Näyttäisi olevan DS4:sta maahantuojan takaisinkutsu elektroniikan keskusohjainyksikön ohjelmavirheiden takia, toinen takaisinkutsu (tai korjauskehotus) ABS-tietokoneen liitin ja takaisinkutsu ABS ja ESC-ajonvakautuksen mahdollinen häiriö, johtuu liittimestä. Eli ei välttämättä ole kovinkaan kallis korjaus tulossa, toivottavasti.
Yllä olevat takaisinkutsut ei löydy tuolta, mutta vinkkinä; traficomilla on hyvä sivu (jos haluaa itselleen harmaita hiuksia auton ostoon)
takaisikutsuille josta löytyy meneillään olevista ja menneistä takaisinkutsukampanjoista, jotka valmistajan mukaan ovat aiheuttaneet
merkittävän vaaran liikenneturvallisuudelle tai huomattavan haitan ympäristölle tai terveydelle.
Anopilla oli muuten ihan tuollainen samanikäinen ja -koneinen Astra joku reilu 5 vuotta viime vuoteen asti ja käytännössä viaton se oli hänelläkin. Ainoastaan sellainen nykiminen alkoi jossain kohtaa, mutta se korjaantui vaihtamalla EGR:ään sokea tiiviste, toisinsanoen poistamalla päästölaite käytöstä, ja tiivisteen sai vielä merkkitiskiltä, joka oli vähän kummallista. Toki sen olisi voinut vaikka leikata kaljatölkistäkin.
Tuo EGR on näissä se tyyppivika ja ah, niin monessa muussakin autossa. Luulisin että niitä sokeita tiivisteitä sai ooppeliin marmoritiskiltä, koska sen takia noita sEcotec koneisia autoja vietiin ennenaikaiseen paaliin, ja paljon. Tuttu katsastusmies sanoi joskus, että melkein tekee mieli sanoa jo ovella niille Ecotec moottorilla ajaville, että käy ajamassa motari edestakaisin kolmosvaihde silmässä 120km/h, niin saadaan ensimmäisellä kertaa päästöt läpi. Onhan tuo EGR jo ajatuksenakin melko toimimaton ajatus, kierrätetään likaista pakokaasua imusarjan kautta palotilaan ja sitten ihmetellään kun kone on täynnä karstaa, imusarja on tukossa karstasta ja ilma ei kierrä, kampiakselin laakerit pyörähtää ympäri, turbot ei kestä, kiertokanget tulee moottorin kyljestä läpi kun mäntä ei mahdu toimimaan karstaisessa sylinterissä yms. pikkuvikoja. Mutta päästöt pysyy kurissa, sehän se pääasia on.