Veijari kirjoitti:
Ajokokemus oli todellinen nautinto, ainoana miinuksena siinä autossa oli vakionopeuden säätimen puuttuminen. En uskalla edes kuvitella miltä isoveli A6 tuntuisi perseen alla.
Tapauksesta hieman riippuen orkkis-cruisen saa aanelkkuun 30€-300€ hinnalla. Jos osaa vaihtaa lampun niin pitkä askel ei ole tämänkään DIY-asennukseen, jolloin voi päästä tuolla parilla kymbillä hyvässä lykyssä. 300€ maksaa sitten kaupassa tuo jälkiasennus. Tiedän eräänkin jampan, joka hädin tuskin tuon lampun osaa vaihtaa, mutta laittoi cruisen itsellensä A4:ään. Terveisiä vain!
EDIT: ja lampulla siis tarkoitan tavallista kodin kattolamppua, en todellakaan mitään A4:n polttimoa. Herranjumala!
Veijari kirjoitti:
Pitää vielä käydä tuo 1.8T sekä jokaisesta kulmasta vetävä Quattro koeajamassa, jotta valinta vaikeutuu entisestään. Monethan sanovat, että quattron kokenut ei enää halua vaihtaa kaksivetoiseen mistään hinnasta.
Käy ihmeessä. Veikkaanpa että vajaavetoinen 2.4 ja 1.8TQ menevät aika lähelle toisiaan hinnassa. Ja kutosesta ei juuri muuta iloa ole kuin söpöt murinat. Toki 1.8T:n alavääntö saisi olla pirtsakampi tehtaalta tullessaan, mutta rahalla tästäkin selviää, kuten tuossa jo mainittiinkin. Ja kyllähän tuosta 1.8T-padasta tehtaallakin otetaan 210 (vai paljon se oli) joihin pirsseihin ilman sen kummempia kikkailuja (Leon?), joten kyllä se se vakio 150 heppaa on melkoista himmailua sille - ihan kuten se 170hv sille 2.4V6:lle.
Ja mitä tulee nelivetoon, niin käy nyt vielä kokeilemassa kun on lunta. Paitsi että ajelu on hauskaa ja palkitsevaa pitkissä lumisissa/jäisissä mutkissa, niin kitkoilla pääsee jäisestä mäestä ylös kun etuvetoiset jäävät rohistelemaan nastojensa kanssa siihen. Ok, eipä kukaan nälkään ole liikennevaloihin koskaan kuollut, mutta se ei olekaan tärkeää.
Sellainen pikkuinen miinus etuvetoiseen verrattuna guatrossa on, että siitä tulee lievä sisämelun nousu verrattuna etuvetoiseen (enemmän liikkuvia osia) ja korkeampi kulutus (enemmän liikkuvia osia). Mutta kesällä pääsin n. 9 litran tuntumaan, kun talvella huidellaan lähellä kymppiä, jossain 9,8 tienoilla...