niin eikö siitä tule vielä jäännösmaksu maksettavaksi?
Nuo merkkihuollot tuppaa olemaan marmoritiskillä suht arvokkaita.ettei tarvitse huoltoja pelätä, mitä nyt ei tietenkään uuteen autoon edes tule,
Eli. Nyt tehtiin luottosopimus auton myyntihinnasta, ja sopimus siitä, että maksan/pidän sitä 3 vuotta. Auton hinta lyhenee tuon 3 vuotta koko ajan samaa tahtia mitä maksan noita kuukausimaksuja. Kolmen vuoden kuluttua voin sitten jättää auton itselleni sillä hintaa mitä siitä on jäljellä, tai sitten ottaa uuden auton.
Itsehän en osta koskaan autoa sen takia, että saisin siitä jotain rahaa takaisin. Jos ostan 35 tonnin auton, ja myyn sen 5 vuoden päästä. Mitä jää? Paskanen rukkanen.
Maksan ajonautinnosta mielelläni.
Nuo merkkihuollot tuppaa olemaan marmoritiskillä suht arvokkaita.
Ajatellaan näin. Edellinen vuoden 2010 auto vei lompakostani yhteensä kahden vuoden aikana noin 15 000 euroa, kun lasketaan lainanlyhennykset, korjaukset ja renkaat/vanteet.
Nyt maksan kolmessa vuodessa 12.600 euroa ja saan ajaa aivan uudella autolla. Ja halutessani tuon kolmen vuoden jälkeen ostaa auton 12.600 halvemmalla.
Mielipidekysymyksiä. Itse tottakai vertaan edelliseen autoon, kun haluan päästä halvemmalla nyt ja saada suuremman hyödyn (ajokokemus)No, minusta sitä edellisen kuluja ei tule nyt verrata, vaan mitä itselle uusi auto nyt tulisi maksamaan vs. liisattu uusi.
Kyseessä ei ole liisarifirma, vaan iso autokauppa/ketju.Meinaat, että tuosta 12.600e ei liisarifirma ota välistä rahaa, vaan voit suoraan ajatella sen, että olet omaa autoa sen verran maksanut? Eikai liisarifirmat niin pyöri vai ovatko he ihan idiootteja...
Mielipidekysymyksiä. Itse tottakai vertaan edelliseen autoon, kun haluan päästä halvemmalla nyt ja saada suuremman hyödyn (ajokokemus)
Kyseessä ei ole liisarifirma, vaan iso autokauppa/ketju.
Dokumenteissa näkyy, että kk-maksuni lyhentää samalla hinnalla auton hintaa.
Tällä tavoin autoliike sai "myytyä" taas yhden uuden auton. Kolmen vuoden päästä palautan sen, ja voit olla varma, että autoliike saa siitä tuolloin vielä hyvän hinnan. Hyvä bisnes autoliikkeelle. Näin saadaan myytyä enemmän uusia autoja.
Juurikin se, että saivat "myytyä" uuden auton, joka tulee kolmen vuoden päästä takaisin vähillä kilsoilla, josta on maksettu jo 12.600 euroa. Selvä bisneshän tuo on.En vaan näe, mikä vitun järki siinä on autoliikkeen kannalta.
Mitä jos tulee tarve päästä autosta eroon sopimuskauden aikana, miten tuo leasing toimii silloin?Juurikin se, että saivat "myytyä" uuden auton, joka tulee kolmen vuoden päästä takaisin vähillä kilsoilla, josta on maksettu jo 12.600 euroa. Selvä bisneshän tuo on.
Miksi en ostanut itselleni sitä? Kuten sanoin aikaisemmin, en halua enää omistaa autoa. Yllätyskuluja on tullut liikaa. Kukaan ei pysty takaamaan, että tehdastakuun rauettua saisin autosta myynnissä velkani pois. Kukaan ei pysty takaamaan, että töitä riittää. En näe mitään hyötyä omistaa enää autoa. Liisinki on huolettomampi, vaikka tulisikin hieman kalliimmaksi. En näe tällä hetkellä mitään eroa, olisinko ostanut tuon auton vai liisannut. Muuta kuin, että helpompi itse hankkiutua siitä sitten eroon, kun se on liisattu.
Juurikin se, että saivat "myytyä" uuden auton, joka tulee kolmen vuoden päästä takaisin vähillä kilsoilla, josta on maksettu jo 12.600 euroa. Selvä bisneshän tuo on.
Miksi en ostanut itselleni sitä? Kuten sanoin aikaisemmin, en halua enää omistaa autoa. Yllätyskuluja on tullut liikaa. Kukaan ei pysty takaamaan, että tehdastakuun rauettua saisin autosta myynnissä velkani pois. Kukaan ei pysty takaamaan, että töitä riittää. En näe mitään hyötyä omistaa enää autoa. Liisinki on huolettomampi, vaikka tulisikin hieman kalliimmaksi. En näe tällä hetkellä mitään eroa, olisinko ostanut tuon auton vai liisannut. Muuta kuin, että helpompi itse hankkiutua siitä sitten eroon, kun se on liisattu.
Tuossa liikkeessä rahalla pääsee irti. Sitä kalliimpi, mitä aikaisemmin purkaa sopimuksen. Puolivälin purku taisi olla 500€.Mitä jos tulee tarve päästä autosta eroon sopimuskauden aikana, miten tuo leasing toimii silloin?
Sehän on juurikin mitä asioita arvostaa. Toisen tavalla se voi olla kannattavaa, ja toisen tavalla taas ei.Itse en vaan saanut mitenkään kyseistä juttua kannattavaksi, joten siksi tämä suuri ihmetys.
N.30 tonnin uuden auton arvonalenema on kolmessa vuodessa merkistä riippuen 5-12k€, vaikka kilsoja olisi tuo vajaa viiskymppiä. Liisarissa voi kuitenkin kauden lopussa päättää, maksaako tuon loppuvelan ja myy itse vai jättääkö maksamatta. Kannattaa tutustua aiheeseen jos on väärä käsitys tuosta.
Nykyhallituksen päätöksillä tuo arvonalenema vaikkapa dieselillä voi kohota polttonesteen verotuksen korotuksilla vielä reilusti, kun haluttavuus noille pienenee. Tällä tavalla tuo ja muutama muu riski jää ainoastaan liisarifirmalle.
Näillä näkymin parin kuukauden autokuume realisoituu keskiviikkona, kun menen katsomaan vuoden 2016 Audi a4 sedan 2.0tfsi land of quattro sport editionia Espooseen. Ajot vähentyneet korona-aikana reilusti joten paluu bensaan on ajankohtainen ja onhan se kiva saada tuon bensaturbon tehot myös. Autossa itselleni tarpeelliset varusteet eli navigointi virtuaalimittaristolla, matrix ledit, webasto, audi connect ja perushilppeet. Yksilön historia vaikuttaa hyvälle, ollut yhdellä omistajalla alusta asti ja autossa täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria ja juuri auto huollettu. Auto on Olarin Biliassa ja tähän mennessä ainakin sieltä päin ollut hyvää palvelua. Kaupantekijäksi sain tingattua vuoden Bilia takuun. Lisäksi oli kampanja, että vuoden bensat ilmaiseksi, joka käytännössä tarkoittaa 1100€ rahaa tilille kauppojen jälkeen. Toivottavasti ei tule koeajolla pettymystä.
15 tkm riittää dieselin kannattavuuteen vs. bensa, melko monessa verrokissa jos taloudellisuutta ajattelet. Mut ei siinä, voit sinä vänkäillä pelkästä talouspuolesta ja olla näkemättä niitä hyötyjä.
Voi siinä olla vaikka sellainen hyöty että sijoittamalla tuon 40K johonkin tuottavaan kohteeseen, voi saada enemmän rahaa lopulta käteen kuin menettää liisausvaihtiehdon kanssa.Taloudellisia hyötyjä uusi 40k liisingauto vs. uusi 40k oma auto on aika helvetin vähän. Tai siis, ei yhtään.
Tämän lisäksi monet joutunevat ottamaan rahoitusta ja sen kustannukset kuitenkin tuhansia. Jos on 40k taskussa silloin ei varmaan kannata pohtiakaan liisaria.Voi siinä olla vaikka sellainen hyöty että sijoittamalla tuon 40K johonkin tuottavaan kohteeseen, voi saada enemmän rahaa lopulta käteen kuin menettää liisausvaihtiehdon kanssa.
Voi siinä olla vaikka sellainen hyöty että sijoittamalla tuon 40K johonkin tuottavaan kohteeseen, voi saada enemmän rahaa lopulta käteen kuin menettää liisausvaihtiehdon kanssa.
Rahan päälle ymmärtävät voivat ottaa sen 40K lainaa ja sijoittaa koko 80K johonkin tuottavaan kohteeseen ja jäävät mahdollisesti vielä enemmän voitolle kun liisaavat sen auton.Anteeksi, unohdin sinua varten laittaa huomion, että ostaa sen uuden auton osamaksulla, mistä meillä oli tuolla ylempänä puhe, Voit sen 40k sijoittaa silti siis vielä muuhun. Ja jos sitä ylimääräistä on 40k, niin on varmaan vara maksaakin liisareista tyhjästä muutaman satkun, kun ei tunnu missään.
Rahan päälle ymmärtävät voivat ottaa sen 40K lainaa ja sijoittaa koko 80K johonkin tuottavaan kohteeseen ja jäävät mahdollisesti vielä enemmän voitolle kun liisaavat sen auton.
Puhutaan siis siitä että sinä esitit typerän väitteen ettei olisi yhtään hyvää taloudellista syytä olla ostamatta autoa omaksi liisauksen sijaan ja minä debunkkasin sen helposti.Et näköjään edellenkään tajua, mistä puhutaan, mutta eipä se minua kyllä yllätäkään. Auto rahoituksella vs. liisaus on nyt puhe, ei mikään pörssisijoittajan ammatti. Toki, voihan sitä ylimääräistä rahaa tehdä toisaalla, että sillä voi sitten ostaa helppoutta kalliilla. Kuten sanoin, eiköhän tämä jankkaus jo riitä ja sinun kanssa keskustelu on yhtä hyödyllistä kuin syödä kiviä.
Ps. Miksihän muuten kaikki ei vaan ota lainaa ja sijoita sitä johonkin? Taisit juuri keksiä, miten maailmasta poistetaan köyhyys. Onnittelut!
Puhutaan siis siitä että sinä esitit typerän väitteen ettei olisi yhtään hyvää taloudellista syytä olla ostamatta autoa omaksi liisauksen sijaan ja minä debunkkasin sen helposti.
Ilmeisesti olen onnistunut viestiesi sävyn perusteella kusemaan muroihisi joskus aiemminkin kunnolla, joka on hieman outoa, kun en muista nimimerkkiäsi mistään yhteydestä.