Autoiluketju

  • 3 195 929
  • 18 516

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
scholl kirjoitti:
Aika erikoista muuten se, että Subaru on Sveduissa Toyotan jälkeen toiseksi myydyin japsi.

Liittyiskö omistajakuvioihin. Kärjistettynä Saab=Subaru=Saab. Muutama Saab jo pohjautuu Subarun pohjalveylle.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Käsittääkseni ainoat SAABit jotka subarun limpulle pohjautuu on 9-7X ja 9-2X, myynnissä vissiin USAssa ainoastaan. 9-3SS/SC jakaa samaa konstruktiota ooppelin kanssa (vectra), tosin baarihuhut kertovat että SAAB on saanut itse tuunata esim. alustaa aika pitkälle omin ehdoin. 9-5 taitaa ollakin puhtaasti "oikea" SAAB, ei taida löytyä GM:n tallista oikein sopivaa mallia minkä kanssa jakaa osia?
 

Paskinaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, FC Bottom, Arsenal
No niin kuume on tältä keväältä taltutettu, talliin tuli Ford Thunderbird-71 429cid koneella ja vielä landau malli, eli varusteita löytyy!

Flunssa tuli hakureissulla, liekkö tuo lintuinfluenssaa sitten...

Tulis jo kesä että pääsis cruisaileen.
 

Veijari

Jäsen
Nonni! Autokuume on voitettu kanta ja Audi A4 noudetaan huomenna kaupasta. V6:n vapaasti hengittävä kone, jota hetken jo pidin ainoana vaihtoehtona, vaihtui loppumetreillä ahdettuun pikkuveljeen 1.8T:hen. Itse auto on todellinen helmi eikä sitä voinut olla ottamatta kun sen ensi kertaa näin. Niin nätisti on pidetty ja juuri sopivasti pramea. Toivottavasti tällä nyt sitten ajellaan huolettomat kilometrit seuraavan 5 vuoden ajan.

Vielä kun tulis kesäkelit.
 

scholl

Jäsen
Kerrotaanpa vuokra-autokuulumisia. Italiassahan kaikki on pientä ja nyt kun olin liikkeellä yksikseni yhden normilaukun kanssa niin ajattelin, että snadi auto on helpompi ahtaissa kaupungeissa. Niinpä varasin jonkun C-kategorian auton.
Sieltä tuli sitten tassuun 3km (tai tripin mukaan itse asiassa 3,1km) ajettu tuliterä Grande Punto. Helmoissa oli vielä jotain suojateippejä, takakontissa säkki ohjekirjoja ja takapentillä radioantenni. Sillä sitten tuli kiskottua vähän vaille 500km n. 52 tunnin sisään.

Kokemukset Fiatista olivat aina olleet huonot, joten vähän nytkin otti aivoon saada sellainen alle. Aiemmin olen vuonna 1992 ajanut parikymmentä kilometriä Unolla ja joku vuosi sitten yhden päivän Puntolla jossain Keski-Euroopassa. Molemmat aivan kamalia vehkeitä. Sitä taustaa vastaan oli aikamoinen yllätys tuo Grande Punto.

Auton ulkonäkö on mielestäni enemmän kuin onnistunut. Se näyttää itse asiassa isommalta autolta kuin mitä onkaan. Ja ajettavuudeltaan se on yllättävän jämäkkä. Se vuokra-auto oli diesel, jossa oli 6-vaihteinen manuaaliloota. Toki manuaali otti päähän ja se, ettei vehje kulkenut kuin ehkä joku 170km/h, mutta muuten ihan ok. Väreillä oli sisätiloissa kikkailtu sopivasti. Ainoa mikä jonkin verran häiritsi oli se, että penkit olivat mallia semistihiostavat ja radio oli skeida.

Ja hallintalaitteetkin alkavat olla jo nykyään samanlaiset kuin muillakin. Ei puhettakaan niistä Unon käsittämättömistä valosysteemeistä.

Uskon, että Fiat voi olla hyvin matkalla takaisin kannattavaksi autonvalmistajaksi, jos pystyvät tuomaan markkinoille ihmisiä kiinnostavia malleja. Fiat taitaa pystyä siihen kuten myös Alfa. Lancia on tällä hetkellä heidän murheenkryyninsä.

Joka halpaa kärryä haluaa niin sanoisin Grande Punton olevan miehekkäämpi valinta kuin joku riisipussi tai pikkuranskalainen. Ja olihan se hauska ajaa Torinossa torinolaisella autolla kuunnellen stereoista Gianna Nanninia kuin joku tifoso konsanaan.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kertokaas kokemuksianne Peugeot 206:sta. Olisi vajaa kaksi vuotta vanha 1,4 XR s-edition tarjolla kohtalaisen edukkaasti. Monet haukkuvat pösön lyttyyn, kun taas toiset kehuvat. Mikä on teidän mielibidee tuosta menopelistä?

Ulkonäöllisesti tuo malli on aina miellyttänyt silmääni, mutta ehkä muutkin asiat pitää hankinnassa ratkaista. Auto tulisi pääasiassa kaupunkiajoon.
 

Veijari

Jäsen
Jii kirjoitti:
Kertokaas kokemuksianne Peugeot 206:sta. Olisi vajaa kaksi vuotta vanha 1,4 XR s-edition tarjolla kohtalaisen edukkaasti. Monet haukkuvat pösön lyttyyn, kun taas toiset kehuvat. Mikä on teidän mielibidee tuosta menopelistä?.

Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta kaveri osti noin 3 vuotta sitten uuden Pösö 206:sen ja on suoraan sanoen vittuuntunut siihen autoon. Vikaa toisen perään vaikka kilometrejä ei ole tullut kuin muutama kymmenentuhatta. Itse en lähtisi Pösöön sijoittamaan vaikka tässä tosiaan ollaankin vain kuulopuheiden varassa.

Saksa on paska maa ja Ranskalaiset autot on perseestä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jii kirjoitti:
Kertokaas kokemuksianne Peugeot 206:sta. Olisi vajaa kaksi vuotta vanha 1,4 XR s-edition tarjolla kohtalaisen edukkaasti. Monet haukkuvat pösön lyttyyn, kun taas toiset kehuvat. Mikä on teidän mielibidee tuosta menopelistä?

Ulkonäöllisesti tuo malli on aina miellyttänyt silmääni, mutta ehkä muutkin asiat pitää hankinnassa ratkaista. Auto tulisi pääasiassa kaupunkiajoon.

Kaverilla on 206 GTi. Vuosimalli lienee jotain 2001 tai 2002. Se auto ainakin on aina paskana. Siis aina.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Kuumetta on. Käyn huomenna katsomassa käytettyä Focusta, vuosi/hinta/varusteet täsmäävät kukkarolleni. Fordeissa on ainakin tuon vuosimallin autoissa, ovien alareunoissa ruosteongelmia. Ford on korjannut toistaiseksi kaikki omaan piikkiinsä, mutta ainahan olisi hyvä löytää sellainen missä ei ole mitään.

Lisäksi vetoakselit paukkuvat ko. autossa kuulemma myös. Olen kuitenkin koeajanut kolme Focusta reilun viikon sisällä ja kaikki ovat olleet hyviä ajettavia. Se on tärkeintä tässä asiassa. Vanhassa autossa alkaa olemaan kilometrejä sen verran että kohta se pitää kuitenkin vaihtaa pois.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Veijari kirjoitti:
Saksa on paska maa ja Ranskalaiset autot on perseestä.
Murheenkryynejä löytyy kaikista merkeistä. Työpaikallani on ollut parin vuoden aikana kaikkia kolmea ranskatarta useampia kappaleita eri kokoluokissa, enkä ole yhdestäkään kuullut suurempia moitteita. Yhden huonon esimerkin vuoksi ei todellakaan kannata teilata merkin koko autokantaa.

Niin, ja itselläni ei ole ranskalaista. Puhun vain ennakkoluulottomuuden ja suvaitsevaisuuden puolesta. Halataan.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jii kirjoitti:
Kertokaas kokemuksianne Peugeot 206:sta.

Vikoja tai paljon vikoja. Muutamalla tutulla on ollut ajokkina 206 ja jatkuvalla syötöllä niissä tuntuu olevan vikoja. Eli en minäkään suosittelea pököttiä ostamaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Paljon on Pösöillä tullut ajettua eikä erikoisempia ongelmia ole ollut. (itse en tosin ole juuri tehdastakuun ulkopuolella kaahaillut). Tyyppivika on ainakin vilkkuviiksi joka lopettaa lähes kaikissa autoissa palauttamisen jossain vaiheessa. Ystäväpiirissäkin on ollut useita Pösöjä joissa ei vikoja ole ollut. Kaveri vaihtoi vuosi sitten 206 Pösönsä -03 mallin Opel Astra 2,2 Sport Caravaniin. Nyt mittarissa on 65000 km ja hän on toinen omistaja. Autosta meni kansi halki ja remontin hinta-arvio on noin 4000 euroa josta kannen hinta 2000 euroa - käytettyä ei ainakaan vielä ole löytynyt.

Tuo siis ihan vaan esimerkkinä siitä, että kaikissa autoissa niitä vikoja on. Hauskinta on se,kun puhutaan tiettyjen merkkien sähkövioista, vaikka sähkö osien valmistajia ei taida juuri kolmea enempää olla tänäpäivänä.

Itse olen tässä vaihdattelemassa C4 Hdi sitikkaa Pösön 307 Hdi Wagon Trendyyn joka on aika agressiivisesti hinnoittelu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
ipa rules kirjoitti:
Tuo siis ihan vaan esimerkkinä siitä, että kaikissa autoissa niitä vikoja on. Hauskinta on se,kun puhutaan tiettyjen merkkien sähkövioista, vaikka sähkö osien valmistajia ei taida juuri kolmea enempää olla tänäpäivänä.
Juuri näin. Toki mielikuvat juurtuvat helposti, mutta nykyään saman hintaluokan autot alkavat olla samaa osaa täynnä merkistä riippumatta. Itse olen saanut seurata sivusta kypsyneiden kuskien vuodatuksia merkkien vaihdellessa BMW:tä, Audista ja Mersusta aina Opeliin, Pösöön ja Fiatiin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Täältäkin pieni puolustuspuheenvuoro ranskalaisille.

Kaksi vuotta nyt ollut Peugeot 406 farkku ja kilometrejä tullut n. 44 000. Ei mitään vikoja koko aikana. Vai onko takarekisterikilven toisen lampun pimeneminen vika?

Noh, ehkä se kohta sitten hajoaa käsiin kun tehtaan takuu meni just umpeen.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä ainakin omasta kaveripiiristäni ainoat, joilla on todellisia auto-ongelmia, ajelevat ranskalaisilla. Kolme Sitikkaa ja yksi Rellu on ihan viimeaikoina todettu huonolaatuisiksi autoiksi, uusia / uudehkoja pelejä kaikki, ja koko ajan jotain isompaa tai pienempää harmia, yleensä isompaa. Hassuinta oli viime kesänä, kun puolivuotiaan C5:n ikkunat eivät pysyneet kiinni. Mikäs siinä ajellessa heinäkuun lämmössä, mutta tammikuussa Sevettijärvellä olisi vitsit olleet vähissä...
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jii kirjoitti:
Kertokaas kokemuksianne Peugeot 206:sta. Olisi vajaa kaksi vuotta vanha 1,4 XR s-edition tarjolla kohtalaisen edukkaasti. Monet haukkuvat pösön lyttyyn, kun taas toiset kehuvat. Mikä on teidän mielibidee tuosta menopelistä?

Ulkonäöllisesti tuo malli on aina miellyttänyt silmääni, mutta ehkä muutkin asiat pitää hankinnassa ratkaista. Auto tulisi pääasiassa kaupunkiajoon.

Itsellä moinen on ollut aika saman aikaa ja mitään ihmeempää ei ole ollut. Kilometrejä alla tosin vasta reilu 16tkm. Jos listaisi niin, kuljettajan puolen ovitiivisteen liima ei pitänyt/kestänyt parin sentin matkalta ekana talvena. Se liimattiin ekassa huollossa ja ei ole valittanut. Keskuslukituksen kauko-ohjaus nikotteli kaksi kertaa edeltävänä talvena. Avaimella toimi täysin. Ei koskaan selvinnyt mikä syynä ja tänä talvena ei moinen ole toistunut. Muuten olen ollut tyytyväinen. Ajettavuus on minusta hyvä, tosin moottori ei mikään ässä ole. Niinjoo, "suurin" vika on ettei laskettelukamat oikein mahdu sisälle ja se onkin hiukan laittanut autonvaihdon harkintaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meillä oli kanssa 206 Peugeot, gti- malli vielä. Ei ollut oikeastaan koskaan mitään isompaa vikaa, mutta pieniä sitäkin enemmän. Pakkasilla jäi milloin mikäkin lamppu kojetaulussa palamaan. Mittarinneulat jäivät "hyppimään", kun auton sammutti. Lämmityslaitetta ei selvästikään ollut suunniteltu yli viiden asteen pakkasiin. Eli siis pieniä vikoja.

Toisaalta oli kyllä erittäin hyvä auto ajaa, ja pirteäkin vielä. Tosin ilmeisesti tuon gti- mallin alusta eroaa vakiosta melkoisesti.

Niin ja se pitää vielä sanoa, että oli kyllä todellinen ihme ranskattareksi, lähti nimittäin käymään kuin palmun alta, pakkasilla kuin pakkasilla.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
206:ssa on nyt vähän reilut 10 000 kilometriä mittarissa ja hyvin pelittää. Auto ei tosin tuntunut tykkäävän noin puolen vuoden seisottamisesta, kun sen jälkeen kylmäkäynti oli heikkoa ja auto meinasi sammua, jos ei starttaamisen jälkeen antanut autolle hivenen kaasua. Tämä ropleema tosin hävisi, kun auto seisoi lentokentän parkissa vajaan kaksi viikkoa ja nyt ongelmia ei enään ole.

Muutenkin Peugeot on parantanut jos asiaa mitataan pikkuvikojen määrällä. 407:ssa ei ole muuta ollut, paitsi ohjaustehostimesta tuli pakkasilla mehut pihalle. Tämä on ilmeisesti joku tyyppivika ja niitä ohjaustehostimia(tai jotain tiettyä osaa tehostimesta) on vaihdettu aika moneen 407:aan.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Schwalbe kirjoitti:
Kyllä ainakin omasta kaveripiiristäni ainoat, joilla on todellisia auto-ongelmia, ajelevat ranskalaisilla.

Erittäin negatiiviset kokemukset ranskalaisista on täälläkin. Tyttöystävälläni on ollut leasing-autona kaksi ja puoli vuotta Renault Megane. Vikoja on ollut käytännössä alusta lähtien mm. ohjaustehostimessa. Kerran auto on jättänyt tielle. Huollossa ollut peruskäyntien lisäksi puolenkymmentä kertaa. Kerran saimme huollosta sijaisautoksi saman auton sedan-malli, jolla oli mittarissa 5000 kilometriä. Toisena käyttöpäivänä onnistuin nippanappa nilkuttamaan sillä takaisin autoliikkeeseen. Auto ei meinannut lähteä liikennevaloista mihinkään. Tärisi vain.

Oma tarinansa on Peugeotistakin. Kuukauden päivät sitten Peugeot 307 pääsi meillä jopa yhdeksi vaihtoehdoksi, kun olimme autoa ostamassa, mutta Peugeot-liikeessä ei sitten arvon myyjiä rahvaan palveleminen kiinnostanutkaan. Puoli tuntia odottelimme kiltisti vuoroamme. Jossain kohtaa myyjä sentään ohi kävellessään huikkasi, että "yksnollaseiskaako tulitte katsomaan". Kaikki kunnia Peugeot 107:lle, mutta minä ainakin otin tuon kysymyksen vittuiluna ja niinpä lähdimme pidemmittä puheitta pois.

Peugeot 206:sta ajoin autokoulussa ja pidin silloin siitä kovin. Ehkä johtui siitä, että tuntui niin helpolta ajettavalta rookie-kuskin käteen Toyota Avensikseen verrattuna.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tässä paru vaihtoehtoa

Jos omaat ison tukun rahaa ja pidät nopeista autoista tässä olisi muutama vaihtoehto.

- Mercedes SL65 AMG V12 BiTurbo 338 km/h
- Brabus Maybach SV12 314 km/h
- Audi MTM K500 297 km/h
- Porsche 9ff 9f -V400 334 km/h
- HGP R32 Golf Bi Turbo 321 km/h
- Audi MTM RS6 Clubsport 313 km/h
- BMW Alpina B7 311 km/h
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niilo kirjoitti:
Jos omaat ison tukun rahaa ja pidät nopeista autoista tässä olisi muutama vaihtoehto.

- Mercedes SL65 AMG V12 BiTurbo 338 km/h
- Brabus Maybach SV12 314 km/h
- Audi MTM K500 297 km/h
- Porsche 9ff 9f -V400 334 km/h
- HGP R32 Golf Bi Turbo 321 km/h
- Audi MTM RS6 Clubsport 313 km/h
- BMW Alpina B7 311 km/h

Vaikka kyllähän se köyhää harmittaa körötellä tommoisilla ku joku vetää Bugatti Veyronilla lähes satasta lujempaa ohi.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
V-man kirjoitti:
Vaikka kyllähän se köyhää harmittaa körötellä tommoisilla ku joku vetää Bugatti Veyronilla lähes satasta lujempaa ohi.

Tai yli kymmenen vuotta vanhalla Vectorilla sitä satasta...
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Kuume paikattu. Hain tänään Hopeanuolen kotiin. Ajoin vielä päälle n. 250 km ja tykästyin lisää. Tää on hyvä peli. Autohan oli siis Ford Focus vm 2000. Olen käsittääkseni auton toinen omistaja. Vikoja ei löytynyt,eikä toivottavasti löydykään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös