straiter kirjoitti:
Sattuuko kellään olemaan kokemuksia E46-koppaisesta 320d Bemarista? Kävin koeajamassa yhden sellaisen ja on se vaan hauska kapine ajaa. Tehoa riittävästi, mahtava ajettavuus ja se takaveto. Minkähän verran ko. kapineissa mahtaa olla tyyppivikoja kun ainakin Hesarin verkkoliitteen mukaan potentiaalinen vikalista on pidempi kuin nälkävuosi. Autoa kun tarvii työn puolesta joka päivä eikä olisi varaa seisottaa sitä pajalla kerran kuussa.
Tuli ko. vempain silloin syksymmällä ostettua ja oon ollut melko tyytyväinen. Ainoa asia, joka nyppii on se, että kaikki maksaa niin saatanasti.
Talvipakkasilla hajosi etuiskarit ( oma moka yhdistettynä Helsingin katujen kuntoon, pitääkö kuvitella, että niillä keleillä voi ajaa rajoitusten mukaan), Hinta asennettuna 330 €. Tiedän, kohtuuhintaiset. Hinnassa näkyy faijan suhteet erääseen tarvikeliikkeeseen.
Maaliskuussa käytin auton öljynvaihtohuollossa eli autoon vaihdettiin öljyt, öljynsuodatin ja raitisilmansuodatin. Lisäksi lisättiin lasinpesunestettä. Projekti kesti tunnin ja 15 minuuttia. Aikaan sisältyi mittarin mukaan 30 km:n ajolenkki. Hinta vaatimattomat 309 €, sis. työn hintaa 130 €.
Viikko huollon jälkeen pakoputki keskeltä poikki. Soitto tuttuun tarvikeliikkeeseen, selvisi, ettei -02-mallisiin BMW:hin saa pakoputkia tarvikeosina. Tutkin sen jälkeen muutaman suomalaisen ja saksalaisen pakoputkia myyvän verkkosivun ja tulos aivan sama. Ei saa tarvikkeena. Ei muuta kun yhteys Espoon Laakkoseen. Sieltä tieto, ei löydy Suomen varastosta, täytyy tilata Ruotsista ja toimitusaika viikko. OK, pannaan tilaukseen. Kysyin että koska ehtisi laittaa kiinni, eiköhän tuollainen viiden pultin irroitus ja kiinnitys ole pikahuoltohomma. Ei ole, menee vähintään kaksi tuntia. No, hammasta purren varaamaan aikaa. Sovittuna aikana vein auton Olarin pisteeseen. Alkoivat arpomaan, että ehtivätkö hoitamaan hommaa, koska huollosta oli yksi kaveri sairaslomalla. Pitkällisen jahkaamisen jälkeen lupasivat ottaa auton työn alle. Noin tuntia myöhemmin ilmoittivat, että auto on valmis. Pakoputken hinnaksi töineen ja tarvikkeineen tuli vaatimattomat 525 €, sisältäen mm. kolme mutteria á 1 €/kpl. Itse putki maksoi 399 €.
Kaiken kaikkiaan, moottoriltaan ja ajettavuudeltaan aivan loistava auto. Täytyy vain omistaa paksu lompakko, jos sitä haluaa huoltaa/korjata.
Niin ja uteliaille tiedoksi, kilometrejä on tällä hetkellä 200 tkm, joista itse olen ajanut 20 tkm.