Audia kun tarjosin taannoin vaihdossa eri liikkeisiin, niin tarjoukset olivat mallia ”jep jep”. Sitten kysyin ostotarjouksia eri paikoista, niin Saka veti siihen malliin ”yläkanttiin”, ettei tarvinnut enempää miettiä. Toki jälkipuintia siitäkin seurasi, kun eivät halunneet noudattaa omia ehtojaan sen suhteen, mihin päivään minun vakuutus- ja verovelvollisuuteni päättyvät. Lähtivät kypsästi vielä hyvinkin henkilökohtaiselle linjalle asiaa hoitaessaan. Onneksi osasin itse pysyä tyynenä.
Nykyisen ostin bilar99:stä, joka ei myöskään saa minkäänlaisia suosituksia täältä suunnasta. Esittelytekstit ovat täynnä asiavirheitä ja suoranaista valehtelua, mutta mitään vastuuta eivät luonnollisesti ota. Heidän tarjouksensa Audista oli kaikkein huonoin, mutta yrittivät silti ostaa sen väkisin pois. Hirveä määrä perusteluja kaikilta kanteilta, mutta kun ero heidän ja Sakan välillä oli n. 6k€, niin kysyin sitten suoraan, että myisitkö itse omasi halvemmalla ilman mitään syytä. Ei kuulemma myisi. Jännä. Eikä se hintaero olisi näkynyt nykyisen ostohinnassakaan mitenkään, niin valinta oli harvinaisen helppo.
Yleisesti ottaen todella vähän on aidosti hyviä autokauppakokemuksia; yhtä lukuun ottamatta kaikilla on ollut jälkimarkkinoinnissa sellaisia puutteita, ettei oikein pysty käsittää. Mutta kaipa tuo bisnes tällaisille yksityishenkilöille perustuu kusetukseen; siihen että ei ne kuitenkaan jaksa taistella oikeuksistaan.