Mulla ei ole mitään mutua suurempaa lähdettä tälle, mutta tuo 1.5-litrainen tsi-kone tuntuu sekä kaasulla että bensalla nuhaisemmalta kuin litrainen bensa-Leon, joka mulla oli aiemmin, ja häviää aivan varmasti dieselille, mitä tulee suorituskykyyn (@Niilo tämä sulle samalla). Toki autojen painossa on myös pari sataa kiloa eroa. Eikä tosiaan tuo nuhaisuus ole mitään mummo suosta -meininkiä, vaan kyllä tuolla ohi pääsee ja motarille liittyy sujuvasti, mutta vaatii muiden ei niin tehokkaiden koneiden tapaan vähän hanakampaa nilkanojennusta.@sampio, sinä kun kaasuautolla olet ajanut, niin onko tuossa tehon puolesta mitään eroa polttomoottorilla toimiviin vehkeisiin? Tai huomaako ajossa mitään konkreettista eroa.
Kaasu voisi olla hyvä vaihtoehto meille myös.
Perusajossa ei kaasua kuitenkaan huomaa mitenkään, eikä esim. sitä, kun kaasu vaihtuu bensaan, jos loppuu matkalla kesken, pl. mittariston ilmoitukset. Mä olen sikäli erittäin tyytyinen kaasuilija, että kilometrit ovat edullisia (100km matka-ajossa 5-6e) ja omilla nurkillani on kaksi kaasuasemaa, kuten eteläisessä Suomessa muutenkin. Jos verkosto ei yllä täysin omille kulmille, kannattaa katsella 15-16 vuosimalleja, joissa vielä on normaalikokoinen bensatankki, olisiko ollut 17 myös. Tuossa uudessa Ocussa on 12 litrainen.