Autoiluketju

  • 3 186 469
  • 18 515

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tää on kova, itsekin pelaillut tätä, autokortit oli junnuna ihan pirun hieno juttu ja tässä on saatu hienosti se sama fiilis, kun optimoidaan sitä omaa kättä/pakkaa ja sen pelaamista.
Alakoulun parasta ajanvietettä. Bugatti Veyron oli äärimmäisen pelätty, koska sen pystyi voittamaan vain kierroksissa ja painossa. Pitääkin kotosalla käydessä vilkaista, onko noita enää tallessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olishan se kiva kun seuraavassa autossa olisi kaikki mukavuudet hierovaa penkkiä myöden, mutta prkl kun budjetti ei taida semmoisiin riittää.
Auton osto on aina kompromissien tekemistä, tai ainakin itselle sitä on vaikka on ostettu autoja hintahaarukasta 1mk - 40 000€.
Kyllä, ensimmäisen auton ostin markalla faijalta ja vaikka olisi viiskyttonnia käytössä niin ei tuolla montaa vaihtoehtoa ole mihin optimoisin sen rahan.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Alakoulun parasta ajanvietettä. Bugatti Veyron oli äärimmäisen pelätty, koska sen pystyi voittamaan vain kierroksissa ja painossa. Pitääkin kotosalla käydessä vilkaista, onko noita enää tallessa.
Mä ostin tuossa 5 vuotta sitten kirppikseltä 7 pakkaa 1€ kpl, oli just samoja millä olin pelannut kasarilla ja mitkä olin jo hävittänyt.

TOP ASS, hieno nimi korteilla! On formulaa, urheilu-autoja, luksus-autoja, nelivetoja jne. Varsinkin formulat ja interserie autot ovat itselle hienoa nostalgiaa ja korteissa lukee vielä pienet tarinat autosta/kuskista.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mä taas ottaisin mieluiten kunnollisen kaasupolkimen enkä lainkaan minkäänlaista vakionopeudensäädintä. Autoissa on nykyään mun makuun aivan liikaa kaikenlaisia avustimia, jotka loitontavat kuskia ajamisesta. Mulle riittää autossa seuraavat varusteet: ilmastointi, keskuslukitus, ohjaustehostin, kattoluukku, penkinlämmitin, mukiteline, ABS-jarrut sekä hyvä mankka ja kajarit.

Me olemme kaikki erilaisia.
Samaa mieltä osittain. Mielestäni autot ovat nykyään liian helppoja ajaa ja sitä kautta aika monilla menee sormi suuhun siinä kohtaa jos auto lähtee vaikkapa talvella sivuluisuun ja se auto ei sitä itsestään korjaakkaan.
Mutta tämä adaptiivinen vakionopeudensäädin. Tämä on sellainen varuste, mistä kirjoittaisin hehkutusmielessä kirjan, jos olisin kirjailija. Se nautinnon määrä, minkä se ajamiseen tuo on jotain niin isoa, että sitä ei aina edes ymmärrä, vaan luulee, että kaikki on vaan unta.

Toinen aihe, mistä voisi kirjoittaa kirjan, on liikennekäyttäytyminen Suomessa ja siinä isona osana nopeuden heittely maantiellä. Tämä adapt.vak. on vastaus tähän.

Tiivistelmä: Suomessa et voi käyttää perinteistä vakkaria muulloin kuin keskellä yötä, tai jos jostain muusta syystä tiellä ei ole muita käyttäjiä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä on sellainen varuste, mistä kirjoittaisin hehkutusmielessä kirjan, jos olisin kirjailija. Se nautinnon määrä, minkä se ajamiseen tuo on jotain niin isoa, että sitä ei aina edes ymmärrä, vaan luulee, että kaikki on vaan unta.
Näen tässä jo sellaisen Hotakaismaisen lähestymisen aiheeseen.
On se ihan näppärä varuste pitkille matkoille, on tuossa mun golffissakin kun edellinen omistaja oli ruksinut kaikki lisävarusteet mukaan. Käytän lähinnä yli tunnin ajomatkoilla maantiellä/motarilla, keiken muun ajan ihan mielellään kaasulla itse.
 
K

Kiekkokatsoja

Olishan se kiva kun seuraavassa autossa olisi kaikki mukavuudet hierovaa penkkiä myöden, mutta prkl kun budjetti ei taida semmoisiin riittää. Tai ehkä riittäisi, mutta en aio mitään puoli miljoonaa ajettua autoa ostaa, vaikka siinä olisi kaikki ihanuudet.
Ei muuta kuin "päk to 70:s" ja puukuula istuin. Hieroo(?) selkää, ja siinä ei niin selkä hikoa, jos ilmastointia ei ole. Tai se ei toimi.
Sellaisia ei ole näkynyt ainakaan 20 vuoteen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei muuta kuin "päk to 70:s" ja puukuula istuin. Hieroo(?) selkää, ja siinä ei niin selkä hikoa, jos ilmastointia ei ole. Tai se ei toimi.
Sellaisia ei ole näkynyt ainakaan 20 vuoteen.
Just eilen näin, mikä se auto olikaan, nyt en muista. Sen verran utelias olen tai enemmänkin autoista kiinnostunut että silmä kiinnittää kaikkeen erikoiseen huomion. Huomasin parkissa Töölössä. Ei varmasti ollut ainakaan Tesla.
 
K

Kiekkokatsoja

Just eilen näin, mikä se auto olikaan, nyt en muista. Sen verran utelias olen tai enemmänkin autoista kiinnostunut että silmä kiinnittää kaikkeen erikoiseen huomion. Huomasin parkissa Töölössä. Ei varmasti ollut ainakaan Tesla.
Talbot?, eikös se ole lähes sama, ainakin nimeltänsä.
No joku kasari varmaankin, tai sit 70 lukulainen..?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Talbot?, eikös se ole lähes sama, ainakin nimeltänsä.
No joku kasari varmaankin, tai sit 70 lukulainen..?
Kyllä niitä puurullia itse asiassa vielä näkyy jonkun verran, vähemmän näkyy sitä turrea ratin päällysteenä mutta sellaisenkin kunnon pehkon olen tänä vuonna bongannut.
Samasta aiheesta, on hauska katsoa liikenteessä halpoja autoja ja tämä ei ole nyt mikään vitsi tai herjaus. Mietin monesti minkä ostaisin jos mulla käytössä autoon vain 500-1000€, edelleen päätyisin a-mallin focukseen minkä ostinkin 10v sitten kun viimeksi oli muutaman tonnin budjetti. Niin hyvää ohjaustuntumaa ei monessa nykyautossakaan ole tuossa hinta- ja kokoluokassa.
 
Viimeksi muokattu:
uusin löytö muksun kanssa mobiilipeli Top Drivers jossa ikään kuin autokorteilla pelataan, yllättävän hauska.

Top drivers -haulla tuli golfmailoja, mutta Top Drives sitten varmaan se mitä tarkoitettiin.

Minullekin tuttu laji, vaikka ei silloin mistään Veyroneista ollut tietoakaan. Erikoisuutena jäänyt mieleen itselläni ollut Magirus Deutz -hyötyajoneuvopakka.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe
Oulussa oli joskus 15-20 v. sitten pinkillä turkiksella päällystetty Nissan Sunny (tai saatto se olla Toyota Corollakin)
Tässä vielä kuva ja tarinaa autosta, varmaankin sama kyseessä:

 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viiden minuutin kaupankäynti.

Pari viikkoa tullut tätä mukautuvaa/plugari -autokauppaa hierottua. On löytynyt ihan hyviä kohteita, mutta hintapolitiikkaan on homma sitten karahtanut. Välillä ollut melko turhautunutkin olo, vaikka mikään hoppu ei ole ollut. Ainoastaan autokuume ja jonkun mukaan viidenkympinvillitys.

Aamusella oli taas mukavan oloinen c350e tullut myyntiin. Soitto liikkeeseen, esittelin itseni, kerroin mitä saavat vaihdossa ja minkä välirahan maksan. Muutamassa minuutissa se sai vihreää valoa. Netistä nähnyt kuvat ja lukenut varustetaulukon. Ei kai se autokauppakaan tarvitse mitään rakettitiedettä olla.

Perjantaina kaupoille kohti hämettä Skodalla ja toivottavasti koeajon ja papereiden teon jälkeen tähtisilmällä kohti Espoota.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Perjantaina kaupoille kohti hämettä Skodalla ja toivottavasti koeajon ja papereiden teon jälkeen tähtisilmällä kohti Espoota.
Samoin oon tehnyt kuin sinäkin, vain että autoliikkeen työntekijä ajoi auton mulle Oulusta kotipihalle Espooseen. En ollut edes nähnyt sitä livenä, kaikki speksit tosin tarkkaan käyty läpi kuntotarkastuksineen. Kauppa sujui erittäin helposti, siinä illalla rustattiin paperit kuntoon omalla keittiön pöydällä ja muutaman pikkuvian autoliike vielä korjautti omaan piikkinsä pk-seudun autohuolloissa kun asioista huomautin seuraavilla viikoilla.
Autolle.com, voin suositella.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Onko kenelläkään kokemusta nyky-Jeepeistä? Uskaltaako ostaa vai ehdoton no no?

Itsellä harkinnassa uusi Jeep Compass plug in hybrid.
 
Eikös Jeep Compass ole Fiat eli jos luotat Fiatiin, niin Compass on hyvä valinta. Nyky Fiatit taitavat olla ihan ok perusautoja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yhden tarjouksen sain heiltä. En voi suositella. :-)
Et vaan osannut tinkiä. :)

Sen verran tähän voi vielä tarkentaa että toki autokauppa heidän kanssa on hiukan erilaista kun myytävät autot ovat vielä edellisellä omistajalla, joten ne tarjouksetkin tulee hyväksyttää auton omistajalla ja itsekin joudun useamman puhelun tuonne ottamaan kun mun tarjouksia vietiin eteenpäin. Tässä on myös liikkeellä oma lehmä ojassa kun kertoo auton myyjälle tarjouksesta mielipiteineen. Toisaalta toimintamallissa on pieni kulurakenne kun ei ole isoja lasipalatseja ja kaiken lisäksi ostaja saa autoliikkeen teettämän kuntotarkastuksen sekä kuluttajasuojan/virhevastuun, itsekin korjautin useammalla satasella vikoja mistä ei ollu mulle mainittu kaupan yhteydessä.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Et vaan osannut tinkiä. :)

Juu en. Ja kun tarjoaa vaihdokkia kaveriksi, menee homma aina vähän kinkkisemmäksi. Mutta jos lähtötarjous on 3-5k (10-15%) vastaavia tarjouksia heikompi, niin jotenkin turha alkaa vänkäämään ja perustelemaan, että oikeasti ne nastarenkaat on melkein uudet.

Saka oli järjestäen (4 tarjousta) yritys, joista sain sanalla sanoen kehnoja tarjousyrityksiä, toisin kuin Kamux, jossa autoani arvostettiin selvästi enemmän jo tunnusteluvaiheessa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Juu en. Ja kun tarjoaa vaihdokkia kaveriksi, menee homma aina vähän kinkkisemmäksi. Mutta jos lähtötarjous on 3-5k (10-15%) vastaavia tarjouksia heikompi, niin jotenkin turha alkaa vänkäämään ja perustelemaan, että oikeasti ne nastarenkaat on melkein uudet.

Saka oli järjestäen (4 tarjousta) yritys, joista sain sanalla sanoen kehnoja tarjousyrityksiä, toisin kuin Kamux, jossa autoani arvostettiin selvästi enemmän jo tunnusteluvaiheessa.
Nämä ovat varmasti myös tuurista kiinni kuka siellä arvottaa sun autoa. Juuri tuorein autokauppa lähipiiristä parin viikon takaa meni toisin kuin sulla, noin 20t€ BMW sai SAKA:lta 3t€ paremman arvon kuin Kamuxilta.

Itse tosiaan olin myynyt edellisen auton yksityiselle, sain 24900€ bemarista josta oli liikkeet tarjonnut noin 19-21t€ ja rahalla Autolle.comista sain tingittyä noin 5% alennuksen reilun kympin kalliimmasta uudemmasta bemarista.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu en. Ja kun tarjoaa vaihdokkia kaveriksi, menee homma aina vähän kinkkisemmäksi. Mutta jos lähtötarjous on 3-5k (10-15%) vastaavia tarjouksia heikompi, niin jotenkin turha alkaa vänkäämään ja perustelemaan, että oikeasti ne nastarenkaat on melkein uudet.

Saka oli järjestäen (4 tarjousta) yritys, joista sain sanalla sanoen kehnoja tarjousyrityksiä, toisin kuin Kamux, jossa autoani arvostettiin selvästi enemmän jo tunnusteluvaiheessa.


Mulle SAKA on tarjonnut Kamuxia enemmän aina kun olen tuolta kysynyt. Viimeksi vielä aika selvästikin enemmän (Saka kaksi toimipistettä 6000-7000eur vs Kamux tinkimisen jälkeen 5000eur, ensin 4500eur). Yksityiseltä olisin saanut suoraan 7500eur.

Kunhan korona-asiat helpottuvat ja saan vähän rahaa jemmaan, niin menen kyllä hakemaan auton suoraan Saksasta ja myyn omani pois suoraan ilman liikkeitä. Parin nimimerkin kanssa on ollut hyviä yksityisviestikeskusteluja auton hankinnasta, kiitokset vinkeistä!


Huomasin, että Saksassa on muuten myös Kamuxin toimipiste. Saman puljun suomalaisilta nettisivuilta voi myös etsiä Saksan myymälän ajoneuvoja jotka on hinnoiteltu Suomeen tuotuna. En todellakaan ole mistään Kamuxilta Saksan autoa ostamassa, mutta tuolta näkee hyvin, että mitä kyseinen autoliike ottaa tuontiautoista välistä.

Esim. Tämä yksilö. Mersun C200d vm2017 (ei ihan sellainen auto mitä itse haluan, mutta otin vain esimerkiksi)
Saksassa 17 450 eur

Suomessa 24 990 + 199 (toim.maksu) eur


Verottajan mahtilaskuri antoi autoveroarvioksi 2 716eur ja jos laskee tuontikuluiksi siirtokilpineen yms 1500eur, niin se on silti 3500eur kalliimpi ja tässä ei ole otettu huomioon Saksan kamuxin ostohintaa.




Suomalaisen autoliikkeen etu on vaihtoauton myymisen, osamaksun ja vakuutusten helppous, Mutta ovatko ne noin suurien summien arvoisia etuja onkin sitten ihan jokaisen itse päätettävissä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

444

Jäsen
Audia kun tarjosin taannoin vaihdossa eri liikkeisiin, niin tarjoukset olivat mallia ”jep jep”. Sitten kysyin ostotarjouksia eri paikoista, niin Saka veti siihen malliin ”yläkanttiin”, ettei tarvinnut enempää miettiä. Toki jälkipuintia siitäkin seurasi, kun eivät halunneet noudattaa omia ehtojaan sen suhteen, mihin päivään minun vakuutus- ja verovelvollisuuteni päättyvät. Lähtivät kypsästi vielä hyvinkin henkilökohtaiselle linjalle asiaa hoitaessaan. Onneksi osasin itse pysyä tyynenä.
Nykyisen ostin bilar99:stä, joka ei myöskään saa minkäänlaisia suosituksia täältä suunnasta. Esittelytekstit ovat täynnä asiavirheitä ja suoranaista valehtelua, mutta mitään vastuuta eivät luonnollisesti ota. Heidän tarjouksensa Audista oli kaikkein huonoin, mutta yrittivät silti ostaa sen väkisin pois. Hirveä määrä perusteluja kaikilta kanteilta, mutta kun ero heidän ja Sakan välillä oli n. 6k€, niin kysyin sitten suoraan, että myisitkö itse omasi halvemmalla ilman mitään syytä. Ei kuulemma myisi. Jännä. Eikä se hintaero olisi näkynyt nykyisen ostohinnassakaan mitenkään, niin valinta oli harvinaisen helppo.

Yleisesti ottaen todella vähän on aidosti hyviä autokauppakokemuksia; yhtä lukuun ottamatta kaikilla on ollut jälkimarkkinoinnissa sellaisia puutteita, ettei oikein pysty käsittää. Mutta kaipa tuo bisnes tällaisille yksityishenkilöille perustuu kusetukseen; siihen että ei ne kuitenkaan jaksa taistella oikeuksistaan.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Audia kun tarjosin taannoin vaihdossa eri liikkeisiin, niin tarjoukset olivat mallia ”jep jep”. Sitten kysyin ostotarjouksia eri paikoista, niin Saka veti siihen malliin ”yläkanttiin”, ettei tarvinnut enempää miettiä. Toki jälkipuintia siitäkin seurasi, kun eivät halunneet noudattaa omia ehtojaan sen suhteen, mihin päivään minun vakuutus- ja verovelvollisuuteni päättyvät. Lähtivät kypsästi vielä hyvinkin henkilökohtaiselle linjalle asiaa hoitaessaan. Onneksi osasin itse pysyä tyynenä.
Nykyisen ostin bilar99:stä, joka ei myöskään saa minkäänlaisia suosituksia täältä suunnasta. Esittelytekstit ovat täynnä asiavirheitä ja suoranaista valehtelua, mutta mitään vastuuta eivät luonnollisesti ota. Heidän tarjouksensa Audista oli kaikkein huonoin, mutta yrittivät silti ostaa sen väkisin pois. Hirveä määrä perusteluja kaikilta kanteilta, mutta kun ero heidän ja Sakan välillä oli n. 6k€, niin kysyin sitten suoraan, että myisitkö itse omasi halvemmalla ilman mitään syytä. Ei kuulemma myisi. Jännä. Eikä se hintaero olisi näkynyt nykyisen ostohinnassakaan mitenkään, niin valinta oli harvinaisen helppo.

Yleisesti ottaen todella vähän on aidosti hyviä autokauppakokemuksia; yhtä lukuun ottamatta kaikilla on ollut jälkimarkkinoinnissa sellaisia puutteita, ettei oikein pysty käsittää. Mutta kaipa tuo bisnes tällaisille yksityishenkilöille perustuu kusetukseen; siihen että ei ne kuitenkaan jaksa taistella oikeuksistaan.

kuullut kans et Sakalta saa hyviä tarjouksia jos suoraan myy heille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös