Autoiluketju

  • 3 315 438
  • 19 009

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kertokaas kokemuksianne Peugeot 206:sta. Olisi vajaa kaksi vuotta vanha 1,4 XR s-edition tarjolla kohtalaisen edukkaasti. Monet haukkuvat pösön lyttyyn, kun taas toiset kehuvat. Mikä on teidän mielibidee tuosta menopelistä?

Ulkonäöllisesti tuo malli on aina miellyttänyt silmääni, mutta ehkä muutkin asiat pitää hankinnassa ratkaista. Auto tulisi pääasiassa kaupunkiajoon.
 

Veijari

Jäsen
Jii kirjoitti:
Kertokaas kokemuksianne Peugeot 206:sta. Olisi vajaa kaksi vuotta vanha 1,4 XR s-edition tarjolla kohtalaisen edukkaasti. Monet haukkuvat pösön lyttyyn, kun taas toiset kehuvat. Mikä on teidän mielibidee tuosta menopelistä?.

Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta kaveri osti noin 3 vuotta sitten uuden Pösö 206:sen ja on suoraan sanoen vittuuntunut siihen autoon. Vikaa toisen perään vaikka kilometrejä ei ole tullut kuin muutama kymmenentuhatta. Itse en lähtisi Pösöön sijoittamaan vaikka tässä tosiaan ollaankin vain kuulopuheiden varassa.

Saksa on paska maa ja Ranskalaiset autot on perseestä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jii kirjoitti:
Kertokaas kokemuksianne Peugeot 206:sta. Olisi vajaa kaksi vuotta vanha 1,4 XR s-edition tarjolla kohtalaisen edukkaasti. Monet haukkuvat pösön lyttyyn, kun taas toiset kehuvat. Mikä on teidän mielibidee tuosta menopelistä?

Ulkonäöllisesti tuo malli on aina miellyttänyt silmääni, mutta ehkä muutkin asiat pitää hankinnassa ratkaista. Auto tulisi pääasiassa kaupunkiajoon.

Kaverilla on 206 GTi. Vuosimalli lienee jotain 2001 tai 2002. Se auto ainakin on aina paskana. Siis aina.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Kuumetta on. Käyn huomenna katsomassa käytettyä Focusta, vuosi/hinta/varusteet täsmäävät kukkarolleni. Fordeissa on ainakin tuon vuosimallin autoissa, ovien alareunoissa ruosteongelmia. Ford on korjannut toistaiseksi kaikki omaan piikkiinsä, mutta ainahan olisi hyvä löytää sellainen missä ei ole mitään.

Lisäksi vetoakselit paukkuvat ko. autossa kuulemma myös. Olen kuitenkin koeajanut kolme Focusta reilun viikon sisällä ja kaikki ovat olleet hyviä ajettavia. Se on tärkeintä tässä asiassa. Vanhassa autossa alkaa olemaan kilometrejä sen verran että kohta se pitää kuitenkin vaihtaa pois.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Veijari kirjoitti:
Saksa on paska maa ja Ranskalaiset autot on perseestä.
Murheenkryynejä löytyy kaikista merkeistä. Työpaikallani on ollut parin vuoden aikana kaikkia kolmea ranskatarta useampia kappaleita eri kokoluokissa, enkä ole yhdestäkään kuullut suurempia moitteita. Yhden huonon esimerkin vuoksi ei todellakaan kannata teilata merkin koko autokantaa.

Niin, ja itselläni ei ole ranskalaista. Puhun vain ennakkoluulottomuuden ja suvaitsevaisuuden puolesta. Halataan.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jii kirjoitti:
Kertokaas kokemuksianne Peugeot 206:sta.

Vikoja tai paljon vikoja. Muutamalla tutulla on ollut ajokkina 206 ja jatkuvalla syötöllä niissä tuntuu olevan vikoja. Eli en minäkään suosittelea pököttiä ostamaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Paljon on Pösöillä tullut ajettua eikä erikoisempia ongelmia ole ollut. (itse en tosin ole juuri tehdastakuun ulkopuolella kaahaillut). Tyyppivika on ainakin vilkkuviiksi joka lopettaa lähes kaikissa autoissa palauttamisen jossain vaiheessa. Ystäväpiirissäkin on ollut useita Pösöjä joissa ei vikoja ole ollut. Kaveri vaihtoi vuosi sitten 206 Pösönsä -03 mallin Opel Astra 2,2 Sport Caravaniin. Nyt mittarissa on 65000 km ja hän on toinen omistaja. Autosta meni kansi halki ja remontin hinta-arvio on noin 4000 euroa josta kannen hinta 2000 euroa - käytettyä ei ainakaan vielä ole löytynyt.

Tuo siis ihan vaan esimerkkinä siitä, että kaikissa autoissa niitä vikoja on. Hauskinta on se,kun puhutaan tiettyjen merkkien sähkövioista, vaikka sähkö osien valmistajia ei taida juuri kolmea enempää olla tänäpäivänä.

Itse olen tässä vaihdattelemassa C4 Hdi sitikkaa Pösön 307 Hdi Wagon Trendyyn joka on aika agressiivisesti hinnoittelu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
ipa rules kirjoitti:
Tuo siis ihan vaan esimerkkinä siitä, että kaikissa autoissa niitä vikoja on. Hauskinta on se,kun puhutaan tiettyjen merkkien sähkövioista, vaikka sähkö osien valmistajia ei taida juuri kolmea enempää olla tänäpäivänä.
Juuri näin. Toki mielikuvat juurtuvat helposti, mutta nykyään saman hintaluokan autot alkavat olla samaa osaa täynnä merkistä riippumatta. Itse olen saanut seurata sivusta kypsyneiden kuskien vuodatuksia merkkien vaihdellessa BMW:tä, Audista ja Mersusta aina Opeliin, Pösöön ja Fiatiin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Täältäkin pieni puolustuspuheenvuoro ranskalaisille.

Kaksi vuotta nyt ollut Peugeot 406 farkku ja kilometrejä tullut n. 44 000. Ei mitään vikoja koko aikana. Vai onko takarekisterikilven toisen lampun pimeneminen vika?

Noh, ehkä se kohta sitten hajoaa käsiin kun tehtaan takuu meni just umpeen.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä ainakin omasta kaveripiiristäni ainoat, joilla on todellisia auto-ongelmia, ajelevat ranskalaisilla. Kolme Sitikkaa ja yksi Rellu on ihan viimeaikoina todettu huonolaatuisiksi autoiksi, uusia / uudehkoja pelejä kaikki, ja koko ajan jotain isompaa tai pienempää harmia, yleensä isompaa. Hassuinta oli viime kesänä, kun puolivuotiaan C5:n ikkunat eivät pysyneet kiinni. Mikäs siinä ajellessa heinäkuun lämmössä, mutta tammikuussa Sevettijärvellä olisi vitsit olleet vähissä...
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jii kirjoitti:
Kertokaas kokemuksianne Peugeot 206:sta. Olisi vajaa kaksi vuotta vanha 1,4 XR s-edition tarjolla kohtalaisen edukkaasti. Monet haukkuvat pösön lyttyyn, kun taas toiset kehuvat. Mikä on teidän mielibidee tuosta menopelistä?

Ulkonäöllisesti tuo malli on aina miellyttänyt silmääni, mutta ehkä muutkin asiat pitää hankinnassa ratkaista. Auto tulisi pääasiassa kaupunkiajoon.

Itsellä moinen on ollut aika saman aikaa ja mitään ihmeempää ei ole ollut. Kilometrejä alla tosin vasta reilu 16tkm. Jos listaisi niin, kuljettajan puolen ovitiivisteen liima ei pitänyt/kestänyt parin sentin matkalta ekana talvena. Se liimattiin ekassa huollossa ja ei ole valittanut. Keskuslukituksen kauko-ohjaus nikotteli kaksi kertaa edeltävänä talvena. Avaimella toimi täysin. Ei koskaan selvinnyt mikä syynä ja tänä talvena ei moinen ole toistunut. Muuten olen ollut tyytyväinen. Ajettavuus on minusta hyvä, tosin moottori ei mikään ässä ole. Niinjoo, "suurin" vika on ettei laskettelukamat oikein mahdu sisälle ja se onkin hiukan laittanut autonvaihdon harkintaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meillä oli kanssa 206 Peugeot, gti- malli vielä. Ei ollut oikeastaan koskaan mitään isompaa vikaa, mutta pieniä sitäkin enemmän. Pakkasilla jäi milloin mikäkin lamppu kojetaulussa palamaan. Mittarinneulat jäivät "hyppimään", kun auton sammutti. Lämmityslaitetta ei selvästikään ollut suunniteltu yli viiden asteen pakkasiin. Eli siis pieniä vikoja.

Toisaalta oli kyllä erittäin hyvä auto ajaa, ja pirteäkin vielä. Tosin ilmeisesti tuon gti- mallin alusta eroaa vakiosta melkoisesti.

Niin ja se pitää vielä sanoa, että oli kyllä todellinen ihme ranskattareksi, lähti nimittäin käymään kuin palmun alta, pakkasilla kuin pakkasilla.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
206:ssa on nyt vähän reilut 10 000 kilometriä mittarissa ja hyvin pelittää. Auto ei tosin tuntunut tykkäävän noin puolen vuoden seisottamisesta, kun sen jälkeen kylmäkäynti oli heikkoa ja auto meinasi sammua, jos ei starttaamisen jälkeen antanut autolle hivenen kaasua. Tämä ropleema tosin hävisi, kun auto seisoi lentokentän parkissa vajaan kaksi viikkoa ja nyt ongelmia ei enään ole.

Muutenkin Peugeot on parantanut jos asiaa mitataan pikkuvikojen määrällä. 407:ssa ei ole muuta ollut, paitsi ohjaustehostimesta tuli pakkasilla mehut pihalle. Tämä on ilmeisesti joku tyyppivika ja niitä ohjaustehostimia(tai jotain tiettyä osaa tehostimesta) on vaihdettu aika moneen 407:aan.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Schwalbe kirjoitti:
Kyllä ainakin omasta kaveripiiristäni ainoat, joilla on todellisia auto-ongelmia, ajelevat ranskalaisilla.

Erittäin negatiiviset kokemukset ranskalaisista on täälläkin. Tyttöystävälläni on ollut leasing-autona kaksi ja puoli vuotta Renault Megane. Vikoja on ollut käytännössä alusta lähtien mm. ohjaustehostimessa. Kerran auto on jättänyt tielle. Huollossa ollut peruskäyntien lisäksi puolenkymmentä kertaa. Kerran saimme huollosta sijaisautoksi saman auton sedan-malli, jolla oli mittarissa 5000 kilometriä. Toisena käyttöpäivänä onnistuin nippanappa nilkuttamaan sillä takaisin autoliikkeeseen. Auto ei meinannut lähteä liikennevaloista mihinkään. Tärisi vain.

Oma tarinansa on Peugeotistakin. Kuukauden päivät sitten Peugeot 307 pääsi meillä jopa yhdeksi vaihtoehdoksi, kun olimme autoa ostamassa, mutta Peugeot-liikeessä ei sitten arvon myyjiä rahvaan palveleminen kiinnostanutkaan. Puoli tuntia odottelimme kiltisti vuoroamme. Jossain kohtaa myyjä sentään ohi kävellessään huikkasi, että "yksnollaseiskaako tulitte katsomaan". Kaikki kunnia Peugeot 107:lle, mutta minä ainakin otin tuon kysymyksen vittuiluna ja niinpä lähdimme pidemmittä puheitta pois.

Peugeot 206:sta ajoin autokoulussa ja pidin silloin siitä kovin. Ehkä johtui siitä, että tuntui niin helpolta ajettavalta rookie-kuskin käteen Toyota Avensikseen verrattuna.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tässä paru vaihtoehtoa

Jos omaat ison tukun rahaa ja pidät nopeista autoista tässä olisi muutama vaihtoehto.

- Mercedes SL65 AMG V12 BiTurbo 338 km/h
- Brabus Maybach SV12 314 km/h
- Audi MTM K500 297 km/h
- Porsche 9ff 9f -V400 334 km/h
- HGP R32 Golf Bi Turbo 321 km/h
- Audi MTM RS6 Clubsport 313 km/h
- BMW Alpina B7 311 km/h
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niilo kirjoitti:
Jos omaat ison tukun rahaa ja pidät nopeista autoista tässä olisi muutama vaihtoehto.

- Mercedes SL65 AMG V12 BiTurbo 338 km/h
- Brabus Maybach SV12 314 km/h
- Audi MTM K500 297 km/h
- Porsche 9ff 9f -V400 334 km/h
- HGP R32 Golf Bi Turbo 321 km/h
- Audi MTM RS6 Clubsport 313 km/h
- BMW Alpina B7 311 km/h

Vaikka kyllähän se köyhää harmittaa körötellä tommoisilla ku joku vetää Bugatti Veyronilla lähes satasta lujempaa ohi.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
V-man kirjoitti:
Vaikka kyllähän se köyhää harmittaa körötellä tommoisilla ku joku vetää Bugatti Veyronilla lähes satasta lujempaa ohi.

Tai yli kymmenen vuotta vanhalla Vectorilla sitä satasta...
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Kuume paikattu. Hain tänään Hopeanuolen kotiin. Ajoin vielä päälle n. 250 km ja tykästyin lisää. Tää on hyvä peli. Autohan oli siis Ford Focus vm 2000. Olen käsittääkseni auton toinen omistaja. Vikoja ei löytynyt,eikä toivottavasti löydykään.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
B1 kirjoitti:
Kuume paikattu. Autohan oli siis Ford Focus vm 2000.

Autokuume paikattuna Fordilla, on kuin pikkumatin autosta puhjenneen kumin korjaaminen purukumilla.

Tsekkaa jossain välissä ovipahvien takaa, onko ovipellit ruosteessa. Etupään kolina johtuu sitten Focuksen tyyppivikaisista koiranluista ja vetonivelet ovat kulutuskamaa.

Onnea uudelle autolle! ;P
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
B1 kirjoitti:
Kuume paikattu. Hain tänään Hopeanuolen kotiin. Ajoin vielä päälle n. 250 km ja tykästyin lisää. Tää on hyvä peli. Autohan oli siis Ford Focus vm 2000. Olen käsittääkseni auton toinen omistaja. Vikoja ei löytynyt,eikä toivottavasti löydykään.

Olen käsittääkseni auton toinen omistaja Kannattaisiko ennen ostoa selvittää montako omistajaa autolla on ollut :)


Karzan kirjoitti:
Tsekkaa jossain välissä ovipahvien takaa, onko ovipellit ruosteessa. Etupään kolina johtuu sitten Focuksen tyyppivikaisista koiranluista ja vetonivelet ovat kulutuskamaa.

Juu noissa "alkupään" Focuksissa on ollut aikasta paljon häikkää sielä etupäässä. No tosin onhan noissa Mondeoissakin ollut häikkää ovien kanssa. Ovat joutuneet vaihtaan ovia kun ovat 1-2 vuodessa ruostunu aika pahasti
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Karzan kirjoitti:
Autokuume paikattuna Fordilla, on kuin pikkumatin autosta puhjenneen kumin korjaaminen purukumilla.

Tsekkaa jossain välissä ovipahvien takaa, onko ovipellit ruosteessa. Etupään kolina johtuu sitten Focuksen tyyppivikaisista koiranluista ja vetonivelet ovat kulutuskamaa.

Onnea uudelle autolle! ;P

Pitäiskö sanoa "Kiitti vitusti" ?
No joo, tsekkasin ovien alareunat. Tekevät samaa, eli ruostuvat. Nivelet juuri vaihdettu, kaipa pari päivää niillä menee?

Niilo kirjoitti:
Kannattaisiko ennen ostoa selvittää montako omistajaa autolla on ollut :)

Selvityksessä. Leasing-auto, vaihdettu heti sadan tonnin jälkeen. Eiköhän se tässä joku päivä selviä.

Tiesin kyllä etukäteen Focuksen ongelmat, ja kuten tässä ketjussa sanottuna on: Kaikissa autoissa jotain vikaa on.
Itselle soveltui tuo auto sen verran hyvin, kuten myös kukkarolle, niin eipä haitanne.
 

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
Niilo kirjoitti:
Jos omaat ison tukun rahaa ja pidät nopeista autoista tässä olisi muutama vaihtoehto.

- Mercedes SL65 AMG V12 BiTurbo 338 km/h
- Brabus Maybach SV12 314 km/h
- Audi MTM K500 297 km/h
- Porsche 9ff 9f -V400 334 km/h
- HGP R32 Golf Bi Turbo 321 km/h
- Audi MTM RS6 Clubsport 313 km/h
- BMW Alpina B7 311 km/h
Niin en sitten tiedä onko se hyvän/tasokkaan auton tunnuspiirre että huippunopeus on tuollainen. Usein kun ei tule ko nopeuksia ajettua. Kylää kiihtyvyys yms. ovat paljon tärkeämpiä ominaisuuksia kuin tuo huippunopeus.
Mitä sitten tulee autoihin yleensä niin kyllähän ranskikset ovat jo useana vuonna olleet listan hännällä. Emännällä tosin on uudehko 307 eikä siinä ole ollut juuri mitään vikoja lukuunottamatta öljymääräanturia sekä ABS:n sensorien tarkistusta, kuulemma ko sarjassa (-05) tyyppivika.
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
straiter kirjoitti:
Sattuuko kellään olemaan kokemuksia E46-koppaisesta 320d Bemarista? Kävin koeajamassa yhden sellaisen ja on se vaan hauska kapine ajaa. Tehoa riittävästi, mahtava ajettavuus ja se takaveto. Minkähän verran ko. kapineissa mahtaa olla tyyppivikoja kun ainakin Hesarin verkkoliitteen mukaan potentiaalinen vikalista on pidempi kuin nälkävuosi. Autoa kun tarvii työn puolesta joka päivä eikä olisi varaa seisottaa sitä pajalla kerran kuussa.

Tuli ko. vempain silloin syksymmällä ostettua ja oon ollut melko tyytyväinen. Ainoa asia, joka nyppii on se, että kaikki maksaa niin saatanasti.

Talvipakkasilla hajosi etuiskarit ( oma moka yhdistettynä Helsingin katujen kuntoon, pitääkö kuvitella, että niillä keleillä voi ajaa rajoitusten mukaan), Hinta asennettuna 330 €. Tiedän, kohtuuhintaiset. Hinnassa näkyy faijan suhteet erääseen tarvikeliikkeeseen.

Maaliskuussa käytin auton öljynvaihtohuollossa eli autoon vaihdettiin öljyt, öljynsuodatin ja raitisilmansuodatin. Lisäksi lisättiin lasinpesunestettä. Projekti kesti tunnin ja 15 minuuttia. Aikaan sisältyi mittarin mukaan 30 km:n ajolenkki. Hinta vaatimattomat 309 €, sis. työn hintaa 130 €.

Viikko huollon jälkeen pakoputki keskeltä poikki. Soitto tuttuun tarvikeliikkeeseen, selvisi, ettei -02-mallisiin BMW:hin saa pakoputkia tarvikeosina. Tutkin sen jälkeen muutaman suomalaisen ja saksalaisen pakoputkia myyvän verkkosivun ja tulos aivan sama. Ei saa tarvikkeena. Ei muuta kun yhteys Espoon Laakkoseen. Sieltä tieto, ei löydy Suomen varastosta, täytyy tilata Ruotsista ja toimitusaika viikko. OK, pannaan tilaukseen. Kysyin että koska ehtisi laittaa kiinni, eiköhän tuollainen viiden pultin irroitus ja kiinnitys ole pikahuoltohomma. Ei ole, menee vähintään kaksi tuntia. No, hammasta purren varaamaan aikaa. Sovittuna aikana vein auton Olarin pisteeseen. Alkoivat arpomaan, että ehtivätkö hoitamaan hommaa, koska huollosta oli yksi kaveri sairaslomalla. Pitkällisen jahkaamisen jälkeen lupasivat ottaa auton työn alle. Noin tuntia myöhemmin ilmoittivat, että auto on valmis. Pakoputken hinnaksi töineen ja tarvikkeineen tuli vaatimattomat 525 €, sisältäen mm. kolme mutteria á 1 €/kpl. Itse putki maksoi 399 €.

Kaiken kaikkiaan, moottoriltaan ja ajettavuudeltaan aivan loistava auto. Täytyy vain omistaa paksu lompakko, jos sitä haluaa huoltaa/korjata.

Niin ja uteliaille tiedoksi, kilometrejä on tällä hetkellä 200 tkm, joista itse olen ajanut 20 tkm.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös